וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: ריאל מדריד עלתה לפיינל פור, תפגוש את מכבי ת"א

הבלאנקוס גברו על ולנסיה 58:66 ניצחו את סדרת רבע הגמר 2:3 וישתתפו במעמד השיא של המפעל לראשונה מאז 1996

מאז העפילה לפיינל פור ביום חמישי שעבר, שתי שאלות נוספות עמדו בפני מכבי תל אביב עם פניה קדימה: הראשונה עסקה במועד הגמר הבעייתי, השניה בזהות היריבה. ובכן, הערב (חמישי), 24 שעות לאחר שסוגיית יום הזיכרון ופתיחת משחק הגמר נפתרה, נקבע כי הקבוצה שתעמוד בין הצהובים של דייויד והעפלה לגמר היורוליג היא ריאל מדריד. הבלאנקוס גברו הערב 58:66 בביתם על ולנסיה בתום משחק עיקש וצמוד, שסידר להם 2:3 בסדרת רבע הגמר כולה, שהיתה עיקשת וצמודה לא פחות.

לפני המשחק התעקש דייויד בלאט ואמר כי אין לו העדפה בנוגע לקבוצה אותה יפגוש בברצלונה בעוד כחודש, אך דומה כאילו הצהובים קיבלו את הקבוצה החזקה יותר בחצי הגמר - זו שמחזיקה במסורת הרבה יותר גדולה, סגל יותר חזק על הנייר ופוטנציאל לנצח כל קבוצה ביבשת ביום נתון. החיסרון היחיד נמצא כמובן בעמדת המאמן, שם נמצא עמנואל מולין שהחליף לפני מספר חודשים את אטורה מסינה - אדם שיודע דבר או שניים על כיצד לנצח את מכבי תל אביב. מצד שני, מולין שימש כעוזרו של מסינה בשנים האחרונות ואף הצליח להביא את ריאל המגמגמת למעמד השיא של הכדורסל האירופי, כך שמוקדם להספיד גם אותו.

ולנסיה, שמעולם לא הגיעה לפיינל פור, פתחה טוב יותר וכבר הובילה ביתרון דו-ספרתי ברבע השני. אלא שהבלאנקוס חזרו, שרטו, ונטלו את ההובלה כשקצב המשחק הפך איטי יותר (ולנסיה קלעה 14 נקודות בלבד בחצי השני!). ברבע השלישי ניתן היה לראות חלק קטן מהכישרון של ריאל - סרחיו יול, קרלוס סוארז, אנטה טומיץ', קליי טאקר, דיאור פישר ואחרים - ובסופו של דבר, אחרי רבע אחרון די נורא של שתי הקבוצות, היתרון שהשיגו המארחים ברבע השלישי הספיק להם עד תום המשחק. ריאל חוזרת לפיינל פור לראשונה מאז 1996, והיא רחוקה כעת שני משחקים מהשלמת המשימה המתוקה מכולן: זכיה בגביע אירופה דווקא באולמה של ברצלונה.

מהלך המשחק

ולנסיה פתחה נהדר, ובפרט דושקו סבאנוביץ' הנהדר, שקלע תשע נקודות מהירות והעלה את האורחת ל-2:11. עמנואל מולין הגיב בפסק זמן וחזר ממנו עם סרחיו יול המחליף, אלא שלאחר שקרלוס סוארז החל להתחמם וכבר צימק ל-14:11 צלף ג'רמי ריצ'ארדסון מחוץ לקשת וסידר לולנסיה 11:17 בתום הרבע הראשון, ושימו לב למספרים של הבלאנקוס ב-10 הדקות הראשונות: 2-7 ל-2 נקודות (28%), 1 מ-5 ל-3 (20%), 5 איבודים, אסיסט בודד.

נאנדו דה קולו פתח את הרבע השני עם שלשה, וסל ועבירה מיד לאחר מכן של סרגיי לישצ'וק העלו את האורחים ליתרון שיא עד אותו רגע - 13:23. הבלאנקוס לא חיכו להגיב עם שלשה (פריג'יוני) וסל ועבירה (רייס) משלהם וצימקו ל-23:19. בדקות הבאות הקצב מעט גבר והקבוצות מצאו לשם שינוי את הטבעת, אלא שולנסיה המשיכה להחזיק ביתרון לכל אורך הרבע, למרות יכולת טובה של מחליפי ריאל קליי טאקר וניקולה מירוטיץ' המוכשר, וירדה לחדרי ההלבשה כשהיא מוליכה 40:42. לאחר שקלעה 11 נקודות בלבד ברבע הראשון, הגיבה ריאל עם 29 בשני.

הרבע השלישי נפתח עם שלשה של קרלוס סוארז שהעלתה את ריאל מדריד ליתרון ראשון במשחק, בעוד אחת נוספת של יול הנהדר קבעה 44:48 לבלאנקוס. דושקו סבאנוביץ' המשיך להיות האיש החם של ולנסיה והפעם תפקד כיחיד שמנע בריחה של המארחת. אקס מכבי תל אביב דיאור פישר קם מהספסל הלבן והראה הגנה טובה בצבע, שאפשרה לריאל לספוג 9 נקודות בלבד ברבע, ולעלות ל-10 הדקות המכריעות ביתרון 51:58.

ברבע האחרון ניתן היה להרגיש את הלחץ הגובר, ובתום ארבע דקותיו הראשונות קלעו שתי הקבוצות חמש נקודות בלבד (במשותף). אנטה טומיץ' שבר את הבצורת, וקבע 54:62 לבלאנקוס, 5 דקות לסיום. רפא מרטינז צלף שלשה אחרי החטאות רבות של ולנסיה, והאורחים צימקו ל-62:58, שתי דקות לסיום. החבורה של פסיץ' עוד הספיקה להחטיא עוד כמה זריקות התאבדות, איבדה כדורים ואיתם את הסיכוי האחרון שלה להעפיל לפיינל פור. זה נגמר ב-58:66 מתוק במיוחד לבלאנקוס ממדריד.

סטטיסטיקה

קלעו לריאל מדריד: קליי טאקר 12, קרלוס סוארז 12 (2 מ-9 ל-3, 10 ריבאונדים), אנטה טומיץ' 9 (9 ריבאונדים), סרחיו יול 9 (1 מ-4 ל-3), פליפה רייס 7 (10 ריבאונדים), ניקולה מירוטיץ' 7, פבלו פריג'יוני 6 (3 חטיפות, 4 אסיסטים), דיאור פישר 4.

קלעו לולנסיה: דושקו סבאנוביץ' 19 (6 מ-7 ל-2, 1 מ-5 ל-3), ראפה מרטינז 16, ג'רמי ריצ'ארדסון 6, נאנדו דה קולו 6, סרגיי לישצ'וק 6, רוברטאס יבטוקאס 3, דויד נבארו 2, עומאר קוק שותף (33 דקות) אך לא קלע.

* ריאל קלעה 37 אחוז בלבד ל-2 נקודות (16 מ-43) ו-32 אחוז ל-3 (8 מ-25)

* וזה לא שולנסיה קלעה הרבה יותר טוב: 41% ל-2 (13 מ-31), 31% ל-3 (7 מ-22)

* הבלאנקוס ניצחו 36:45 בקרב הריבאונדים

* ושימו לב להבדל באסיסטים: 14 לריאל מדריד, שישה בלבד לולנסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully