וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרק שארפ: "הגמר הזה שונה מכל האחרים"

קפטן מכבי ת"א נחוש מתמיד מהקרב המיתולוגי מול פנאתינייקוס (א', 17:30, ע' 10). בלו: "נעשה הכל לנצח". אידסון: "אני נרגש"

יח"צ - חד פעמי

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

40 דקות - זה כל מה שמפריד בין מכבי תל אביב וגביע אירופה. אם מישהו היה אומר זאת לדיוויד בלאט, שמעון מזרחי ודייויד פדרמן בתחילת העונה, ספק אם קברניטי האימפריה הצהובה היו מאמינים. אלא שמכבי תל אביב מודל 2010/11 היא קבוצה מיוחדת, כזו שמנפצת מיתוסים וביקורות, כזו שעבדה קשה, הכי קשה שאפשר, ועלתה בזכות לגמר אירופי 14 בתולדותיה. הערב (שבת) ערכו הצהובים את האימון המסכם לקראת הגמר הגדול מול פנאתינייקוס מחר (ראשון, 17:30, ערוץ 10), ונראו חדורים במיוחד. כולם במכבי תל אביב יודעים כי עונה שלמה מתנקזת כעת למשחק בודד - כזה שיכול להפוך את החלום למציאות, ואת המציאות לחלום.

ערב המשחק, נשמעים שלל דיבורים על כך ששתי הקבוצות די שוות - בין אם בסגנון המשחק, איכותו או המורשת ההיסטורית. ואכן, השוויון המדובר בה לידי ביטוי גם במספרים: המשחק המרתק מחר יהיה ה-25 של שתי הקבוצות בכל הזמנים, כאשר המאזן עד כה עומד על 12:12. במשחקי הפיינל פור נפגשו השתיים ארבע פעמים, וגם כן, התחלקו המשחק באופן שווה: פנאתינייקוס ניצחה גמר אחד (99/00) והפסידה אחד נוסף (00/01), הצהובים ניצחו חצי גמר אחד (04/05) והפסידו אחד נוסף (01/02).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עונה שלמה מתנקזת ל-40 דקות. מכבי תל אביב באימון המסכם/מערכת וואלה!, צילום מסך

חלק מהמפגשים הללו כמובן נכנסו לספרי ההיסטוריה, וכשחושבים על מכבי תל אביב ופנאתינייקוס קשה שלא להיזכר באותו גמר מופלא של עונת 1999/200, אז חגגו הירוקים מאתונה והניפו גביע בזכות יכולת קלאץ' גדולה של אחד, עודד קטש. מה עוד? לשתיים מהקבוצות הגדולות ביותר בתולדות הכדורסל האירופי יש חמישה תארים, ומחר אחת מהן תחגוג גביע אירופה שישי ותשתווה לצסק"א מוסקבה במקום השני של טבלת אליפויות אירופה (ריאל מדריד ראשונה עם 8). במפגשים בין המאמנים דיוויד בלאט וז'ליקו אוברדוביץ' מוליך שועל הקרבות הסרבי 3:7 על ידידו הישראלי.

המשחק יועבר בערוץ 10 החל מהשעה 17:30, ובמקרה שיימשך מסיבה זו או אחרת יותר מהמצופה, יופסק השידור הישיר בשעה 19:30 בשל ערב יום הזיכרון. מיותר לציין כי אין דבר שישמח יותר את אנשי מכבי תל אביב מזכיה מרגשת ביורוליג דקות ספורות לפני אחד הימים החשובים ביותר למדינת ישראל, על אחת כמה וכמה כאשר הנושא עמד על סדר היום למשך שבועות רבים. אלא שכעת נגמרו הדיבורים, הגיע הזמן לצאת ולשחק.

בלו: "נשחק חזק. נעשה הכל כדי לנצח"

לאחר מנוחה וארוחת צהריים משותפת במלון, החלה מכבי תל אביב את האימון המסכם בפלאו סנט ג'ורדי. הצהובים עלו לפרקט, פגשו שם את שחקני פנאתינייקוס, אך בין הצדדים לא נרשמה התערבבות מיוחדת. החבורה של דיוויד בלאט נראתה נינוחה אך דרוכה במהלך האימון, כאשר ה-63:82 האדיר על ריאל מדריד בחצי הגמר הכניס בצהובים המון ביטחון אחד בשני.

דרק שארפ, שכבר ראה הכל בקריירה שלו כולל שלל המפגשים השונים עם הירוקים מאתונה, נראה נרגש במיוחד על אף נסיונו הרב. "כמובן שהקבוצה שונה, אבל יש הרגשה יותר רגועה", אמר הקפטן והתפנה להסביר את דבריו: "זה שונה מהגמרים האחרים שהייתי בהם, כי אני מרגיש שהחבר'ה יודעים מה לעשות בנקודה הזאת. כל עוד אנחנו באים מהתחחלה חזק, אני לא חושב שיש לנו מה לדאוג".

"נגיע חדים ומכנים למשחק", הבהיר צ'אק אידסון לוואלה! ספורט. "פנאתינייקוס היא אחת הקבוצות הכי חזקות באירופה. הם באים לשחק על ההזדמנות לזכות בגביע אירופה, אז אני מצפה שהם יצאו מחר למשחק וינסו לשחקן כדורסל מצוין. במשחק מול ריאל מדריד עשינו מה שצריך מבחינה הגנתית, אם נעשה את זה גם מחר יהיה בסדר. אני נרגש לקראת הגמר. מכבי לא היתה במעמד הזה כמה שנים".

אכן, שלוש שנים עברו מאז הגיע המועדון הצהוב לגמר גביע אירופה. זה קרה ב-2007/08, אז הפסיד צביקה שרף לצסק"א מוסקבה. הזכיה האחרונה ביורוליג היתה ב-2004/05, בתום השושלת הגדולה עם ניצחון על טאו ויטוריה בגמר.

גם דיוויד בלו נשמע נרגש מאוד לקראת ההתמודדות עם הירוקים, ואמר באימון המסכם: "עוד משחק אחד. אני מרגיש שעשינו דרך רצינית, אבל אנחנו עדיין לא שם - נותר עוד משחק אחד. שכשמגיעים למעמד כזה של גמר, כולם שווים וכולם ברמה גבוהה. אוברדוביץ' הוא מאמן טוב אמנם, אבל גם דיוויד בלאט הוא מאמן מצוין. אני יכול להכריז שנשחק חזק , נעשה את הכל בשביל לנצח".

באטיסט מסמן את סופו כמפתח

במובן מסוים, ייתכן שלפנאתינייקוס יש יותר מה להפסיד מחר. לאחר שהדימה את ברצלונה בסדרת ההצלבה הפכה קבוצתו של ז'ליקו אוברדוביץ' לפייבוריטית הגדולה של הפיינל פור, ואין ספק כי הלחץ, בעיקרו, עליה. בחצי הגמר עמדו היוונים בלחץ הזה וגברו על סינה 69:77 עם משחק מצוין של ניק קאליית'ס, שעשוי להיות האקס פקטור גם מחר.

"יש לנו קבוצה נהדרת", אמר מייק באטיסט, "ואנחנו רוצים להשיג את המשימה שלנו. מכבי היא קבוצה חזקה מאוד. יש לה את פארגו שהוא שחקן יוצא מהכלל, לה הרבה קלעים כמו אידסון ופניני וזה הולך להיות מסוכן". לשחקן הפנים הוותיק של פנאתינייקוס מחכה קרב גדול בצבע, תרתי משמע, מול סופוקליס שחורציאניטיס. "סופו הוא אחד הסנטרים הטובים באירופה, אם לא הטוב ביותר", החמיא האמריקאי לשחקן אותו פגש פעמים רבות כשזה שיחק באולימפיאקוס. "הכוח שלו והיכולת הן יוצאות מן הכלל, אבל באותו זמן הקבוצה שלי וגם אני שיחקתי מולו בעבר וצריך לצאת ולהיחם מולו. כל עוד נעשה את זה הכל אפשרי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכירים את שחורציאניטיס היטב. שחקני פנאתינייקוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

באטיסט המשיך ואמר: "צפינו הרבה בוידאו של מכבי ואנחנו חייבים להגיע מרוכזים מולם. המפתחות מולם יהיו בהגנה, זה מה שהביא את הקבוצה שלנו עד לכאן. גם אם ההתקפה שלנו לא עובדת יש לנו את ההגנה".

רומיין סאטו, משחקני המפתח של פנאתינייקוס, הוסיף: "עונת היורוליג מתנקזת למשחק אחד ואני מאוד נרגש. זה לא יהיה קל, אנחנו נהיה חייבים לצאת ולהילחם. ניסיון יהווה מפתח, אבל אם אנחנו רוצים לנצח את מכבי אנחנו צריכים לתת את הטוב ביותר שלנו למשך 40 דקות. חייבים להיות מרוכזים ולהילחם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully