וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי ת"א ניצחה את פרטיזן 66:70

הצהובים התאוששו מההפסד למילאנו והשיגו ניצחון בכורה ביורוליג. פפאלוקאס הצטיין עם 13, מצ'באן קלע 14 לפרטיזן

בואו לדבר על המשחק בפייסבוק

בדיוק לערב שכזה פיללו במכבי תל אביב: אחרי הפסד מאכזב במיוחד במשחק הפתיחה של היורוליג מול מילאנו, התאוששו הצהובים עם 66:70 על פרטיזן בלגרד ביד אליהו, תוך שהם מציגים משחק הגנה קשוח ואפקטיבי. דיויד בלאט יכול לצאת מעודד בעיקר מהעובדה שקבוצתו השיגה את ניצחון הבכורה שלה ביורוליג, כמו גם מקית' לנגפורד, שרשם נקודות ראשונות במדי הקבוצה, אך צריך להיות מודאג מהעובדה שהצהובים נתקעו במשך דקות ארוכות הערב ללא סל שדה, בעיקר בגלל עוד משחק אנמי מאוד של ג'ורדן פארמר, שכלל לא נראה כמו שחקן שמגיע מהליגה הטובה בעולם. בשבוע הבא תגיע להיכל ריאל מדריד המפחידה, שמשמשת בתקופה האחרונה כחממה לשחקני ה-NBA המובטלים, ואין כל ספק שיכולת התקפית כה אנמית של הצהובים לא תספיק מול היריבה האימתנית.

תיאו פפאלוקאס שחקן מכבי תל אביב מול ניקולה פקוביץ' שחקן פרטיזן בלגרד. ברני ארדוב
הניסיון שלו הביא את הניצחון לצהובים. פפאלוקאס/ברני ארדוב

לפני המשחק התלוצץ מאמן מכבי תל אביב, דיויד בלאט, כי המפגש של הקבוצה עם מילאן מצ'באן, שהושאל לפרטיזן בלגרד רק לפני כשבוע, משונה לו. "אני מקווה שאנחנו ננצח, ושלו יהיה משחק מצויין", אמר בלאט המחויך, וקיבל בדיוק את מבוקשו. הצהובים הרגיעו את המערכת עם ניצחון ביתי חשוב, גם אם לא מרשים במיוחד, ומצ'באן הוכיח לאוהדים שראו בו שחקן מוגבל כי הוא יותר ממסוגל להחזיק קבוצה ביורוליג, כשסיים עם 14 נקודות והיה האיש המרכזי בהתקפה של הסרבים. בצד ההופעה החלשה הנוספת של פארמר, במכבי יכולים להיות מרוצים מאוד מתיאו פפאלוקאס, שהיה השחקן המשמעותי ביותר במחצית השניה, ועם הרבה קור רוח וניסיון הביא את ניצחון הבכורה ביורוליג.

כבר מהפתיחה שלטו הצהובים במשחק, בעיקר בזכות משחק ההגנה שלהם. מצ'באן אמנם הקשה על שחורציאניטיס בצבע ומצא נקודות עבור קבוצתו, אבל ג'ורדן פארמר החל להתעורר, ניהל טוב את המשחק, והוביל את הצהובים ליתרון 12 במחצית, בעיקר הודות ליכולת טובה של גיא פניני וליאור אליהו. ברבע השלישי המשיכה ההגנה המצויינת של המארחים, שעצרה את פרטיזן על 11 נקודות בלבד, אבל ההתקפה של מכבי פשוט לא תפקדה, התיאום בין השחקנים לא עבד, ואלמלא היתה זו פרטיזן המוגבלת, הדבר היה עולה ביוקר לשחקניו של בלאט. לפרטיזן תהיה הזדמנות לנקום במכבי בתוך 48 שעות, כשהשתיים ייפגשו שוב באותו אולם, הפעם במסגרת הליגה האדריאטית.

מוכנה למכבי: ריאל מדריד גברה על מילאנו 78:85

איך הפך ריצ'ארד הנדריקס לשחקן המועדף על דיויד בלאט?

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם ג'ורדן פארמר, יוגב אוחיון, ליאור אליהו, דווין סמית' וסופוקליס שחורציאניטיס. פרטיזן בלגרד העלתה בחמישייה את אייסי לואו, ולאדימיר לוצ'יץ', דראגן מילוסלאייביץ', מילאן מצ'באן וניקולה פקוביץ'. מכבי שוב פתחה בצורה מהוססות מעט, אבל ג'ורדן פארמר לקח אחריות בשלב מוקדם וקלע את ארבע הנקודות הראשונות של הצהובים, בעוד מצ'באן נכנס לעניינים עם ארבע נקודות משלו. הצהובים הלכו פנימה ומצאו נקודות משחורציאניטיס, בעוד אליהו העלה ל-5:9. פרטיזן החלה להתעורר, אבל לנגפורד, שקיבל דקות ראשונות מיד קלע נקודות ראשונות בצהוב, פניני הוסיף שלשה, ומהלך נפלא של פפאלוקאס שהזין מצויין את הנדריקס קבע 12:19 למכבי בסיום הרבע הראשון.

פניני פתח מצויין את הרבע השני עם ארבע נקודות, ואפילו נקודות נוספות של מצ'באן לא הצליחו להאט את המארחים שעלו ליתרון 11. פארמר המשיך להיות אקטיבי מאוד, אבל שחורציאניטיס מן העבר השני ביצע את העבירה השלישית ונשלח אל הספסל. או אז החלו הצהובים להוריד הילוך, פארמר חיפש זריקות מבחוץ שלא צלחו, ופרטיזן צימקה ל-29:26 עם נקודות של לואו וראדוליצה. לנגפורד חזר אל הפרקט אבל לא הפסיק להחטיא מהעונשין, ודווין סמית' ניצל מתפרצת כדי לתפור שלשה שהחזירה את היתרון ל-11. פקוביץ' וראדוליצה שוב קיצצו את ההפרש, אבל מכבי ניצלה החטאה של האורחים, רצה למתפרצת וקיבלה שלשה גדולה של גיא פניני על הבאזר, ששלחה את מכבי ביתרון 29:41 אל המחצית.

מכבי פתחה את הרבע השלישי עם ריצה מצויינת בזכות יכולת טובה של ליאור אליהו, ואיבוד עשתונות של הקבוצה הסרבית שהרבתה לאבד כדורים, ועלתה ל-33:49. פפאלוקאס חדר מצויין ומצא נקודות, אבל הרים את ידיו בתהייה מדוע לא קיבל גם עבירה, ובתגובה ספג עבירה טכנית מהשופטים, מה שאיפשר לאורחים לצמק מעט. פארמר חזר, הזין בצורה נהדרת את הנדריקס לדאנק קל, ומיד לאחר מכן חטף כדור, מכבי עלתה ל-37:53, בעוד מן העבר השני ביצע פקוביץ' את העבירה הרביעית שלו וירד אל הספסל. מכבי לא הצליחה לנצל זאת, כשנתקעה כמעט ארבע דקות ללא סל שדה, אבל גם היריבה שלהם לא בדיוק מצאה את עצמה בהתקפה, ורק סל ועבירה של לואו הוריד את האורחים בפיגור 56:40.

הגבוהים של פרטיזן הענישו את מכבי בפתיחת הרבע האחרון, כשהם חופרים ביעילות ומוצאים נקודות, בעוד הפיגור של האורחים הצטמק ל-12. מכבי נראתה אבודה, כשאפילו מתפרצת קלילה של פארמר ואליהו לא הצליחה למצוא את הטבעת. לואו המשיך לאמלל את ההגנה הצהובה, אבל פפאלוקאס חזר אל הפרקט וצלף שלשה חשובה ששמרה את מכבי עם פער דו ספרתי. לואו לא ויתר, ושוב ניצל את העובדה שמכבי לא מצאה סל שדה כדי לצלוף שלשה עם הקרש והוריד את הפער ל-9, מעט מעל דקה לסיום. בלאט זעם על שחקניו שפשוט איפשרו לשחקני היריבה להמשיך לצמק, וחמש נקודות של מילוסאייביץ' בחצי הדקה האחרונה קבעה שניצחון הצהובים יעמוד על פער של ארבע נקודות בלבד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: תיאו פפאלוקאס 13 נקודות, ג'ורדן פארמר 11, 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, ליאור אליהו 10, גיא פניני 10, ריצ'רד הנדריקס 9 ו-5 ריבאונדים, דווין סמית' 5, סופוקליס שחורציאניטיס 5, שון ג'יימס 3, קית' לנגפורד 2, טל בורשטיין 2. יוגב אוחיון ודייויד בלו שותפו, אך לא קלעו.

קלעו לפרטיזן בלגרד: מילאן מצ'באן 14 נקודות ו-6 ריבאונדים, דרגאן מילושבלייביץ' 14 ו-5 ריבאונדים, אייסי לואו 12 ו-4 אסיסטים, ניקולה פקוביץ' 11 ו-8 ריבאונדים, ולדימיר לוצ'יץ' 6, מרקו צ'קארביץ' 4, מירוסלב ראדוליצה 3, רשקו קאטיץ' 2. דושאן קצ'מן, נמניה ירמאז, פטאר בוזיץ' ודנילו אנדז'ושיץ' שותפו, אך לא קלעו.

צסק"א מוסקבה בונה שושלת חדשה שמאיימת על אירופה

היורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully