וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופטי בג"צ נזפו בעותרים בעניין שמעון מזרחי

11.4.2011 / 13:27

השופטים שמעו את הצדדים, יקבלו החלטה בימים הקרובים. לפני כן נזפו בעותרים: "אי אפשר כבר לקבל פה פרס בלי שיוגש בג"ץ"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בג"ץ התכנס הבוקר (שני) לדיון בעתירה שהוגשה כנגד זכייתו של שמעון מזרחי, יו"ר מכבי תל אביב, בפרס ישראל בספורט לשנת תשע"א.

לאחר שהשופטים אשר גרוניס, עדנה ארבל וחנן מלצר שמעו את טענות הצדדים, תם הדיון והשופטים יצאו מן האולם לצורך התייעצות. לאחר הפסקה בת מספר דקות הודיעה מזכירת הרכב השופטים כי ההחלטה לא תינתן במקום, אלא תיכתב בידי השופטים ופסק הדין יישלח לצדדים בעוד ימים מספר.

במהלך הדיון נזף השופט גרוניס בבא-כוחם של העותרים, וטען ש"כיום במדינה כבר אי אפשר לקבל פרס בלי שיוגש בג"צ. זו בעיה מתחום הפסיכולוגיה החברתית".

בסיום הדיון נציגו של מזרחי לא נראה מודאג, ואמר כי "לעתירה אין קייס". העותרים, מנגד, המשיכו לטעון כי "מזרחי הרס כל חלקה טובה בכדורסל הישראלי".

"ברודי הוא חבר אישי של הזוכה"

כזכור, העותרים (שי גיל, נחום אביר ואבישי רצאני) טוענים לניגוד עניינים ומשוא פנים בהחלטת הוועדה מאחר שאחד החברים בה, טל ברודי, הוא "חבר אישי של הזוכה ומחובר באופן רציף עשרות שנים למועדון מכבי תל אביב ולהנהלתו בראשות הזוכה, והוא גם זה שהמליץ על מועמדותו... בעקבות זאת קיים חשש ממשי כי בהחלטת הוועדה להעניק את פרס ישראל למזרחי נפל פגם חמור של משוא פנים".

המדינה הגיבה לעתירה וטענה כי "קשה לחלוק על תרומתו המשמעותית של שמעון מזרחי לספורט הישראלי. ועדת הפרס בחרה במזרחי פה אחד, כנדרש לפי תקנון הפרס, לאחר שערכה דיון מקיף ויסודי במועמדותם של כלל המועמדים בתחום הספורט, על מנת להבטיח כי המועמד הנבחר הינו בעל שעור קומה ותרומה שאין עליה עוררין לתחום הספורט".

עוד נאמר בתשובת המדינה כי "כל שופט בוועדות פרס ישראל בכל תחום מכיר את האישים הבכירים ביותר והמוכרים ביותר בתחומם, סביר כי לאישים אלה תהיה הכרות מקצועית ואף אישית עם מועמד זה או אחר".

מזרחי הגיב גם הוא לעתירה באמצעות עו"ד ד"ר טל רוטמן, וטען כי "העתירה הוגשה בחוסר תום לב ובחוסר ניקיון כפיים על ידי אוהדי הפועל", וציין כי "באי כוחם של העותרים הם 'מייצגים סדרתיים' בעתירות המוגשות נגד החלטות להעניק את פרס ישראל לאישים שונים וזו עתירתם השלישית כנגד הענקת פרס ישראל בארבע השנים האחרונות".

"לגופו של עניין, טען עו"ד מזרחי כי אינו 'חבר אישי' של טל ברודי... בין שני האישים יש קשר ארוך והכרות על רקע מקצועי, ואולם, על פי פסיקת בית המשפט העליון, אין בכך 'ניגוד עניינים' פסול. העותרים ביססו את עתירתם על גזרי עיתונים, ראיונות רדיו ופרסומים במקומונים".

עדכון ראשון: 12:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully