וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד בלו: "נתניה משחקת מלוכלך"

שחקן מכבי ת"א, שהורחק בגין הקטטה, תקף את היריבה. שחורציאניטיס: "מקווה שזה לא יעיב". בלאט: "מתנצל על חלקנו"

ברני ארדוב

צילום וידאו: קובי אליהו, עריכת וידאו: דורון שטיין

מכבי תל אביב לא התקשתה הערב (חמישי) בגמר גביע המדינה, כאשר הביסה את ברק נתניה 70:106. לאחר שניצחה גם בקלות את מכבי אשדוד בחצי הגמר, הגיעה הקבוצה של דייויד בלאט מוכנה גם למעמד הגמר ולא הותירה לקבוצה של אריק אלפסי סיכוי לחולל הפתעה כלשהי.

כמה חבל שעל המשחק עצמו העיבה קטטה המונית במהלכו של הרבע השלישי, כאשר בגינה הורחקו לא פחות מארבעה שחקנים בסך הכל, שניים מכל קבוצה - סופוקליס שחורציאניטיס ודייויד בלו ממכבי תל אביב, ואדריאן בנקס ורומרו טראוויס מברק נתניה.

התגרה החלה כשטראוויס ובלו התקוטטו ביניהם, ולאחר מכן הצטרפו שחקנים נוספים. עד הסיום המשיך המשחק להתנהל בעצלתיים, כאשר הצהובים משייטים אל עבר הגביע ה-38 בתולדות המועדון והשני ברציפות.

שחקני מכבי תל אביב מתקוטטים עם שחקני ברק נתניה. ברני ארדוב
הקטטה ההמונית בין שחקני שתי הקבוצות בעיצומה/ברני ארדוב

בלאט מתכונן לתקופה הקשה שמחכה למכבי

בסיום המשחק התייחס, כמובן, מאמן מכבי תל אביב דייויד בלאט לתגרה הגדולה שהייתה על הפרקט: "מאוד חבל לי על מה שקרה ועל הקטטה. אני לא יודע בדיוק מה קרה שם, אבל שתי הקבוצות היו צריכות להתנהג הרבה יותר טוב. אני מתנצל על החלק שלנו, אנחנו לא צריכים לראות דברים כאלה במשחקים".

לאחר מכן דיבר המאמן על המשחק עצמו: "עשינו בדיוק את מה שאמרתי שנעשה - שנבוא ונשחק את המשחק הרגיל שלנו, הגנה חזקה, אגרסיבית ותוקפנית, הצלחנו לתרגם זאת לסלים קלים. שיחקנו נכון. שמרנו שלושה רבעים וחצי בצורה יוצאת מן הכלל. כל הכבוד לברק נתניה, הם עברו דרך קשה ויפה כדי להגיע לגמר, מגיע להם קרדיט על כך.

"אנחנו במיני-שיא מבחינת הכדורסל שלנו, השחקנים שלנו משחקים בצורה שוטפת ובכיף ובהנאה גדולה אחד עם השני, ויעידו על כך 29 האסיסטים שלנו", הוסיף בלאט. "זה הישג נאה וחשוב מאוד, אני מצדיע לחבר'ה שלי על המאמץ, המקצועיות התשוקה. זה היה אירוע סופר יפה".

לאחר מכן התייחס בלאט למשחקים הבאים ולתקופה הקרובה הלא קלה שניצבת בפני הקבוצה: "לי מחר בבוקר יש כבר את הצרות של המשחק הבא, הלילה נחשוב על הניצחון ומחרתיים נחשוב קדימה. היו לנו שבועיים לא קלים ועברנו אותם בשלום. המשחק הערב היה אחת מנקודות הציון שרצינו לעבור ועשינו זאת. אבל גם אחרי ניצחונות גדולים אחרים שעשינו לא יצאנו מהכלים, המשכנו להיות אותה קבוצה. יש לנו משחק סופר קשה נגד לובליאנה בחוץ, וגם נגד ברצלונה בבית. יש לנו עוד כמה משחקי ליגה, אבל נשקיע בהם קצת פחות כי שני המשחקים שלנו באירופה קשים מאוד".

בלו: "רק שיחקתי חזק, כך אני משחק"

כאמור, דייויד בלו היה מבין המורחקים בעקבות הקטטה הגדולה, ואחרי המשחק אמר השחקן: "המשחק התחמם, היה קצת 'טראש טוק'. נמנעתי מלהגיב ופתאום טראוויס התנפל עליי. רק ניסיתי להגן על עצמי ולשמור על הידיים הרחק מהמכות. היו הרבה רגשות, זה היה משחק מאוד פיזי ואמוציונלי. שחורציאניטיס ניסה להגן עליי. רק שיחקתי חזק, כך אני משחק. זה משחק על הגביע וכך צריך לשחק אותו, זה כדורסל. נתניה היא מוליכת הליגה בריבאונד התקפה, כי היא תוקפת והיא משחקת מלוכלך. הגביע הזה מספיק מתוק מבלי שתהיה הקטטה הזו. לפני הקטטה, הרגשתי טוב. מבחינה קבוצתית, המשכנו את מה שאנחנו עושים בחודש האחרון".

סופקוליס שחורציאניטיס אמר: "שיחקנו הכי קשוח שאנחנו יכולים כדי לנצח. שמרנו טוב ועבדנו קשה בהגנה, אנחנו עושים את זה תמיד". הסנטר היווני התייחס כמובן לקטטה, בה "כיכב": "זה היה רגע מביך ושחור, אבל שיחקנו נהדר ואני מקווה שהקטטה הזו לא תעכיר את האווירה של הזכייה בגביע".

ה"צעיר הנצחי" והקפטן, שהניף עוד גביע, אמר בסוף: "היו לנו הרבה עליות וירידות במשחק, הרבה אקשן, פיזיות. ממש הכל. נתניה היא קבוצה שלא מוותרת, אבל גם לנו יש שחקנים שלא מוכנים לוותר על כלום, כולל על קרב. אני בטוח שמה שקרה היה בגלל תסכול שלהם. ידענו שהם קבוצת ריבאונד מצוינת ושצריך לסגור אותם חזק וחבל שזה מה שקרה".

ליאור אליהו אמר: "הזכייה בגביע מתוקה מאוד מבחינתי, כי זה גביע ראשון שלי. אני חושב שעשינו דרך גדולה, ניצחנו במגרשים קשים. אני שמח מאוד".

ג'רמי פארגו הוסיף: "נחגוג, אבל צריך לחזור מהר לשגרה ולנצח. זו הפעם הראשונה שלי בגמר גביע ולא ציפיתי שכך זה יהיה, אני מקווה שנמשיך כך כל השנה".

גיא פניני: "זה כיף גדול, עבדנו כל כך קשה בשביל הגביע הזה ועכשיו זה הזמן שלנו לחגוג עם האוהדים. השמחה של הקהל מראה עד כמה האוהדים שלנו אוהבים אותנו ועד כמה היה חשוב להם הגביע הזה. כל הכבוד להם על הדחיפה, הגביע הזה מגיע להם". על הקטטה, הוסיף פניני: "זה לא צריך לקרות, אבל זה חלק מהמשחק, זה משחק גביע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully