וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א דרסה את אשדוד 61:98 ועלתה לגמר הגביע

הצהובים עצרו את העולה החדשה על שלוש נק' ברבע הראשון וטסו לניצחון קליל נוסף. נתניה ממתינה בגמר. צפו בתקציר

תאגיד כאן

תקציר המשחק באדיבות רשות השידור
http://www.iba.org.il/
עריכת וידאו: עידן גוראל

ברשותכם, בואי נפתח בשורה התחתונה: גמר גביע המדינה 2011 יפגיש את מכבי תל אביב וברק נתניה ביום חמישי הקרוב. על פניו אולי מדובר בגמר אותו ניתן היה לחזות הבוקר (שני), אך בפועל שתי הקבוצות שיעלו על הפרקט ביד אליהו בעוד שלושה ימים העפילו למעמד הנכסף של הכדורסל הישראלי בשתי צורות שונות לגמרי. נתניה הזיעה, לחמה ונאלצה לחכות עד השניה האחרונה כדי לנצח את הפועל תל אביב, ומכבי תל אביב? בסיום חצי הגמר מול מכבי אשדוד הראה לוח התוצאות 61:98 לזכות הצהובים. בינינו? זה נגמר אחרי בערך חמש דקות.

טל בורשטיין שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול ווין וואלאס שחקן מכבי אשדוד. ברני ארדוב
למי שעדיין לא הבין, הרי לכם הרוח של מכבי תל אביב העונה: שלושה שחקנים שועטים על כדור אחד/ברני ארדוב

מכבי תל אביב הנוכחית היא קבוצה מיוחדת באופיה, מהסוג שלא נראה במחוזותינו שנים רבות. כמו במרבית משחקיה האחרונים - בליגה, בגביע, ביורוליג - כך גם הערב החבורה הנשכנית של דייויד בלאט פתחה את המשחק בטירוף אותו רק היא מכירה, עצרה את מכבי אשדוד המסכנה על שלוש נקודות בלבד ברבע הראשון (לעומת 24 נקודות צהובות), וסגרה את הסיפור. מיותר לציין כי משם והלאה היה זה גארבג' טיים אחד ארוך, סוג של אנתי-תזה לחצי הגמר שקדם למפגש החד-צדדי הזה.

אין ספק כי אשדוד יכולה לבוא לעצמה בטענות על ההלם המביך בעשר הדקות הראשונות, אך בשורה התחתונה מעט כואב להודות כי העולה החדשה כבר עשתה את שלה העונה בגביע: היא הגיעה לחצי הגמר, לראשונה בתולדותיה. שכן בסופו של דבר, מתחיל להתברר כי זהות היריבה של מכבי תל אביב העונה בישראל כבר לא ממש משנה - אשדוד, ירושלים, בני השרון - כולן מתמוטטות אל מול הלחץ הנדיר של ג'רמי פארגו, דורון פרקינס ושות'. מכבי עשתה הערב לעולה החדשה הסימפטית מעיר הנמל את אותו הדבר בדיוק שעשתה ללובליאנה, למשל, ביום חמישי האחרון: לחץ לא פוסק, אנרגיה לא נגמרת ורצון בלתי מתפשר לדרוס, לדרוס, לדרוס. ביום חמישי הקרוב תחכה לחבורה של דייויד בלאט ברק נתניה, ועד כמה שאנחנו רוצים לקוות לגמר צמוד ומרתק, קשה לדמיין סיטואציה בה סגנית האלופה לא מניפה את הגביע בפעם השלישית ברציפות, ובקלות כמעט בלתי נתפסת.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מהלך המשחק

הצהובים פתחו עם ג'רמי פארגו, צ'אק אידסון, גיא פניני, ליאור אליהו וסופוקליס שחורציאניטיס, בעוד אשדוד העלתה את מאיר טפירו, ראמל בראדלי, ג'וש דאנקן, ג'וש קרטר ודניאל גור אריה. כמו במשחקים האחרונים, כך גם הערב מכבי פתחה בטירוף, עצרה את אשדוד ללא נקודות חמש דקות, ועלתה ל-0:11. עופר ברקוביץ' לקח פסק זמן, אלא שהקבוצה שלו עדיין לא הצליחה להתמודד עם הלחץ, מצאה סל שדה ראשון אחרי שבע דקות מלאות, ומכבי הוליכה 3:19. הרבע הראשון, שימו לב, נגמר ב-3:24 לזכות הצהובים (!). מביך או דורסני? סביר כי שתי התשובות נכונות.

אשדוד יצאה מההלם בפתח הרבע השני, והצליחה לצמק ל-29:10. אלא שמי שחלם על קאמבק של האורחים התבדה במהירות, שכן מכבי הגיבה עם נקודות מהירות במתפרצת, ושלשה של ליאור אליהו עם הקרש (!) קבעה 12:38. ההפרש הצהוב צמח עד 33 נקודות כאשר בלאט ניצל את הדקות כדי לשתף גם את מילאן מצ'באן ודרק שארפ, ולחדרי ההלבשה ירדה סגנית האלופה ביתרון 22:51. כמה חלשה היתה אשדוד במחצית הזאת? הנה קצת נתונים: 29 אחוז ל-2, 11 אחוז ל-3, 9 איבודים וארבעה אסיסטים בלבד.

מיותר לציין כי הדקות הבאות היו גארבג' טיים אחד גמור. אשדוד ניסתה להילחם על הכבוד ולהמתיק במעט את הגלולה, וראמל בראדלי צימק ל-63:38. הצהובים הורידו במעט את הרגל מהגז, כאשר מילאן מצ'באן שיחק את מרבית הדקות ואפילו התכבד בסל האחרון של הרבע, אותו ניצחה אשדוד (!) - 21:23. גם זה משהו. חבל שלוח התוצאות הכולל הראה 45:72.

ברבע האחרון קשה לציין אירועים רבים, ולצערנו קיבלנו תקרית לא ממש ספורטיבית בין טל בורשטיין וראמל בראדלי, בסיומה העדיפו השופטים דווקא להעניש את השחקן האשדודי בעבירה בלתי ספורטיבית. עד הסיום הצליח ריצ'ארד הנדריקס לשפר את הסטטיסטיקה האישית, כאשר אפילו שון לבנובסקי הצעיר קיבל דקות והשיב עם קליעת עונשין. זה נגמר ב-61:98 לסגנית האלופה, ובעוד שהקבוצה של עופר ברקוביץ' ראויה למחמאות על שהגיעה עד חצי הגמר, הערב היא קיבלה סטירה כמו כל קבוצה אחרת שפוגשת את מכבי תל אביב בשבועות האחרונים.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ליאור אליהו 18 נקודות (5 אסיסטים ו-6 מ-9 מהשדה), ריצ'ארד הנדריקס 14 (8 ריבאונדים, 3 חטיפות ), דייויד בלו 12, מילאן מצ'באן 10, גיא פניני 9 (5 אסיסטים), טל בורשטיין 9, דורון פרקינס 9 (3 חטיפות), סופוקליס שחורציאניטיס 6, צ'אק אידסון 6 (5 אסיסטים), ג'רמי פארגו 4 (5 אסיסטים), שון לבנובסקי 1. דרק שארפ שותף, אך לא קלע.

קלעו למכבי אשדוד: ראמל בראדלי 17 נקודות (3 חטיפות), ניב ברקוביץ' 12 (6 מ-10 ל-2 ו-3 חטיפות), ג'וש קארטר 9, מאיר טפירו 8 (6 ריבאונדים ו-5 איבודים), ג'וש דאנקן 6 (5 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-4 איבודים), ווין וואלאס 5, דלרון ג'ונסון 2, יאן מרטין 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully