וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי ת"א ניצחה את גלבוע/גליל 68:79

גלבוע/גליל רצתה להבטיח את המקום השני לפני הפלייאוף, אבל הציגה יכולת בינונית ונכנעה 79:68 למכבי ת"א במשחק השלמה

רק לפני כמה חודשים נפגשו מכבי תל אביב והפועל גלבוע/גליל עליון למשחק שבסיומו הרימו הצפוניים את צלחת האליפות. הערב (ראשון) שוב היתה אווירה של פלייאוף באוויר, כששתי הקבוצות נפגשו למשחק השלמה מהמחזור ה-23, אבל הפעם היתה ידם של הצהובים על העליונה, כשמכבי הצליחה לחלץ ניצחון 68:79, אחרי משחק לא פשוט. קבוצתו של דיוויד בלאט אמנם הצליחה לצאת מנצחת, אבל גם היא קיבלה הערב שיעור שבפלייאוף, היריבות שלה יגיעו עם מטרה ברורה להילחם לכל אורך המשחק, ויכולת כה דלה לא תספיק לה. גלבוע/גליל לעומת זאת ממשיכה להראות שהיא מתכוונת ללכת רחוק גם העונה, כשהצליחה להתגבר על נפילה ברבע השני ונותרה קרובה מאוד למכבי, לפני שהרימה ידיים בסיום.

קבוצתו של ליובין ידעה כי ניצחון באחד משני המשחקים האחרונים יבטיח לה את המקום השני בליגה, ורצתה לעשות את העבודה כבר הערב. מקל וקילינגסוורת' פתחו טוב, והוליכו בסיום הרבע הראשון, אבל אז רשמה גליל רבע שני נוראי, נתקעה על 8 נקודות בלבד, והצהובים, בראשותו של צ'אק אידסון וליאור אליהו טסו ליתרון 16. האלופה לא הרימה ידיים וחזרה לעצמה ברבע השלישי בזכות יכולת טובה מחוץ לקשת, אבל אז התעורר ג'רמי פארגו, שהיה רדום לאורך מרבית המשחק, ועם 10 נקודות חשובות העלה את הצהובים ליתרון דו ספרתי ממנו האלופה לא הצליחה לחזור. עתה תנסה גליל להשלים את המשימה שלה במחזור הסיום של העונה מול הפועל חולון, ולהבטיח לעצמה את המקום השני, בעוד הצהובים יפגשו את עירוני אשקלון למשחק חסר חשיבות.

מהלך המשחק

מכבי הלכה מהפתיחה פנימה, אל שחורציאניטיס ואליהו, אבל וורן קרטר וקילינגסוורת' הגיבו בצד השני עם נקודות משלהם בצבע, גל מקל חדר נהדר על הגנת הצהובים, ושלשה של יבזורי קבעה יתרון 8:15. פניני החזיר עם 5 נקודות רצופות, וסל ועבירה של בורשטיין העבירה את היתרון בחזרה למכבי, לפני שיזרעאלי קבע 18:19 לגליל בסיום הרבע הראשון. הרבע השני היה איטי בהרבה, כשרק דאנק נהדר של קורטני פלס העיר מעט את הקהל המקומי. פניני תפר שלשה מהפינה, ואליהו בשלוש חדירות קבע יתרון 23:31. אידסון הוסיף שלשה פנויה מהפינה, גליל המשיכה לאבד ולהחטיא, ופארגו ואידסון ניצלו זאת כדי לרוץ ל-2:16. מקל הציל מעט את הרבע הנוראי של קבוצתו עם אסיסט מדהים מכדור חוץ היישר אל ידיו של פלס, שבהאלי אופ נהדר הוריד את גליל/גלבוע בפיגור 38:27 בסיום המחצית, כשהיא קולעת רק 8 נקודות במהלך הרבע.

יבזורי העיר מעט את גליל עם שלשה שפתחה את הרבע השלישי, ועבירה טכנית של שחורציאניטיס, שירד זועם אל הספסל סייעה למארחים לצמק ל-44:36. שחקניו של ליובין המשיכו לנצל את המשחק הנרפה של הצהובים, יבזורי ופלס צלפו שלשות והפיגור ירד ל-3 בלבד. בלאט הלך אל האיש שלו במחצית הראשונה, ליאור אליהו, שלא איכזב ובמשחק אגרסיבי קבע 49:57. יזרעאלי שוב מצא שלשה, ומקל הצליח להוריד את המארחים אל הרבע האחרון בפיגור מינימלי, 59:54. קילינגסוורת' ומקל המשיכו לנגוס בהפרש והורידו לנקודה בלבד בפתיחת הרבע האחרון, אבל בלו ופארגו בשתי שלשות רצופות העלו ל-60:65. פארגו המשיך ללהוט ודאנק גדול שלו קבע יתרון 10 לאורחים. פלס עוד ניסה לחזור עם שתי שלשות, אבל אידסון ואליהו לא נתנו ליריבתם להתקרב, והשלימו ניצחון נאה.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: צ'אק אידסון 19 (8 מ-14 מהשדה) ו-5 אסיסטים, ג'רמי פארגו 15, 8 אסיסטים ו-7 איבודים, ליאור אליהו 12 (6 מ-8 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, גיא פניני 11, סופוקליס שחורציאניטיס 7 ו-7 ריבאונדים, טל בורשטיין 6, ריצ'ארד הנדריקס (8 ריבאונדים), מילאן מצ'באן ודיוויד בלו (7 ריבאונדים).

קלעו לגלבוע/גליל: קורטני פלס 13 (3 מ-5 לשלוש) ו-4 ריבאונדים, דגן יבזורי 12 (3 מ-4 לשלוש), וורן קרטר 10, גל מקל 9 (8 אסיסטים ו-5 ריבאונדים), מרקו קילינגסוורת' 9 ו-5 ריבאונדים, גוני יזרעאלי 7, עידו קוז'יקרו 6, טיירל ביגס 2, ג'ק מקלינטון ואבישי גורדון שיחקו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully