וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחורציאניטיס: "אנחנו הולכים לפיינל פור, בייבי!"

31.3.2011 / 22:45

מכבי ת"א חגגה את ההישג. בלאט: "שיחקנו כדורסל שלא ראו שנים". פארגו: "נלך הכי רחוק". מזרחי: "לא נשחק ביום הזיכרון"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בתחילת העונה אף אחד לא נתן להם סיכוי וגם הם רק פינטזו על זה, אבל הערב (חמישי) הבחורים בצהוב השלימו את המשימה בצורה נפלאה לעיני 11 אלף צופים נלהבים. מי היה מאמין? מכבי תל אביב עלתה לפיינל פור של היורוליג, ועשתה את זה בסטייל עם ניצחון נהדר 77:99 על קאחה לבוראל הבאסקית. הצהובים, ללא דורון פרקינס שנפצע במשחק הקודם וסיים את העונה, ניצחו 1:3 בסדרת רבע הגמר, אותה החלו כזכור ללא יתרון ביתיות ועם הפסד במשחק הראשון.

עכשיו ממתינה מכבי תל אביב לראות מי תהיה היריבה שלה בחצי הגמר בברצלונה, כשהסדרה בין ולנסיה לריאל מדריד תלך למשחק חמישי. ובעיקר מחכים בתל אביב לראות האם ראשי היורוליג ישנו את מועד גמר הפיינל פור, שנופל על ערב יום הזיכרון. לאחר השריקה לסיום החלו שחקני מכבי תל אביב לחגוג בשמחה אדירה על הפרקט. מי שלא נטל חלק בחגיגות הללו היה יניב גרין, שירד כעוס, עצבני ומתוסכל לחדרי ההלבשה מספר דקות קודם לכן.

דיוויד בלאט: "כיף לראות קבוצה שגודלת ביחד"

"כיף גדול לראות את כולם נהנים ככה", אמר בסיום דיוויד בלאט הנרגש. "זו קבוצה שבאה כמעט משום מקום, קבוצה שלא כל כך האמינו בה בתחילת השנה. גם אנחנו לא ממש ידענו לקראת מה אנחנו הולכים, לא חשבנו על הפיינל פור אלא רק לעלות מדרגה אחר מדרגה. כיף לראות קבוצה שגודלת ביחד ובסופו של דבר מספקת הצגות מדהימות".

בלאט התייחס לסיטואציה האישית שלו ואמר: "יצאתי ממכבי תל אביב בשביל לגדול ולחזור מאמן עוד יותר מוכן ועוד יותר טוב. אני חושב שעשיתי את זה, הרבה בעזרת הצוות הנהדר איתו אני עובד היום. אנחנו יודעים שבמשחק אחד בפיינל פור נוכל לנצח כל קבוצה. תהיה לנו בעיה בלי פרקינס, היום עשינו את זה על הצד הטוב ביותר ונראה איך זה יהיה בהמשך. אנחנו שולחים לו אהבה וחיבוקים".

המאמן לא שכח לפרגן לשחקנים שלו: "אין כמו גיא פניני במשחקים גדולים. אני צריך לחשוב איך לשכנע אותו בכל פעם שזה משחק גדול כי הוא ענק במשחקים כאלה. ג'רמי לקח אחריות אחרי שפרקינס נפצע. הוא שחקן שחקן. הוא חזר לעצמו בעזרת כולם, וכולם רואים איזה שחקן הוא. תמיד עמדנו על זה שאנחנו צריכים לעמוד כקבוצה מאשר אוסף אל אינדיבידואלים. החבר'ה קיבלו את זה ושיחקנו כדורסל שלא ראו הרבה שנים. זה יתרון גדול כי אף אחד לא עושה את זה.

"היו מחשבות להוסיף עוד גארד והיום אני מצטער על זה אחרי הפציעה של פרקינס. אני לא מצטער על ההבאה של מצ'באן, הוא בעיקר לעתיד. קבוצה ברמה שלנו צריכה 13 או 14 שחקנים טובים". בלאט נשאל האם הוא הוכיח משהו הערב לאוהדי מכבי, שבעבר קראו לו לעזוב, ואמר: "אני לא חושב שאחרי מה שעשיתי בשבע השנים האחרונות, אני צריך להוכיח משהו".

על מועד הגמר אמר בלאט: "אם נגיע לגמר, לא נשחק ביום הזיכרון, ולכן צריכים לסדר את זה כי זה הדבר המכובד לעשות".

דיוויד פדרמן: "ביום הזיכרון יושבים בבתי הקברות ובוכים"

גם היו"ר שמעון מזרחי לא הסתיר את התרגשותו ואף הזיל דמעה: "אני נרגש מאוד, זה הישג עצום להגיע לפיינל פור בלי ביתיות, בלי דורון פרקינס, אבל הרוח שלו היתה איתנו. אם קבוצות כמו אולימפיאקוס וברצלונה לא בפיינל פור ואנחנו שם, זה אומר הכל. הגמר? הכל יהיה בסדר. אם המשחק יהיה ביום הזיכרון, לא נשחק".

הבעלים דיוויד פדרמן התייחס לסוגיית הגמר: "זו שאלה שאני לא יכול לענות עליה כרגע. נחכה יומיים ונשמע מה אומרים ביורוליג. לדחות את המשחק ביום זה דבר שהוא כנראה בלתי אפשרי. לנסות להקדים אותו זה אולי יותר אפשרי, אבל זה תלוי בספונסרים ובטלוויזיה. אני לא רוצה לחשוב על אפשרות שלא נופיע לגמר, אבל ביום הזיכרון יושבים בבתי קברות או מול הטלוויזיות ובוכים, לא משחקים כדורסל. אנחנו מאוד מעריכים את היורוליג, אך יש דברים שאנחנו לא יכולים לעשות".

גם פדרמן נהנה מתצוגת הכדורסל של השחקנים בצהוב: "קשה לתאר, אני לא זוכר כזו מחצית נהדרת. מה שראינו במחצית השנייה היה מדהים, ומה שמיוחד בקבוצה הזו זה שהיא מחפשת בשביל הקבוצה. כל אחד משחק בשביל השני, והצורה שבה מדברים על דורון שבבית החולים והצורה שבה שיחקו בשבילו, אני חושב שהקהל העריך את זה מאוד. לפני שנה וחצי היינו על הקרשים, גם איך שהציבור הסתכל עלינו, וזה הישג אדיר שהצלחנו לקום מזה. למדנו שאפשר לייצר שחקנים כמו ג'רמי פארגו ושחקנים צעירים, ואני פשוט מאושר מההחלטה להביא צעירים ישראלים. הם יהיו הבסיס לכל דבר שנעשה".

הבעלים אף נשאל האם הקבוצה אכן תשחק בעונה הבאה גם בליגה האדריאטית ולא בישראלית ואמר: "זה נכון שהזמינו אותנו לליגה האדריאטית, אבל זה עוד מוקדם. אנחנו לא מבינים את ההתנהלות נגדנו בכדורסל הישראלי".

גיא פניני: "אני מתרגש כמו ילד"

כוכב הסדרה ג'רמי פארגו כבר חושב על הגביע: "האמנתי ברגע שהגעתי למכבי. ידעתי שאנחנו יכולים ללכת הכי רחוק, ויש לנו רק עוד שני משחקים. נמשיך לעשות את מה שאנחנו עושים ונקווה שנגיע הכי רחוק. זה היה מאמץ קבוצתי. הם נתנו לנו פייט במחצית הראשונה, אבל למזלנו עשינו את העבודה. אני מבטיח שנשחק הכי חזק בכל פעם שנעלה לפרקט ונשחק כמו קבוצה".

סופוקליס שחורציאניטיס: "זו הסיבה שהקבוצה הזו נוצרה, בשביל הפיינל פור. האמנתי מההתחלה כשהגעתי לפה. מה עוד אפשר להגיד? יש לי אמונה בחברים שלי ובמאמן, ואנחנו הולכים לפיינל פור, בייבי! כל הקבוצה עשתה את זה. לא היה לי משחק גדול, אבל יש לנו חבורה נהדרת של שחקנים, וכל שחקן מסוגל להרים את הרמה שלו. לג'רמי שוב היה משחק נהדר, גיא היה מדהים ברבע השלישי, ריצ'רד הנדריקס היה אחד החלקים הכי משמעותיים שלנו. הוא הגן מצוין והלך פנימה, ואנחנו קבוצה עמוקה. זו הסיבה שהגענו לכאן".

על העונה האישית שלו אמר שחורציאניטיס: "העונה הזו היתה שונה בשבילי. הבטחתי לעצמי ולמאמן שלי שאני אעשה את המיטב ואנסה להיות שם בכל אימון ובכל משחק וזה השתלם עד כה. צוות האימון עזר לי והקבוצה נתנה לי גב".

ליאור אליהו: "אני חי את הרגע. יש לנו את המטרות שלנו ולמכבי באופן קבוע יש את המטרה להגיע לפיינל פור. אנחנו תמיד מכוונים גבוה למרות שהציפיות היו יותר נמוכות. עשינו את העבודה ואני לא חושב שהיה רגע שלא הגיע לנו להגיע לשם. אני שמח שעמדנו במטרות שלנו ונותר לנו עכשיו הפיינל פור כדי לעשות עונה מדהימה. כמובן שפרקינס יחסר לנו, לא רק בפיינל פור אלא בכל העונה, אבל אני מאמין שיש לנו סיכוי טוב לזכות בגביע".

גיא פניני הוסיף: "שיחקנו טוב גם במשחק שעבר. לא הצלחתי לישון צהריים מרוב התרגשות. אני מתרגש כמו ילד. אני מרגיש עוד לא שייך". צ'אק אידסון המאושר אמר: "אחרי העונה שעברה, זה מרגיש כל כך טוב. זה ענק. אין לי מילים". גם הקפטן המנוסה דרק שארפ התרגש: "זה חלום, זו הרגשה נהדרת. אני כל כך שמח בשביל הבחורים האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully