וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדור כבר לא בידיים שלו: על הדריכה במקום של גל מקל

4.12.2010 / 9:00

גל מקל היה אמור להיות כוכב גדול בשמי הכדורסל, אבל החזקה מיותרת בכדור ועוד בעיות מקצועיות מונעות ממנו להתקדם

שלושה ימים לפני יציאת נבחרת ישראל למשחק הבכורה במוקדמות אליפות אירופה בבארי, איטליה, ערכו שחקניו של אריק שיבק אימון ראשון ביד אליהו. לקראת סוף האימון לקח שיבק את גל מקל, שרק שלושה חודשים קודם חגג באולם זה אליפות עם גלבוע/גליל, לשיחה והודיע לו שהוא מחוץ לסגל למשחק מול איטליה. "אמרתי לגל בצורה הכי ישירה וישרה על הניפוי, אף שחקן בעולם לא שומע ממני משהו מאחורי הגב ושחקנים מעריכים את זה", אמר אז שיבק, "זו החלטה קשה, אבל צריך מישהו שיהיה האיש הרע. הוא לא פחות טוב מאף אחד, אבל זו ההחלטה והוא קיבל את זה כמו גבר". עוד נאמר אז שמקל יחזור לאימונים לאחר הנסיעה, אך בפועל השחקן לא חזר.

מלבד הזכייה באליפות, ההדחה של מקל מסגל הנבחרת הייתה מפתיעה בעיקר בזכות האירועים שקרו רק שנה קודם. מקל, 22, סיים עונה מצוינת בגלבוע/גליל ונכנס לחמישייה של נבחרת ישראל בגיל 20 באליפות אירופה. "גל היה מצוין", מסביר רוני בוסאני, עוזר מאמן הנבחרת דאז, "אבל נבחרת זה גם עניין של תקופה, של כושר, של כמה שיחקת במהלך העונה והרבה מאוד משחקני הנבחרת שהיו אז כמעט ולא שיחקו בקבוצות שלהם. אפילו כוכבים גדולים היו במצב הזה. גל שיחק בקבוצה שלו והיה בכושר מצוין בגלבוע/גליל".

אין משחק, תן ת'כדור

שנה וחצי אחרי אותו שיא באליפות אירופה, נראה כי מקל פשוט דורך במקום. המספרים שלו נראים סבירים, אבל התחושה סביבו היא כי הדברים לא מסתדרים. הוא נמצא בעמדה של רכז יחיד בגלבוע/גליל, משחק מעל 30 דקות בכל משחק, אבל לא משדר יציבות, בעוד יוגב אוחיון, שמקל תפס את מקומו בסגל ב-2009, פורח בהפועל ירושלים.

האנשים סביב מקל, מספרים על שחקן שכל הזמן עובד כדי להשתפר. "ברמה האישית הוא אחד השחקנים שהכי כיף לאמן, יש לו מוסר עבודה גבוה, וגם בגרות ביחס לגיל שלו", מעיד על מקל עוזר מאמן גלבוע/גליל ברק פלג, "הוא אחד הכוכבים בתחום. אי אפשר לבוא אליו בטענות, הסיטואציה שלו לפני שנה וחצי הייתה שבא לקבוצה ולמערכת שבה הוא לא היה הרכז היחיד, מה שאין לו עכשיו. יש עליו עומס עצום. הוא הרכז היחיד שלנו גם בליגת העל ובאירופה. הוא כל הזמן עובד ומתאמן, ואנחנו מתווכחים איתו שיפסיק לעבוד כל כך קשה. יש לו DNA של מזרח אירופאי, בלי הנחות ובלי מניירות".

למרות הכל, מספר אחד משחקני גלבוע/גליל השבוע, כי לפעמים מקל כופה את עצמו על המשחק. "גל הוא שחקן שאוהב את הכדור אצלו, ובמערכת קבוצתית, אלא אם אתה כוכב בלתי מעורער, אתה לא יכול להחזיק את הכדור ביד כל כך הרבה. רואים את זה בעיקר במצבים של פיק אנד רול, הוא לא עושה החלטות טובות במצבים האלה, ומאמנים של הקבוצות היריבות עושים עליו מניפולציות די בקלות כדי לעצור אותו. רכז ברמתו חייב לדעת להפעיל את הראש ולחשוב מעבר למה שקורה בכל התקפה, הוא פשוט לא מסוגל לעשות את זה בשלב זה".

פלג מוסיף: "מקל נמצא בקטגוריה של הרבה חבר'ה שסומנו כרכז העתיד, מין תווית שכל הזמן צריך להצדיק אותה. אנחנו מדברים איתו על לשחרר, גם כרכז אתה לא צריך לשלוט בכל מהלך, צריך לתת לאחרים ולזוז הצידה. זאת תכונה לא פחות חשובה. הפקדנו את הקבוצה בידיים שלו ונתנו לו הרבה ביטחון. לא ידענו שגוני יזרעאלי יהיה פצוע, הוא יישאר לבד ולא נצליח להביא רכז. השחיקה שלו גדולה והוא יהיה הרבה יותר טוב כשיהיה לידו עוד רכז".

לצאת עם גל למלחמה

למרות התחושה כי מקל נמצא הרחק משיאו, במספרים הוא נמצא בתקופה הטובה ביותר שלו, ככל הנראה בשל העובדה שהוא בקושי יורד מהמגרש. ממבט כללי לעבר פתיחות העונה של מקל בעונות 2008/9 ו-2009/10, כשעל העונה שעברה נסתכל רק מהרגע שנחת בגלבוע/גליל. אפשר לראות את הפתיחות המהוססות שלו ופריחה בשלב יותר מאוחר של העונה. בעונת 2008/9, שהובילה אותו לנבחרת, מקל פרח רק סמוך לפלייאוף מול הפועל חולון, מה שהספיק למאמן צביקה שרף לזמן אותו לנבחרת. הטענות נגדו בפתיחה אז היו שהוא עוצר את ההתקדמות של ג'רמי פארגו.

"אני לא חושב שגל עיכב את פארגו במשהו או שגרם לפארגו להיות פחות טוב", דוחה בוסאני את הטענות, "על סמך העונה בגליל של פארגו, של מקל ושל בריאן רנדל ואחרים, הם לקחו אליפות, וזה לא הולך ברגל. גל פשוט בתקופה פחות טובה, יש איתו שחקנים אחרים, לא אותם שחקנים שרצו יותר משנה ביחד עם מאמן שהכיר וסמך על גל (עודד קטש, א.ש). ולהיפך, גל נתן הרבה בשביל עודד. כרגע הוא בתקופה פחות טובה, אפשר לראות את זה בהחזקת הכדור המיותרת שלו, כי הוא מאוד רוצה להחזיר לעצמו את היכולת. אני חושב שזה משהו שיחלוף".

פלג מנסה להסביר את הסיטואציה שעוברת על מקל. "הוא הגיע לשיא מוקדם בקריירה, אחרי המכללות ומכבי הוא הגיע לגליל/גלבוע ולא הצליח כל כך בהתחלה, אבל היה לו גיבוי להכל. הציפיות ממנו עלו אחרי אליפות אירופה, הוא יצא מהנבחרת כרכז מוביל וברור שאחרי שהוא לא היה שם בקיץ האחרון הוא רוצה להוכיח שמקומו שם. אין לי ספק שזה פגע בו ברמה האישית. הוא מאוד ביקורתי כלפי עצמו, המוסר והגישה שלו כל כך רציניים, שאני מניח שזה מפריע במקום מסוים. לכן, הוא צריך להפסיק לנסות להוכיח שהוא כל כך טוב. ברגע שהוא יוכל להיות שקט לגבי המקום שלו והכדורסל שלו יהיה לו הרבה יותר קל, כי הוא נכס לקבוצה ולכדורסל הישראלי. הוא מישהו שאתה רוצה לצאת איתו למלחמה".

לא עוזב את גליל בעבור אף אחד

בקיץ האחרון עמד מקל במוקד ההתעניינות מצדן של מספר קבוצות, לאחר שמכבי תל אביב הודיעה כי לא ישחק במדיה. בני השרון והפועל ירושלים התעניינו בשחקן, אך הוא העדיף לחזור לעונה נוספת בגלבוע/גליל, כשהפעם הצוות המסייע שלו שונה בתכלית. "הקבוצות שרצו אותו טובות ומכובדות, אבל גם גליל זה מקום שטוב להיות בו", מגיב בוסאני לשאלה האם היה כדאי למקל לעזוב, "גל נמצא במקום שהוא מרגיש שבו הוא בעל הבית. טוב שיש המשכיות, אני לא אוהב ששחקנים עוברים בכל שנה ממקום למקום. מבחינתי, שגל ימשיך עוד הרבה שנים שם, יזוהה איתם והם יהיו מזוהים איתו. בסופו של דבר, זה יעשה טוב לשני הצדדים".

גם מולי קצורין, מי שאחראי על הנושא המקצועי באיגוד הכדורסל, רואה את המהלך כצעד חכם: "לא הוגן לבוא עכשיו ולומר שבגלל שהוא פחות טוב עכשיו הוא היה צריך ללכת לבני השרון. שחקן נמצא איפה שהוא בוחר ואיפה שטוב לו. היה לו ניסיון טוב עם הקבוצה, ולכן מבחינתו לא היה סיבה נראית לעין לא להמשיך עם הקבוצה. היה ברור שהקבוצה הגיעה לשיא ושתהיה ירידה. אף אחד לא ציפה שגליל תיקח אליפות שנתיים ברציפות, אבל אני מעריך שבגיל הצעיר שלו גליל/גלבוע היא תחנה בדרך. אני בעד ששחקנים יישארו במקום אחד כמה שנים, עדיף עם אותו צוות שחקנים. אני רואה את זה שהוא נשאר כנקודת יתרון ולא כמשהו שיפריע לו".

בסופו של יום, גל מקל נחשב לאחד השחקנים הכישרוניים והחשובים בעתיד של הכדורסל הישראלי. האחריות על הוצאתו מהתקופה הפחות טובה יושבת על כתפיהם של המאמן ליאור ליובין ופלג, שמסביר: "כל אחד יכול להסתכל על גל בצורה אחרת. אם הוא רכז טוב או מתאים לקבוצה, זה בעיני המתבונן. אני לא מרגיש שאני יכול לבוא אליו בחצי טענה. אני יכול לבקש ממנו סגנון מסוים, אבל הסיטואציה שהוא נמצא בה לא מאפשרת לו לעשות הרבה דברים. הדבר המרכזי והכי טוב שיכול לקרות לו, זה היכולת לשחרר את עצמו, להפסיק לנסות להוכיח שהוא רכז בכיר. הוא כבר כזה, הוא צריך לתת לדברים לזרום. הוא מקשיב, רוצה ויודע, אבל יש דברים שטבועים בו. אני בטוח שאם יהיה לו גב, הוא יוכל לעשות את הדברים בשקט עם יותר אנרגיות".

בוסאני מסכם: "גל לא רע, אבל הוא גם לא טוב מאוד ולא כמו שהוא היה לפני שנה וחצי. זה יחלוף והוא יחזור להיות טוב, כי אין הרבה שחקנים כמו גל שאוהבים את המשחק. כל מה שמעניין אותו זה איך הוא יצליח ויעזור לקבוצה. הוא השחקן שעובד הכי קשה שראיתי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully