וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "בבית כזה, ההפרשים עשויים להכריע"

4.1.2011 / 18:48

בלאט ומכבי ת"א מצפים לקרבות קשים בטופ 16 אחרי ההגרלה. בלו: "המטרה לא היתה להגיע לטופ 8 אלא לזכות במפעל"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מכבי תל אביב קיבלה בהשלמה את הגרלת הטופ 16 שנערכה היום (שלישי) בברצלונה, העיר שתארח השנה את הפיינל פור. הצהובים הוגרלו לבית לא פשוט עם ברצלונה, לובליאנה ורומא, ותקווה לסיים בשני המקומות הראשונים על מנת להעפיל לשלב ההצלבה, לרבע הגמר, בקרב של הטוב מחמישה על המקום בפיינל פור.

"לברצלונה יש אין סוף כישרון ויכולת"

מאמן הקבוצה דייויד בלאט השמיע זהירות אופטימית לאחר ההגרלה, ואמר באירוע המיוחד שנעשה במתחם של נייק: "מצד אחד, אתה לא רוצה לפגוש את ברצלונה, שלכל הדעות פייבוריטית להגיע לפיינל פור ויש להרבה אנשים אינטרס שיהיו שם. זה מקשה על ההתמודדות איתם, ויש להם בלי סוף כישרון ויכולות, ולא הכי טוב לקבל אותם. מצד שני, אתה לא פוגש אותם בהצלבה אם וכאשר נגיע.

"לגבי לובליאנה, בכל שנה יש איזו פרטיזן או לובליאנה שעושה מעל ומעבר בעונה ומפתיעה את כולם. אף אחד לא חשב שפרטיזן תגיע לפיינל פור אבל הם הגיעו וכמעט ניצחו שם. ללובליאנה יש אולם חדש עם 15 אלף איש שדוחפים אותם, הם ניצחו קבוצות שגדולות בהרבה מהם כמו פנאתינייקוס. גם להפרשים תהיה חשיבות, כי הם יכריעו אם קבוצה עולה או לא".

בלאט נשאל כבר לגבי שלב ההצלבה, שם עשויה מכבי לפגוש את פנאתינאיקוס או קאחה לבוראל (גם מלאגה וריטאס וילנה בבית המקביל). "ממש לא מובן שאנחנו עולים", אמר בלאט, "אני לא מסתכל על הבית המקביל, לא מסתכל כל כך רחוק, בטופ 16 הכל קשה. יש עוד יותר משבועיים, בשלב הזה יש לנו זהות כקבוצה, יש לנו נקודות חזקות ונקודות תורפה פחותות בעקבות הניצחונות שהשגנו. עכשיו נוכל לבנות תוכנית אימונים וטקטיקות שנרצה לחזק או להכניס כדי להתמודד עם היריבות, וזאת כדי להגיע למשחקים האלה עם הכי הרבה נשק והגנה".

דייויד פדרמן אמר ל"וואלה! ספורט": "בעיני כל הגרלה שהיתה יוצאת היתה הגרלה לא קלה וכל הקבוצות הן ברמה די שיוויונית לדעתי. נתמודד עם זה. ברצלונה היא קבוצה מצויינת וגם רומא קבוצה חזקה, אבל זהו שלב ה-16 והקבוצות די חזקות", אמר פדרמן.

דורון פרקינס הגיב להגרלה: "זה יהיה קשה. נצטרך להוכיח הרבה דברים בטופ 16. אני לומד השנה המון דברים, כל פוזשן נחשב וניקח את ההתנסות הרעה מהשנה שעברה ומה שלמדנו השנה כדי לנסות להצליח".

יניב גרין: "זה תמיד ככה, מה שאתה לא רוצה לקבל אתה בסוף מקבל. קיבלנו קבוצות קשות, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו. עוד לא ראיתי את כל הקבוצות, ברור שברצלונה היא קבוצה מדהימה, ברצלונה זכתה באליפות אירופה, אך נצטרך להגיע מוכנים והפוקסים כפי שהגענו עד עתה, ויהיה בסדר".

דייויד בלו הוסיף: "אין משהו מיוחד לגבי הבית אליו הוגרלנו, זה אותו דבר כמו כל שנה - זה מרגש את כולם, אבל בשבילנו זה חלק מהעבודה ואנחנו נהיה מוכנים לשלב הבא. המטרה שלנו לא היתה להגיע לטופ 8 או אפילו פיינל פור, אלא לזכות במפעל הזה, לכן אתה צריך להיות הקבוצה הכי טובה בכדי להגיע לשם וזהו אתגר אליו אנחנו מצפים ומחכים לו".

לוח המשחקים

מחזור 1, 20.1.2011 ברצלונה - מכבי תל אביב
מחזור 2, 27.1.2011 מכבי תל אביב - לוטומטיקה רומא
מחזור 3, 3.2.2011 מכבי תל אביב - אולימפיה לובליאנה
מחזור 4, 17.2.2011 אולימפיה לובליאנה - מכבי תל אביב
מחזור 5, 24.2.2011 מכבי תל אביב - ברצלונה
מחזור 6, 3.3.2011 לוטומטיקה רומא - מכבי תל אביב

ואיך הגיבו שאר הקבוצות?

ג'נרל מנג'ר ברצלונה, חואן קרוס: "נכון, היינו יכולים לקבל בית מסובך יותר, אבל ידענו שיש סיכוי טוב שנפגוש את שלוש הקבוצות הללו. אנחנו מקבלים את ההגרלה ונעבוד קשה יום יום כדי להגיע להצלבה. נשחק נגד קבוצות חזק בבית - מכבי ולובליאנה ניצחו את כל משחקי הבית שלהם עד כה. רומא קבוצה צעירה בעליה. אנחנו מצפים למשחקי חוץ קשים, כך שנצטרך להיות בשיאנו בבית".

מתש זופנצ'יץ', מנהל התקשורת של לובליאנה: "זהו אתגר ענק עבורנו. אנחנו שמחים לחזור לטופ 16 אחרי שבע שנים, אנחנו חושבים שכאן אנחנו ראויים להיות. הבית קשה אבל גם אטרקטיבי, כך שאנחנו מצפים ללמוד הרבה. כבר שיחקנו נגד שתי אלופות אירופה העונה ונפגוש שתיים נוספות בשלב הזה, אבל אנחנו לא מפחדים מאף אחד".

הג'נרל מנג'ר של רומא, פיירג'יורג'יו בוטאי: "כמובן שזה בית קשה מאוד. אנחנו משחקים נגד האלופה המכהנת ברצלונה, קבוצה היסטורית - מכבי, והפתעת שלב הבתים לובליאנה. ניתן 10 אחוז להגיע להצלבה, הקהל שלנו יהיה מאוד שמח לראות כמה מהשחקנים הטובים באירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully