וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבק: "הגרלה קשה, אבל הכל יכול להיות"

מאמן ישראל התייחס להגרלת היורובאסקט. שמיר: "חסר משמעות". פניני: "שחקני NBA? בסדר, גם לנו יש שחקן NBA"

נבחרת ישראל הוגרלה הערב (ראשון) לבית ב' של יורובאסקט 2011, שיתקיים הקיץ בליטא. ההגרלה, שנערכה בווילנה, בירת ליטא, קבעה לנבחרת של אריק שיבק מפגשים מול סרביה, צרפת, גרמניה, איטליה, ולטביה. האליפות עצמה תיפתח ב-31 באוגוסט ותינעל ב-18 בספטמבר.

שלב הבתים הראשון יכלול ארבעה בתים של שש נבחרות כל אחד, שיפגשו בחמישה ימים עוקבים, כאשר שלוש הנבחרות שיסיימו במקומות 1-3 יעפילו לשלב הבתים השני. השלב השני יכלול שני בתים של שש נבחרות, שיסחבו את התוצאות שלהן מול הנבחרות שעלו איתן מהבית, וישחקו מול שלוש הנבחרות האחרות שהצטרפו. ארבע הנבחרות שיסיימו במקומות 1-4 יעפילו לרבע הגמר, ומשלב רבע הגמר ייערכו המשחקים בשיטת הנוק אאוט.

מאמן נבחרת ישראל, אריק שיבק, אמר לאחר ההגרלה: "אין הגרלות קלות. אנחנו יודעים שבית א' הוא הבית הקשה ביותר. בית ג' מורכב מכל מדינות יוגוסלביה לשעבר, בתוספת יוון. על פניו נראה שבית ד' הוא הבית הנוח ביותר והבית שלנו הוא בית קשה. יש לנו בבית את הנבחרת הפיינליסטית מאליפות העולם, את נבחרת צרפת שאנחנו מכירים אותה כנבחרת אתלטית וחזקה עם טוני פארקר שאנו מכירים אותו. זו נבחרת משופעת בשחקני NBA.

"נבחרת גרמניה עם או בלי נוביצקי, היא נבחרת חזקה מאד ואיטליה שאנו מכירים כנבחרת שמאוד התחזקה ולבסוף נבחרת לטביה שזו נבחרת של השנה שעברה. בבית שבו עולות שלוש נבחרות זה בהחלט בית קשה, אך זו אליפות אירופה ואנחנו יודעים שבטורניר כזה הכול יכול להיות. אנחנו מתחילים בהכנות מרגע זה מבחינת תוכניות האימון, משחקי האימון, הסקאוטינג ועוד".

עוזר מאמן הנבחרת ומאמן בני השרון, דן שמיר, הוסיף: "תמיד כאשר יש הגרלה זה גורר התייחסויות רגילות. בשלב הזה אין לזה משמעות כי אי אפשר לדעת איזה פרסונל יהיה בכל נבחרת, אליפות אירופה מן הסתם כל משחק הוא משחק תחרותי ומאתגר ולהגיד שאנחנו נתכונן זה ברור, נקווה שהכל ילך כמו שצריך ושכל השחקנים יגיעו לשחק, כל היתר נדע בקיץ".

גם מאמן מכבי תל אביב דייויד בלאט התייחס להגרלה של נבחרת ישראל: "ההגרלה קשה מאוד. אם איטליה תבוא עם הכוכבים שלה אז זה יהיה בית קשה, גם נוביצקי עם גרמניה שזה סיפור אחר לגמרי, סרביה זו נבחרת חזקה מאוד ויש לה כח גדול מאוד, ישראל צריכה לסיים בשלושת הראשונים וזה בית קשה מאוד אבל יש לנבחרת שחקנים מצויינים, יש להם צוות מצוים והם הוכיחו שהם איכותיים".

בלאט, עדיין מאמן נבחרת רוסיה להזכירכם, התייחס גם לעתידו ברוסיה ולהגרלה שיצאה לנבחרת הזו הערב (סלובניה, בלגיה, גאורגיה, בולגריה ואוקראינה): "לא מזמן היה כנס של הממונים החדשים באיגוד הרוסי והם הצביעו פה אחד להמשיך איתי למרות שיש לי חוזה וזה תלוי בי אם להמשיך שם ואני בקרוב מאוד אצא ואחליט ביחד עם הנשיא החדש של הנבחרת הרוסית. העניין הוא חיובי אבל אנחנו צריכים לשבת ביחד ולדון בנושאים טכנים ואם הכל יהיה בסדר יכול מאוד להיות שאמשיך. ההגרלה סבירה בהחלט".

בורשטיין: "אנחנו תלויים רק בעצמנו"

סנטר הנבחרת יניב גרין הוסיף: "יצאה לנו הגרלה קשה עם הנבחרות החזקות באירופה, אבל יש לנו נבחרת טובה עם שחקנים טובים שמשחקים ברמות הכי גבוהות ואנחנו נתמודד. כולן נבחרות חזקות, גם צרפת טובה, גם סרביה, כולן יכולות לנצח את כולן וגם אנחנו. זה בית קשה ומשימה קשה, הציפיות הן לעלות שלב חד משמעית".

גיא פניני אמר: "הגרלה קשה מאוד, בסך הכל המטרה היתה בקיץ להגיע להגיע לאליפות אירופה ועשינו את זה, אנחנו באים לשחק ולא משנה מי איתנו, קצת מוקדם מדי להעריך את הסיכויים שלנו לעבור שלב, כי צריך לדעת מי מגיע, עם נוביציק או בלי נוביצקי זה סיפור אחר, וזה ככה בכל נבחרת. זה בית קשה אבל לכל הדעות, גם אנחנו קבוצה טובה. שיחקנו מול שחקני NBA בקיץ האחרון וגם לנו יש שחקן NBA אז זה בסדר".

טל בורשטיין הוסיף: "הגרלה לא קלה בכלל, אבל צריך לעשות הכנה טובה ולתת קיץ טוב, טוב מאוד אפילו. זה בית קשה, כל קבוצה יכולה לנצח כמעט כל קבוצה ואי אפשר לדעת מה יהיה. במובן מסויים אנחנו תלויים בעצמנו ואם נבוא ונעשה את מה שאנחנו צריכים ונהיה מוכנים אז זה יהיה תלוי בנו, אנחנו יכולים לנצח, להתקדם בשלבים ולעשות אליפות יפה אבל נראה מה יהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully