וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכוי נמוך שעודד קטש ימשיך בהפועל ירושלים

המאמן עשוי לעזוב בעקבות ההפסד בחצי הגמר. גם סולומון וקלנסי כועסים על המאמן. מקל: "יצאנו כמו מלוע של תותח"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

הכישלון הצרוב של הפועל ירושלים לא פוסח על ראשי הקבוצה. אחרי ההדחה בחצי גמר הפיינל פור מול הפועל גלבוע/גליל עליון, הבהירו גורמים בקבוצה כי "הסיכויים של עודד קטש להמשיך גם בעונה הבאה קלושים". כזכור, קטש מחזיק בחוזה גם לעונה הבאה, אבל למרות זאת בקבוצה עשויים להודיע לו בקרוב על סיום חוזהו. כזכור, קטש ספג מפלה גדולה גם במסגרת היורוקאפ עם הדחה בסיבוב הראשון של המפעל האירופי, וכעת עם ההפסד לאלופת המדינה 98:80. כעת תיאבק ירושלים רק על המקום השלישי. בסיום המשחק קטש הגיב לסוגיית מעמדו בקבוצה בעונה הבאה: "יש לי חוזה לעונה הבאה ואני בטוח שיקרו דברים טובים לירושלים".

בירושלים ראו את הכאב של אוהדי הקבוצה, שיצאו מתוסכלים מאוד מההפסד, והחליטו כי כל אוהד שקנה כרטיס לשני המשחקים ולא ירצה להגיע ביום חמישי למשחק על המקום השלישי, יוכל לקבל את כספו בחזרה. בכלל, במועדון מתכננים מתיחת פנים רצינית בעונה הבאה, מלבד השינוי האפשרי בעמדת המאמן. מלבד אורי קוקיה שימשיך ובריאן רנדל ויוגב אוחיון אותם רוצים להשאיר, וויל סולומון, ג'וואד וויליאמס, ג'ייסון ריץ' וליאור חכמון יעזבו כנראה את הפועל ירושלים. גם סם קלנסי צפוי לעזוב, כשדיון דאוול ויובל נעימי מתנדנדים.

לאחר המשחק אמר קטש: "כל המחמאות מגיעות לגלבוע/גליל ולליאור ליובין. הם ניצחו, הם היו ראויים לזה ועשו את מה שצריך. אנחנו לא הצלחנו להוציא אותם מהמשחק הטבעי שלהם. בסוף שחקנים הוציאו תסכול ועשו דברים שלא במקום. הגענו לסיום העונה ממוקדים ועם הרבה ביטחון ולא תמיד דברים מסתדרים. יש הרבה הסברים ואפשר לתת תירוצים, כמועדון וכמערכת, כולם כולל כולם יש דרך להפסיד ולהסתכל קדימה. מהיום הראשון שלי במועדון, ועד סוף המשחק ביום חמישי אנחנו מנסים לעשות הכל בשביל המועדון הזה. ברור לנו את התחושות שיש לקהל שלנו, וברורות הציפיות שהיו מאיתנו בתחילת העונה ולא עמדנו בהן".

קטש גם סיכם את העונה, וסיפר: "עברנו עונה לא פשוטה עם הרבה אכזבות אבל נשארנו ביחד, אבל אין ספק שכדורסל זה חיבור ולא היה לנו את זה. כשמסתכלים רק על תוצאות, אפשר להגיד שנכשלתי, אבל אני לא פחות טוב מאתמול, אני עושה את מה שאני יכול, אבל לא תמיד דברים מסתדרים. לכל עונה יש את המומנטום שלה וצריך להסתכל קדימה ולדעת מה לתקן. ליאור וגליל יודעים מה לעשות בגמר, הם היו במעמדים האלה. לנו יש עוד משחק על מקום שלישי וצריך לאסוף את עצמנו".

מי שנראו מאוכזבים במיוחד הם רנדל ודאוול, שירדו חפויי ראש לחדר ההלבשה. "אין לי מילים, אני לא יכול לדבר מרוב אכזבה", אמר דאוול.

ג'ייסון ריץ' אמר לוואלה! ספורט: "כולם מאוכזבים, רצינו לנצח ולקחת אליפות. זה לא קרה כי גליל היו טובים יותר ומגיע להם קרדיט. אני לא יודע מה קרה לנו וזה לא משנה שהיו לנו במהלך העונה הרבה עליות וירידות. זה מאכזב שלא הצלחנו להגיע לגמר".

וויל סולומון התייחס לשאלת המשך דרכו ואמר: "אולי אהיה פה ואולי לא. יכול להיות שזה יהיה המשחק האחרון שלי. ההופעה שלנו הייתה בלתי נסלחת, אי אפשר לעלות ככה למשחק בפיינל פור כשהמטרה שלנו הייתה לעלות לגמר. אם מסתכלים על כל העונה אז העונה היא כישלון. זה כישלון של כולם. אני לא הולך להיכנס לעניין של מאמן. היום הייתה לנו תוכנית משחק שונה והתצוגה שלנו לא הייתה טובה".

סם קלנסי המשיך את דבריו של סולומון ומתח ביקורת חריפה על שינוי שיטת המשחק מצידו של קטש: "כשאתה מגיע לחצי גמר ומשחק בצורה שונה מכל העונה, אל תצפה שהדברים יעבדו. כקבוצה לא הופענו היום. זה השחקנים, המאמן וההנהלה - אפשר להאשים את כולם". קלנסי המשיך להשתולל ואמר: "אני מודה לקהל שעודד אותי, אבל לא מודה לקטש. הוא לא הכניס אותי אז אני לא מודה לו. אני לא יודע למה לא שיחקתי, אני חושב שיכולתי לעזור היום, אבל הוא לא נתן לי לשחק. אני לא מעודדת. גליל היו מוכנים יותר מאיתנו ואם אתה מפסיד בצורה כזו משחק שיכול לקחת אותך לאליפות, זה אומר משהו. האם אני מופתע מההפסד? שום דבר כבר לא מפתיע אותי".

אורי קוקיה, שרק סיכם לפני מספר ימים במועדון לשנתיים נוספות, היה מאוכזב מאוד בסיום. "אין יותר מדי הסברים, הרגשה מאוד כואבת", אמר קוקיה. "עשינו הכנה טובה ובאנו בהרגשה טובה. קשה לי להסביר או לתת ניתוח מקצועי. השורה התחתונה זה שלא שמרנו ולא התחלנו טוב את המחצית השנייה, זה תסמונת שקרה לנו הרבה פעמים העונה. זה לא היה חוסר רצון, אבל לא הופענו במחצית השנייה. יש לנו מחויבות כלפי הקהל והסביבה בירושלים ונצטרך לדעת להתעלות, ואם לא נבוא לשחק ביום חמישי זה יעיד משהו עלינו. נעשה את ההכנה כמו שצריך, אבל שוב, לא לזה פיללנו, אבל צריך לדעת להלחם על הכרטיס ליורוקאפ".

ליובין: "נבוא לגמר עם הרבה ביטחון ואמונה"

בגלבוע/גליל חגגו עלייה שניה ברציפות לגמר הפיינל פור, ובדיוק כמו בעונה שעברה, הם מגיעים למעמד כאנדרדוגים ומרגישים עם זה בנוח, מאוד בנוח. האלופה המכהנת נתנה משחק נהדר עם לא פחות מ-6 שחקנים בדאבל פיגרס, ומאמן הקבוצה, ליאור ליובין ניסה להביר את ההישג הנהדר: "לקראת הסיבוב השלישי אנחנו בגרף של התקדמות, אבל מאוד צנועים. עשינו שדרוג משמעותי מבחינה חברתית, ושינינו מומנטום". כשנשאל מי האיש שהביא את הניצחון עבור קבוצתו, אמר המאמן: "האהבה שלי לכולם היא מאוד גדולה, ואני מקווה שכל ערב יגידו שהקבוצה כולה הצטיינה ולא שחקן כזה או אחר". על הגמר אמר ליובין: "נתכונן ונבוא כמו כל משחק ועם ביטחון ואמונה".

על מרקו קילינגסוורת', שהגיע באמצע העונה והערב היה נהדר, בעיקר ברבע השלישי אמר ליובין: "מרקו הוא שחקן עם נוכחות ואנחנו שמחים שקיבלנו אותנו, הוא עזר לנו להגיע לאן שאנחנו נמצאים. הוא כוח בליגה. ידענו שאנחנו רוצים ללכת לאיזורים האלה. כל עוד מרקו שיחק הוא עשה את העבודה.
ניתחתי את הפיינל פור שיש שתי קבוצות עם ציפיות לנצח ושתי קבוצות שחולמות לנצח, ואנחנו מאלה שחולמים לנצח. אנחנו באים לחלום לנצח את המשחק הבא, נעשה את ההשתדלות כדי להגשים את החלום. נמשיך לחלום כדי לעשות את העבודה, יש לנו עוד משחק ולא צריך להתנצל על זה".

המנהיג של האלופה, גל מקל היה נרגש בסיום: "במחצית השנייה נתנו משחק מצוין. פתחנו טוב, היה לנו משבר קטן בסוף החצי אבל יצאנו כמו מלוע של תותח לחצי השני. הם קלעו קליעות קשות, אבל זה כל כך מגיע לנו. יש פה חבר'ה מדהימים. זה כיף מאוד". על המשחק הבא מול מכבי תל אביב אמר הרכז: "נתכונן לגמר ועדיין לא עשינו שום דבר. אני אוהב את הקבוצה שלי ונותן הכל כל השנה בשביל הקבוצה, הצוות והאוהדים ומה שחשוב זה שעלינו לגמר. אפילו מחשבה קטנה לא עוברת לי בראש על מכבי. ממחר נתכונן אליהם".

גוני יזרעאלי, ששוב חוזר למעמד הגמר עם קבוצתו, אמר: "מהסיבוב השני, לקראת הסוף, מאז כל השינויים בקבוצה אנחנו נראים נהדר. אני שמח שעשינו את זה, זה פעם ראשונה להרבה שחקנים, אני מאוד שמח בשבילם ובשבילי". על התקרית המכוערת בסיום, במהלכה נדחף הרכז על ידי יוגב אוחיון (שהורחק), אמר יזרעאלי: "היו 30 שניות, לקחתי ריבאונד, הובלנו 13 או 16 הפרש, חייכתי, יוגב ראה את זה כהתגרות ואני מתנצל. זה לא היה התגרות, בסך הכל שמחתי. אנחנו חברים, ואני רוצה להתנצל אם הוא ראה את זה ככה. זה לא היה צריך לקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully