וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנר קופל: ”יש נכונות לעבור לשיטה אחרת”

יו"ר המנהלת הודה שהנטייה היא לבטל את הפיינל פור. מזרחי: ”מכבי שוב ויתרה למען אחדות”. שיבק: "החוק הרוסי הזיק"

קובי אליהו

משנים את החוקים: הכל על הרפורמה בכדורסל הישראלי

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

ליגת העל עומדת בפני שינוי גדול. כך אושר הערב (שני) לאחר ישיבה של מנהלת הליגה, שהתכנסה על מנת להכריע לגבי עתידה המקצועי והכלכלי של הכדורסל הישראלי. בדיון אושרו כל ההצעות לרפורמה בענף שעמדו על סדר היום. בין היתר הוחלט שם כי שיטת הפיינל פור לא תוארך מעבר לעונה הבאה. גם החוק הרוסי בוטל, ובמקומו נקבע כי לכל קבוצה יותר לרשום ארבעה זרים בטופס לכל משחק.

אלון: "הכדורסל יהיה יותר טוב"

יו"ר המנהלת אבנר קופל אמר בסיום לוואלה! ספורט: "אני חושב שמהלך הזה שהעברנו היום הוא אחד המשמעותיים שהיו בכדורסל הישראלי בשנים האחרונות. אלו החלטות שהולכות להציל את הכדורסל ולייצב את הליגה. נראה קבוצות שבונות לטווח רחוק מבלי לחשוש מעונה לא טובה, נוכל לייצר תחרותיות. אני רוצה להודות לשמעון מזרחי ויו"רים נוספים שהסכימו להתגמש למען הכדורסל, גם אם הדבר לא התאים בדיוק לאינטרס הפרטי שלהם.

לגבי הפיינל פור אמר קופל: "אנחנו שומעים את הציבור, את קולות האוהדים, הפרשנים והציבור. בינואר נשב ונחשוב הלאה, יש נכונות לעבור לשיטה אחרת אחרי בסיום העונה הבאה ולהאריך את הסדרות לחצי הגמר, כשנצטרך לדון לגבי הכרעת הגמר - במשחק אחד, שניים או סדרה. אני חושב שסדרות בחצי הגמר יבטיחו לפחות סדרה אחת טובה של חמישה משחקים. נכונים לערוך שינויים, בינואר נשב ונדבר על הכל".

קופל הוסיף: "ליגת העל יוצאת לדרך מקצועית וכלכלית חדשה, מתוך רצון להגדיל את האטרקטיביות והתחרותיות ולאפשר לקבוצות הפריפריה להצטרף לליגה. אני מודע לכך שלא לכל הדירקטורים מתאימה תוכנית זו במלואה משיקוליהם הם, אך אני מעריך את נכונתם לעשות ויתורים למען הכדורסל וליגת לוטו בפרט".

אריק שיבק, מאמן נבחרת ישראל ומאמן מונס, אמר: "בבלגיה יש ליגה סגורה של תשע קבוצות. כל קבוצה שרוצה להצטרף לליגה הראשונה, צריכה לעמוד בקריטריונים שכוללים תקציב, אולם וקהל. ברי, שהיו בליגה הראשונה, פשטו רגל וניסו השנה להרים את הפרויקט מחזרה על ידי בעלה של קים קלייסטרס, בריאן לינץ', אבל זה לא הצליח ואין קבוצה.

"לפי דעתי, המטרה היא שהשחקנים הבכירים והטובים ביותר ישחקו בקבוצות הבכירות שמשחקות בגביעי אירופה, ולא יהיה את הלחץ על קבוצות שלא משחקות בגביע אירופה, לרדת ליגה. מה שמאפשר למאמנים להיות יותר ליברליים בנושא של שיתוף שחקנים ישראלים. כל התוכניות האלה צריכות ללכת במעטפת של חבילה שלמה. מאמנים יוכלו לעבוד בקבוצות 4 שנים לבנות איזושהי מערכת, איזשהו תדמית של מועדון, ועל ידי זה לקרוא לכל התוכנית כתוכנית כוללת. אני לא חושב שצריך להסתכל על התוכנית הזאת באספקט של נבחרות ישראל.

"אני תמיד אמרתי שהחוק הרוסי הוא חוק שתול שלא עזר בכלום לכדורסל הישראלי ואפילו הזיק. קבוצות ששיחקו באירופה נפגעו. אסור שמאמן כדורסל יחשוב כל הזמן אם יש לו שני ישראלים או אין לו, זה נראה לי משהו שהושתל לתוך החוקים של הכדורסל וזה לא נכון".

יו"ר מכבי תל-אביב, שמעון מזרחי: "היום התקבלו החלטות משמעותיות לגבי עתיד ליגת לוטו, אני חושב שמה שחשוב ביותר זה עניין היציבות, לא להחליף חוקים ותקנות מדי עונה. מכבי "אלקטרה" תל-אביב גם הפעם ויתרה רבות על מנת לקיים את האחדות של הליגה".

על ההפגנה של אוהדי מכבי, אמר מזרחי: "אני חושב שהאנשים מוצאים דרך להביע את דעתם במדינה דמוקרטית. ללא אלימות או קללות. לזכותם, ואלה לא רק אוהדים של מכבי תל אביב, היו עוד אוהדים של שלוש קבוצות שאמרו שזו שיטה לא ספורטיבית. אני מקווה שיגיע בקרוב היום שלא נשחק פעמיים בשיטת גביע. בכל ליגה משחקים סדרות והדברים נעשים בדרך ספורטיבית ולא גומרים עונה בדרך לא דרך".

יו"ר איגוד השחקנים ניר אלון הגיב להחלטה ואמר: "אלה הסכמות שהגענו אליהם מלפני חודשיים ועכשיו זה רק אושר. ארבעה זרים בטופס זה אומר ירידה של 33 אחוז. ארבעה זרים זה אומר שישה שחקנים ישראלים. היו קבוצות שהיו בהן שבעה זרים ושבעה ישראלים והיו נוצרים מחנות, אני שמח שזה נגמר. אנחנו רואים את טובת הכדורסל הישראלי דרך העיניים שלנו. חשוב לנו שהשחקן הישראלי יקבל דקות משחק. אנחנו פה בשביל שהכדורסל יהיה טוב יותר וזה מה שיקרה עכשיו".

חיים אוחיון, בעלי הפועל גלבוע/גליל עליון, הוסיף: "אנחנו לא מרוצים, אבל זו החלטה שהתקבלה פה אחד. כל אחד בא עם אג'נדה אחרת וזה טבעי ומקובל, אבל רוב הקבוצות באו על רצונן. אני מקווה שזה יצליח.

יש פה מידה של חוסר ספורטיביות, אבל אנחנו מנסים לשמר את הקבוצות וליצור סיטואציה בה ישראלים יוכלו לבוא לידי ביטוי בלי לרדת ליגה. זה חשוב מאוד ששחקנים צעירים יוכלו לשחק. אי אפשר שרק מדינת תל אביב תיוצג בליגת העל".

ארנון שירן, נציגו של בעלי מכבי חיפה ג'ף רוזן בישראל, אמר: "ההחלטה אומרת שיש אופציה להישאר בליגה. קיימת אופציה, אבל זה לא חייב להיות. המשמעות של המקום האחרון היא גם משמעות כלכלית. מה שטוב בהחלטה שהתקבלה היא שיש הרבה אפשרויות. גם היום לא בטוח שיש מקום ל-12 קבוצות. ההחלטה לא רעה בכלל, היא מתאימה למצב של הליגה היום. זה ייתן לקבוצות הרבה אפשרויות. להתחרות עם מכבי תל אביב זה יותר מעניין של שיטה. אין לנו אותם סדרי גודל של תקציב. קבוצה שתגיע לפלייאוף יכולה להתמודד עם מכבי תל אביב".

עידו קוז'יקרו, שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון, אמר: "זה לא נראה לי הגיוני שאין יורדות מצד אחד, אבל מצד שני נראה לי פחות הגיוני שקבוצות לא משלמות שכר פתאום באמצע עונה ומבקשות מהשחקנים לקצץ". על הפגיעה האפשרית במעמדם של השחקנים הוותיקים: "אני חושב שהכל פה עניין של יכולת, אם יש שחקן צעיר ומגיעה לו הזדמנות בליגת העל, אז כל הכבוד. מעבר לזה שאנחנו שחקנים ותיקים, יש לנו עוד נקודת זכות קטנה, לפחות לגבי וגם לגבי מאיר טפירו. ברוב השנים ששיחקנו בליגת העל היינו בצמרת ובפיינל פור. אני חושב שאם מישהו מעדיף שחקן צעיר ולא מנוסה במקום מאיר טפירו אז שיעשה את השיקולים שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully