וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי ת"א ניצחה את מכבי חיפה 92:101

החבורה של בלאט לא התקשתה מול הירוקים. אשקלון הפתיעה את בני השרון 80:91, אשדוד גברה על גלבוע/גליל 83:89

המחזור התשיעי בליגת העל, שינעל את הסיבוב הראשון בעונת 2010/11, נמשך הערב (ראשון) עם שלושה משחקים. המוקד היה ביד אליהו, שם מכבי תל אביב כבר הובילה על מכבי חיפה ב-25 הפרש ברבע הראשון וכך גם לאורך שלושת הרבעים הראשונים, עד שהקבוצה של אלעד חסין הצליחה לצמק ולהפסיד, בסופו של דבר, 101:92 בלבד. עוד לפני כן קיבלנו צמד הפתעות לא קטנות, כאשר עירוני אשקלון השיגה סוף סוף ניצחון ביתי ראשון העונה - 80:91 על בני השרון הלא יציבה. מי שכן יציבה בשבועות האחרונים היא מכבי אשדוד, שהמשיכה במומנטום המרשים עם ניצחון נאה במיוחד, 83:89 על הפועל גלבוע/גליל עליון בגן-נר - ניצחון שלישי בארבעת המשחקים האחרונים, שמעלה את העולה החדשה המפתיעה של עופר ברקוביץ' למקום השלישי.

מכבי תל אביב – מכבי חיפה 92:101

האמת? אין הרבה חדש במכבי תל אביב. הקבוצה הנחושה של דייויד בלאט הראתה גם הערב, למשך שלושה רבעים לכל הפחות, שהיא מגיעה לכל משחק העונה במטרה לדרוס. מבול שלשות, אחוזי קליעה גבוהים ואין-הגנה מהצד השני עזרו לצהובים להמטיר 39 נקודות כבר ברבע הראשון (!) ורק נפילת מתח ברבע האחרון מנעה השפלה גדולה, מה שמעביר אותנו לקבוצה השניה של הערב. משהו רע מאוד עובר על מכבי חיפה. זה לא רק הפסד ליגה רביעי ברציפות, והסגל המעט חסר של אלעד חסין לא יכול להוות תירוץ ליכולת הדלה והנרפית של הירוקים החלשים, שנזכרו להתעורר רק ברבע האחרון כדי למנוע השפלה. המשחק היום החל סדרה של חמישה משחקים בתשעת הימים הקרובים עבור החיפאים, ואם לשפוט על פי שלושת הרבעים הראשונים הערב ולא הרביעי - אלה הולכים להיות תשעה ימים מאוד, מאוד ארוכים. כעת נראה האם חסין יצליח לקחת את 10 הדקות הטובות של קבוצתו מהערב, ולבנות עליהן.

הצהובים פתחו חזק, כאשר ליאור אליהו, גיא פניני וסופוקליס שחורציאניטיס העלו אותם ל-6:12. אובאנון הגיב בדאנק ענק על הסנטר היווני העבה, אלא ששם חיפה נעצרה: שלשות רצופות של פרקינס ופניני קבעו 8:19 לקבוצה של בלאט, צ'אק אידסון ודייויד בלו עלו מהספסל, מכבי המשיכה לטוס, רצה 0:18, וסגרה את הרבע הראשון על 12:39 משפיל. קילינגסוורת' עזר לחיפה לצמק במעט את הפער בתחילת הרבע השני, אלא ששחורציאניטיס ופניני הגיבו במהירות וקבעו 25:54. עד סיום המחצית שיפר סילבן לנדסברג את הסטטיסטיקה האישית, וחיפה אפילו הצליחה לנצח את הרבע השני, אך ירדה לחדרי ההלבשה בפיגור 57:37.

המיני-מומנטום שהתחילה חיפה בסיום הרבע השני נמשך גם בתחילת הרבע השלישי, ולראשונה מזה זמן רב ירד ההפרש מ-20, כאשר לארי אובאנון קבע 67:48. אלא שכאן נסיון הקאמבק הזה נעצר: דייויד בלו הפציץ מחוץ לקשת, שחורציאניטיס טחן בצבע, ומכבי עלתה ל-55:82. המיני-מומנטום שהתחילה חיפה בסיום הרבע השני נמשך גם בתחילת הרבע השלישי, ולראשונה מזה זמן רב ירד ההפרש מ-20, כאשר לארי אובאנון קבע 67:48. אלא שכאן נסיון הקאמבק הזה נעצר: דייויד בלו הפציץ מחוץ לקשת, שחורציאניטיס טחן בצבע, פרקינס ופארגו ייצרו היי-לייטס בצרורות, ולרבע האחרון עלתה מכבי עם 66:91. בפתיחת הרבע הרביעי רצה חיפה ל-2:11 מהיר, וצימקה ל-93:77 "בלבד". בלאט הכעוס לקח פסק זמן ארבע דקות לסיום, הירוקים המשיכו בהתעוררות המאוחרת, והצליחו להמתיק את הגלולה עד הפסד 101:92 בסיום.

קלעו למכבי תל אביב: דייויד בלו 23 (5 מ-6 לשלוש), סופוקוליס שחורציאניטיס 20 (7 מ-11 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, גיא פניני 19 (5 מ-8 לשלוש), דורון פרקינס 15, 6 אסיסטים, ליאור אליהו 12, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, יניב גרין 5, ג'רמי פארגו 4, 9 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, צ'אק אידסון 3 ו-7 אסיסטים, דרק שארפ שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי חיפה: סילבן לנדסברג 26 (9 מ-12 ל-2) ו-6 אסיסטים, מרקו קילינגסוורת' 23 (11 מ-13 מהשדה) ו-8 ריבאונדים, לארי אובאנון 13 ו-5 ריבאונדים, פרנק רובינסון 11 ו-5 ריבאונדים, אלישי כדיר 8, סאשה בראטיץ' 6, דרו האוזמן 3, רוברט רות'בארט 2.

עירוני אשקלון – בני השרון 80:91

מי אמר שבני השרון לא מסוגלת לרשום שני משחקים זהים? קבוצתו של דן שמיר שניצחה את מכבי תל אביב אך הפסידה לגלבוע/גליל במחזור הקודם, רשמה הערב הפסד שני רצוף, באולם באשקלון בו לא הצליחה לנצח מאז 2005/6 (!). משהו רע עובר על קבוצתו של שמיר, שראה הערב את ניילון וג'יימס עושים את מרבית הרבע האחרון על הספסל עם עבירה חמישית. אבל הסיפור של הערב הוא אשקלון, וליתר דיוק, ראשון טרנר, שבערב מפלצתי רשם שיא נקודות עונתי לכל שחקני הליגה עם 34 נקודות. טרנר נעזר במשחק ענק של דרור חג'ג', שהשכיח את האיבוד שלו שהוביל להפסד בשבוע שעבר עם משחק מצויין של 19 נקודות, והרבה הרבה התלהבות בהתקפה.

שתי הקבוצות נראו קפואות מעט בפתיחה, אולי בגלל מזג האוויר הסוער, ומי שהתעוררה מוקדם היא בני השרון, שעם ניילון וסטיל עלתה ליתרון 4:9. טרנר שמר את המארחים בתמונה, וחג'ג' צימק לפיגור נקודה בלבד. באסטון חגג נקודות ראשונות במדי בני השרון עם שני דאנקים מרהיבים, בעוד אשקלון איבדה עוד כדור ואיפשרה לבני השרון לרדת ביתרון 17:18. ששון פתח את הרבע השני עם שלשה ובני השרו ןמצאה קצת מומנטום בדרך ל-7 הפרש, פארמר החזיר בשלשה משלו אבל סטיל קלע את השלישית שלו ללא החטאה, וגרונפלד העלה ל-25:34. חג'ג' המשיך להיות האיש של אשקלון וקלע את נקודתו ה-12 כדי להוריד ל-2 בלבד, לפני שניילון הוריד את בני השרון ביתרון 38:43 במחצית.

ניילון וגרונפלד הריצו טוב את בני השרון בפתיחת המחצית השניה, בעוד ג'יימס קובע יתרון 10. אשקלון חזרה לעצמה בעיקר בעזרת השיפוט, לאחר ששתי עבירות בלתי ספורטיביות נשרקו נגד האורחים, והריצו את המארחים ל-0:9, בדרך לפיגור נקודה בלבד. המשחק איבד מעט מהקצב שלו, כשאשקלון נראתה מעט אבודה בהתקפה, קבוצתו של שמיר כבר עלתה ב-8, אבל עבירה טיפשית של סטיל על ליפשיץ שמרה את אשקלון קרובה, 68:64 בסיום הרבע השלישי. שון ג'יימס ביצע את העבירה החמישית שלו בפתיחת הרבע האחרון, הותיר את הצבע של בני השרון דליל יותר, בעוד חג'ג' המשיך במשחקו הנהדר וקבע שיוויון 70:70. ניילון גם הוא מצא את מקומו על הספסל עם עבירה חמישית, ואשקלון עלתה ליתרון 7 עם שלשה של ג'ייקס, שהובילה לריצת 4:15. האורחים פשוט לא מצאו מנהיג בהתקפה בדקות האחרונות, ושלשה של פארמר קבעה יתרון 10, 2 דקות לסיום ממנו לא הצליחה בני השרון לשוב.

קלעו לעירוני אשקלון: ראשון טרנר 34 (9 מ-15 מהשדה, 16 מ-17 מהקו) ו-9 ריבאונדים, דרור חג'ג' 19 ו-4 אסיסטים, דזמון פארמר 14 ו-6 ריבאונדים, ג'ון ג'ייקס 12 ו-5 ריבאונדים, גייב פרואיט (5 אסיסטים)וליאור ליפשיץ 5 נקודות כל אחד, תומאס טרל 2, גור פורת, דודו שמריז, אחיעד בוקרה שיחקו ולא קלעו.

קלעו לבני השרון: רון סטיל 18 (4 מ-5 לשלוש) ו-4 אסיסטים, לי ניילון 15, דן גרונפלד 10, מייסיאו באסטון (5 ריבאונדים) ובן רייס (6 ריבאונדים, 4 אסיסטים) 9 נקודות כל אחד, שון ג'יימס 8 ו-6 ריבאונדים, שרון ששון 5, פילברטו ריברה וארז כץ 3 נקודות כל אחד .

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הפועל גלבוע/גליל עליון – מכבי אשדוד 89:83

מישהו צריך עוד הוכחה שמכבי אשדוד כאן כדי להישאר? קבוצתו של עופר ברקוביץ', שראתה את רצף שלושת הניצחונות שלה נקטע רק מול מכבי תל אביב המפלצתית, חזרה למסלול הניצחונות ועשתה זאת בסטייל, מול האלופה, שהגיעה אחרי 3 ניצחונות רצופים, ועוד בגן נר. עד כה הכוכב של האשדודים היה ראמל בראדלי הנפיץ, אבל הערב האיש של ברקוביץ' והאורחים היה ג'וש קרטר, שראה את אחיו, וורן קרטר בצידו השני של הפרקט (במדי גלבוע/גליל) ונתן את משחקו הטוב העונה, כשהוא רושם 28 נקודות (6 מ-12 לשלוש). מנגד, האלופה יכולה לבוא בטענות רק לעצמה, לאחר שהוליכה במרבית שלבי המשחק, אבל איבדה את הקצב שלה ברבע האחרון, וקבלת החלטות לא טובה של מקל ברגעי הסיום עלתה להם בהפסד ביתי כואב.

יבזורי פתח מצויין את המשחק עם 5 נקודות מהירות והריץ את המארחים ליתרון 4:8. מרטין מצא שלשה, אבל ווילקרסון החל להתעורר והנקודה השביעית של יבזורי העלתה ל-7:16. ג'וש קרטר קלע את הנקודה הראשונה במשחק לבית משפחת קרטר, אבל מקל ומקלינטון הורידו את המארחים ביתרון 14:22 בסיום הרבע הראשון. אשדוד הגיבה טוב עם טפירו ועוד שלשה של מרטין והפיגור של האורחים ירד ל-30:27. גרין וקוז'יקרו לקחו אחריות בהתקפה, בעוד מקלינטון העלה את ההפרש המקומי ל-9, ג'וש קרטר תפר שלשה ששמרה את אשדוד קרובה, אבל אחיו, וורן קרטר הוריד את גלבוע/גליל ביתרון 38:45 במחצית.

ההתקפה של אשדוד נראתה תקועה בפתיחת הרבע השלישי, ומקל ו-ווילקרסון ניצלו זאת כדי לרוץ עד יתרון 11. ג'וש קרטר ודאנקן היו היחידים שעבדו באותן דקות בהתקפה של האורחים, ויחד עם השלשה הראשונה של בראדלי במשחק צימקו ל-64:62 בסיום הרבע השלישי. שלשה של ג'וש קרטר העלתה את אשדוד ליתרון ראשון במשחק, ובראדלי הוסיף אחת מטורפת משלו, אבל מקל שמר את המארחים מלפנים עם יתרון 4. טפירו נכנס למשחק עם שלשה, וג'וש קרטר קלע את השלשה ה-6 שלו בדרך ליתרון 74:76 לאשדוד. מקל לקח אחריות בהתקפה ושמר את גלבוע/גליל צמודה, אבל בראדלי קבע יתרון 3, 45 שניות לסיום. וורן קרטר קלע רק אחת מהקו, דאנקן ובראדלי עשו את העבודה מהקו, וחגגו ניצחון חוץ מרשים מאוד על האלופה.

קלעו למכבי אשדוד: ג'וש קרטר 28 (6 מ-12 לשלוש), ראמל בראדלי 21, 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, ג'וש דאנקן 19 נקודות ו-12 ריבאונדים, יאן מרטין 9 ו-7 ריבאונדים, מאיר טפירו 7 ו-8 אסיסטים, ווין וואלאס 5, אור איתן, דניאל גור אריה, שון דניאל וניב ברקוביץ' שיחקו ולא קלעו.

קלעו לגלבוע/גליל: דגן יבזורי 18 (4 מ-9 לשלוש) ו-6 ריבאונדים, גל מקל 16, 9 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, טיילר ווילקרסון 14, וורן קרטר 10 ו-7 ריבאונדים, ג'ק מקלינטון (5 ריבאונדים) ורודני גרין 8 נקודות כל אחד, עידו קוז'יקרו 7, אנטון קזרנובסקי 2, אבישי גורדון שיחק ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully