וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים: אליצור רמלה סיימה ב-61:61 עם אראס בגמר היורוקאפ

הקבוצה של עדן ענבר כבר פיגרה ב-12 הפרש אך ביצעה קאמבק גדול ברבע האחרון. הגומלין בשבוע הבא בצרפת

תאגיד כאן

תקציר המשחק באדיבות רשות השידור
http://www.iba.org.il/
עריכת וידאו: טל רזניק

כשעלתה הערב (חמישי) אליצור רמלה לפרקט בקרית מנחם, היא בוודאי ידעה כי היא רחוקה 80 דקות בלבד מכניסה לספרי ההיסטוריה. ובכן, 40 דקות מתוך ה-80 הללו חלפו, וכעת ניתן רק לשער כי החצי השני הולך להיות הרבה יותר קשה ממה שאנשים רבים חשבו. קבוצתו של עדן ענבר סיימה הערב בשוויון 61:61 עם קבוצת אראס הצרפתית במשחק הראשון של גמר היורוקאפ, וכעת היא תיאלץ לצאת לגומלין בשבוע הבא בנסיון לחפות על שלושה רבעים חלשים הערב הערב על מנת להביא לכדורסל הנשים הישראלי תואר אירופי ראשון אי פעם.

שחקניות אליצור רמלה. קובי אליהו
האם הן מסוגלות לעמוד במשימה הקשה בצרפת? שחקניות רמלה/קובי אליהו

עד הערב, רק קבוצה ישראלית אחת הגיעה למעמד היוקרתי של גמר גביע אירופי, כאשר אז (ב-1999) היתה זו רמת השרון, שהפסידה בגמר גביע רונקטי. אולי בשל כך, ואולי בשל התקוות הגדולות להשלים עונה היסטורית של לא פחות משלושה תארים, רמלה עלתה הערב מעט לחוצה. ארבעה ימים אחרי שהניפה צלחת ראשונה העונה - אחרי הניצחון על רמת חן בגביע המדינה - הקבוצה של עדן ענבר לא נראתה כקבוצה הטובה בארץ, אך לכל הפחות גילתה אופי גדול כאשר חזרה מפיגור 12 בתחילת הרבע האחרון.

הפתיחה של רמלה היתה מבולבלת, וכמוה גם ההמשך. שש דקות מהפתיחה עיקמה שי דורון את הקרסול, ירדה לקבל טיפול וחזרה רק בפתיחת הרבע השלישי. אלא שלמרות שהגארדית המובילה של מחזיקת הגביע לא שיחקה דקות רבות ובאלה שכן היתה מעט מוגבלת, אין זה צריך להוות תירוץ ליכולת קבוצתית חלשה, מלאה באיבודי כדור והחטאות (2 מ-21 מחוץ לקשת!), שבהחלט עלולות לעלות לרמלה ביוקר על אף הקאמבק הנאה ברבע האחרון. בשבוע הבא תצא קבוצתו של עדן ענבר לצרפת למפגש החוזר עם המדורגת במקום התשיעי בליגה המקומית, והמאמן יקווה לראות על הפרקט את אליצור רמלה של הרבע האחרון הערב - אולי של העונה כולה - ולא של שלושת הרבעים האחרונים. גביע אירופה יוכרע בשאלה מי מבין השתיים תופיע.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מהלך המשחק

רמלה פתחה כשהיא אולי מעט לחוצה מגודל המעמד ומ-2,000 הצופים הנלהבים בקרית מנחם, ולאחר ארבע דקות הראה לוח התוצאות 6:6. שי דורון עיקמה את הקרסול לאחר מספר דקות וירדה לקבל טיפול, כאשר שתי הקבוצות הירבו לאבד כדור (6 איבודים לרמלה ב-7 הדקות הראשונות) ולהחטיא. שלשה אולסיה מלאשנקו ממש על הבאזר קבעה 8:13 לאראס בתום הרבע הראשון.

הצרפתיות פתחו היטב את הרבע השני, שי דורון קיבלה טיפול בחדר ההלבשה ואראס עלתה ל-10:19 ולאחר מכן ל-13:24. בשלב הזה נכנסה סוף סוף רמלה למשחק, כאשר שלשה מצוינת של ריבי גרינבוים במתפרצת צימקה ל-24:18 בלבד, כאשר לפני תום הרבע השני שוב קלעו הצרפתיות מחוץ לקשת והוליכו 26:33 בהפסקה.

הטיפול בחדרי ההלבשה עזרה לשי דורון, שעלתה לפרקט בפתיחת הרבע השלישי, ודקות טובות מאוד של טנשה רייט וליקו ווילינגהאם צימקו את ההפרש של האורחות ל-37:34. דווקא ברגע הזה נתקעו שחקניותיו של עדן ענבר, ואראס ניצלה זאת על מנת להגדיל מחדש את היתרון ולהוליך 37:45 עם העליה לרבע המכריע.

האורחות המשיכו במומנטום גם בפתיחת הרבע האחרון ועלו ליתרון שיא של 39:51. רמלה לא ויתרה, חזרה לאט לאט, ושלשה ענקית של לייני סלווין צימקה ל-58:55 בלבד, דקה ו-15 שניות לסיום. בשלב הזה שלחו הקבוצות אחת את השניה לעונשין, ושבע שניות לסיום קלעה ליקו ווילינגהאם שתי נקודות קריטיות שהשוו ל-61:61. אראס יצאה להתקפה אחרונה, זרקה אחרי הזמן, והמשחק נגמר בשוויון. הכל פתוח לקראת הגומלין.

סטטיסטיקה

קלעו לרמלה: ליקו ווילינגהאם 23 (7 ריבאונדים), טנשה רייט 17 (12 ריבאונדים), שי דורון 9, ריבי גרינבוים 5, ז'אנה ז'ריצקה 4, לייני סלווין 3 (6 ריבאונדים, 5 אסיסטים). נטשה איבנסביץ', אורנית שוורץ, שירן צעירי ואלנה אייזנשטאט שותפו אך לא קלעו.

הירבו לאראס: אולסיה מלאשנקו 18, פולין אגונקה 11.

אוהדות קבוצת אראס הצרפתית. קובי אליהו
תתפלאו, גם אוהדי אראס הגיעו הערב לקרית מנחם. שיהיה בכיף/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully