וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהלת אישרה: אין יורדות, החוק הרוסי בוטל

6.6.2011 / 18:53

כל ההצעות בישיבת המנהלת אושרו: קבוצה שתרד תוכל לקנות את מקומה בליגת העל, הפיינל פור יישאר רק עוד עונה אחת

קובי אליהו

צפו באוהדי מכבי תל אביב מתפרצים לדיון

משנים את החוקים: הכל על הרפורמה בכדורסל הישראלי

ישיבת מנהלת ליגת העל הסתיימה הערב (שני) אחרי דיון ארוך, בסיומו אושרו כל ההצעות לרפורמה בענף שעמדו על סדר היום. בעניין הבוער ביותר, סוגיית הפיינל פור, נקבע כי שיטת המשחקים השנויה במחלוקת תמשיך בעונה הקרובה, ואחריה יתקיים דיון נוסף בעתידה. החוק הרוסי בוטל כצפוי, ובמקומו נקבע כי לכל קבוצה יותר לרשום ארבעה זרים בטופס לכל משחק.

כבר בעונה הקרובה תשונה שיטת המשחקים בעונה הרגילה, ובתום שני סיבובים תחולקת הליגה לבית עליון ותחתון. בסיומם יתקיימו משחקי הפלייאוף.

בנושא היורדות, ההחלטה שהתקבלה היא שקבוצות יוכלו לעלות לליגת העל על בסיס כלכלי. הקבוצה שתסיים במקום הראשון את הליגה הלאומית, תוכל להעפיל לליגת העל כשוות זכויות כפוף לעמידה בתקציב המינימום. הקבוצה שתסיים במקום האחרון בליגת העל תרד ללאומית, אך אם תציג יכולת כלכלית, תוכל לשמור על מקומה בליגה תמורת פיצוי כספי.

העולות יצטרכו לקבל אישור מוועדה מיוחדת שתכלול את יו"ר האיגוד שי שני, יו"ר הוועדה המקצועית דוד פריש ויו"ר המנהלת אבנר קופל. עוד נקבע שתקציבי המינימום לקבוצות בליגת העל יעמוד על 5 מיליון שקל בעונה הקרובה, 5.5 מיליון בעונה שאחריה ו-5.75 בשנה לאחר מכן. מתוך סכום זה, 75 אחוזים יוקצו לשכר השחקנים והמאמנים.

בהודעת המנהלת בסיום הישיבה נכתב: "מטרת התוכנית ליצור יציבות כלכלית בקרב קבוצות ליגת העל, שיפור הרמה לטווח ארוך ושיפור האטרקטיביות של הליגה. דירקטוריון המנהלת רואה חשיבות גדולה בהפיכת הליגה לליגה עם רקע כלכלי ומקצועי לטווח ארוך של שלוש שנים, מתוך כוונה לתת יציבות כלכלית ומקצועית".

אוהדי מכבי תל אביב התפרצו לישיבה

עוד לפני תחילת הישיבה, התקבצו אוהדים של מכבי תל אביב מחוץ למשרדי מנהלת הליגה והביעו את מחאתם על צעדי מנהלת הליגה, בטענה לפגיעה בקבוצתם. בין השאר הם מניפים שלטים שבהם כתוב "פיינל פור ביזיון", "ליגת קופל", "מספיק טיפש אחד להרוס ליגה שלמה" ו"ליגת העל ז"ל". למקום הוזמנה ניידת משטרה, לאחר שהיה קיים חשש שאוהדי מכבי תל אביב ינסו לפרוץ ולפוצץ את הישיבה. מספר שוטרים שוחחו עם האוהדים והזהירו אותם, ובמקום עדיין קיימת נוכחות משטרתית על מנת לשמור על הסדר.

באיחור של 45 דקות הגיע למשרדי מנהלת הליגה יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, שעם כניסתו ניסו אוהדי הקבוצה לפרוץ לתוך המשרדים ואף הצליחו להיכנס לשם, אך מזרחי יצא אליהם וביקש מהם לאפשר לקיים דיון. עשרות האוהדים התרצו ויצאו לפי בקשתו.

חיים אוחיון, הבעלים של הפועל גלבוע/גליל עליון, הגיע לכינוס ואמר: "אני לא מבין על מה המהומה. כולם רוצים שיהיה טוב לכדורסל, מחפשים ליצור עניין ואטרקטיביות. כמובן שיש חילוקי דעות בין קבוצות. כל קבוצה חושבת אחרת, אבל אנחנו נכבד את מה שיוחלט".

אוחיון שתומך בליגה של עשר קבוצות בעונה הבאה ושלושה זרים לכל קבוצה, המשיך ואמר: "אני לא הייתי בתל אביב הרבה זמן מאז הפיינל פור. אולי סוגרים פה דברים בלעדינו. אני רואה שארגנו הפגנות ויהיה מעניין. בגליל אני רואה ירוק, ופה אני רואה הרבה צהוב. אני מכבד את ההפגנה, אני מניח שזה מגיע ממקום טוב. מכבי צריכה לקחת אחריות, ואחריות זה גם אומר לדאוג לקבוצות הקטנות והגדולות. אני בא ממקום שבו החזקים דואגים לקטנים. אני רוצה לראות שגם מכבי נוהגת בגישה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully