וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמריקאים ואנגלים מחופשים ליהודים"

גם ביום חופש שקט בויטוריה הצליחו שליחי וואלה! ספורט לפגוש בשנאה המקומית למכבי תל אביב, למדינת ישראל ולעם היהודי, כפי שהיא מנוסחת בצורה הכי מכוערת וסטריאוטיפית בפי אחד האוהדים המקומיים. אנטישמיות לפנים

נועם אשל

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

מכבי תל אביב צפויה להגיע הלילה (ראשון) לויטוריה לקראת צמד המשחקים מול קאחה לבוראל בפתיחת הסדרה בשלב ההצלבה של היורוליג. "על זה עבדנו כל העונה", אמר המאמן דיוויד בלאט לשחקניו, רגע לפני ההמראה. גם היריבה נמצאת בכוננות שיא למשחק והחלה בהכנות קפדניות ונמרצות. קאחה לבוראל, או כשמה בפי המקומיים - באסקוניה, החלה סגרה היום את אימוניה לתקשורת - המקומית והזרה - כששחקניה התבקשו גם הם להימנע לדבר עם התקשורת. מוכר לכם מאיזשהו מקום?

ויטוריה היא בירת החבל הבאסקי, חבל ארץ פורח מלא בשדות ירוקים. ובעוד במועדון עובדים במרץ לקראת המשחק, בעיר הציורית העניינים שקטים בהרבה. מלבד שלטים בודדים שהוצבו על ידי העירייה בהם הוכרז על ההתמודדות הקרובה עם הקבוצה מישראל, כמעט אי אפשר לחוש בסימנים לקיומו של המשחק. למרות זאת, אמר לוואלה! ספורט אחד מאוהדי הקבוצה: "אנשים מתרגשים מהמשחק במיוחד בגלל שמכבי היא יריבה חזקה מאוד ובאסקוניה היא הקבוצה האטרקטיבית ביותר כאן בצפון ספרד".

את ההייפ ניסה לייצר חוסה אנטוניו קוורחטה, נשיא קאחה לבוראל, שהתראיין היום לעיתון המקומי "אל קוראו" ולא היסס לצאת בהצהרות: "אני משוכנע שנצליח להעיף את מכבי", אמר ."אני אומר את זה בגלל שהקבוצה שלנו הרבה יותר איכותית ממה שהיא הציגה עד היום. אני בטוח בה". עם זאת, כאשר נשאל הנשיא אם היה חותם כבר עכשיו על משחק חמישי בין שתי הקבוצה, ענה בחיוב: "ללא ספק כן. אסור לשכוח שאנחנו מתמודדים מול אחד המועדונים הגדולים באירופה".

עוד הוסיף קוורחטה כי: "חשוב לנו לחזור ולשחק בפיינל פור. חוץ מטלטוביץ' אף אחד לא היה במעמד של פיינל פור. המפתח שלנו יהיה להוריד מעצמנו את הלחץ שמגיע עם העובדה שיש לנו יתרון ביתיות ואנחנו פותחים את הסדרה בבית. נצטרך את הקהל שלנו כמו שהוא היה בימים הגדולים ביותר שלנו".

ברים הומים, יין משובח ודגלי פלסטין

אולי לא ידעתם, אבל בוויטוריה קיימים חיי לילה סוערים. אלפים מתושבי האזור גדשו מאוחר בלילה את מרכז העיר, פלאסה לה וירחן בלאנקה ("כיכר המדונה הלבנה"), במרכזה ממוקמת אנדרטה לקרב שהתרחש בקרבת מקום ב-1813 בו הביס הדוכס הבריטי וולינגטון את הצרפתים במלחמת חצי האי.

המבלים היו מכל טווח הגילאים, כשגם זאטוטים התרוצצו בתוך הברים ההומים, כשהוריהם נהנים מיין משובח ומפינצ'וס, הגרסה הבאסקית של טאפאס. מסכי הטלוויזיה הקפידו להציג את הדרבי של מדריד בכדורגל, כשבאחד הברים ניתן היה למצוא את תמונתו מירזה טלטוביץ', כוכבה של באסקוניה, הקורא לאוהדים לתרום למען טרשת נפוצה.

אבל למרות יופייה המרהיב של העיר הציורית, לא הכל אידיאלי. לקראת המשחק צפויות להתקיים הפגנות פרו פלסטיניות ומן הסתם יונפו דגלי פלסטין באולם: "את ליאור אליהו זוכרים כאן לגם טובה אבל גם בתור 'ההוא מהמלחמה'" , אמר אוהד מקומי ותיק. "ברור שאין לישראלים זכות להרוג פלסטינאים. ולבאסקוניה אין מה לפחד ממכבי. אולי היא קבוצה של יהודים, אבל כמו בכל הספורט הישראלי השחקנים מיובאים מבחוץ ולא משחק שם אף ישראלי ממש. רק שכירי חרב אמריקאים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully