וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיגוד הכדורסל מאיימים לטרפד את תוכנית מנהלת הליגה

2.6.2011 / 11:28

חברי הנהלת האיגוד שיקבעו את מבנה הליגה מזהירים: "ליגת 12 קבוצות ללא יורדות לא תעבור". קופל ייפגש עם ניר אלון

הישיבה הגורלית של דירקטוריון מנהלת הליגה מתקרבת, ואמש (רביעי) החלו ליצור גורמים במנהלת קשר עם חברי הדירקטוריון במטרה לנסות ולשכנע אותם לתמוך בתוכנית להגדלת הליגה ולשינוי השיטה. במנהלת הליגה הבינו כי לאור ההתנגדות למצב בו הליגה תהיה עם 12 קבוצות ו-4 זרים, מה שצפוי להפוך את שוק השחקנים הישראלי לכמעט בלתי אפשרי, הסיכוי היותר גבוה שלהם להגדיל את הליגה הוא בהוספת אפשרות לקבוצה שתרד ליגה לשמור על מקומה באמצעות תשלום קנס, כפי שפורסם בעבר.

לפי התוכנית אותה יציגו בתחילת הישיבה ביום שני הקרוב, כל אחת מקבוצות ליגת העל תשלם סכום מסוים, שייחשב כמניה במנהלת הליגה, בתחילת תקופתה בליגת העל. במידה ותאושר התוכנית, כל אחת מקבוצות ליגת העל תיאלץ לשלם סכום נוסף, חד פעמי, מלבד לתקציב המינימום. בסיום כל עונה, הקבוצה שתסיים במקום האחרון בליגת העל תוכל לשמור על מקומה בליגה, במידה ותשלם מניה נוספת. הקבוצה שתעלה מהליגה הלאומית תוכל לעלות גם כן, במידה ותשלם את המניה, ובכך להגדיל את מספר הקבוצות בליגה.

מי שלא אוהבות את התוכנית הן קבוצות הליגה הלאומית שגם כן יוכלו להשפיע על מבנה ליגת העל באמצעות דיון בהנהלת איגוד הכדורסל, שיכריע בכל הסוגיה בסופו של דבר. "למעשה מוציאים את כל הסיכוי של קבוצות הלאומית לעלות ליגה", אמר הבוקר (חמישי) אחד מחברי הנהלת האיגוד בשיחה עם וואלה! ספורט, "אין שום סיכוי שמהלך של ליגה עם 12 קבוצות שרק קולטת אליה קבוצות ושאין סיכוי ריאלי שקבוצות ירדו ממנה יעבור. בעבר אנשים חשבו להעביר תוכניות שערורייתיות על חשבון הנהלת האיגוד ונכשלו, שלא יבנו על זה גם הפעם".

בינתיים ייפגשו היום בצהריים יושב ראש מנהלת הליגה אבנר קופל, ויושב ראש ארגון השחקנים, ניר אלון, במשרד התעשייה והמסחר על מנת לדון במבנה הזרים לקראת העונה הבאה. קופל ואלון ינסו להגיע למתווה משותף שיהיה מקובל על שני הצדדים, ולאחר מכן להביא אותו לאישור בישיבת הדירקטוריון ביום שני. במידה והצדדים לא יגיעו לפשרה, יצביעו חברי הדירקטוריון ביום שני על אחת משתי החלופות – המשך החוק הרוסי או הגבלת ליגת העל לארבעה זרים בטופס המשחק בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully