וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב זכתה באליפות ה-49 בתולדותיה

הצהובים לא התקשו לנקום באלופה היוצאת גלבוע/גליל עם 64:91 מוחץ בגמר הפיינל פור ולחגוג דאבל ראשון מאז 2005/06

זה לקח שנה, אך הערב (חמישי) אפשר לבשר: הסדר שב על כנו בכדורסל הישראלי. מכבי תל אביב שוב אלופה, שוב במשחק גמר לא מותח במיוחד, ולאחר המפלה הקולוסאלית מול גלבוע/גליל בגמר השנה שעברה, הפעם הביסה קבוצת הפאר בצהוב 64:91 ושבה לעשות את מה שהיא יודעת לעשות יותר טוב מכל קבוצת כדורסל אחרת במדינה: לגזור רשתות, והערב היא עשתה זאת בפעם ה-49 בתולדותיה. אין ההישג הזה מפתיע, אך שימו לב לנתון הבא: הפעם האחרונה שמכבי תל אביב סיימה עונה עם תואר האליפות וזכיה בגביע היתה אי שם בעונת 2005/06, תחת הנהגתו של פיני גרשון.

שחקני מכבי תל אביב מניפים את צלחת האליפות. ברני ארדוב
שוב התמונה המוכרת. מכבי תל אביב חוגגת אליפות/ברני ארדוב

כשדיוויד בלאט הוחתם ביד אליהו בקיץ החולף, המטרה הראשית שהועמדה בפניו היתה השבת האליפות ומעמד העליונות של מכבי תל אביב בזירה המקומית. אם כך, המאמן המצוין עמד במטרה זו, והוסיף על כך עונה מופלאה שהסתיימה אך ורק בהפסד לפנאתינייקוס בגמר היורוליג. במשחק הערב שוב ניתן היה לראות את ההשפעה הגדולה של בלאט על קבוצתו: האנרגיה הגדולה, הדריכות והנחישות אפילו שעברו ימים רבים מאז אותו גמר אירופי, ובכל זאת לא נרשמה שום נפילת מתח צהובה.

ולמעשה, זה הסיפור של מכבי תל אביב העונה. הצהובים הפסידו פעם אחת בלבד בכל משחקי הליגה, הפלייאוף והגביע, וחזרו להיות הקבוצה המאיימת ביותר במדינה. כעת המשימה של בלאט והנהלת המועדון תהיה להשאיר כמה שיותר מהסגל הקיים והמצליח, אתגר בו הם עומדים בצורה לא רעה בכלל נכון לרגע זה. דייויד בלו, שהוחתם לשנתיים נוספות, הפציץ היום לא פחות מחמש שלשות (שהביאו לו את תואר ה-MVP של האירוע); ג'רמי פארגו, שימשיך גם כן, ניהל את המשחק מצוין (10 אסיסטים) ושמר נהדר על גל מקל (4 חטיפות); וצ'אק אידסון המשיך ביכולתו הטובה מסיום העונה, וביחד עם סופוקליס שחורציאניטיס לא הותירו הצהובים שום סיכוי ליריבתם הצפונית. זה התחיל עם 0:10, נמשך עם 13:29 ו-44:63, ובשום שלב לא היתה גלבוע/גליל באמת קרובה לחזור לעניינים.

ובכל זאת, מילים חמות במיוחד מגיעות גם לאלופה היוצאת על עונה נפלאה, שבמידה מסוימת היתה לא פחות מפתיעה ומרשימה מזו שהסתיימה בתואר אשתקד. ליאור ליובין קיבל אלופה פחות או יותר מפורקת, בעונתו הראשונה בליגה, התבגר ביחד איתה, שינה, תיקן, החליף (קורטני פלס, למשל, מנקודות האור הבודדות הערב וכזה שימשיך גם בעונה הבאה) וחיבר כדי ליצור חבורה נהדרת שברגעי האמת הוכיחה כי היא הקבוצה מספר 2 בארץ. בעונה הבאה שוב ייתכן כי מספר מכוכבי הגלבוע ינדדו לחוזים מכניסים יותר, אך המועדון המצוין הזה ממשיך להראות כי כסף זה לא הכל. אם כך, עונת כדורסל בינונית למדי מגיעה לסיומה עם משחק גמר בינוני למדי, בסיומו אנחנו יודעים את מה שכבר ידענו: בכדורסל הישראלי העונה, זו מכבי תל אביב ועוד תשע. נתראה בעונה הבאה.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם ג'רמי פארגו, צ'אק אידסון, גיא פניני, ליאור אליהו וסופוקליס שחורציאניטיס, בעוד האלופה העלתה את גל מקל, ג'ק מקלינטון, דגן יבזורי, וורן קרטר ומרקו קילינגסוורת'. לאחר ארבע נקודות ראשונות של שחורציאניטיס בצבע תפר בלו שתי שלשות רצופות, והצהובים עלו ל-0:10 מוחץ ואילצו את ליובין לקחת פסק זמן מהיר. מקל ופלס הצליחו לצמק ל-13:8, אלא שפארגו ניהל את המשחק מצוין, ושלשה רביעית של בלו קבעה 8:22, ו-13:24 בתום הרבע הראשון, במהלכו קלעו 5 מ-7 מחוץ לקשת.

הדהירה הצהובה נמשכה גם בפתיחת הרבע השני, כאשר ליאור אליהו עלה לדקות ראשונות אך ביצע מספר טעויות והורד בחזרה לספסל. שחורציאניטיס המשיך לשלוט בצבע, ועם סל ועבירה קבע 14:32, רגע לפני שספג עבירה שלישית והצטרף גם הוא לספסל. גלבוע/גליל ניסתה לנגוס ביתרון ונעזרה בעיקר ביד הלוהטת של קורטני פלס, שתפר 5 מ-5 מחוץ לקשת, וצימק ל-42:32. הקבוצה של ליובין עוד קיבלה צ'אנס לצמק למינוס 7 בלבד, אך החטאה של מקל בצד אחד הפכה לשלשה של פניני בצד השני, ממש עם הבאזר, ועם הירידה לחדרי ההלבשה עמד היתרון של מכבי תל אביב על 35:47.

עם פתיחת הרבע השלישי הצליחה האלופה המכהנת לצמק ל-8 הפרש בלבד, אלא שבכל פעם שגלבוע/גליל עשתה קולות של קאמבק אמיתי הגיע שחקן צהוב - פעם אידסון, פעם פניני, פעם בורשטיין, קלע מחוץ לקשת ושוב צמח היתרון לספרות כפולות. בלו, מי אם לא הוא, הצטרף לחגיגת ההפצצות וקבע 44:61. ההתקפה השבלונית של גלבוע/גליל המשיכה להיתקע, לאבד ולזרוק מבחוץ ללא הועיל, ובתום הרבע השלישי הראה לוח התוצאות 49:67 לאלופה שבדרך.

הרבע הרביעי התאפיין בגארבג' טיים אחד ארוך, ושלשה של מילאן מצ'באן קבעה יתרון שיא - 56:78 למכבי תל אביב. עד הסיום צמח היתרון יותר ויותר, כאשר גם דרק שארפ ושון לבנובסקי קיבלו דקות והפער עלה ל-27 נקודות. הקפטן הוותיק התכבד בנקודות בכורה מקו העונשין והוחלף על ידי טל בורשטיין לקראת הסיום, לקול תשואות הקהל שאולי זכה לראות אותו בפעם האחרונה. אם מדובר במסיבת פרידה, הרי שזוהי מסיבה משמחת במיוחד.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי ת"א: דייויד בלו 19 (5 מ-8 ל-3), צ'אק אידסון 13 (6 ריבאונדים), ליאור אליהו 12 (5 מ-5 מהשדה), גיא פניני 11, סופוקליס שחורציאניטיס 9, ג'רמי פארגו 9 (10 אסיסטים, 4 חטיפות), מילאן מצ'באן 7, ריצ'ארד הנדריקס 6 (7 ריבאונדים), טל בורשטיין 3, דרק שארפ 2.

קלעו לגלבוע/גליל: קורטני פלס 25 (4 מ-7 ל-2, 5 מ-7 ל-3), מרקו קילינגסוורת' 11, גוני יזרעאלי 10 (8 אסיסטים), גל מקל 9 (2 מ-10 מהשדה, 4 חטיפות), עידו קוז'יקרו 5, וורן קרטר 4 (1 מ-7 מהשדה), טיירל ביגס, ג'ק מקלינטון ואבישי גורדון שותפו אך לא קלעו.

אחוזים ל-2: מכבי ת"א 66% (21 מ-32), גלבוע/גליל 39% (14 מ-36)

אחוזים ל-3: מכבי ת"א 46% (13 מ-28), גלבוע/גליל 39% (7 מ-18)

ריבאונדים: מכבי ת"א 36 (10 בהתקפה), גלבוע/גליל 25 (8 בהתקפה)

אסיסטים: מכבי ת"א 24, גלבוע/גליל 15

נקודות מדד: מכבי ת"א 137, גלבוע/גליל 79

שחקני מכבי תל אביב מניפים את צלחת האליפות. ברני ארדוב
ושוב אתכם: ככה נראית אליפות מספר 49/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully