וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את מי תפגוש מכבי תל אביב בטופ 16?

לצהובים יש מספר אפשרויות להגרלה. הקשה ביותר: לובליאנה, ברצלונה ורומא, הנוחה ביותר: לובליאנה, מלאגה וריטאס וילנה

לא מעט מילים נשפכו על העונה האירופאית שרשמה עד כה מכבי תל אביב ביורוליג. הצהובים של דייויד בלאט סיימו עם המאזן הטוב ביותר במפעל- 1:9- והבטיחו מוקדם מאוד את המקום הראשון בבית א'. אלא שעתה מגיע רגע האמת של מכבי, כשמחר (שלישי) תגלה הקבוצה מי יהיו יריבותיה בשלב הטופ 16, בהגרלה שתיערך בברצלונה (14:00, שידור ישיר בערוץ 5), אותה ברצלונה שתארח את הפיינל פור בחודש מאי.

חוקי ההגרלה פשוטים: קבוצה אינה יכולה להיות מוגרלת עם אף אחת מהקבוצות ששיחקו איתה בבית המוקדם (מה שמבטל עבור הצהובים את קאחה לבוראל, ז'לגיריס קובנה ופרטיזן בלגרד). בנוסף, אף בית אינו יכול להכיל שתי קבוצות מאותה מדינה. החוק הזה לא חל על הקבוצות הספרדיות, כיוון שישנן 5 קבוצות ורק 4 בתים. שני החוקים הללו מגבילים מאוד את האפשרויות, ולמעשה יוצרים מספר בתים מאוד מצומצם אליהם יכולים הצהובים להיות מוגרלים. הרי לפניכם האפשרויות המדאיגות ביותר, והפחות מדאיגות.

הדרגים:

דרג א': מכבי תל אביב, אולימפיאקוס, סיינה, ופנאתינייקוס.

דרג ב': קאחה לבוראל, ריאל מדריד, פנרבחצ'ה/אולקר, אולימפיה לובליאנה.

דרג ג': ז'לגיריס קובנה, מלאגה, ברצלונה, אפס פילזן.

דרג ד': פרטיזן בלגרד, רומא, ריטאס וילנה, ולנסיה.

הבית הקשה ביותר

מכבי תל אביב, אולימפיה לובליאנה, ברצלונה ורומא.

היתרון: הימנעות ממפגש עם ריאל מדריד של אטורה מסינה, שלמרות שהיא עדיין לא מחוברת מספיק, היא תמיד מסוכנת מאוד, וכולם יודעים כי בשלב כלשהו היא תתחבר. ברצלונה אמנם חזקה מאוד אך היא אינה אותה מפלצת מאיימת ודורסנית שהיתה בשנה שעברה, והיו כבר לא מעט קבוצות שהוכיחו כי העונה זו לא משימה בלתי אפשרית לצאת מהאולם המקומי עם ניצחון. פנרבחצ'ה/אולקר ניצחה בספרד, ריטאס ניצחה את הקאטלנים בחוץ, וקבוצתו של פאסקוול לא היתה רחוקה מלהפסיד גם את המשחק האחרון, בו ניצחה לבסוף בנקודה את סיינה. רומא הפסידה 3 מתוך 4 המשחקים מול קבוצות טובות ממנה בשלב המוקדם (ניצחה רק את מלאגה בבית), ואת מרבית הניצחונות שלה היא השיגה מול שרלרואה ובאמברג החלשות.

החיסרון: ללא שום ספק- ברצלונה. הקבוצה של צ'אבי פאסקוול רשמה חלשה עד כה, שהפילה אותה לדרג השלישי, חדשות רעות עבור שאר אירופה. משמעות הדבר היא קבלת קבוצה שעל הנייר אמורה להיות בדרג א', אם לא בדרג נפרד משלה. ריקי רוביו, פיט מיקאל, ארזם לורבק, יאקה לאקוביץ' ומיודענו, טרנס מוריס, שלא לדבר על חואן קרלוס נבארו, כולם נשארו בסגל המפואר של הקאטלנים, שגם עם מאזן 3:7 בסיום השלב הראשון, עדיין מועמדים לזכות בפרס הגדול. גם הקבוצה שמגיעה מדרג ב' צריכה להדאיג את מכבי. לובליאנה, אולי לא סומנה בתחילה כקבוצה מסוכנת, אך עם ניצחונות על פנאתינייקוס, צסק"א ומילאנו, איש אינו מזלזל בה יותר. משמעות הדבר הוא מאבק קשה מאוד על שני המקומות הראשונים בבית שמובילים להצלבה, ובוודאי שעל המקום הראשון.

הבית הבינוני

מכבי תל אביב, פנרבחצ'ה/אולקר, מלאגה, ולנסיה.

היתרון: לא טסים למדריד למפגש עם ריאל, ולא פוגשים את לובליאנה שכבר עשתה צרות ללא מעט קבוצות גדולות. הטורקים נראו כמו קבוצה עם שאיפות פיינל פור בתחילת העונה, אבל נחלשו מאוד במשחקים האחרונים. אחרי 4 ניצחונות רצופים הגיע הפסד עלוב לשולה החלשה, ובהמשך תבוסה ב-29 הפרש לסיינה. מלאגה גם היא מגיעה במומנטום לא הכי טוב, ושני ההפסדים הרצופים שסגרו עבורה את שלב הבתים (לרומא ובבית, לבאמברג הקטנטנה) ללא ספק פגעו בביטחון העצמי של הספרדים. הקבוצה הספרדית השניה, הלא היא ולנסיה רשמה חמישה הפסדים בשלב הבתים הראשון, ארבעה מתוכם בהפרש דו ספרתי, והיא סובלת מלא מעט עליות וירידות.

החיסרון: מלבד התבוסה לסיינה, שני ההפסדים של פנרבחצ'ה/אולקר היו לברצלונה ב-6 הפרש, כשההפסד לשולה היה ב-4 בלבד. בניצחונות לעומת זאת ההפרשים של הטורקים היו גבוהים בהרבה: 17 הפרש מול ריטאס, 8 מול ברצלונה, 13 מול סיינה, 30 מול ציבונה ו-32 מול שולה במשחק האחרון. רוקו לני אוקיץ' נותן עונה טובה, ומקבל עזרה מכל הסגל, כשלא פחות מ-9 שחקנים קולעים 6 נקודות ומעלה. מלאגה סבלה מפציעות רבות בתחילת העונה, וגם סבלה מבית קשה עם ריאל מדריד, אולימפיאקוס ורומא. על הכוח שלה אפשר ללמוד מכך שקבוצתו של אאיטו רנסס ניצחה את ריאל ואולימפיאקוס בזו אחר זו, ומחזיקה בסגל שכולל את ברני רודריגז האלמותי, ג'ואל פרילנד וטרל מקנטייר הבלתי נגמר. היא גם נהנית ממשחק קבוצתי מצויין, ומוליכה את כל הקבוצות ביורוליג עם 16.3 אסיסטים למשחק. ולנסיה פתחה עם מאזן נוראי של 4:1, אבל בחמשת המשחקים הבאים רצה ל-1:4 עם ניצחונות בין השאר על פנאתינייקוס ופילזן, והיא מגיעה במומנטום טוב.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הבית הנוח:

מכבי תל אביב, אולימפיה לובליאנה, מלאגה, ריטאס וילנה.

היתרון: למרות העובדה שסיימה שנייה בבית המוקדם עם מאזן 4:6, אולימפיה לובליאנה נחשבת לאחת הקבוצות היותר נוחות מהדרג השני ואין בסגל שלה כוכבים נוצצים מדי. כמו כן, הסלובנים היו בין היחידים שהפסידו לצסק"א מוסקבה שעוד הייתה בתקופת דושקו וויושביץ'. בנוסף, לובליאנה מתקשה במשחקי החוץ וניצחה מחוץ לסלובניה רק את מילאנו, 72:76. מכבי מכירה טוב גם את אחד משחקניה החשובים של לובליאנה, קווין פינקני ששיחק בעבר בהפועל ירושלים בעונה שעברה. אם זה לא מספיק מעודד, אז מלאגה היא כבר ממש לא אותה קבוצה מאיימת שהייתה בשנים האחרונות. הקבוצה של אאיטו רנסס לא הצטיינה במיוחד בשלב הבתים וספגה הפסדים מביכים כמו 93:66 באולימפיאקוס ואפילו הפסד ביתי לבאמברג. גם בליגה מלאגה לא בדיוק מרשימה והיא רק ה-12 עם מאזן 7:7. גם ריטאס וילנה לא בדיוק הרשימה בבית ג' וסיימה עם מאזן 6:4 לאחר שפתחה עם ארבעה הפסדים רצופים. גם מיודענו שרונאס יאסיקביצ'יוס כבר לא שם.

החיסרון: אמנם בחוץ היא לא כל כך טובה, אך לובליאנה היא קבוצת בית מצוינת ושמרה על מאזן ביתי מושלם בשלב הבתים, כולל ניצחונות מרשימים על פנאתינייקוס, צסק"א מוסקבה ואפס פילזן. כמו כן, אצל הסלובנים משחק גוראן יגודניק הוותיק והטוב, שתמיד מסוכן, ודמיר מארקוטה הקרואטי המוכשר. מלאגה, שאמנם לא נמצאת בעונה טובה, היא בכל זאת קבוצה ספרדית שתמיד יודעות להתעלות ברגעים החשובים, בטח כשאצלה בסגל יש שחקנים מנוסים ומסוכנים כמו טריל מקינטייר, שר ההגנה קרלוס חימנז, ברני רודריגז, ג'ואל פרילנד ורוברט ארצ'יבלד, שהיה מועמד למכבי בקיץ האחרון. גם הפורוורד היווני גיאורגיוס פרינטזיס עשה לצהובים כבר הרבה צרות בעבר. גם ריטאס, שכאמור היה הקבוצה החלשה בבית, נמצאת לאחרונה בכושר טוב וניצחה את שלושת משחקיה האחרונים ביורוליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully