וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים עלתה לפיינל פור

וויל סולומון חזר לרוטציה של עודד קטש והגיב עם 21 נקודות מצוינות, האדומים גברו על אשדוד 76:86 וסגרו 0:3 חלק בסדרה

במשך שלבים רבים של עונת 2010/11 מצאה עצמה הפועל ירושלים מאוכזבת למדי, אחרי שלא הצליחה לעמוד בציפיות הגדולות שהציבה לעצמה ושהוצבו בפניה אי שם בחודשי הקיץ. הקבוצה עפה מאירופה ומגביע המדינה לפני שלבי ההכרעה, ומהר מאוד נותרה עם ליגת העל בלבד. הערב (רביעי) מצאו סוף סוף האדומים נחמה מסוימת, כאשר היו לקבוצה הראשונה בליגה שצולחת את הפלייאוף העליון ועולה למעמד הפיינל פור, אחרי שסגרו ניצחון 0:3 על מכבי אשדוד.

שחקני הפועל ירושלים יובל נעימי, וויל סולומון, ג'ייסון ריץ'. מגד גוזני
שובו של סולומון. הרכז מקבל אהבה מריץ' ונעימי/מגד גוזני

הפועל ירושלים אמנם לא היתה בשיאה למשך הסדרה כולה, אך לפרקים הציגו האדומים יכולת טובה שבסופו של דבר הספיקה להם כדי להכניע את העולה החדשה. זה קרה במחצית הראשונה של משחק 1, בדקות ההכרעה של משחק 2, ולדקות רבות הערב, כאשר האדומים הוליכו 17 הפרש ברבע הראשון, שרדו נסיון קאמבק של האשדודים, ובסופו של דבר ניצחו 76:86.

הסיפור הגדול של ירושלים הערב הוא הסיפור הגדול של הקבוצה בשבועיים האחרונים - וויל סולומון. לאחר שביקר את הקבוצה בחשבון הטוויטר שלו ולא שותף במשחק מספר 2 (ספק בשל פציעה), שב הערב הרכז הוותיק לרוטציה של עודד קטש והשיב עם משחק מצוין (21 נקודות), בעיקר במחצית השניה, שהזכירה כמה קטלני וחשוב הוא יכול להיות לקראת שלבי ההכרעה.

אם כך, האדומים הופכים לקבוצה הראשונה בליגה שמעפילה לפיינל פור, בעוד העונה של עופר ברקוביץ' ושחקניו אמנם מסתיימת בצורה מאכזבת משהו, אך העולה החדשה בהחלט יכולה להסתכל על חצי הכוס המלאה. בתחילת העונה סומנה מכבי אשדוד כאחת המועמדות הוודאיות לירידה, ובסיומה מצאה עצמה בפלייאוף העליון. האשדודים יכולים להיות גאים בעונה שעברו, וירושלים? היא תמצא גאווה רק אם תצלח את רגעי האמת.

מהלך המשחק

יובל נעימי וג'ייסון ריץ' תפרו שתי שלשות רצופות בפתיחה והעלו את האדומים ל-2:8. בריאן רנדל ודיון דאוול הצטרפו לחגיגה של הירושלמים, שלחצו מצוין בהגנה, רצו למתפרצות בצד השני וברחו ל-4:15. עופר ברקוביץ' נאלץ לקחת פסק זמן, ולאחר שהיתרון האדום צמח עד 10:27 בתום שש וחצי דקות בלבד הגיבה אשדוד בריצת 0:9, וסיימה את הרבע הראשון בפיגור 33:23 "בלבד". וויל סולומון עלה מהספסל של קטש למרות הכל ושיחק היטב וכמוהו גם יוגב אוחיון, והיתרון האדום נע בין 10 ו-12 נקודות. אלא שירושלים איבדה מספר הזדמנויות לברוח לפער גדול יותר ונענשה: לורנזו גורדון היעיל נגס ביתרון, ועם הירידה לחדרי ההלבשה עמד היתרון של המארחת על 38:41 בלבד (8 מהן ברבע השני אחרי 33 בראשון).

יובל נעימי התחיל את הרבע השלישי היטב, ממש כמו הרבע הראשון, וקבע 44:51. מאיר טפירו ביצע עבירת תוקף מפוקפקת למדי, התווכח וספג עבירה טכנית, וירושלים ניצלה זאת כדי לרוץ 0:12 ולעלות לרבע המכריע עם מרווח ביטחון - 55:67. אוליבר לפאייט, מהבולטים בשורות אשדוד הערב, עוד הצליח לצמק ל-75:68, אלא שסולומון פשוט להט מחוץ לקשת וקבע 72:82, חמש דקות לסיום. משם אשדוד כבר לא הצליחה לחזור, וסיימה את עונת 2010/2011. האדומים יחפשו להמתיק את העונה ההפכפכה בפיינל פור.

סטטיסטיקה

קלעו לירושלים: וויל סולומון 21 (5 מ-8 ל-3, 3 חטיפות), יובל נעימי 19 (4 אסיסטים), בריאן רנדל 10 (6 ריבאונדים, 3 חטיפות, 3 חסימות), דיון דאוול 9, ליאור חכמון 9, יוגב אוחיון 7, ג'ייסון ריץ' 7, אורי קוקיה 4, ג'וואד וויליאמס ומשה מזרחי שותפו אך לא קלעו.

קלעו לאשדוד: לורנזו גורדון 24 (7 ריבאונדים), אוליבר לפאייט 19 (3 חטיפות, 6 אסיסטים), ג'וש קרטר 13, יאן מרטין 8, מאיר טפירו 5 (8 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 8 איבודים), ניב ברקוביץ' 5, ג'וש דאנקן 2.

שחקני הפועל ירושלים חוגגים עליה לפיינל פור. מגד גוזני
סוף סוף אפשר לחגוג. ירושלים מחויכים/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully