וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה את נתניה 78:92 ועלתה לפיינל פור

הצהובים השלימו 0:3 בסדרה. ראשל"צ הפתיעה את בני השרון 75:82, גלבוע/גליל ניצחה את חולון, חיפה הביסה את אשקלון

אחרי שחזרה זה עתה מברצלונה שם השתתפה בפיינל פור של היורוליג, הבטיחה לעצמה מכבי תל אביב את מקומה ב-4 האחרונות גם בליגת העל, לאחר שהשלימה 0:3 בסדרה מול ברק נתניה, עם ניצחון 78:92 הערב (חמישי). דגן יבזורי עם ערב ענק של 6 שלשות הוליך במו ידיו את הפועל גלבוע/גליל ל-73:89 על הפועל חולון, וקירב מאוד את קבוצתו אל הפיינל פור. בני השרון ומכבי ראשון לציון, שחילקו גם כן את שני המשחקים הראשונים ביניהם, יפגשו למשחק השלישי בהרצליה למשחק חם נוסף. בתחתית עלתה מכבי חיפה ליתרון 1:2 משלה, כשהביסה את עירוני אשקלון 72:91 בזכות יכולת נהדרת של סילבן לנדסברג, והיא קרובה להבטחת עונה נוספת בליגת העל.

מכבי ת"א - ברק נתניה 78:92 (מכבי ת"א ניצחה 0:3 את הסדרה)

מכבי תל אביב שבה להרגיש בבית במשחק העלייה שלה לפיינל פור, ובדיוק כמו בשני המשחקים הקודמים בסדרה בין הראשונה לשמינית, נתניה נשארה בתמונה במחצית הראשונה אבל לא האמינה בעצמה עד הסוף, ואיפשרה לצהובים לברוח ברבע השלישי ולהפוך את כל הדקות האחרונות לגארבג' טיים מתמשך.

מכבי תל אביב לא גילתה סימני עייפות מיוחדת בדקות הראשונות, ושתי שלשות מהירות של ג'רמי פארגו נתנו לה יתרון מוקדם של 4:10. אבל מהצד השני אדריאן בנקס התחמם מהר מאוד, וכשגם ג'ו סמית נכנס לעניינים נתניה איזנה ל-17:17. סופוקליס שחורציאניטיס החל לחפור ביעילות בצבע, אבל הצהובים נאלצו להסתפק ביתרון 24:25 בלבד בסיום הרבע הראשון. ברבע השני רשם ליאור אליהו כמה מהלכים יפים, אבל מכבי תל אביב לא הצליחה לברוח מעבר ל-32:36. דווקא אז הגיעה ריצה נגדית של 0:7 של נתניה בהנהגתו של אדריאן בנקס, שנתן לאורחים יתרון 36:39 ושלח את דיוויד בלאט להזעיק פסק זמן. הצהובים התעשתו והפכו את הקערה עם דאנק עוצמתי של ריצ'רד הנדריקס ושלשה נוספת של ג'רמי פארגו שקבעה 39:41 למכבי תל אביב בהפסקה.

בדומה לשני המשחקים הראשונים בין שתי הקבוצות, ברבע השלישי הגיעה הבריחה הצפויה של מכבי תל אביב, שבעזרת דקות טובות של צ'אק אידסון ועוד כמה צליפות אופייניות של ליאור אליהו קלעה 20 נקודות בחמש דקות ורצה ל-46:61. רומאו טראוויס ניסה למזער נזקים עבור נתניה, והרבע הסתיים ב-59:70 למכבי תל אביב. ברבע האחרון עסק שחורציאניטיס בשיפור הסטטיסטיקה האישית שלו, גם טל בורשטיין הצטרף לחגיגה ועד הסיום נתניה לא ניסתה לייצר ריצה נגדית, כשהדקות האחרונות עוברות בנעימים עבור המקומיים בדרך לניצחון 78:92.

קלעו למכבי תל אביב: ליאור אליהו 22 (9 מ-12 מהשדה) ו-6 אסיסטים, סופוקליס שחורציאניטיס 15 (7 מ-8 מהשדה), ג'רמי פארגו 14 ו-7 אסיסטים, צ'אק אידסון 13, 9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, ריצ'ארד הנדריקס 10 ו-5 ריבאונדים, טל בורשטיין 8 ו-6 ריבאונדים, דייויד בלו 7, מילאן מצ'באן 2, גיא פניני 1, שון לבנובסקי שיחק ולא קלע.

קלעו לברק נתניה: אדריאן בנקס 20 (7 מ-17 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, רומאו טראוויס 19 ו-9 ריבאונדים, אלטון בראון 14, ג'ו סמית ואלירן גואטה 8 נקודות כל אחד, אריק מקולם 4, שמוליק ברנר (7 ריבאונדים, 6 אסיסטים) וליאור שגב 2 נקודות כל אחד, כריס ווטסון 1, עמית שמחון שיחק ולא קלע.

הפועל גלבוע/גליל - הפועל חולון 73:89 (גלבוע/גליל מובילה 1:2 בסדרה)

ממשחק מספר 2 בין שתי הקבוצות יצאה האלופה מתוסכלת מאוד, כשהיא טוענת שהשופטים עצרו את המומנטום שלהם וסייעו לחולון לנצח. הערב חזרה קבוצתו של ליובין לאולם בגן נר, והוכיחה שוב שהיא בדרגה אחת מעל הקבוצה הצנועה של דני פרנקו. מעל כולם בשורות האלופה עמד דגן יבזורי, שככל הנראה ראה את ההופעה של ג'ייסון טרי מדאלאס מול הלייקרס, והגיב עם ערב גדול של 6 שלשות מ-7 ניסיונות, בדרך ל-24 נקודות שלא הותירו כל סיכוי לחולון. קבוצתו של ליובין קרובה מאוד להגיע לארבע האחרונות ותנסה לסגור את הסיפור במשחק הבא באולם הפחים.

המארחים התקשו מאוד למצוא את הטבעת בדקות הפתיחה, וחולון ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון 1:6, בזכות משחק טוב של קאסיב פאוול. יבזורי העיר את קבוצתו של ליובין עם שתי שלשות, והוביל ריצת 0:10 כדי להשלים מהפך. יבזורי המשיך ללהוט, קלע את השלשה השלישית שלו ללא החטאה, והפעם הגיעה תורה של חולון להיתקע ללא סל שדה, כשגלבוע/גליל ירדה ביתרון 17:25 בסיום הרבע הראשון. הריצה של המארחים נמשכה גם בפתיחת הרבע השני, כששחקניו של ליובין עולים ל-14 הפרש. היחידי שתפקד באותן דקות אצל חולון היה מלצר, ששמר את האורחים בתמונה, אבל גם הוא לא מנע את הריצה המצויינת של מקל וחבריו, שהגידלו עוד ועוד את היתרון עד שירדו ב-28:44 אל חדרי ההלבשה בסיום המחצית הראשונה.

מלצר ורוט פתחו את המחצית השניה בצורה טובה בהרבה עבור חולון, כשמלצר עושה את העבודה מתחת לסלים, ורוט צולף שתי שלשות כדי להוריד את הפיגור ל-9 בלבד. מקל שבר את הבצורת ההתקפית של המארחים, מקלינטון סייע לו, ויחד עם קילינגסוורת' הצליחה גליל לשמור על היתרון הדו ספרתי שלה, כשהיא מוליכה 56:71 בזכות שלשה גדולה של קורטני פלס. סטולרו רשם שלשה חשובה ומלצר עם נקודות משלו עוד הפיחו תקווה באוהדי חולון, והורידו ל-9 בלבד, 3 דקות לסיום, אבל יבזורי, מי אם לא, תפר שלשה, ומקל סגר את המשחק עם נקודות משלו כדי להעלות את קבוצתו ל-1:2 בסדרה.

קלעו לגלבוע/גליל: דגן יבזורי 24 נקודות (3 מ-3 ל-2, 6 מ-7 לשלוש), מרקו קילינגסוורת' 16 (7 מ-9 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, גל מקל 11, 10 אסיסטים ו-8 ריבאונדים, וורן קרטר (10 ריבאונדים) וקורטני פלס (7 ריבאונדים) 10 נקודות כל אחד, עידו קוז'יקרו 7, ג'ק מקלינטון 6, גוני יזרעאלי 5, אבישי גורדון שיחק ולא קלע.

קלעו להפועל חולון: ריץ' מלצר 24 (7 מ-12 ל-2) ו-8 ריבאונדים, מורן רוט 19 ו-6 אסיסטים, עמית בן דוד 8 ו-5 ריבאונדים, ניר כהן 7 ו-7 ריבאונדים, קאסיב פאוול (6 ריבאונדים) ועידו סטולרו 6 נקודות כל אחד, שון דניאל 2, טמיר אריאלי 1.

בני השרון - מכבי ראשון לציון 82:75 (ראשל"צ מובילה 1:2 בסדרה)

שנה אחרי הדחתה הדרמטית ברבע הגמר במשחק החמישי בסדרה מול מכבי תל אביב, בני השרון נמצאת בסכנה ממשית לא להעפיל פעם נוספת לפיינל פור. קבוצתו של דן שמיר שוב הייתה לחוצה ולא קיבלה את התפוקה הרגילה מלי ניילון העצבני, כשמנגד התעלות של ריימר מורגן נתנה לכתומים של אפי בירנבוים הזדמנות פז לסגור את הסיפור כבר במשחק הרביעי בבית מכבי והשתחל למעמד השיא של הכדורסל הישראלי.

ריימר מורגן פתח מצוין והריץ את ראשון לציון ל-1:7 מהיר, אבל שון ג'יימס נכנס למשחק מהעבר השני ועזר למקומיים לחזור ל-8:8. לי ניילון, שהרבה להחטיא בדקות האחרונות, העלה הילוך ונתן לבני השרון יתרון 14:21, לפני שאיזיאה סואן החזיר את הכתומים לפיגור סביר של 20:23 בסיום הרבע הראשון. בדקות הראשונות של הרבע השני התעלל ג'יימס בגבוהים חסרי האונים של ראשון לציון ונתן לקבוצתו יתרון שיא של 23:33. מורגן נותר לבדו במערכה עבור הכתומים אך הצליח לקצץ את הפיגור ל-29:33, לפני שפילברטו ריברה הצטרף לג'יימס וסגר את הרבע על 34:42 לבני השרון.

אחרי ששמעו מה ששמעו מאפי בירנבוים בהפסקה עלו שחקני ראשון לציון בהתלהבות מחודשת לרבע השלישי, ודווין מיטשל החל לנגוס בפער של בני השרון. לי ניילון חזר להחטיא, ויהוא אורלנד איפס את היד וקירב את ראשון לציון עד פיגור 51:52. סואן השלים את המהפך בשלשה משלו, וראשון לציון הוליכה 55:59 בסיום הרבע השלישי. ארון מגי הצטרף למאמץ המלחמתי ברבע האחרון והיתרון הכתום צמח ל-57:64, לפני שג'יימס שוב העלה הילוך וקירב את קבוצתו עד 69:71. ניצן חנוכי התנדב הפעם לצלוף את שלשת המומנטום התורנית, ויהוא אורלנד הקפיץ את הספסל הכתום לשמיים עם שלשה קריטית דקה לסיום שקבעה 69:76 וסגרה את הסיפור, בדרך לניצחון מתוק 75:82.

קלעו למכבי ראשון לציון: ריימר מורגן 22 (5 מ-6 לשלוש) ו-5 ריבאונדים, יהוא אורלנד 14 (4 מ-9 לשלוש), ארון מגי ואייזאה סוואן 11 נקודות כל אחד, דווין מיטשל 10, 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, טאג' מקאלו 7, אייל שולמן 4 ו-6 אסיסטים, ניצן חנוכי 3 ו-6 אסיסטים, איגור נסטרנקו שיחק ולא קלע.

קלעו לבני השרון: שון ג'יימס 22 (9 מ-14 ל-2) ו-9 ריבאונדים, דן גרונפלד 16, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, פילברטו ריברה ולי ניילון (5 מ-13 מהשדה) 12 נקודות כל אחד, רון סטיל 6, שרון ששון 3, בן רייס וארז כץ 2 כל אחד, בריאנט דאנסטון שיחק ולא קלע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מכבי חיפה - עירוני אשקלון 72:91 (חיפה מובילה 1:2 בסדרה)

בחיפה התעסקו בשבוע האחרון בעיקר בשמועות על העזיבה האפשרית של ג'ף רוזן את העיר, בגלל סכסוכים עם העירייה, וידעו כי הם חייבים ניצחון שיקרב את הקבוצה להישארות בליגה, בכדי שיהיה אפשר בכלל לחשוב על העונה הבאה. ובדיוק כמו בשאר המשחקים שלהם העונה, הירוקים שוב הצליחו לאבד יתרון עצום (20) ואיפשרו ליריבתם לחזור, אבל למזלם, היה להם את סילבן לנדסברג בערב ענק של 25 נקודות, 14 מתוכן בדיוק כשזה היה חשוב, ברבע האחרון, ועתה נמצאת קבוצתו של גורקה במרחק נגיעה מהבטחת מקומה בליגת העל גם בעונה הבאה. האם לאשקלון תהיה תשובה במשחק הבא?

חיפה ידעה שהיא חייבת ניצחון, ופתחה בסערה את המשחק, כשהיא צולפת מחוץ לקשת בצורה נהדרת. טיילר ווילקרסון קלע 7 נקודות מהירות, פרנק רובינסון המשיך את המומנטום, וחיפה טסה ליתרון מוחץ של 6:23. האורחים פשוט נראו חסרי אונים ולא מצאו את הטבעת, והירוקים ירדו ביתרון 9:27 בסיום הרבע הראשון. לנדסברג שחזר מפציעה הפגיז שלשה בפתיחת הרבע השני, אבל קורי קאר החל במסע המפרך להחזרת קבוצתו, כשהוריד את הפער ל-12.דווקא אז קפאו החיפאים, חג'ג' צלף שלשה חשובה, והוארחים ניצלו איבודי כדור של המארחים כדי להמשיך לנגוס בהפרש, ונקודות של גרין הורידו את הפיגור של אשקלון לחד ספרתי, כשחיפה הוליכה 34:43 במחצית.

לנדסברג צלף שלשה נוספת עם פתיחת הרבע השלישי כדי להעלות את חיפה ליתרון 13, אבל אשקלון פשוט לא הרימה ידיים, גרין צימק עם ג'אמפ מוצלח, וקאר קבר שלשה גדולה בצירוף נקודות נוספות כדי להוריד ל-50:47 בלבד. ההלם החיפאי היה בשיאו, והאורחים עם נקודות של טרל ביצעו את המהפך המדהים, השלימו ריצת 9:23 ועלו ל-54:57. לנדסברג המשיך להיות האיש המרכזי בחיפה, ויחד עם דרק לואו הצליח להחזיר את המארחים למשחק, ולהעלות אותם ליתרון 62:65. אשקלון ניסתה לעמוד בקצב אבל נראתה חסרת אוויר, ולנדסברג פשוט התפוצץ עם 13 נקודות רצופות ללא מענה, שהקפיצו את חיפה ל-20 הפרש, משם אשקלון כבר לא חזרה.

קלעו למכבי חיפה: סילבן לנדסברג 25 נקודות (5 מ-7 לשלוש), טיילר ווילקרסון 18 ו-9 ריבאונדים, אלישי כדיר 14 (6 מ-6 ל-2), ג'רמיין ג'קסון 12 ו-11 אסיסטים, פרנק רובינסון 6 (2 מ-10 מהשדה), דרק לואו 5, אבי בן שימול 4, רודני ווב 3, דרו האוזמן ורוברט רותבארט 2 כל אחד, רוני שטרק שיחק ולא קלע.

קלעו לעירוני אשקלון: רודני גרין 28 (9 מ-12 ל-2), 4 אסיסטים ו-4 ריבאונדים, קורי קאר 16, תומאס טרל 8 ו-5 ריבאונדים, דרור חג'ג' 5, ג'ונתן גיבסון, גור פורת וארז מרקוביץ' 4 נקודות כל אחד, ליאור ליפשיץ 3, ג'ון ג'ייקס ואחיעד בוקרא שיחקו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully