וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א-קאחה לבוראל: תוכנית המשחק של גודס

29.3.2011 / 6:41

לעצור להם את הקלעים, למנוע מהם שלשות, לתקוף את ריבאונד ההתקפה, ולהמשיך להכניס לסופו. גיא גודס מוכן לקאחה

מכבי תל אביב תתמודד הערב (שלישי, 21:30, ערוץ 10) במשחק השלישי בסדרה מול קאחה לבוראל, והלחץ ניכר. "זה משחק מפתח", ממלמלים בהיכל נוקיה בנחישות עצבנית, כשבקבוצה יודעים שניצחון יציב אותם עם רגל אחת (ואף למעלה ממנה) בפיינל פור בברצלונה. מנגד, הפסד עלול לגרור את מכבי למסע חתחתים לויטוריה ולמשחק מכריע שם – נתיב גורל שאיש במועדון אינו חפץ בו.

ערב המשחק החשוב, שובר השוויון, מתפנה עוזר המאמן גיא גודס לערוך סיכום ביניים על העונה של מכבי עד כה. "לא ציפיתי בתחילת העונה שנהיה בשלב הזה", מודה גודס, "אבל ככל שהעונה התקדמה, התקדמו אצלנו הדברים. ראיתי קבוצה שנלחמת כל יום, מתאמנת טוב, באה לשחק כל משחק".

גודס מדבר בשבח הגישה הטוטאלית: "אנחנו שמים את הכל על המגרש. אני חושב שבגלל זה הקהל מאוד מתחבר אלינו, זה משהו שהיה חסר בשנים האחרונות".

עוזר המאמן גאה גם ברוח הקבוצתית הנושבת בקבוצה: "צמחנו בזכות המלחמה שמראים השחקנים העונה, בזכות הביחד. אין לנו שחקנים גדולים שלוקחים את כל תשומת הלב, או שחקן כזה או אחר שלא רוצה לעזור לכולם לנצח. זה מה שמייחד קבוצה – לא שחקנים בודדים. יש פה הרבה חבר'ה שנהנים להיות ביחד ונהנים גם להיות מחוץ למגרש. יש כאן אווירה טובה, וזה בדרך כלל מה שמביא הצלחות לקבוצה".

האם הצוות המקצועי הוא שניסה להטמיע בקבוצה את רוח הגיבוש והאחווה או חומר השחקנים? "זה שילוב, אני לא יכול להצביע על משהו מדויק", עונה גודס, "יש מסר שאנחנו מעבירים ויש מסר שהשחקנים מפנימים ועושים, וישנה כמובן כל האווירה הטובה מההנהלה. הכל משולב זה בזה, זה לא דבר אחד ספציפי - וזה הולך טוב ואנו רוצים שזה ימשיך".

עוזרו של בלאט מודע לכך שהמשחק הלילה הוא אירוע בדרגת כוננות גבוה: "זה אחד המשחקים המשמעותיים, אחד מהשניים, כי זה משחק מאוד מאוד מסוכן. אבל עשינו את ההכנות כמו שצריך, ואני מקווה מאוד שבעזרת הקהל, וכמובן בעזרתנו, נעשה עבודה טובה".

"לוויטוריה יש הרבה ניסיון מבחינת סדרות פלייאופים"

האם האווירה בקבוצה היא בהתאם - תחושה של ערב יציאה למלחמה? גודס מנמיך את הלהבה. "התחושות טובות, אם כי השחקנים מודעים לסיטואציה, שזה שני משחקים שמובילים לפיינל פור, ואנחנו בטוח לא רוצים לשוב לוויטוריה. כולם מאוד מרוכזים ואנחנו צריכים להביא את הריכוז הזה למשך כל ה-40 דקות - הגנתית והתקפית".

ומה הקונספציה? "הגנתית", אומר גודס, "אנחנו צריכים לעצור את השלשות שלהם כי הגנה זה להיות מאוד מרוכזים בכל פוזשן, לא לתת לקלעים המסוכנים שלהם להיכנס למשחק, לזוז כל הזמן, להיות אנרגטיים וחדים. ומצד שני, התקפית, גם כן להניע את הכדור לשחקנים הנכונים, לקחת זריקות טובות. להמשיך לתקוף את הריבאונד כמו שתקפנו שם בריבאונד, ולהיות קשובים בכל כדור. בסופו של דבר מדובר בשתי קבוצות חזקות. לוויטוריה יש הרבה ניסיון מבחינת סדרות פלייאופים ואסור להקל ראש".

מצד שני, יש לזכור כי לבוראל מגיעה לאחר טיסות ואחרי משחק ליגה מתיש - בעוד מכבי זכתה לנוח מהליגה המקומית. האם העייפות תשפיע עליהם? גודס לא מוכן להוריד כוננות בגלל תשישותה של היריבה: "היה להם משחק ביום ראשון, סביר להניח שהם קצת יותר עייפים מאיתנו, אבל במשחקים מהסוג האלו, כשאתה מריח פיינל פור - האדרנלין משחק תפקיד וכולם נותנים את הכל ורוצים להיות אינטנסיביים 40 דקות".

יד ימינו של בלאט התייחס למשחק האחרון של מכבי בויטוריה, במהלכו השתדלו השחקנים להכניס את הכדורים לשחורציאניטיס שהשיב עם 22 נקודות ב-22 דקות משחק. "קודם כל זה הוכיח את עצמו כל העונה", יודע גודס, "במשחק הראשון זה פחות בא לידי ביטוי, כי לבוראל הצליחה לעשות טראפים יותר טוב, הם הצליחו גם לקבל את הכדור בצד השני במקומות האחרים פנימה, נצטרך לעשות אותו דבר".

אולם גודס מזהיר: "אני בטוח שגם הם יעשו התאמות וינסו למנוע מאיתנו את הנעת הכדור פנימה. כל שחקן יכול לתת יותר, אם זה הגנתית ואם זה התקפית, ואני מקווה מאוד ששחקן או שניים יתנו לנו את האקסטרה שינצח את המשחק החשוב הזה".

מי שנראה לאחרונה בתקופה פחות טובה היה ג'רמי פארגו, שנראה מהוסס על המגרש. גודס מעיד כי זריקת הניצחון במשחק השני היטיבה עם השחקן והשפיעה עליו לחיוב: "כל זריקה כזאת תמיד נותנת לשחקן ביטחון, בטח לביטחון שלך מבחינת קליעה אישית. אני שמח בשביל פארגו".

"עשינו משהו גדול בחוץ ואנחנו צריכים להמשיך את זה בארץ", מסכם גודס, "יש לנו שבוע מאוד מאוד משמעותי. בסופו של דבר ביום חמישי אנחנו רוצים לשמוח ולא לחזור לויטוריה לעוד משחק. ויטוריה קבוצה חזקה מאוד, הם לא מקלים ראש. כבר התמודדנו מולם בארבעה משחקים העונה, אנחנו מכירים אותם ואת יכולותם שלה והם יתנו את הכל".

"ניצחון חזק, ואנחנו שולחים מסר"

סופוקליס שחורציאניטיס היה במצב רוח טוב אתמול, אך באותה עת שמר על דריכות. כאשר נשאל הסנטר האם יש מישהו בקבוצתו שרוצה לשוב לויטוריה למשחק מכריע הוא השיב בהחלטיות אך בחיוך: "Hell no!".

האם הסנטר היווני חושב ששוב צריך להתבסס עליו? "לא אגיד שזו הדרך שלנו וכך זה צריך להיות", הגיב סופו, "זה מה שפשוט קרה במשחק האחרון. כולם יכולים לקלוע ביום נתון. אני לא חושב שזה משנה, וכולנו מתרכזים רק בניצחון. פחות חושב מי קולע וכמה כל אחד קולע, יש לנו קבוצה גדולה ומוכשרת. הלך לי בסדר במשחק האחרון, אבל גם החטאתי זריקות. אני רק יודע מה מוטל עליי לעשות, הכל יכול לקרות על הפרקט. אני מקווה שנגיע לברצלונה, זו המטרה. היה מפתיע שמכבי לא הייתה בפיינל פור בשנה שעברה".

"זה משחק מפתח", מסכם סופו, "ויהיה קשה. חשוב לצאת ולשחק חזק ואגרסיבי, זה המשחק שצריך לעשות מה שאנחנו יכולים, זה המשחק שישפיע גם על המשחק הבא. ניצחון חזק, ואנחנו שולחים מסר".

כשנשאל על התשישות שממנה אולי סובלים שחקניה של קאחה לבוראל: "הם כל שנה משחקים בעומס כזה, כל שנה מתאמנים חזק וחסרים להם שחקנים, והם עדיין עולים לפיינל פור. זה לא ישפיע להם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully