וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות מוקש

5.1.2011 / 0:08

מכבי ת"א תגיע לטופ 16 עם ביטחון מנצח, אבל היא חייבת לזכור שבשלב הנוכחי זה לא ממש נחשב. אודי הירש על ההגרלה ועל המלכודת של דייויד בלאט

הטופ 16 ביורוליג הוא שלב אכזרי, שגובל בחוסר ספורטיביות. מדי שנה מגיעה אליו קבוצה שהחלה את העונה מצוין, ואז נקלעת לחודש וחצי של בלקאאוט שמחסל לה את העונה. גם ההפך הוא הנכון: מכבי תל אביב שיחקה בעונה שעברה כדורסל מזעזע לאורך מרבית השנה, אבל כמה משחקים הרואיים ורבע אחד מצוין במדריד בשלב שמינית הגמר העלו אותה לסדרה ההיא מול פרטיזן עם יתרון ביתיות. אותה פרטיזן התחברה לפתע בשלב הבתים השני והעיפה את פנאתינייקוס, שהחלה את העונה עם מאזן 2:8.

כך שדייויד בלאט בהחלט יכול להרשות לעצמו להרגיש מרומה. הפרס שלו על המאמץ הכביר והמאזן הכמעט מושלם בשלב הראשון הוא מפגש עם מארחת הפיינל פור, ברצלונה, שלמרות הפציעות והקרטוע בתחילת העונה היא עדיין הקבוצה העמוקה והמוכשרת ביותר באירופה. מצד שני, תשעת הניצחונות אולי נזרקים לפח, אבל לא הביטחון שהם החדירו בחבורת האנדרדוגים בצהוב. מכבי תיסע ללובליאנה ולרומא באמונה שתוכל לנצח, כפי שעשתה במוסקבה ובקובנה. חשוב מכך, במחזור הראשון היא תמריא לברצלונה כדי להיאבק איתה על המקום הראשון בבית, משפט שנשמע לא סביר לפני תחילת העונה.

ברצלונה צפויה להערים קשיים על פרקינס, פארגו ושות' לא רק בשל כשרונה העצום, אלא מפני שבניגוד למרבית הקבוצות ביורוליג רמת האתלטיות שלה לא נחותה מזו של מכבי. עם מוריס, אנדרסון, נ'דונג, ואסקז, נבארו ורוביו, הקטלאנים נהנים משילוב קטלני בין מהירות, פיזיות ליכולת ניתור. מעבר לכך, סוללת הגבוהים של צ'אבי פסקוואל צפויה לתסכל את סופוקליס שחורציאניטיס. הסיבה העיקרית לאופטימיות נעוצה בחולשה היחסית של רוביו העונה, כמו גם בכך שמחליפו, יאקה לאקוביץ', מעולם לא היה רכז טבעי. בנוקיה, בגיבוי הקהל, מכבי יכולה לנצל את הבינוניות בעמדת הרכז שממול בעזרת הגנת הלחץ שלה.

השאלה היא עד כמה הלחץ הזה יהיה אפקטיבי מול קבוצות טובות באמת ובעיקר אם מכבי תצליח לשמר את האינטנסיביות שלה לאורך זמן. בלאט היה מאז ומתמיד מאמן שמכין את קבוצותיו למשחקים בצורה מדוקדקת, אבל רמת האנרגיות של שחקניו חשובה יותר מהתאמה כזו או אחרת ליריבות. במובן הזה, התצוגה של מכבי מול ירושלים השבוע צריכה להטריד אותו: הגנה חדירה שחוטפת דאנקים קלילים ושאותה מחזיק דורון פרקינס כמעט לבדו, התקפה מבולבלת וסוליסטית שמאבדת 20 כדורים והשתלבות איטית של מילאן מצ'באן. אם המגמה ממלחה תימשך ומכבי לא תתייצב גם להמשך עונת היורוליג באותו טירוף שאיפיין אותה בפתיחתה, היא באמת תתחיל את הטופ 16 מאפס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully