וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון דרוקר: "איפה הספורט? איפה התחרותיות?"

עוד לפני ישיבת המנהלת, כינסנו לשיחה את אריק אלפסי, רועי חגאי ושרון דרוקר (שבכותרת) שתקפו את הקפאת היורדות

אילוסטרציה

צילום ועריכת וידאו: רן צימט

זה לא סוד שהכדורסל הישראלי סובל מלא מעט בעיות בשנים האחרונות. מתקנים לא ראויים, מחסור בתחרות ושיטות משונות שמשתנות בכל שנה הפכו את הענף למושא ללעג. היום (שני) צפויה מנהלת ליגת העל לקבל החלטות משמעותיות לקראת העונה הבאה, וזאת הזדמנות מצויינת לכנס לחדר אחד שלוש מהדמויות המשמעותיות של הכדורסל הישראלי- שרון דרוקר, אריק אלפסי ורועי חגאי- לדיון עם אוהד גרינוולד על מצבו של הכדורסל הישראלי כיום, ועל ההחלטות שצריכות להתקבל במנהלת, כדי להביא להבראה של הענף.

סיקור מיוחד: הדיון בחוקי ליגת העל במנהלת הליגה

הנושא הראשון שהשלישייה נדרשה אליו הוא האפשרות שבעונה הקרובה יבוטלו היורודות, וקבוצה שתסיים אחרונה תוכל לקנות את מקומה בליגה בסיום העונה. מאמן מונטגרנארו האיטלקית, שרון דרוקר, יצא בצורה חריפה כנגד האפשרות:"אנשים באים לראות משחקים עם עניין ומשמעות. איפה הספורט? איפה התחרות?". גם מאמן ברק נתניה בעונה החולפת, אריק אלפסי לא אוהב את הכיוון: "קבוצות יאבדו עניין וירגישו שהן לא צריכות להיאבק על שום דבר. זה יהיה רע מאוד לכדורסל הישראלי". גם עוזר מאמן מכבי ראשון לציון, רועי חגאי מסכים: "זה פשוט נוגד את רוח הספורט".

נושא בוער נוסף שעומד לעלות הוא ביטול החוק הרוסי וההחלטה להגדיל את מספר הזרים שיכולים להיות על הפרקט ל-4. צריך לבטל את החוק הרוסי", אומר אלפסי. "אבל את העונה הזאת סיימנו עם 6 זרים וזה רע מאוד לחדר הלבשה, לאימונים. 4 זרים זה יותר מדי. הנוער שלנו חולה מבחינת כדורסל, הוא ברמה נמוכה מאוד". גם שרון דרוקר לא אוהב את החוק הרוסי, בעוד רועי חגאי ציין: "הפועל תל אביב הגיעה לחצי גמר גביע עם שני זרים, חולון רצה טוב עם שני זרים לקראת סיום העונה, אבל אני מסכים שהחוק הרוסי צריך להיגמר".

אז בנושא הזה נראה שיש קונצנזוס. מה לגבי שינוי הפיינל פור כשיטה לקביעת האלופה, בניגוד לסדרות גמר, כמו במרבית הליגות בעולם? "אני חושב שסדרות הרבה יותר מעניינות", אומר דרוקר, "אבל הכל תלוי אם יש תחרות. בכל מקרה, זה לא ספורטיבי לקבוע אליפות על משחק אחד". אריק אלפסי הסכים איתו, והוסיף: "אם עושים סדרה, צריך לוודא שהאלופה תגיע ליורוליג ושלא יהיו הסכמים כמו היום". רועי חגאי לעומתם מוטרד פחות מהצורה שבה תוכרע הליגה, ויותר מהשינוי התמידי שחל בכל שנה: "מה שלא יחליטו מחר, זה צריך להיות לטווח ארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully