וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ראשון לציון ניצחה את הפועל ירושלים 80:83

שש שנים לא ניצחה מכבי ראשל"צ את הפועל ירושלים בבית, עד שחנוכי (20 נק'), מגי (21 נק') ומיטשל העניקו לה 80:83

להפועל ירושלים היה עד הערב (שבת) רצף של חמישה ניצחונות בליגה הסדירה על מכבי ראשון לציון, שלקחה ממנה משחק אחד במלחה בפלייאוף בעונה שעברה. למעשה, הפעם האחרונה שראשון לציון ניצחה את ירושלים באולמה הביתי הייתה בעונת 2004/5. הערב, כאמור, המאזן השתנה. המחזור ה-16 בליגת העל נפתח במשחק בו אירחו שחקניו של אפי בירנבוים את הפועל ירושלים, ולראשונה מזה שש שנים ראשון לציון רשמה ניצחון על האדומים, כשגברה עליהם 80:83.

הקבוצה של אפי בירנבוים ורועי חגאי הגיעה למשחק מול ירושלים בידיעה שהיא יכולה לעשות בו את הצעד המשמעותי שיכניס אותה סופית לחבורת הצמרת, ועשתה זאת. להצלחה, כידוע, אבות רבים. מחצית ראשונה גדולה של חנוכי עם 16 נקודות העניקה לירושלים יתרון 38:48 בהפסקה, כשבסיום חנוכי סגר משחק מושלם מהשדה עם 20 נקודות ב-9 מ-9. חנוכי נעזר ביום טוב של ארון מגי (21 נקודות) ודווין מיטשל (14), והשלושה הוליכו את הכתומים לניצחון רביעי רצוף.

בהפועל ירושלים היו מרוצים מאוד מרצף שלושת הניצחונות של הקבוצה בליגה, אבל מול ראשון לציון הלוהטת זה היה סיפור אחר. מאמן ירושלים עודד קטש הדגיש בפני שחקניו את הפן ההגנתי, אולם הערב ירושלים סבלה מחולשה דווקא בהתקפה, כשוויל סולומון סיים את החצי הראשון ללא נקודות, ויובל נעימי, משה מזרח וסם קלנסי לא הורגשו. ירושלים קלעה בשני המשחקים האחרונים 34 מ-56 מחוץ לקשת השלוש, אבל הפעם האחוזים צנחו ל-8 מ-20, וככה אי אפשר לנצח את הכתומים, שרשמו ניצחון רביעי רצוף.

מהלך המשחק

ראשון לציון עלתה בחמישייה עם דווין מיטשל, ניצן חנוכי, ריימר מורגן, ארון מגי ואיל שולמן. ירושלים עלתה עם דיון דאוול, וויל סולומון, ג'ייסון ריץ', ליאור חכמון ויוגב אוחיון. ראשון לציון נהנתה מיכולת טובה של ניצן חנוכי בפתיחה ועלתה ל-2:8, אבל דאוול השאיר את הירושלמים קרוב. מיטשל ומגי נכנסו לפעולה בשורות המארחים וסחבו את ראשלון לציון ל-18:23 בתום הרבע הראשון.

ירושלים פתחה את הרבע השני עם סל של סם קלנסי, וצימקה בהמשך למינוס 4, אבל חנוכי ומגי דאגו להגדיל את הפער. יובל נעימי החזיק בכדור יותר מדי זמן, ובצד השני חנוכי חדר ביעילות, וההפרש תפח ל-10 אחרי עוד פעולה טובה של מגי. ריץ' צימק לירושלמים, וראשון לציון הובילה במחצית 38:48. וויל סולומון לא קלע כלל במחצית הראשונה והיה חלש מאוד, ומנגד חנוכי כיכב בראשל"צ עם 16 נקודות ב-7 מ-7 מהשדה.

שתי הקבוצות החטיאו ואיבדו כדורים בתחילת הרבע השלישי, והתקשו למצוא את הקצב. וויל סולומון מצא את היד מחוץ לקשת וצימק למינוס 10, אבל סדרת החטאות מצדו אפשרו לראשון לציון לעלות ליתרון 15. ירושלים המשיכה להחטיא מבחוץ, והמארחים הוליכו 52:69 בתום הרבע השלישי.

קטש עבר להרכב נמוך עם אוחיון, דאוול, סולומון, ריץ' וחכמון בתחילת הרבע הרביעי כדי לנסות לכפות קצב מהיר בהתקפה ולייצר לחץ בהגנה. זה הצליח. המארחים התקשו להניע כדור, ירושלים רצה ל-4:18 והורידה למינוס 3 בזכות נקודות של אוחיון, ריץ' וסולומון. השוויון היה באוויר אבל אז באו נקודות של מיטשל, מורגן וחנוכי, שסיפקו אוויר לראשל"צ. 2 דקות לסיום וויל סולומון ראה מהספסל את חבריו מצקים למינוס 3, והקבוצות הלכו לפסק זמן. מגי קלע אחת מהקו, חכמון צימק למינוס 2, ואז הגיע סל גדול של מיטשל מהצבע. ביתרון 80:83 איבדה ראשון לציון את הכדור ולירושלים נותרה חצי שנייה להשוות. הכדור הגיע למשה מזרחי, שספק דרך על קו החוץ וספק לא, כשקלע שלשה גדולה. השופטים פסלו את הסל וקבעו כי הניצחון שייך לראשון לציון, והמשחק הסתיים ב-80:83 למארחים.

קלעו למכבי ראשון לציון: ארון מגי 21 נקודות (7 ריבאונדים), ניצן חנוכי 20 (8 מ-8 לשתיים, 1 מ-1 לשלוש), דווין מיטשל 14 (12 ריבאונדים, 7 אסיסטים), אייזיה סוואן וריימר מורגן 12 כל אחד, איגור נסטרנקו 4, כשן שותפו איל שולמן ויהוא אורלנד.

קלעו להפועל ירושלים: דיון דאוול (10 ריבאונדים) וג'ייסון ריץ' (8 ריבאונדים) 17 כל אחד, וויל סולומון 12, ליאור חכמון 10, יובל נעימי 9, יוגב אוחיון 7 (5 אסיסטים), סם קלנסי 5, עמית שמחון 2, משה מזרחי 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully