וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל אוסישקין – גרסת שאול אייזנברג

15.1.2011 / 8:00

נהריה של אייזנברג היא שיר קינה לאלטרנטיבה מפעם. הסיבה לפי היו"ר: בנו לא אימן מההתחלה. ההבטחה: ניפגש בפלייאוף. כנראה מול הפועל ת"א

בקיץ 2004 הודיע בעלי הפועל תל אביב ולדימיר גוסינסקי כי הוא מפסיק את התמיכה שלו בקבוצה, ולמעשה גזר עליה פירוק. בהפועל תל אביב כבר ראו כיצד הקבוצה הגדולה שלהם מתפרקת אל מול עיניהם, אלא שבמקום לסיים במרתפי הליגה את אותה עונה, סיימה הפועל בגמר הפלייאוף. עם סגל לא מרשים שכלל ישראלים מובילים כמו גילי מוסינזון, עודד שעשוע, אור איתן ואיגור סימין, הצליח המאמן אפי בירנבוים לעשות פלאים תחת היו"ר שאול אייזנברג ולסיים את הליגה רק בשלוש תבוסות מול מכבי תל אביב העשירה והעדיפה בהרבה.

שאול אייזנברג (ימין) יו"ר עירוני נהריה עם ראש העירייה ג'קי סבג. אדריאן הרבשטיין
האם נהריה מרוצה משיתוף הפעולה הזה? אייזנברג וראש העיר ג'קי סבג/אדריאן הרבשטיין

כשש שנים אחרי ניצב שאול אייזנברג באותה סיטואציה רק בקבוצה אחרת. עירוני נהריה התפרקה כלכלית בעונה שעברה בליגת העל, ונשרה לליגה השנייה. עם חובות גדולים וייאוש כללי, לקח אייזנברג ביחד עם קבוצת אנשי עסקים את נהריה על עצמו, בשיתוף פעולה עם העירייה, וניסה להחיות אותה. בתום סיבוב הראשון בליגה הלאומית ניצבת עירוני נהריה במקום האחרון, אחרי ששלושה מאמנים כבר הספיקו להדריך את הקבוצה, רכבת זרים עברה בעין שרה, ומהקבוצה שהגיעה לפני פחות מ-10 שנים עד לגמר הפיינל פור, נשאר רק זיכרון עצוב.

"הגענו למצב הזה בגלל מה שקרה בעונה שעברה. התחלנו להזיז את העניינים שבועיים לפני פתיחת העונה, ולמעט שחקן או שניים שהצלחנו להביא, היינו צריכים להביא את מה שהקבוצות האחרות לא רצו", מסביר המאמן הנוכחי רועי אייזנברג, בנו של היו"ר, ששימש מאז תחילת העונה כמנהל המקצועי של נהריה. "רוב הקבוצות האחרות היו סגורות והיו בישורת האחרונה בהכנות לפתיחת העונה ואנחנו בכלל רק התחלנו לחבר את הסגל. זה יצר שרשרת של הפסדים, נכנסנו להתחלה לא טובה, ובדברים האלה לפעמים אין מדע. מכבי אשדוד בליגת העל לא שווה מקום שני מבחינת סגל שחקנים, אבל זה נתפס, ואילו מכבי חיפה עם סגל יותר טוב מאשדוד נמצאת במקום האחרון".

הרצוי והמצוי

כמו בנו, גם שאול אייזנברג מספק הסברים דומים להשתלשלות האירועים שהובילה לכך שנהריה ניצבת עם שני ניצחונות מתוך 13 משחקים: "הקמנו את הקבוצה תחת לחץ של זמן, והאמת היא שאת עדי פרג החתמנו ראשון בתור שחקן מוביל, אבל לצערנו על רוב השחקנים נאלצנו להתפשר בגלל המגבלה. לא לקחנו את הרצוי אלא את המצוי. כשהגעתי אמרו שהקבוצה לא תהיה קיימת. ידעתי שאם הקבוצה לא משחקת, אז אין נהריה. כשעושים קבוצה תחת לחץ ומחתימים את המצוי ולא את הרצוי, אז לא הכל דופק. גם עם ההרכב הזה ציפינו ליותר, אבל הסתיים הסיבוב הראשון, ואז נפתח חלון ההעברות ואנחנו התחזקנו".

מיקי גורקה, שאימן את הקבוצה עד לאחרונה, מתאר את הסיפור מהצד שלו: "הבעיה של נהריה מתחלקת לשלושה חלקים. חומר השחקנים בסדר, אבל דורש חיזוק. בהנהלת הקבוצה יודעים את זה והם עשו שינויים במהלך הפגרה. הסגל היה חסר מקצועית. בנוסף, הקבוצה התחילה להתאמן מאוד מאוחר, וזה פגע מאוד. החלק השלישי הוא בהתנהלות היומיומית של הקבוצה. הרבה דברים בסיסיים היו חסרים לשחקנים כדי שקבוצה תוכל להצליח. לא דברים מסובכים שאי אפשר לפתור".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

תחנת רכבת

הסיפור של נהריה בסיבוב הראשון נראה כאילו נלקח מתוך קומדיה ביזארית. את העונה פתח על הקווים המאמן דודו זיסקינד, שכבר אחרי ההפסד במחזור הפתיחה ביקש לעזוב. המנהל המקצועי אייזנברג לקח את ברק גלוזר, שמשמש כמאמן הפועל תל אביב נשים, שהיו"ר שלה כידוע הוא גם שאול אייזנברג, וגלוזר העביר את האימונים, אך אייזנברג עמד על הקווים. אחרי רצף הפסדים נוסף מונה מיקי גורקה לתפקיד המאמן, בו החזיק עד לסיום הסיבוב הראשון, אז החליט להתפטר. במצבת השחקנים הסיפור לא פחות הזוי. הזרים סאני איברהים, ג'ושיי רוקט וג'יימס דוס הספיקו העונה כבר להיחתך מנהריה, כשגם הרן שיפמן עזב לבארי. כל זה בליגה שבה מותר לשתף שני זרים בלבד.

"כל בן אדם שמבין כדורסל יודע שאנחנו לא צריכים להיות במקום האחרון גם עם הסגל שהיה לנו", אומר עדי פרג, הישראלי הבכיר של הקבוצה. "אני האשם הכי גדול, אחריי שאר השחקנים ואז ההנהלה. היינו בקיץ במערבולת ולא ידענו אם תהיה קבוצה או לא. התחלנו להתאמן שבועיים לפני הליגה, ולא פגענו בזרים. אני מוצא את עצמי בקבוצה שכל הזמן בבנייה מחדש. או שמחליפים שחקנים או שמחליפים מאמנים. לא היה מצב שהסגל רץ חודשיים רצוף עם אותם שחקנים ומאמנים כדי שנגיד שעשינו את הכל. מעבר לזה, אנחנו כשחקנים לא עשינו את הכל. כל הדברים האלה ביחד גרמו לנו לעשות סיבוב ראשון נוראי. עכשיו בנהריה הבינו את המצב".

גם גורקה רואה את רכבת המאמנים כבעייתית וכמשמעותית ביותר בנפילה של הקבוצה עד כה: "זה לא בריא. בא מאמן חדש ורוצה את התרגילים שלו, זה לוקח זמן להפנים את הדברים האלה, זה השפיע על הקבוצה ופגע בה. עם עבודה טובה, וסגל השחקנים החדש שיש להם, הם לא צריכים לרדת ליגה". רועי אייזנברג בנושא המאמנים: "לפעמים צריך לעשות זעזוע".

האוהדים איתנו

ומה חושב היו"ר על הקרקס בעמדת המאמן? "הבאתי את ברק גלוזר לעזור באימונים, הוא לא נרשם כמאמן, הוא רק עזר", אומר שאול אייזנברג. "הלוואי והיה לנו את רועי כמאמן מתחילת העונה, אבל רועי שלקחתי אותו כמנהל מקצועי קרע את עצמו בין המחויבות שלו לגרוזיה לבין נהריה. הוא הגיע לנהריה רק פעם או פעמיים בשבוע. הוא גמר ב-31 לדצמבר את המחויבות בגרוזיה ועכשיו הוא חי בנהריה. אם היה לי אותו מתחילת העונה, לא הייתה כל הבעיה הזאת. עם כל הכבוד למיקי גורקה שהוא מאמן מצוין ודודו זיסקינד, אין להם את הניסיון שיש לרועי כמאמן ראשי".

אלא שבזה לא תמו התלונות לגבי ההתנהלות בנהריה של אייזנברג. אנשי הליגה הלאומית מספרים כי שחקנים לא רואים כסף במועדון. בדיקה שערכנו עם רוב שחקני הקבוצה, כולל אלה שעזבו, מדברת על התחלה לא פשוטה, על לינה בבתי מלון עד שהדירות שהשחקנים גרים בהן היום היו מוכנות, על שבוע ללא מים באימונים, ועל עיכוב חד פעמי במשכורות. כמו כן, אי אפשר לשכוח את המשחק שבוטל בין הקבוצה להוד השרון לאחר שאייזנברג בהוראת איגוד הכדורסל סרב להגדיל את מספר המאבטחים באולם. כיום אומרים השחקנים, המצב שונה ואין פיגורים בתשלומי השכר. או כמו שאומר עדי פרג, שעבר בשנים האחרונות כמעט בכל קבוצות הלאומית: "למעט חולון וחיפה, גם בעפולה היה ככה וגם בלב השרון היה ככה, וחצי מהקבוצות בליגה מתנהלות ככה".

סוכני השחקנים שעובדים מול נהריה מספרים כי הופתעו לגלות את מוסר התשלומים של הקבוצה, במיוחד לאור הבעיות שהיו בנהריה בשנים האחרונות, ואף את ההסדרים שהגיעו עם השחקנים ששוחררו. "היום נהריה מתנהלת בצורה יוצאת מן הכלל", מעיד שאול אייזנברג, "היה קשה להקים את הקבוצה, אבל היום יש שקט תעשייתי, השחקנים רק צריכים להתחיל לנצח. ההפתעה הגדולה היא שבדרך כלל שקבוצה לא מצליחה הקהל לא איתה, אבל הקהל איתנו. חלק גדול מהאוהדים מעורבים בניהול הקבוצה, אני נמצא שם רק פעמיים בשבוע. מי שעושה את העבודה הם אנשים עם לב ונשמה שהם אוהדים אמיתיים של נהריה – 10 או 12 איש, שעוזרים לנו עם לקחת שחקנים לשדה תעופה, בדיקות ודברים כאלה".

ניפגש בפלייאוף

למרות הניסיון להציג מצב חיובי בקבוצה שנמצאת במקום האחרון בליגה הלאומית, אי אפשר לברוח מהמציאות. לאחר שהעניינים הניהוליים החלו לתקתק בצורה סדירה יותר, החתימה הקבוצה שלושה שחקנים שנחשבים לקליברים רציניים בקנה מידה של ליגה לאומית – הגארד אורן בן חמו, המתאזרח ג'רון רוברטס והזר אי ג'יי דרייטון. מתחת לפני השטח, כך מספרים לא מעט סוכנים, ממשיך אייזנברג בניסיונות החיזוק כשהמטרה שהוא מציב לסוכנים היא לא קלה – תשיגו לי שחקנים ברמה של ליגת העל.

"שאול לא חדש בכדורסל", אומר עדי פרג, "איתי הוא היה בסדר, והוא לקח אותי בגיל 16.5. הוא הבין את המצב של הקבוצה ואת הצורך שלה בשחקנים מנוסים יותר, והביא שחקנים ברמה גבוהה יותר. החליף ארבעה זרים? לבוא ולהפיל את זה עליהם, זה הכי קל. האחריות היא על כולנו. גם בלי הנהלה ובלי מאמן אנחנו לא צריכים לסיים את הסיבוב עם שני ניצחונות. אני לא נותן את מה שמצפים ממני. עשינו את ההעברות הכי משמעותיות בפגרה, ועכשיו זמן ההוכחה. אני מאוד מתבאס מהמצב. אחרי 5 שנים של הצלחות אני מקבל בראש כל שבוע".

כרגע המצב של נהריה הוא עצוב, עגום, כואב, אבל אייזנברג בונה על סוף אחר. "גם בסגל הקודם יכולנו להישאר בליגה", אומר שאול אייזנברג, "אבל אני לא רוצה להסתפק בלהישאר. אנשים שוכחים שיש עוד 18 משחקים לפחות. כדי לסיים במקום השמיני נצטרך לנצח שמונה משחקים, וזה אפשרי. עם הפועל תל אביב הגעתי עד הגמר, כשמחזור אחד לפני סוף הליגה, היינו בסכנת ירידה, ואם לא היינו מנצחים את רמת השרון היינו בפלייאוף התחתון. ניצחנו את ירושלים בפלייאוף, והגענו עד הגמר. גם עכשיו עדיין הכל פתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully