וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניה, הפועל ת"א, מכבי ת"א ואשדוד בחצי גמר הגביע

הנתנייתים הדהימו את ירושלים, הפועל ת"א את מכבי חיפה, הצהובים הביסו את אשקלון והעולה החדשה גברה על גלבוע/גליל

מגד גוזני

צפו בתקציר המשחק באדיבות רשות השידור
http://www.iba.org.il
עריכת וידאו: דורון שטיין

שלב רבע גמר גביע המדינה שהתקיים הערב (ראשון) עמד בכל הציפיות, ואולי יותר. ההפתעה הגדולה מכולן הגיעה מהדר יוסף שם הפועל תל אביב המשיכה את מסעה הקסום במפעל עם 92:106 מדהים על מכבי חיפה אחרי הארכה, ואין ספק כי מפעל גביע המדינה קיבל את הסינדרלה הבלתי מעורערת שלו, שבוודאי תכניס המון צבע למעמד חצי הגמר ביד אליהו.

הפתעה גדולה לא פחות נרשמה בירושלים, שם הפסידה הפועל ירושלים של עודד קטש 64:58 לברק נתניה, ושוב הוכיחה כי משהו רע מאוד עובר עליה בשבועות האחרונים. לפתע, הירושלמים הודחו מאירופה, הודחו מהגביע, וכל שנותר להם זה הליגה - וגם בה הם לא נראים טוב במיוחד.

מכבי תל אביב, לעומת זאת, המשיכה לדרוס כל דבר שזז, והפעם מי שזזה (לא הרבה) היתה עירוני אשקלון, שהגיעה ליד אליהו והובסה 105:76. העולה הרביעית לחצי הגמר היא מכבי אשדוד הנפלאה, שהראתה שהיא יודעת להרשים גם בגביע, כאשר ניצחה את הפועל גלבוע/גליל עליון 71:72 בתום משחק צמוד במיוחד, ועלתה לראשונה בתולדותיה למעמד חצי הגמר. אילו משחקים נפלאים מצפים לנו בשלב הבא.

מכבי תל אביב – עירוני אשקלון 75:105

במכבי תל אביב הזכירו השבוע את ההפסד של המועדון לעירוני נהריה לפני שנתיים במסגרת הגביע, כשהקבוצה הגיעה שאננה. אז הערב הגיעו שחקניו של דייויד בלאט ממוקדים, וכשזה קורה, אין באמת סיכוי ליריבה שמולם, בוודאי אם מדובר בעירוני אשקלון החלשה. שחקניו של בית הלחמי עוד נתנו פייט ברבע הראשון, אבל עד למחצית המשחק היה גמור, והצהובים ניצלו זאת לאימון קליעות, בו השתתפו כולם. עתה יכולה מכבי להתחיל לחשוב על שלב הטופ 16 של היורוליג, בעוד אשקלון תחזור להתמקד במאבקי התחתית בליגת העל.

אשקלון עלתה ליתרון כשראשון טרנר קולע את כל 9 הנקודות הראשונות עבור קבוצתו, אבל שחורציאניטיס ואליהו שמרו את הצהובים מלפנים. פרמר ואשקלון פשוט לא נתנו לצהובים לברוח, וניצלו יותר מ-4 דקות ללא סל שדה של המארחים כדי לעלות ליתרון ראשון, 17:18. מכבי הגיבה בריצת 0:11 נהדרת בראשותם של מצ'באן והנדריס, והצהובים ירדו בסיום הרבע הראשון ביתרון 18:28. שחורציאניטיס ירד עם בעיית עבירות בפתיחת הרבע השני, אבל גם זה לא מנע ממכבי לעלות ליתרון 13 כשפרקינס חותך את ההגנה של האורחים. אשקלון פשוט לא הצליחה למצוא את הטבעת, ובלו צלף מחוץ לקשת כדי לקבוע 26:41. פרקינס והחבורה בצהוב המשיכה להתעלל באשקלונים שנראו נורא בהתקפה, ומכבי הוליכה במחצית ביתרון מוחץ, 35:61.

הגארבג' טיים נמשך גם במחצית השניה, דורון פרקינס וריצ'ארד הנדריקס שימחו את הקהל המקומי עם דאנקים נהדרים, ואידסון עם 5 נקודות רצופות קבע יתרון 33. טרל הצליח לצמק מעט עבור קבוצתו, אבל שלשה של בורשטיין ונקודות של בלו קבעו יתרון 52:86 בסיום הרבע השלישי. הרבע האחרון היה דומה לשאר המשחק: מכבי המשיכה לרוץ ולהגדיל את היתרון, מצ'באן בסל ועבירה הוביל את הצהובים על מעבר ל-100, ומנגד מצא טרל דאנק פנוי כדי לצמק ל-29 בלבד. בורשטיין וחבריו לא התחשבו ביריבה, והמשיכו לשפר לעצמם את הסטטיסטיקה האישית בדרך הקלילה לחצי הגמר.

קלעו למכבי תל אביב: ליאור אליהו 19 (9 מ-10 מהשדה) ו-8 ריבאונדים, צ'אק אידסון 16 ו-9 אסיסטים, דייויד בלו 15, ריצ'ארד הנדריקס 14 ו-11 ריבאונדים, מילאן מצ'באן ודורון פרקינס (6 אסיסטים) 11 נקודות כל אחד, טל בורשטיין 8, סופוקוליס שחורציאניטיס 6, ג'רמי פארגו 3, גיא פניני 2, דרק שארפ שיחק ולא קלע.

קלעו לעירוני אשקלון: ראשון טרנר ותומאס טרל 16 נקודות כל אחד, דזמון פארמר 15 ו-5 אסיסטים, ג'ון ג'ייקס (7 ריבאונדים) ואיביקווה 7 נקודות כל אחד, דרור חג'ג' (5 אסיסטים) וגור פורת 4 נקודות כל אחד, תמיר שמחוני, שמריז ואחיעד בוקרה 2 נקודות כל אחד, ארז מרקוביץ' שיחק ולא קלע.

הפועל תל אביב – מכבי חיפה 92:106

תתחילו להתרגל: הפועל תל אביב חוזרת אל המעמדים המרכזיים. לאחר שלא הגיעה לחצי גמר גביע המדינה מאז 1998, חוזרים האדומים למעמד המכובד, אחרי ששוב דרכה על יריבה מליגת העל, הפעם החיפאים. הפועל עושה את זה שוב, כשהיא שולטת לאורך כל המשחק, ומגלה המון לב גם כשהמשחק הלך להארכה. מעל כולם עמד שוב אדריאן אוטר, שהיה ענק עם 32 נקודות ו-15 ריבאונדים, אבל דווקא מתן נאור וגל איתן יחד עם בריאן אוסברי היו אלה שלקחו את האדומים אל הארץ המובטחת במאני טיים. האוהדים האדומים זכו לחגוג באולם הביתי ועתה הם שוב יכולים לפנטז על המפגש עם הצהובים, רק שהפעם הם במרחק של 40 דקות מגמר הגביע.

האדומים פתחו בסערה את המשחק, ותיעלו את האנגיות מהקהל לעלות ליתרון 4:10 מהיר, כשאדריאן אוטר עושה הכל על המגרש וקולע את כל הנקודות. חיפה לא נבהלה, ובעזרת קילינגסוורת' ורות'בארט צימקה ל-2 בלבד. מתן נאור נכנס ומיד צלף ג'אמפ נהדר שקבע 16:24 אבל שתי שלשות של לנדסברג שמרו את חיפה קרוב, והפועל הוליכה בסיום הרבע הראשון 26:27. אוטר העלה את המארחים ליתרון 5 בפתיחת הרבע השני, אבל האלי אופ של רובינסון צימק שוב לנקודה. הפועל שוב ברחה ל-6, אבל חיפה חפרה בצבע, נהנתה מדאנק של רובינסון וצימקה ל-41:39. אוטר ונאור פשוט לא נתנו לירוקים לעלות ליתרון ראשון, וירדו כשהם מוליכים 43:45 במחצית.

חיפה עלתה ליתרון ראשון עם פתיחת המחצית השניה מנקודות של כדיר, אבל אוסברי ושלשה של איתן שמרה על היתרון, ואסברי המשיך לעשות ככל העולה על רוחו בהתקפה, ובסל ועבירה קבע 54:58. רובינסון ולנדסברג לא נתנו למארחים לברוח, אבל שלשה של אלעד אליהו הורידה את האדומים ביתרון 63:69 בסיום הרבע השלישי. אליהו המשיך ללהוט עם עוד שלשה בפתיחת הרבע האחרון שהעלתה ל-9, אבל דרק לואו עם 8 נקודות רצופות שמר את קבוצתו במשחק וצימק ל-3 בלבד. הפועל תקעה בשתי התקפות, בן שימול חדר מצויין ולנדסברג בסל ועבירה העלה את חיפה ליתרון 84:85, דקה ו-50 לסיום. להט החזיר את היתרון למקומיים, לואו החטיא ואוסברי העלה ל-2, 16 שניות לסיום, אבל קילינגסוורת' נותר פנוי לגמרי לדאנק שקבע שיוויון, עם 7 שניות על השעון. אוסברי חדר ולא קיבל שריקה לעבירה, ולאוטר היתה עוד הזדמנות לנצח אבל הזריקה שלו לא מצאה טבעת והמשחק הלך להארכה.

דווקא כשהיה נדמה שהמומנטום בצד של חיפה ושהיא תיקח את המשחק, הפועל הראתה את הלב שלה כשאיתן ונאור העלו ליתרון 6. רובינסון החזיר בשלשה, אבל 4 נקודות רצופות של אוסברי קברו את חיפה באופן סופי, העלו ל-9 ונתנו את האות לקהל המקומי לפתוח בחגיגה אדומה שהולכת כל הדרך לחצי גמר הגביע.

קלעו להפועל תל אביב: אדריאן אוטר 32 נקודות (10 מ-18 מהשדה) ו-15 ריבאונדים, בריאן אוסברי 30 (12 מ-26 מהשדה), מתן נאור 14 ו-8 ריבאונדים, ירון להט 10 ו-10 אסיסטים, אלעד אליהו 9, גל איתן 7, ירדן שוורצמן 4, טוהר חיימוביץ' ויריב רוקני שיחקו ולא קלעו.

קלעו למכבי חיפה: מרקו קילינגסוורת' (7 מ-11 מהשדה ו-9 ריבאונדים) וסטיבן לנדסברג 18 נקודות כל אחד, פרנק רובינסון 17 ו-8 ריבאונדים, דרק לואו 16, אבי בן שימול 11, אלישי כדיר 6, רוברט רותבארט 4, ווב 2, דרו האוזמן שיחק ולא קלע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הפועל ירושלים – ברק נתניה 64:58

ה-27 בדצמבר 2009. ברק נתניה הקטנטנה מגיעה למלחה, ומדהימה, פשוט מדהימה את הפועל ירושלים במלחה עם 76:77. מאז הפכה הקבוצה הצנועה של אריק אלפסי לכבשה השחורה של הירושלמים, והערב זה הוכח באופן מושלם: נתניה שוב הגיעה למלחה בגביע, הפעם במעמד רבע הגמר, ושוב רשמה ניצחון ענק - הפעם 58:64. אלא שהסיפור האמיתי הערב הוא הפועל ירושלים הנוראית, שהספיקה לעוף מאירופה וכן מגביע המדינה, ואנחנו אפילו לא באמצע העונה. מדהים. מעמדו של עודד קטש ממשיך להיות יציב, אך ספק אם לתוצאות כאלה - או להתקפה כזו נוראית - ציפו ראשי המועדון כשמינו את קטש בקיץ. משהו חייב להשתנות.

ההתקפה של המארחת היתה חלשה בפתיחה, למרות שכל שחקני החמישיה שלה נתניה נשארה קרובה, בעיקר בשל יכולת טובה של אלטון בראון, טוני וושהאם ואדריאן בנקס, עלתה ליתרון, וסיימה את הרבע ביתרון 13:20. וושהאם להט בפתח הרבע השני, שמוליק ברנר המצוין קלע שלשה נדירה שהעלתה את מאזנו האישי לשמונה נקודות, והיתרון של האורחים המפתיעים עלה ל-16:29. ירושלים עוד ניסתה לחזור, אך ההתקפה שלה נראתה פשוט נורא ואיום, כשעמדה על 23 נקודות בלבד במחצית (!). עשרים הדקות הראשונות נגמרו ב-23:33 לנתניה.

יוגב אוחיון דייק בשלשה וצימק ל-33:26 בפתיחת הרבע השלישי, אלא שחדירה קלה של וושהאם קבעה 32:44 מנגד. וויל סולומון ניסה לקחת את הירושלמים על גבו, ועם כמה נקודות רצופות הצליח לצמק ל-46:39, ושלשה של משה מזרחי ונקודות קלות של קלנסי צימקה השלימו ריצת 2:14 של המארחת, שצימקה ל-46:44 בלבד עם העליה לרבע המכריע. מזרחי תפר שלשה נוספת, והעלה את ירושלים ליתרון ראשון מאז הרבע הראשון - 48:49. הדקות הבאות הביאו נדנדת סלים ארוכה, אלא ששלשה ענקית של ברנר העלתה את נתניה ל-55:59, שתי דקות לסיום. משם ירושלים כבר לא חזרה: האדומים איבדו כדורים, איבדו את הראש, ואולי אפילו איבדו את העונה.

קלעו לברק נתניה: טוני וושהאם 20 (7 מ-10 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, אדריאן בנקס ושמוליק ברנר (7 אסיסטים, 4 ריבאונדים) 15 נקודות כל אחד, אלטון בראון 11 ו-16 ריבאונדים, ערן אסנטי 3, כריס ווטסון רומאו טראוויס, אוריה גור וטוני יאנגר שיחקו ולא קלעו.

קלעו להפועל ירושלים: וויל סולומון 16 (5 מ-12 מהשדה), משה מזרחי 12 (2 מ-7 לשלוש), יוגב אוחיון 10 ו-7 אסיסטים, בריאן רנדל 7 נקודות ו-9 ריבאונדים, סם קלנסי 6 נקודות ו-6 ריבאונדים, ג'ייסון ריץ' וליאור חכמון 3 נקודות כל אחד, דיון דאוול 1.

מכבי אשדוד – הפועל גלבוע/גליל עליון 71:72

הפתעת העונה המכהנת ממשיכה להפתיע, ואולי הגיע הזמן שנפסיק להיות מופתעים. לראשונה בתולדותיה, טיפסה הקבוצה הצנועה מעיר הנמל למעמד חצי גמר גביע המדינה, ולא נותר אלא להוריד את הכובע בפני עופר ברקוביץ' ושחקניו הנפלאים. המשחק הלך מאוד צמוד הערב, מהפתיחה ועד הסיום, וכמה מפתיע לראות דווקא את העולה החדשה עושה את המהלכים הנכונים ברגעי הקלאץ', ויורדת עם ניצחון היסטורי ונאה. מגיע להם.

ג'ק מקלינטון היה האיש של הגלבוע בפתיחה, עם 8 נקודות מתוך ה-10 הראשונות של קבוצתו, והאלופה הוליכה 7:10. מנגד קלע ג'וש דאנקן את כל שבע הנקודות הראשונות של אשדוד, וכאשר ג'וש קרטר וניב ברקוביץ' הצטרפו אליו ביצעה המארחת מהפך וסגרה את הרבע כשהיא מובילה 13:19. וורן קרטר התעורר ברבע השני והחל להחזיר את קבוצתו למשחק, כאשר גלבוע/גליל צימקה ל-26:24. עד סיום המחצית המשיכו ג'וש דאנקן וניב ברקוביץ' לקלוע לאשדוד, שירדה לחדרי ההלבשה ביתרון 31:35.

מקלינטון התעורר ופתח מצוין גם את הרבע השלישי, והאורחים מהצפון עלו ל-36:43. אשדוד חזרה דרך מאיר טפירו וצמד הג'ושים - קרטר ובעיקר דאנקן, שקלע מכל מצב והעלה את קבוצתו ל-48:52 עם העליה לרבע המכריע. הדקות הבאות היו הפכפכות וצמודות, כאשר חמש דקות לסיום הוליכו האשדודים 59:62. בשלב הזה השתלט גל מגל על העניינים, ועם יכולת מצוינת העלה את קבוצתו ל-69:71, 1:45 דקות לסיום. בדקה האחרונה נרשמו מספר החטאות, ונקודה של ראמל בראדלי מהקו קבעה 71:72 לאשדוד, 18 שניות לסיום. האלופה הלכה לרודני גרין שהחטיא, וגם הנסיון השני של ג'ק מקלינטון, שהשתלט על הריבאונד, יצא החוצה. אשדוד מנצחת 71:72, הכי דרמטי שאפשר, ורושמת היסטוריה.

קלעו למכבי אשדוד: ג'וש דאנקן 29 (10 מ-15 מהשדה) ו-8 ריבאונדים, ג'וש קרטר 16 ו-5 ריבאונדים, ניב ברקוביץ' 8 (4 מ-4 מהשדה), מאיר טפירו 7, 7 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, רמאל בראדלי (4 אסיסטים) ויאן מרטין 6 נקודות כל אחד, אור איתן ודניאל גור אריה שיחקו ולא קלעו.

קלעו לגלבוע/גליל: ג'ק מקלינטון 18, ווין קרטר 16 (7 מ-9 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, גל מקל 13, טיילר ווילקרסון 10, רודני גרין 6, 6 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, אבי קזרנובסקי 5, עידו קוז'יקרו 3, גדן יבזורי, גוני יזרעאלי ואבישי גורדון שיחקו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully