וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב רמסה את הפועל ירושלים 66:107

מכבי ת"א, עם טריפל דאבל של פרקינס, הוכיחה עליונות מוחלטת על ירושלים. נתניה-ראשל"צ 88:102, אשקלון-בני השרון 89:79

כנראה שמה שמכבי תל אביב הייתה צריכה כדי להחזיר את הניצוץ לעיניים היה מפגש עם הפועל ירושלים. מה שלעתים מכונה "הסופר קלאסיקו של הכדורסל הישראלי" סיפק הערב (ראשון) תוצאה היסטורית, כשמכבי תל אביב הביסה את יריבתה מירושלים 66:107, ושבועיים לפני משחקי ההצלבה נגד קאחה לבוראל הצהובים נראו שוב כמו הקבוצה הדורסת שלמדנו להכיר העונה.

מי שהיה הכי מרשים בשורות מכבי תל אביב היה דורון פרקינס, שרשם טריפל דאבל של 10 נקודות, 10 ריבאונדים ו-11 אסיסטים. הפועל ירושלים לא ניצחה ביד אליהו במשחק ליגה מאז עונת 1990/1, וגם הפעם היא חזרה מההיכל עם הזנב בין הרגליים.

עוד בליגת העל: עירוני אשקלון אירחה את בני השרון שנמצאת במומנטום חיובי, וספגה הפסד ביתי כואב בתוצאה 89:79. אשקלון ניצחה רק משחק אחד ב-11 המחזורים אחרונים, והיה זה הפסדה השביעי ברציפות. ברק נתניה, שהתחזקה בשני שחקנים חדשים, אירחה את מכבי ראשון לציון, שלטה במשחק לכל אורכו וניצחה 88:102.

מכבי תל אביב – הפועל ירושלים 66:107

לאחר המשחק הגרוע שהציגה הקבוצה מול רומא, במכבי תל אביב רצו לשים את ההפסד המביך מאחוריהם לקראת התקופה החשובה שמצפה להם, ואפשר לומר שהפועל ירושלים באה לצהובים בזמן. שחקניו של דייויד בלאט התאוששו מרבע ראשון מקרטע בו פיגרו 20:19, ובעזרת יכולת מופלאה של דורון פרקינס, שסיים עם טריפל דאבל, הם רמסו את יריבתם הגדולה.

שחקניו של עודד קטש לא הצליחו להתמודד עם האינטנסיביות של מכבי בהגנה, הקצב המהיר הכריע אותם, והאדומים ספגו את אחת התבוסות הגדולות שלהם אי פעם ביד אליהו. הרבעים שהכריעו את המשחק היו השני (בו ניצחה מכבי 14:31) והרביעי (7:33 לצהובים).

מכבי תל אביב פתחה עם דורון פרקינס, ליאור אליהו, גיא פניני, צ'אק אידסון וסופוקליס שחורציאניטיס. הפועל ירושלים עלתה בחמישייה עם דיון דאוול, יובל נעימי, ג'ייסון ריץ', סם קלנסי ויוגב אוחיון. הפתיחה הייתה צמודה כששחורציאניטיס היה האיש של מכבי עם 6 נקודות בצבע, אולם יכולת טובה של האורחים בהגנה, ונקודות של נעימי וג'ייסון ריץ' הורידו את האדומים ביתרון 19:20 בסוף הרבע הראשון.

מכבי פתחה היטב את הרבע השני בריצת 3:8 והכתיבה קצב מהיר. ירושלים התקשתה מול הגנת הלחץ של מכבי, הצהובים חגגו בצבע, אידסון (10 נקודות בחצי הראשון) פרקינס (9 נקודות בחצי הראשון) ובלו עשו ביריבה כבשלהם, וההפרש הצהוב צמח ל-13. ג'וואד וויליאמס (9 נקודות בחצי) צימק לירושלים ובמחצית מכבי הובילה 34:50. רבע שני ענק של הצהובים.

נעימי וסולומון לקחו פיקוד בירושלים בתחילת הרבע השלישי, אבל מכבי לא התרגשה, מצ'באן היה בשיאו, פרקינס ואידסון סיפקו נקודות, שחורציאניטיס ובלו היו טובים בהגנה וההפרש הדו-ספרתי נשמר בסוף הרבע השלישי, כשהמארחים הוליכו 59:74.

הרבע הרביעי כבר היה חגיגה, כשהאדומים רק מייחלים לסיום המשחק, ואילו הצהובים רק מתמוגגים מכל דקה וחוגגים בכל התקפה. הרבע הרביעי נגמר ב-7:33 למכבי, ובסיום 66:107, 41 הפרש.

קלעו למכבי תל אביב: דייויד בלו וצ'אק אידסון 20 נקודות כל אחד, מילאן מצ'באן 14, גיא פניני וסופוקליס שחורציאניטיס (7 ריבאונדים) 12 כל אחד, דורון פרקינס 10 נקודות (10 ריבאונדים ו-11 אסיסטים), ליאור אליהו 8 (4 אסיסטים), ג'רמי פארגו 7, דרק שארפ 3, ריצ'רד הנדריקס 1, כן שותף טל בורשטיין.

קלעו להפועל ירושלים: יובל נעימי 15 נקודות, ג'ייסון ריץ' 12, ג'וואד וויליאמס 9, דיון דאוול ו-וויל סולומון 7 כל אחד, ליאור חכמון ומשה מזרחי 5 כל אחד, סם קלנסי 4 (9 ריבאונדים), יוגב אוחיון 2.

עירוני אשקלון – בני השרון 89:79

הצירוף של רודני גרין בשבוע שעבר היה אמור לשנות את העניינים בעירוני אשקלון, אבל הקבוצה של אלי רבי פשוט לא מצליחה להמריא, וספגה הערב הפסד שביעי רצוף. הסיכוי לעקוף את ברק נתניה ולהיכנס לפלייאוף העליון קלוש, ואשקלון תילחם על חייה בפלייאוף התחתון. אחד הסממנים לכישלון של אשקלון הוא המאזן הביתי העגום שעומד העונה על שני ניצחונות בעשרה משחקים.

בני השרון, מנגד, פורחת. החבורה של דן שמיר רשמה ניצחון שישי בשבעת משחקיה האחרונים והיא בעמדת זינוק טובה ליתרון ביתיות בפלייאוף המתקרב. הגנה המצוינת של השרונים לא תפקדה בחצי הראשון, אבל למחצית השנייה האורחים עלו אחרת לגמרי, עצרו את היריבה ושלטו במשחק עד לסיומו.

אשקלון, ללא דרור חג'ג' החולה, פתחה עם ג'ונתן גיבסון, ארז מרקוביץ', רודני גרין, גור פורת וראשון טרנר. בני השרון עלתה בחמישייה עם בן רייס, שרון ששון, רון סטיל, לי ניילון ושון ג'יימס. אשקלון פתחה נהדר ובעזרת הגנה אגרסיבית וחטיפות עלתה ל-4:11, כשגור פורת מוביל את החבורה של אלי רבי. רון סטיל ובן רייס נכנסו לפעולה ובני השרון צימקה למינוס 1. דקות טובות של תומאס טרל, כולל חסימה ענקית על שון ג'יימס, השאירו את היתרון אשקלוני, עד שרון סטיל הפציץ מבחוץ וקבע שוויון 24:24 בתום הרבע הראשון.

בראיינט דאנסטון השאיר את האורחים קרוב בתחילת הרבע השני, וההגנה של בני השרון התקשתה להתמודד עם רודני גרין. אבל המארחים לא הצליחו לברוח, שרון ששון ובן רייס ביצעו מספר פעולות טובות פילברטו ריברה חולל מהפך כשדייק מהקו והמחצית הראשונה הסתיימה ב-48:50 לזכות השמירים.

אשקלון לא ממש עלתה לרבע השלישי, ובני השרון ניצלה זאת לריצת 2:10 מהירה, שסיבכה את המארחת. השמירה האישית של האורחים הייתה מצוינת ובני השרון הוליכה 62:69 בתום הרבע השלישי. ראשון טרנר באשקלון ולי ניילון בבני השרון קלעו בתחילת הרבע הרביעי, והפער הדו-ספרתי לזכות האורחים נשמר. אשקלון נשברה ובני השרון שייטה לניצחון 79:89.

קלעו לבני השרון: לי ניילון 21 (8 מ-19 מהשדה), בן רייס 13 (6 מ-6 ל-2), רון סטיל 13 (3 מ-4 ל-3, 6 אסיסטים), שון ג'יימס 12 (7 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 2 חסימות), פילברטו ריברה 12 (4 ריבאונדים, 4 אסיסטים), בריאנט דאנסטון 11, שרון ששון 6, ארז כץ 1 (5 חטיפות).

קלעו לאשקלון: ראשון טרנר 21 (13 ריבאונדים, 3 חטיפות), רודני גרין 15 (5 ריבאונדים, 4 אסיסטים), גור פורת 13, ג'ונתן גיבסון 8, דזמון פארמר 8, תומאס טרל 6, ג'ון ג'ייקס 4, ארז מרקוביץ' 2, ליאור ליפשיץ 2.

ברק נתניה – מכבי ראשון לציון 88:102

לאחר שצירפה לשורותיה את עמית שמחון מהפועל ירושלים וסיכמה גם עם ג'ו סמית', גארד אמריקאי ותיק שישלים את מצבת הזרים, ברק נתניה התייצבה למפגש עם אחת הקבוצות היותר טובות בליגה, מכבי ראשון לציון, ורשמה ניצחון מרשים שיכול להפיח רוח של אופטימיות בקופסל.

נתניה עלתה בחמישייה לא שגרתית, שהורכבה בעיקר משחקני הספסל, אלירן גואטה, עמית שמחון, אריק מקולום, ערן אסנטי וכריס ווטסון. ראשון לציון פתחה עם דווין מיצ'ל, ניצן חנוכי, ריימר מורגן, ארון מגי ואיל שולמן. אלירן גואטה ואריק מקולום זרחו בנתניה והובילו אותה ליתרון 9:17 באמצע הרבע הראשון ו-23:28 בסופו.

ראשון לציון התקרבה בתחילת הרבע השני בזכות 4 נקודות רצופות של איגור נסטרנקו. נתניה ניצלה את יתרונה בריבאונד ההתקפה כדי לשמור על הפער, האורחים לא מצאו תשובה לאדריאן בנקס ודווין מיצ'ל והחבורה של אריק אלפסי הוליכה 44:50 בהפסקה.

הרבע השלישי היה אגרסיבי מצד שתי הקבוצות, כשרומאו טראוויס כיכב בשורות נתניה וארון מגי סיפק נקודות לראשון לציון. האורחים התקשו למצוא את הטבעת, שמוליק ברנר ניווט את התקפת נתניה, טוני וושהאם קלע שלשה וההפרש צמח ל-62:78 נתנייתי בסוף הרבע השלישי.

נתניה פתחה את הרבע הרביעי בריצת 0:6 וההפרש תפח ל-22. מיצ'ל, אורלנד ומורגן לא הרימו ידיים, וראשון לציון צימקה למינוס 9 פחות משתי דקות לסיום. כאן נגמר הכוח לראשון לציון, ונתניה גמרה את זה בניצחון 88:102.

קלעו לנתניה: אלירן גואטה 15 נקודות, אדריאן בנקס, אריק מקולום ורומאו טראוויס 14 כל אחד, טוני וושהאם 13, אלטון בראון 8, ליאור שגב 5, ערן אסנטי 4, כריס ווטסון 3, עמית שמחון 2.

קלעו למכבי ראשון לציון: דווין מיצ'ל 28 נקודות, ריימר מורגן 14, ניצן חנוכי 10, ארון מגי 9, יהוא אורלנד 8, דארל טאקר 7, איל שולמן 6, איגור נסטרנקו 4, אייזיה סוואן 2, כן שותף אור סולומון.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully