וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: פרוקום גדיניה הדהימה את קאחה לבוראל

נועלת בית א' הנחילה לאלופת ספרד הפסד חמישי ברציפות, 81:75. צסק"א הפסידה לפנאתינייקוס 72:68, קרובה להדחה

כבר אחרי שישה מחזורים אפשר לפסוק כמעט באופן מוחלט שהיורוליג העונה הוא המטורף והמפתיע ביותר שהיה בשנים האחרונות, אולי אפילו אי פעם. המחזור השביעי נפתח הערב (רביעי) עם חמישה משחקים, כאשר המסקרן שבהם היה במוסקבה, שם נחלה צסק"א הנוראית את הפסדה השישי (!) העונה, הפעם 72:68 לפנאתינייקוס, שככל סגר את סיכויי העפלתה לטופ 16 מבית ד'. בבית א', בו משחקת מכבי תל אביב, נרשמה הפתעה ענקית כאשר אלופת ספרד, קאחה לבוראל, הפסידה בפעם החמישית ברציפות - הפעם בבית, לנועלת הבית, פרוקום גדיניה, 81:75. קבוצה אחרת שדווקא כן עשתה את העבודה היא חימקי מוסקבה, שהביסה את פרטיזן בלגרד 65:92. בהמשך תקווה קאחה לבוראל המתוסבכת לגבור על פרוקום גדיניה החלשה. בבית ג' תארח סיינה הלוהטת לא התקשתה להביס את ריטאס וילנה 72:90, בעוד פנרבחצ'ה/אולקר מחצה את ציבונה החלשה 70:100, והיתה לקבוצה הראשונה שהבטיחה את העפלתה לטופ 16.

בית א'

קאחה לבוראל - פרוקום גדיניה 81:75

אם לאנשים היה ספק, הערב אפשר להכריז בפה מלא: קאחה לבוראל נמצאת במשבר, ועוד איזה משבר. בשבוע שעברה נחלה קבוצת הפאר של דושקו איבנוביץ' את הפסדה הרביעי ברציפות במפעל כשנכנעה ביד אליהו, והערב היא כבר שקעה לתהומות חדשים עם הפסד ביתי משפיל לפרוקום גדיניה, נועלת בית א' ומי שנחשבה עד לא מזמן לאחת הקבוצות החלשות במפעל, ששחררה אמש את הרכז האמריקאי שלה בובי בראון.

אלופת ספרד פתחה טוב יותר והובילה 18:24 בתוך הרבע הראשון ירדה לחדרי ההלבשה ביתרון 34:39 ובפתיחת הרבע השלישי כבר עלתה ל-34:45, אלא ששם ההתקפה שלה נעצרה. הפולנים צימקו לאט-לאט, ותשע דקות בסיום השלימו מהפך ועלו ל-56:57. בשלב הזה יצאה פרוקום לריצה שהעלתה אותה ל-63:71, שלוש וחצי דקות לסיום, ומשם הבאסקים המאכזבים כבר לא חזרו.

רטקו וארדה הוביל את המנצחים עם 16 נקודות, כאשר דניאל יואינג הוסיף 13 ואדם לפטה 11. מנגד, עוד משחק גדול של סטקו באראץ' (25 נקודות) לא הספיק לאלופת ספרד, שצונחת למאזן של 5:2 והיא נמצאת בצרות גדולות בתמונת ההעפלה לטופ 16.

חימקי מוסקבה - פרטיזן בלגרד 65:92

במשחק הקודם בין הקבוצות ניצחה פרטיזן בבלגרד 68:72, והרוסים המאכזבים יצאו משם לסדרה של שלושה הפסדים בארבעת המשחקים הנוספים, שדרדרה אותם למאזן 4:2 ושמה גם את המקום בטופ 16 בסכנה רבה. הערב, עם זאת, חימקי מוסקבה סוף סוף התאוששה, ועוד איך התאוששה, עם נצחונה הגבוה ביותר העונה, שהשכיח במעט את המבוכה מול פרוקום גדיניה בשבוע שעבר. פרטיזן, לעומת זאת, איבדה צ'אנס להיצמד למכבי ת"א בפסגת הבית באופן זמני.

הפתיחה של חימקי היתה מוחצת, כאשר יתרון 13:26 בתום הרבע הראשון ו-25:40 במהלך הרבע השני פחות או יותר סגר את הסיפור. הסרבים הצעירים ניסו לחזור אך לשווא, והרוסים ניצלו את כדי להגדיל את הפער ברבע השלישי והרביעי, כאשר רק השריקה לסיום גאלה את פרטזין מייסוריה. קית' לנגפורד הוביל את המנצחים עם 22 נקודות באחוזים טובים, זוראן פלאניניץ' הוסיף 16. ג'יימס גיסט היה הקלע המוביל של הסרבים עם 18, נייתן ג'וויי הוסיף 16.

בית ג'

פנרבחצ'ה/אולקר - ציבונה זאגרב 70:100

הקבוצה הטורקית של נבן ספאחיה היא אחת הלוהטות של העונה עד כה עם מאזן של חמישה ניצחונות והפסד בודד, והערב היא שוב הוכיחה כמה היא טובה, כאשר היתה לקבוצה הראשונה שמבטיחה את העפלתה לטופ 16 עם ניצחון ענק. רבע ראשון של 13:30 סגר את הסיפור למעשה, כאשר עם כל רבע שעבר הגדילה פנרבחצ'ה/אולקר את היתרון. לציבונה, שעדיין לא ניצחה העונה, לא נותר אלא ללקק את הפצעים ולהיפרד לשלום מהמפעל. טרנס קינסי הוביל את המנצחים עם 20 נקודות, רוקו אוקיץ' הוסיף 17. מנגד, בויאן בוגדנוביץ' (23 נקודות) היה היחיד שתפקד בשורות ציבונה המאכזבת.

סיינה - ריטאס וילנה 72:90

הקבוצה האיטלקית נמצאת לאחרונה בכושר נפלא, והערב היא עשתה צעד חשוב על מנת להישאר במאבק על ראש בית ג' לאחר שלא התקשתה להביס בביתה את ריטאס המאכזבת. סיינה פתחה בסערה את המשחק, ולאחר שכבר הובילה 16:31 בסיום הרבע הראשון ו-42:62 במהלך הרבע השלישי, מיותר לציין שזה הספיק לה. רימאס קאוקינאס הוביל את האלופה האיטלקית עם 17 נקודות, בו מקאלב הוסיף 15, 4 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-5 חטיפות. מילקו בייליצ'ה סיים עם 17 עבור המפסידים, כאשר שרונאס יאסיקביצ'יוס סיים משחק רע מאוד עם 2 נקודות ב-0 מ-6 מהשדה ו-7 איבודים.

בית ד'

צסק"א מוסקבה - פנאתינייקוס 72:68

על הנייר ובהתסמך על פתיחת העונה, המפגש בין שתי הקבוצות שזכו בארבעה מתוך חמשת תארי היורוליג הקודמים, מעולם לא נראה כל כך חד צדדי לפני פתיחתו. בפועל המשחק המסקרן הערב במוסקבה אמנם היה צמוד למדי, אלא שהשורה התחתונה היא אותה שורה תחתונה: צסק"א מוסקבה, הקבוצה הכי מאכזבת בכדורסל האירופי עד כה, ממשיכה להפסיד, כאשר ההפסד הביתי הערב ככל הנראה סתם את הגולל על סיכויי ההעפלה שלה לטופ 16. דושאן וויושביץ' פוטר והקבוצה עדיין מחפשת מחליף, אלא שלולא צירוף מקרים מתמטי מיוחד למדי, קבוצת הפאר הרוסית תראה את השלב הבא מהבית, אחרי שנים רבות.

היוונים פתחו טוב יותר והובילו 8:15 במהלך הרבע הראשון ו-28:37 ברבע השני אלא שצסק"א נשענה על יכולת טובה של ריימונאס שישקאוסקאס כדי לחזור ולצמק. פנאתינייקוס סגרה את הרבע השלישי כמו שצריך והוליכה 51:60 עם העליה לרבע האחרון, והרוסים שוב חזרו, הפעם עם ריצת 0:9 שעזרה להם להשוות ל-60:60. בשלב הזה לקח על עצמו אנטוניס פוציס את המשחק, העלה את האורחים ל-62:68, כאשר שלשה של דימיטריס דיאמנטידיס הנפלא קבעה 64:71 לפנאתינייקוס, שתיים וחצי דקות לסיום. צסק"א עוד הצליחה לצמק ל-71:68, אלא שהחטאה קריטית של מתיאש סמודיס מנעה ממנה את השלמת המהפך, ו-4,500 הצופים הלכו הביתה מאוכזבים.

דיאמנטידיס הפנטסטי סיים עוד ערב במשרד עם 17 נקודות, 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, בעוד סטרטוס פרפרוגלו הוסיף 12 ליוונים, שקלעו 10 מ-20 נסיונותיהם מחוץ לקשת. מנגד, 17 של דימיטרי סוקולוב לא הושיעו את האלופה הרוסית המסכנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully