וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבק: "הלפרין הוא בעל הבית של הנבחרת בעידן הזה"

25.10.2011 / 16:00

אוחיון שוב לא לוקח את הצ'אנס, אליהו לא שומר, עתיד בורשטיין זקוק לבחינה מחדש. מיוחד: דו"ח סיכום היורובאסקט של אריק שיבק הגיע לידינו, כולל הסקת מסקנות ועקיצה לעמרי כספי

בואו לדבר איתנו על נבחרת ישראל בפייסבוק

חודש וחצי עבר מאז הגיע טורניר יורובאסקט 2011, ובנבחרת ישראל ממשיכים להסיק מסקנות. כזכור, אריק שיבק ושחקניו פתחו בצורה רעה את אליפות אירופה עם שלושה הפסדים, לגרמניה, צרפת וסרביה, ואיבדו כל סיכוי להעפיל לשלב הבתים השני. לאחר מכן הצליחה הנבחרת לנצח את לטביה ואיטליה ולסיים את הקמפיין בטעם טוב, ואילו הטעם הכללי שעלה במהלך המשחקים ובסיומם היה מעט חמצמץ.

בתקופה האחרונה שקד מאמן הנבחרת אריק שיבק על מסמך מפורט המתאר את כל השלבים נבחרת ישראל בקיץ החולף - החל מההכנה ליורובאסקט, דרך המשחקים עצמם, ועד הסקת מסקנות ממה שנעשה בליטא. כמו כן, הכין שיבק סיכום אישי על כל שחקן ושחקן בסגל של הנבחרת הבוגרת, ונדרש בהרחבה גם לסוגיית עמרי כספי, שנעדר מהקמפיין.

לידי וואלה! ספורט הגיעה החוברת הכוללת כ-40 עמודים אותה הגיש מאמן הנבחרת לאיגוד הכדורסל. הנה חלקים נבחרים מהדברים.

צפו בעיקרי דבריו של אריק שיבק

מאמן נבחרת ישראל אריק שיבק. ברני ארדוב
מה הוא הסיק מהאליפות האחרונה? שיבק/ברני ארדוב

עמרי כספי

* "בתאריך 8/10/11 נפצע עמרי כספי באימון הנבחרת. העובדה שמיד לאחר האימון נערכה בדיקת MRI הינה מקצועית ויוצאת מהכלל. בלא מעט קבוצות ומערכות טובות בארץ לא ניתן היה לארגן בדיקה מסוג זה במיידיות שכזו. זו בהחלט תעודת כבוד לאנשים האחראיים על כך באיגוד".

* "אנחנו רוצים לציין שלרשות הנבחרת עומד צוות פיזיותרפיסטים יוצא מהכלל...אנו רוצים לציין זאת בעיקר על רקע העובדה שעמרי בחר במהלך השיקום לקיים את הטיפולים הפיזיותרפיים אצל פיזיותרפיסט חיצוני. אין לנו בעיה עם זה, אם זה רצונו של השחקן, אבל יחד עם זאת - לא היתה לכך הצדקה לדעתנו".

* "לידי הנבחרת עומד צוות פיזיותרפי מעולה, ועצם הבחירה בגורם אחר יש בשום אמירה "אני לא סומך עליכם", ועליה אנו מצרים".

* לעולם אסור לגוף המאמן והמנהל להטיל ספק ברצונו של שחקן לשחק. אם שחקן אומר שהוא פצוע - ברוב המכריע של המקרים הוא אכן פצוע".

* "בין עמרי למערכת היו מספר חיכוכים על רקע הפציעה. בנקודת זמן כלשהי חשוב לקיים שיחה עם עמרי ולהבהיר מספר נקודות: כל שחקן צריך לחשוב יותר מפעם אחת בטרם הוא יוצא בהאשמות כלפי המסגרת בה הוא משחק. הרגשנו יותר מפעם אחת שעמרי בא אלינו בטענות, ואין זה נכון, צודק או ראוי. מצאנו את עצמנו כמי שצריך לספק הסברים כאלה ואחרים - וזו לא עמדה שראוי ששחקן יעמיד אותנו בה... איגוד הכדורסל, המאמנים והמנהלים מעולם לא הטילו בעמרי ספק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד משני הדפים העוסקים בפציעתו של עמרי כספי. לחצו להגדלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיכום הטורניר

* "ניסינו לשמור על הסגל שהעלה את הנבחרת לאליפות בתוספת שחקנים ושיטות הגנה/התקפה... הנבחרת הוגרלה לבית שנקרא על ידי המומחים "בית המוות", במיוחד לאור העובדה שמספר שחקני ה-NBA בו היה גבוה מאוד. הצבנו מטרה לנסות לעלות למרות הבית הקשה אך לא עמדנו במשימה. למרות אי העמידה במטרה הראשונית הצבנו לעצמנו מטרה חדשה - להמשיך לשמור על מסגרת ראויה ולנצח את המשחקים שנותרו, ובמשימה זו עמדנו בהצלחה (לטביה, איטליה).

* "את הטורניר אפשר לחלק לשני חלקים: שני המשחקים הראשונים (גרמניה וצרפת), ושלושת המשחקים הבאים (סרביה, לטביה ואיטליה)... הנבחרת לא הצליחה להוציא את שתי הנבחרות הראשונות מהמשחק הטבעי שלהן. שני המשחקים האלה היו חד-צדדיים. שלושת המשחקים הבאים הוציאו מהנבחרת שלנו הרבה יותר צדדים חיוביים".

* "מחד, אנחנו לא צריכים להתעלם מפתיחת הטורניר ולא צריכים לעשות לעצמנו הנחות על חוסר היכולת שלנו להתמודד עם האתגרים שהציבו בפנינו הנבחרות האלה. מצד שני, אנחנו רואים את היכולת של הנבחרת להשתפר ולהתרומם תוך כדי טורניר למרות ההתחלה המאכזבת ככזו שמעידה על בגרות של הנבחרת, וכן על המצב הבריא של הנבחרת מבחינה מקצועית ואישית. היינו כבר כולנו בנבחרות וקבוצות שהתחלה מאכזבת כמו זו היתה מובילה להתפרצות סימפטומים שליליים שהיו מדרדרים את הנבחרת ולא מאפשרים לה להתרומם ולסיים את הטורניר בצורה חיובית, שכולנו מודעים לחשיבותה... בפרספקטיבה של זמן ניכר היה שדווקא המבנה הבריא של הנבחרת הוא שנתן את הטון בטורניר הזה".

* "המשחק מול איטליה לא יישכח בקרוב... לאורך שלושה רבעים שיחקה הנבחרת את אחד המשחקים הטובים שלה בקמפיין הנוכחי מול קבוצה בעלת שלושה שחקני NBA מובילים".

* "הנבחרת ספגה את מרבית הנקודות בכל משחק כתוצאה מקשיי התמודדות עם שחקני הפנים. אמנם בבית אליו הוגרלנו שיחקו כמה מטובי שחקני הפנים באליפות (נוביצקי, קיימן, ברניאני, קרסטיץ'), אבל לא הצלחנו באמצעים שיש לנו להגביל או לכוון את המשחק למקומות אחרים. הנבחרות שהצליחו להגביל את הנבחרות הללו עשו זאת באמצעים סטנדרטיים ובעזרת עומק וגובה. אך הנבחרת שלנו לא היתה ולא תהיה מסוגלת להתמודד בדרך כזו מול נבחרות איכותיות בצבע, ועלינו להפיק מכך לקחים ולמצוא פתרונות".

* פרט לגל מקל ויותם הלפרין, כל שחקני הנבחרות בעמדות הגארד סובלים מנחיתות פיזית בולטת בכוח/אתלטיות, מה שמשפיע על משחק ההגנה וההתקפה של הנבחרת".

ליאור אליהו שחקן נבחרת ישראל קולע מעל דנילו גלינארי שחקן נבחרת איטליה. Petr David Josek, AP
"המשחק מול איטליה לא יישכח בקרוב". אליהו מול גלינארי/AP, Petr David Josek

הערכת השחקנים

יותם הלפרין:

"כמו לכל שחקן וגם ליותם ישנם משחקים טובים יותר ופחות, אבל לנתח את חלקו של יותם באליפות זו או אחרת בראייה מצומצמת זו טעות. אין הרבה שחקנים בעלי רמת מחויבות כמו של יותם לנבחרת, והוא בשבילנו עוגן ראשון במעלה. הנוכחות של יותם הן באיכויות שלו כשחקן והן באישיות המחברות שלו הינה בעל משמעות רבה... יותם הוא בעל הבית המרכזי של הנבחרת בעידן הזה ובשנים הבאות".

גיא פניני:

"בהיעדרו של עמרי גיא תפס את עיקר הדקות בעמדה 3. גיא שחקן מוביל של הנבחרת כיום וכך יהיה גם בשנים הקרובות. הוא בנוי לכל סוג של התמודדות, בכל רמה ומול כל שחקן... אנחנו בטוחים מאוד באופי שלו, בתעוזה, במחויבות ובחכמה של גיא כשחקן להישען עליו בכל משחק ובכל אליפות".

דייויד בלו:

"אי אפשר שלא להתפעל ולשבח את דייויד על תרומתו והתנהגותו בשני הקיצים האחרונים. המקצוענות שלו באה לידי ביטוי על בסיס יום-יומי... ניכר היה שהוא משאיר את כל כולו על המגרש בכל רגע".

ליאור אליהו:

"סיכום הטורניר מבחינת ליאור דומה לקמפיינים קודמים. ליאור הוא אחד משחקני ההתקפה המוכשרים ביותר בנבחרת, וכך גם בראייה רחבה יותר מול שחקנים אחרים בעמדה שלו באירופה... לצד זה, הליקויים במשחק ההגנה של הנבחרת בלטו בראש ובראשונה אצל שחקני הפנים, וצלע אחת של הדברים היא כמובן ליאור... בראייה רחבה זו כמובן נקודה שיש לתת עליה את הדעת בעתיד במגוון דרכים".

יוגב אוחיון:

"זה קיץ שני שיוגב לא מצליח לבסס את מקומו כרכז מוביל של הנבחרת... אנחנו מאוד אוהבים את יוגב בזכות הרבה סיבות... אך השורה התחתונה היא שבפן ההתקפי יוגב התקשה מאוד (שוב סיים את הקמפיין עם כ-36% מהשדה) וגם ניהול המשחק שלו לקה בחסר".

אלישי כדיר:

"זהו למעשה הטורניר הראשון של אלישי בנבחרת, במהלכו הוא הלך וביסס את מעמדו כבורג מרכזי בנבחרת בשנים הקרובות... הוא וליאור אליהו הם העוגנים בעמדה מספר 4 לשנים הקרובות".

שחקן נבחרת ישראל יותם הלפרין. ברני ארדוב
"יותם הוא בעל הבית המרכזי של הנבחרת בעידן הזה ובשנים הבאות"/ברני ארדוב

יניב גרין:

יניב הגיע לאליפות אחרי עונה נוספת שבה הוא לא שיחק באופן משמעותי... גם לאורך ההכנה וגם באליפות שוב לא התרומם יניב לרמת המשחק שאפיינה אותו בקמפיינים מוצלחים בעבר. גם בהכנה וגם באליפות הוא איבד כדורים, קלע באחוזים נמוכים יחסית לעמדה שלו ותפקידו הכללי הלך ופחת. שוב מצאנו את עצמנו משחקים עם דייויד בלו את מרבית הדקות בעמדה 5, על יתרונות הדבר ועל החסרונות שבו".

גל מקל:

"גל הוא אחד הסיפורים המעניינים של הנבחרת בשנים האחרונות. לזכותו ייאמר שאין לו מתחרים בהרגלי העבודה שלו ובחוסן המנטלי שלו... הוא נתן עונה יוצאת מהכלל בליגה ולכן ייעדנו לו תפקיד מוביל ומרכזי באליפות. לאורך כל ההכנה בלט שהנבחרת לא מתרוממת בהרכבים איתו. הרגשנו שהמוגבלות שלו בקליעה מבחוץ והתכונה שלו להחזיק הרבה בכדור (שמתאימה לסגנונות משחק מסוימים) לא הביאה את הנבחרת לשחק את הכדורסל שרצינו... יחד עם זאת אנחנו רואים בגל כוח חשוב ומוביל בנבחרת בשל גרף השיפור שהוא מראה בשנים האחרונות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיכום האליפות של גל מקל. לחצו להגדלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טל בורשטיין:

"טל הוא בעל מניות רבות בנבחרת לאורך השנים. כולם יכולים לראות שהיה לו טורניר חלש בפן ההתקפי (23% מהשדה)... מה יקרה איתו בעתיד קשה לומר כרגע... לקראת הקמפיין הבא צריך לקיים איתו שיחה ולבחון את המטרות המשותפות לו ולמאמנים ועתידו בנבחרת. אין ספק שגם כשתרומתו במגרש מועטה, חשיבותו וה'משקל הסגולי' שלו בנבחרת גבוהים".

אפיק ניסים:

"אפיק הגיע לנבחרת אחרי מספר שנים בהן לא השתתף בה. ראשית חשוב לציין את הנוכחות הטובה שלו... המשחק נגד סרביה היה משחקו הטוב ביותר, אך באופן כללי הוא לא גילה יציבות, ניהול משחק ודומיננטיות מספקת בעמדה הזו".

יובל נעימי:

יובל תפס בקמפיין הנוכחי תפקיד משני. בחרנו לכוון את הנבחרת לכיוון הרכזים הפיזיים יותר (גל ויוגב). כשהחלטנו לפנות לכיוון התקפי יותר בחרנו באפיק, שהוא שחקן בעל נסיון אירופי רב. בתנאים אלה יובל הפך לשחקן למשימות ממוקדות יותר. כשרונו ההתקפי הרב הוא כלי חשוב לנבחרת, ובתנאים אחרים אפשר שההחלטות עליהן דיברנו היו יכולות להיות אחרות - כלומר, יובל הוא שחקן משמעותי לנבחרת".

אורי קוקיה:

"אורי נדחק השנה לשולי הרוטציה בנבחרת... כגבוה חמישי בסיטואציה הזו הוא לא בא לידי ביטוי, אך בהחלט ייתכן שבשנה הבאה המצב יהיה שונה בתכלית ותפקידו יהיה גדול יותר".

- טל בורשטיין שחקן נבחרת ישראל (ימין) מול יאניס בלומס שחקן נבחרת לטביה. Christof Koepsel, GettyImages
"לקראת הקמפיין הבא צריך לקיים איתו שיחה ולבחון את המטרות המשותפות לו ולמאמנים ועתידו בנבחרת". בורשטיין/GettyImages, Christof Koepsel

מסקנות

* "כדאי להקים צוות של שחקני עבר בנבחרת ישראל כדי להעלות רעיונות לשיפור התנאים לשיפור המחויבות לנבחרת וליישמם בעתיד. כמו כן ניתן להשתמש בגוף זה בעזרה להקניית ערכים וכו' עבור שחקנים צעירים".

* צריך לשאוף לשמר את צוות השחקנים שהיה באליפות. כמו כן צריך לחשוב בצורה מעמיקה בנושא המתאזרחים - כל אירופה משתנה בנושא זה ואסור להישאר מאחור, גם אם צריך התערבות של אנשים בפוליטיקה. כמו כן צריך לשלב שחקן או שניים צעירים במערך המורחב של הסגל הבוגר".

* "הטיפול בשחקני נבחרת צריך להיעשות במהלך כל העונה, מה שישפר את הרגשת השייכות לנבחרת".

" "יש לשפר את השליטה והפיקוח על ההכנה הגופנית של השחקנים בין סיום העונה למועד הרשמי של תחילת האימונים".

* "יש לשאוף שמשחקי ההכנה האחרונים יהיו בארץ".

* "הצערת הנבחרת - ברור לכולנו שיש להצעיר את הנבחרת הלאומית אם כי כניסתם של גל/יוגב/אלישי היא כניסה של כוחות חדשים וצעירים".

* "יש לשקול הקמת נבחרת אולימפית או UNDER 23 עם התייחסות רצינית - זו הנבחרת שבין עתודה לבוגרים. במהלך העונה זו הנבחרת הבכירה ביותר וזו צריכה להיות ההתייחסות אליה".

* "כולנו מודעים לכך ששחקנים ששיחקו בדרג ב' (כל הנבחרות הצעירות של ישראל לצערנו) אלו יהיו השחקנים שעליהם אנחנו מדברים כצעירים הבאים לנבחרת הלאומית, כך שכדי לקדמם יש צורך בצעדי חירום שיקטינו את הפער שנוצר בין הרמה שהנבחרת הלאומית מתחרה (דרג א') לרמה שהשחקנים הצעירים שיחקו בנבחרת הצעירות (דרג ב').

* "הקמת מסגרת קבועה לגבוהים/קלעים".

* "אימונים לשחקנים שמסיימים את הליגה מוקדם כהכנה לנבחרת הלאומית".

שחקני נבחרת ישראל בכדורסל גל מקל, יניב גרין, יותם הלפרין, ליאור אליהו וגיא פניני במהלך משחק אימון מול נבחרת פולין בראשון לציון. קובי אליהו
כמעט אף אחד מהם לא חף מביקורת. פניני, אליהו, הלפרין, גרין ומקל/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully