וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי ת"א הביסה את לובליאנה 67:104

מערכת וואלה! ספורט

3.2.2011 / 22:43

הצהובים המשיכו לדרוס כל מה שזז, ועשו צעד משמעותי בדרך להבטחת הכרטיס להצלבה. אליהו (20) ופארגו (21) הצטיינו

ספורט 5

בשלב כלשהו במהלך שלב הבתים הראשון, היה נדמה שמכבי תל אביב של דייויד בלאט מעבירה הילוך. הקבוצה התחברה, הרוטציה התבהרה, וכל שחקן ידע בדיוק מה התפקיד שלו. זה הוביל את הצהובים לסיים עם המאזן הטוב ביותר ביורוליג, ועושה רושם שאחרי ההפסד לברצלונה בפתיחת שלב הטופ 16, חזרה מכבי לשיטה שהביאה אותה עד כה. זה התחיל עם ניצחונות ענקיים על רומא (41 הפרש) ובני השרון (46 הפרש), והגיע לשיא הערב (חמישי) כשהצהובים הביסו את מי שמסתמנת כיריבתם העיקרית על הכרטיס השני להצלבה, אולימפיה לובליאנה 67:104.

בשונה מהניצחונות מול רומא ובני השרון, הפעם פגשה מכבי קבוצה חזקה בהרבה, שכבר ניצחה קבוצות גדולות כפנאתינייקוס ולא היתה רחוקה לגבור על ברצלונה במחזור הקודם. אלא שגם הערב, השיטה של בלאט והקבוצתיות של שחקניו הכריעו את לובליאנה, שתארח את הצהובים במשחק הבא, בעוד שבועיים. משמעות הניצחון הגדול של מכבי למעשה כמעט ומבטיחה לה את הכרטיס לשלב ההצלבה, ובמידה ומכבי תשיג ניצחון חוץ בסלובניה, היא תגיע ליד אליהו למשחק המפתח של העונה מול ברצלונה, כשהמנצחת ככל הנראה תסיים במקום הראשון של הבית.

שתי הדקות הראשונות לא אותתו על הבאות: לובליאנה הצליחה להקשות על מכבי, להאט את הקצב ולכפות עליה זריקות רעות. אלא שאז מצאו הצהובים את הקצב שלהם, התחילו לרוץ, ועלו ליתרון דו ספרתי מהיר. האורחים לא מצאו את עצמם, ומכבי כבר הגיעה עד יתרון 27. לובליאנה עוד הגיבה עם ריצת 0:10, אבל למחצית היא ירדה בפיגור 49:26. הידית של פארגו החלה לעבוד שעות נוספות ברבע השלישי והביאה את הצהובים עד יתרון 35, אבל נפילת מתח של שחקניו של בלאט איפשרו לאורחים לצמק ל-21 בלבד לפני הרבע האחרון. אלא שזה היה הכי קרוב שלובליאנה הצליחה להתקרב, והמארחים לחצו על הדוושה בפעם האחרונה כדי להגדיל עוד ועוד את היתרון.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם דורון פרקינס, ג'רמי פארגו, צ'אק אידסון, ליאור אליהו וסופוקוליס שחורציאניטיס. אולימפיה לובליאנה העלתה את ולאדו אילייבסקי, קווין פינקני, קני גרגורי, דאמיר מרקוטה וסאסו אוזבולט. שתי הקבוצות נאבקו בפתיחה למצוא נקודות, אבל מכבי היתה זו שהתעוררה ראשונה, ויחד עם אידסון ושחורציאניטיס עלתה ליתרון מהיר. האורחים עלו על הלוח, אבל אליהו ב-8 נקודות גדולות העלה ל-5:13. אילייבסקי תפר שלשה, אבל עבירה בלתי ספורטיבית מטופשת של יאגודניק על אידסון סייעה לצהובים לעלות ל-8:21. פארגו בצמד מהלכים נהדרים הקפיץ את הקהל המקומי, ובלו עם שלשה גדולה הוריד את מכבי ביתרון 10:28 בסיום רבע ראשון גדול.

הריצה של שחקניו של בלאט נמשכה גם בפתיחת הרבע השני, כשהאורחים מרבים לאבד ולקחת זריקות רעות, בעוד פניני, פרקינס ושחורציאניטיס כבר הגיעו עד 10:37. לובליאנה זכתה לקצת אוויר כשבלו ביצע עבירה בלתי ספורטיבית על שרמדיני, אילייבסקי ומרקוטה צלפו שלשות, והשלימו ריצת 0:10. המארחים הלכו אל מה שעבד להם ברבע הראשון- ליאור אליהו- והפורוורד הישראלי הגיב עם 6 נקודות מהירות שהעירו את הקבוצה. לובליאנה מצאה שלשה של מארקוטה שנקלעה לאחר סוף שעון 24 השניות, אבל פארגו שוב העניש את הגנת האורחים, ומכבי ירדה ביתרון 26:49 בסיום המחצית הראשונה.

שחורציאניטיס העניש את האורחים בפתיחת הרבע השלישי, אבל פארגו החטיא דאנק ולובליאנה ניצלה זאת כדי לצמק בעזרת פינקני ומרקוטה. אליהו, מי אם לא, חתך פעמיים את ההגנה של הסלובנים, ויחד עם שתי שלשות רצופות של פארגו הלוהט הטיסו את מכבי תל אביב ליתרון שיא, 34:69. קצת כמו ברבע השני, המארחים מעט נרגעו ואיפשרו לקבוצתו של זדובץ' לצמק מעט את הפער, כשגרגורי ובעיקר שתי שלשות של אוזבולט הורידו את לובליאנה בפיגור נמוך יחסית, 71:49.

בלאט זעם על שחקניו על נפילת המתח, ופניני פתח את הרבע האחרון עם שלשה גדולה, ויחד עם 4 נקודות של בלו הצליחו להרגיע מעט את המאמן המקומי. מצ'באן ובורשטיין הצטרפו גם הם לחגיגה כשרשמו נקודות ראשונות, ועבירה בלתי ספורטיבית נוספת של יאגודניק שלחה אותו לחדרי ההלבשה. הספסל הסלובני זעם וקיבל עבירה טכנית, ומכבי ניצלה זאת עד תום: בורשטיין עשה את העבודה מהקו והוסיף גם שלשה, ובלו במתפרצת קלילה העלה ל-56:91. הנדריקס גם הוא לקח את ההזדמנות לשפר את הסטטיסטיקה האישית, ושארפ הוקפץ מהספסל כדי לרשום נקודות משלו, בעוד הקהל בצהוב חגג עוד ערב ענק של כדורסל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ג'רמי פארגו 21 ו-6 אסיסטים,ליאור אליהו 20 (10 מ-10 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, טל בורשטיין וסופוקליס שחורציאניטיס 10 כ"א, דייויד בלו 9, צ'אק אידסון 8 ו-6 אסיסטים, דורון פרקינס 8 ו-7 ריבאונדים, ריצ'רד הנדריקס וגיא פניני 7 כ"א, מילאן מצ'באן ודרק שארפ 2 כ"א.

קלעו ללובליאנה: גיורגי שרמאדיני 15, קני גרגורי 14, דאמיר מרקוטה 14 ו-8 ריבאונדים, ולאדו אילייבסקי (6 איבודים) וסאשו אוזבולט 9 כ"א, גוראן יגודניק 4, קווין פינקני 2.

אחוז ל-2: מכבי 72 (34 מ-47), לובליאנה 39 (16 מ-41)
אחוז ל-3: מכבי 41 (7 מ-17), לובליאנה 35 (7 מ-20)
אחוז מהקו: מכבי 60 (15 מ-25), לובליאנה 77 (14 מ-18)

ריבאונדים: מכבי 38 (29 הגנה, 9 התקפה), לובליאנה 24 (13 הגנה, 11 התקפה)

אסיסטים: מכבי 22, לובליאנה 15
חטיפות: מכבי 11, לובליאנה 8
איבודים: מכבי 14, לובליאנה 17
חסימות: מכבי 3, לובליאנה 3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully