וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מקל: "גם בשנה שעברה מכבי היו פייבוריטים"

25.5.2011 / 19:30

רכז גלבוע/גליל נשמע אופטימי במסע"ת הרשמית לקראת גמר הפיינל פור (ה', 21:00, 5 ו-HD). ספי שמש ינהל את המשחק

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

אליפות ליגת העל בכדורסל לשנת 2010/11 תוכרע מחר (חמישי) בגמר הפיינל פור בין האלופה הנוכחית, הפועל גלבוע/גליל עליון למכבי תל אביב (21:00, ספורט 5 וספורט 5HD). שתי הקבוצות נפגשו שלוש פעמים העונה, כשבכל המפגשים יצאה מכבי תל אביב עם ידה על העליונה: 75:102 בסיבוב הראשון ביד אליהו, 61:82 בסיבוב השני בגן נר ו-68:79 בסיבוב השלישי בגן נר. שתי הקבוצות נפגשו שלוש פעמים בעבר במעמד הגמר, כשבעונת 1989/90 ובעונת 1994/5 ניצחו הצהובים 0:3 בסדרת הגמר ובעונה שעברה ניצחה גלבוע/גליל בגמר הפיינל פור 77:90.

במשחק עצמו ישפטו ספי שמש, ירון זריף ואייל פוהורילס, כאשר אלעד לייבוביץ' ישמש כשופט מחליף. שמש שפט במשחקי הגמר ב-2007 וב-2009, כשזהו הגמר השלישי בקריירה שלו שהוא מנהל. זריף ופוהורילס שפטו יחד עם גילי כהן במשחק הגמר 2008 וזהו גמר הפיינל פור שני שלהם.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט לצד גיא פניני, מאמן גלבוע/גליל ליאור ליובין, שחקן גלבוע/גליל דגן יבזורי. קובי אליהו
מי יזכה להניף את הגביע מחר? יבזורי, ליובין, בלאט ופניני/קובי אליהו

בלאט: "זו סגירת מעגל עבורי"

מכבי תל אביב, שזכתה באליפות ישראל 48 פעמים בעבר, מגיעה למשחק מול גלבוע/גליל עם ביטחון רב, לאחר שלא התקשתה בחצי הגמר מול ראשון לציון עם ניצחון 77:100. הקבוצה הפסידה רק פעם אחת העונה לקבוצות ישראליות, ובניגוד לעונה שעברה, אז הגיעה למעמד הגמר לאחר שהתקשתה במשחקים מול גלבוע/גליל בליגה עם סגל פצוע, הפעם מכבי מגיעה עם הרגשה שהמשחק תלוי רק בה. בקבוצה יודעים שאחד המפתחות החשובים לניצחון הוא ניטרולו של מרקו קילינגסוורת', והוצאת הכדורים שלו לקלעי השלוש. שחקני הפנים, סופוקליס שחורציאניטיס, ריצ'ארד הנדריקס ומילאן מאצ'באן יהיו אמונים על המשימה.

"אמרתי לשחקנים שאנחנו הולכים לשחק נגד קבוצה מצויינת שהגיעה לכאן בזכות", אמר מאמן הקבוצה, דיוויד בלאט. "הזכרתי להם איך שעבדנו לאורך כל השנה ומה המשמעות של זה. אנחנו צריכים להיכנס למשחק הזה במצב הכי טוב שאפשר. עשינו את העבודה השנה, אבל זה לא מבטיח את התוצאה במשחק מחר".

בלאט המשיך ואמר: "עבורי זו סגירת מעגל כי שיחקתי בגליל בגמר נגד מכבי וכמובן אימנתי בגליל נגד מכבי בכל המסגרות. לבוא ולאמן את מכבי ולהתמודד מול הגליל בגמר זה סופר סגירת מעגל. אני יודע דבר אחד - אימנתי את ליובין ואני לא יודע מה הוא למד ממני, אבל הוא למד טוב. הקבוצה שלו נראית טוב ואנחנו מכבדים אותה ומחכים למשחק בכיליון עיניים".

גיא פניני, שהיה מהבולטים בשורות הצהובים בחודשים האחרונים, וגרם ללא מעט כאבי ראש במכבי ראשון לציון בחצי הגמר, התייחס לעובדה שקבוצתו מגיעה כפייבוריטית לגמר: "שחקנים עם ניסיון לא מתייחסים לפייבוריטיות. אנחנו עובדים קשים והתוצאות מגיעות. זה מה שעשינו השנה".

קפטן הצהובים, דרק שארפ זוכר היטב את השנה שעברה, אז זכתה גלבוע/גליל באליפות על חשובנה של מכבי. "הולכת להיות מלחמה מחר, אבל מה שהיה היה. כבר שכחתי מזה, עכשיו אנחנו נמצאים בהווה ולא בעבר. זו לא אותה קבוצה, יש כימיה וחברות גדולה מאוד בין השחקנים שזה משהו מאוד חשוב. אנחנו לא חושבים על נקמה אבל אני חושב שאנחנו צריכים להוכיח גם לעצמנו שאנחנו סוגרים את סיפור האליפות לחיוב. כשחקנים מקצוענים אנחנו רק רוצים לקחת את האליפות ולנצח. אנחנו ראויים לאליפות".

גם טל בורשטיין לא מקל ראש ביריבה: "שום דבר לא סגור. אנחנו רוצים אליפות, בייחוד אחרי שנה שעברה. אני חושב שעשינו עד עכשיו עונה באמת מדהימה אבל חסר לנו עוד ניצחון אחד לקחת את התואר הזה". על היריבה אמר בורשטיין: "אני חושב שהם עשו עונה טובה, במשך כל העונה הם הוכיחו שהם ראויים להיות במעמד הזה. הם סיימו את הליגה במקום השני, הם שיחקו אתמול יוצא מהכלל, והם קבוצה טובה מאוד. אנחנו מעריכים ומכבדים אותם. עם זאת, אני חושב שהמשחק מחר יותר תלוי בנו, אם נעשה את הדברים שעשינו כל השנה יהיה קשה מאוד לעצור אותנו".

מנהלת הליגה תמנע מאוהדי הקבוצה להכניס את השלט נגד אבנר קופל, אותו הניפו במשחק חצי הגמר מול מכבי ראשל"צ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ליובין: "אנחנו נהנים לשחק אחד עם השני"

הפועל גלבוע/גליל עליון, שזכתה באליפות ישראל פעמיים בעבר, תשמח לחגוג זכייה היסטורית שנייה ברציפות באליפות, כשהקבוצה האחרונה חוץ ממכבי תל אביב שזכתה בשתי אליפויות רצופות, הייתה הפועל תל אביב בעונות 64/5 ו-65/6. עם זאת, באלופה המכהנת יודעים שהם את שלהם עשו בעצם העפלתם לגמר, ויודעים שניצחון על מכבי בגמר הוא משימה גדולה ומסובכת. בקבוצה מקווים כי השלד שזכה בעונה שעברה באליפות, שכולל את גל מקל, דגן יבזורי, גוני יזרעאלי ואבישי גורדון, יוכל להוות חלק משמעותי במידה והמשחק יגיע להכרעה צמודה, ובונים על הלחץ שמופעל על מכבי תל אביב כדי להחזיר את האליפות. כ-2,000 אוהדי גלבוע/גליל צפויים לדחוף את הקבוצה במעמד הגמר.

מאמן האלופה, ליאור ליובין, אמר לקראת הגמר: "מכבי פייבוריטית ואחרי שפתחנו נגדם את העונה, זו סגירת מעגל גם עבורנו. אנחנו עושים את ההכנה שלנו כמו כל משחק. יש יום אחד מנוחה אז עובדים על דברים מנטאליים. הקבוצה מגובשת, מלאת מוטיבציה, מחויבת ואנחנו נהנים לשחק אחד עם השני. אם נביא את הדברים המנטאליים למשחק, זה יעזור ליישם גם את הטקטיקה. ההכנה היא משולבת ומשחקים כאלה מוכרעים על דברים לא תמיד טקטיים, אלא על ההרגלים של הקבוצות. אנחנו מודעים להרגלים של מכבי ועל זה אנחנו מדברים. במקביל לעבודה בפן הפיזי עושים שיחות מוטיבציה שמתאימות למעמד כזה".

ליובין אף התייחס לשקט הנפשי שלו לפני הגמר והדגים זאת בסיפור: "כשקיבלתי את התפקיד הייתי בסרי לנקה בטיול גלישה. השיחה הגיעה אחרי לילה שהעברתי במקום שחווה אזהרת צונאמי. אז אמרתי לעצמי: 'עברתי את זה, מה כבר יש להפסיד?'. זו הייתה חוויה משנת תודעה. אני לא אדיש, כשמנצחים אני שמח, אבל שומר את זה בפנים. אני מאוד מתרגש, אבל ההתרשות טובה ואני מוקיר את מה שיש לי. אני גם במתח שגורם לי להיות דרוך".

רכז גלבוע/גליל, גל מקל אמר: "כן ירבו הפעמים שאני נמצא במעמד הזה. זה מעמד כיפי מאוד, אנחנו שמחים מאוד להיות פה, זה החלום של כל שחקן בליגה להיות שייך למשחק על תואר". על המועדון אמר מקל: "אנחנו קבוצה שמחה, באנו להנות כמו שבאנו להנות בשנה שעברה. ליאור אמר לנו לפני המשחק מול ירושלים לא לשכוח דבר אחד – לחייך, ונקווה שנחייך גם אחרי הגמר, בלי שום קשר לתוצאה". על היריבה אמר הרכז: "מכבי הם פייבוריטים גמורים. זה בבית שלהם, הם סיימו ראשונים בליגה בפער גדול, והם קבוצה מצוינת השנה. הם פייבוריטים, אבל אנחנו באים להילחם על כל כדור, כמו כל משחק שלנו. גם בשנה שעברה מכבי היו פייבוריטים לפני המשחק, וזה אותה התחושה השנה, הכל אפשרי במשחק אחד. מילת המפתח זה להאמין".

דגן יבזורי, שהפך לאחד הברגים המשמעותיים בקבוצה בשנה האחרונה, ורשם משחק טוב מאוד בחצי הגמר נגד הפועל ירושלים, נשאל כיצד הוא מרגיש שעתה יש לו תפקיד משמעותי יותר בקבוצה: "בסך הכל אני משחק הרבה יותר דקות השנה וגם התפוקה שלי עלתה בהתאם. אני אוהב את זה ונהנה מכל רגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully