וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד בלאט: "איבדנו את הדרך ברבע הרביעי"

24.2.2011 / 23:26

מאמן מכבי ת"א פרגן לברצלונה: "זה הניסיון והבגרות של אלופת אירופה". פאסקוול: "מאמין שאנחנו ומכבי נגיע אל הפיינל פור"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

זה היה כואב, זה היה מאכזב, אבל בסופו של הערב (חמישי) חייבים לומר את האמת: ברצלונה של צ'אבי פאסקוול היתה ראוייה לצאת עם הניצחון. מכבי תל אביב אמנם הוליכה בשלב מסוים בהפרש דו ספרתי, אבל לא הצליחו להחזיק בו במהלך הרבע השלישי, התפרקו בהגנה ברבע האחרון ונתנו לברצלונה לחזור. גם בהארכה, אליה הגיעו הצהובים רק בזכות טעות חסרת היגיון של אלן אנדרסון היתה ידה של ברצלונה על העליונה, בדרך ל-85:91. בכך הוכיחו הקאטלנים שהם לא רק ראויים לראשות בית ו', אלא שגם העונה הם מתכוונים ללכת עד הסוף במאבק לשמירה על התואר.

"הסוף היה מאוד מאכזב"

"היינו בעמדה לנצח את המשחק ובהפרש הרצוי", אמר באכזבה מאמן מכבי תל אביב, דייויד בלאט בסיום, "אבל איבדנו את הדרך שלנו ברבע הרביעי. זה הניסיון והבגרות של אלופת אירופה, שידעה לעמוד בלחץ פה מול הקהל התומך שלנו". על קבוצתו אמר בלאט: "קיבלנו החלטות התקפיות לא נכונות והחטאנו הרבה מאוד מהעונשין - כך אי אפשר לנצח. כשקבוצה כזאת שמה אותך על הקו אתה חייב לדעת להעניש. זה חבל".

בלאט המשיך ואמר: "כולם ראו משחק ברמה גבוהה מאוד בין שתי קבוצות כישרוניות שרצו לנצח. ראינו בבירור שתי מחציות שונות - בראשונה אנחנו היינו דומיננטיים ובשנייה הם. מי שהיה טוב יותר בסוף הוא זה שניצח, ובצדק. יכולנו לעשות יותר טוב עם קצת אחריות הגנתית. צר לי שאכזבנו את הקהל, שתמך בנו עד הסוף בניגוד למה שכל הזמן אומרים". על שלב ההצלבה אמר המאמן: "זו תהיה סדרה פתוחה לגמרי, מול כל קבוצה. השגנו את המטרה שלנו וזהות היריבה לא תלויה בנו. הרבה חשבו שלא נגיע לשלב הזה, נקווה לנצל גם שם את ההזדמנות".

גם ליאור אליהו היה במצב רוח ירוד בסיום. "היה קשה", אמר הפורוורד, "בדיוק כמו שחשבנו שיהיה. ידענו שברצלונה תשחק אגרסיבי, הסוף היה מאוד מאכזב. הקהל דחף אותנו בטירוף, אבל הם פתחו את ההארכה עם סלים קשים ואנחנו נשברנו בסוף". אליהו כבר הביט קדימה והביע משאלה: "בעזרת השם נפגוש אותם בפיינל פור. אפשר לעלות גם מהמקום השני, זה לא סוף העולם. ברור שזה מאכזב ורצינו את הקהל איתנו ועם יתרון הביתיות, אבל אפשר גם בלי זה".

דורון פרקינס, שהיה חלש הערב עבור הצהובים אמר: "הבאנו אותם למצב שרצינו, יכולנו לנצח ולא עשינו את זה. הם קלעו כמה קליעות גדולות בהארכה, ולקחו את המשחק. נצטרך ללמוד מזה". גם פרקינס קיווה שזו לא הפעם האחרונה שקבוצתו פוגשת את שחקניו של פאסקוול: "לא שיחקנו קבוצתי כמו שאנחנו רגילים. אני מקווה שנהיה בפיינל פור ואולי נפגוש את ברצלונה שם".

גיא פניני בחר לפרגן ליריבה, ואמר: "שיחקנו נגד קבוצה טובה. אני חושב שפתחנו מצוין ולא יצאנו טוב מחדר ההלבשה אחרי ההפסקה. לא יודע איך להסביר את זה. הם קלעו מצוין מבחוץ, אנחנו החטאנו מהעונשין ואי אפשר להרשות את זה מול כזאת קבוצה".

"זו הרגשה נהדרת לנצח בתל אביב"

בברצלונה כצפוי היו מאושרים מהניצחון, גם אם זה הושג רק לאחר הארכה, שלא שינתה דבר עבור אלופת אירופה, שסגרה את העבודה מצויין בחמש הדקות האחרונות. בכך מבטיחה ברצלונה את המקום הראשון בבית ו', ואיתו גם את יתרון הביתיות בשלב ההצלבה, והיא עדיין ללא הפסד בשלב הטופ 16. "אני מאוד מרוצה מהניצחון", אמר בסיום מאמן הקאטלנים, צ'אבי פאסקוול. "זה היה משחק חשוב מאוד עבורנו, ולנצח בהיכל הזה, עם האוהדים המדהימים האלה, זה רק עושה את זה עוד יותר מיוחד".

המאמן אף החמיא ליריבה בצהוב כשאמר: "זה היה משחק קשה לשתי הקבוצות, אבל אני מאמין שמכבי ואנחנו יכולים להגיע אל הפיינל פור. ניסינו שלא לאבד יותר מדי כדורים, והצלחנו לבסוף כשסיימנו עם 11 בלבד. ניסינו גם לשלוט בריבאונדים ולא לאפשר למכבי הזדמנויות שניות. מהרגע שהשגנו את הדברים הללו, היה לנו יותר קל להשיג את הניצחון".

ריקי רוביו, שלא ממש היה מאדריכלי הניצחון של ברצלונה הערב, היה נלהב בדיוק כמו מאמנו: "זו הרגשה נהדרת לנצח בתל אביב, וזה היה קשה מאוד לנצח באווירה הזו. האוהדים של מכבי עשו עבודה נהדרת בכך שדחפו את קבוצתם, וזו היתה חווייה נהדרת". רוביו אף ניתח את המשחק: "לא פתחנו טוב, אבל שיחקנו הרבה יותר טוב במחצית השניה. אנחנו האלופים וזה אומר שכל הקבוצות רוצות לנצח אותנו, אבל העבודה שלנו היא לנצח ולהבין שהמשחק לא מונח לנו בכיס. עכשיו יש לנו את יתרון הביתיות ואני מקווה שזה יסייע לנו להגיע אל הפיינל פור, שיהיה מול האוהדים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully