וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "החבר'ה שלנו לא רוצים להפסיד"

25.11.2010 / 23:40

מאמן מכבי ת”א שפע מחמאות לשחקניו אחרי קאחה: ”אולי המאמנים של אליהו לא לימדו אותו הגנה ואח”כ האשימו אותו”

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

אם מישהו חשב שהתצוגות המצוינות של מכבי תל אביב ביורוליג בשבועות האחרונים היו מקריות, הערב (חמישי) הוא קיבל הוכחה סופית ומנומקת שהוא טעה. הצהובים ניצחו את קאחה לבוראל החזקה 70:81 - אותה קבוצה שהביסה אותם במשחק הראשון של המפעל העונה - והתבססו במקום הראשון של בית א' עם מאזן 1:5. מעל לכל, הוכיחו שחקניו של בלאט כי הם לא מפחדים מאף יריבה, וכי המאמץ שלהם הוא מאמץ קבוצתי לא אישי. לא מאמינים? תשאלו את ליאור אליהו (18 נקודות) ויניב גרין (9 נקודות ב-9 דקות).

"הרעב והתשוקה של השחקנים שלי לא נגמרים"

"אנחנו שומרים וגם הביצוע בהתקפה היה הרבה יותר טוב היום כי היינו חייבים את זה. החבר'ה שלנו לא רוצים להפסיד. אנחנו פשוט קבוצה. לא גדולה, אבל קבוצה", סיכם דייויד בלאט, "זה היה משחק שיותר מתאים לחודש מארס מאשר נובמבר, וזה מעיד על הכוח של שתי הקבוצות ועל הכדורסל שלהן. אני מאוד מכבד את דושקו וקאחה. הרעב והתשוקה של השחקנים שלי לא נגמרו, כמו גם המחויבות לעשות הכל על המגרש כדי לנצח. כיף לאמן קבוצה כזו".

בלאט התייחס גם לליאור אליהו: "יש מיתוס שליאור לא שומר. אולי המאמנים שהיו לו לא לימדו אותו ואז הם היו מאשימים אותו. הוא לוקח ריבאונד, הוא מראה פייטריות. הוא חזר יותר בוגר, יותר מוכן לקבל הוראות והוא מבצע בשני הצדדים של המגרש".

אליהו עצמו, שקלע 18 נקודות נגד הקבוצה במדיה שיחק בשנה שעברה, אמר: "באנו למשחק בידיעה שאנחנו צריכים לשמור על הבית ועשינו את זה יפה. עצרנו אותם על 70 נקודות, עשינו עבודה גדולה. אסור לשכוח שרוב השחקנים שזכו באליפות ספרד עדיין שם וזה ניצחון גדול על קבוצה גדולה".

גרין: "אני בכושר טוב מתחילת העונה"

מי שרשם הערב משחק נהדר מבחינה אישית היה יניב גרין, שבקצת יותר מתשע דקות משחק הספיק לתרום 9 נקודות, 6 ריבאונדים והרבה מאוד התלהבות.

"תמיד אני מצפה לעוד דקות ולעשות יותר דברים על המגרש", אמר גרין, "בכל פעם שאני שם אני מצליח לעשות דברים ולצאת מרוצה, וזה חשוב לי. ככל ששחקן משחק יותר - יש לו יותר ביטחון. כמה שאני אקבל, אני אשמח ואתן יותר. באולם שלנו אנחנו צריכים לנצח כל קבוצה באירופה, אנחנו לא פחות טובים משום קבוצה אחרת".

"לא נתתי לכל השמועות והדיבורים על מצבי לחלחל אליי", הוסיף גרין. "אני שחקן של מכבי וככה אני רואה את עצמי כרגע. אני נמצא והייתי בכושר טוב מתחילת העונה, בינתיים כל פעם שעליתי הצלחתי לעשות דברים ויצאתי מרוצה מהמשחק וזה הכי חשוב לי".

בלאט הוסיף על גרין: "הייתה לו תקופה לא קלה, היו הרבה שמועות והרבה דיבורים. דיברנו וסיכמנו שכל עוד הוא משקיע ונותן 100 אחוז, הדברים יכולים להתהפך ברגע והנה, הם התהפכו והוא היה הערב אחד מהמצטיינים במשחק. הוא התנהג כמו מקצוען, בטח כשהוא לא יודע כמה תשחק יום למחרת. הוא לא מקבל הזדמנויות הרבה שנים, ופה הוא מקבל צ'אנס, ומוכיח שיש לו מה לתרום".

גם עוזר המאמן גיא גודס החמיא לגרין: הוא היה האקס פקטור של המשחק. זה לא מובן מאליו לבוא מהספסל ולהשיג את התפוקה שהוא עשה , זו תפוקה ששחקנים משיגים בעשרים דקות. הוא קיבל את הקרדיט ומגיע לו כל הקרדיט".

לגבי ריצ'ארד הנדריקס אמר בלאט: "זו לא התקופה שלו, הוא לא בכושר הטוב ביותר והוא לא מקבל בגלל זה דקות. אנחנו עדיין חושבים על חיזוק בעמדה הזו אבל לא יודעים אם זה יקרה. ריצ'י הוא שחקן שיודע לשים את טובת הקבוצה לפני הכל והוא יודע שגם הזמן שלו יגיע".

"מכבי שיחקה נהדר"

בצד השני נרשמה אכזבה. כמו מכבי, גם בקאחה לבוראל ידעו שהמשחק הזה משמש כמבחן חשוב עבורם, אבל הם לא הצליחו לעשות את שינוי הכיוון ולמרות שבליגה הספרדית הדברים נראים לא רע מבחינתם, הערב היה זה הפסד היורוליג הרביעי ברציפות שלהם.

"מכבי שיחקה נהדר, זו הסיבה שהפסדנו. הם שיחקו הרבה יותר טוב מבמשחק הראשון. מכבי היתה מהירה יותר, היו לה הרבה מתפרצות. יניב גרין שיחק טוב מאוד, הוא לקח ריבאונדים בהתקפה ברבע האחרון וזה עזר להם", אמר המאמן המפסיד, דושקו איבנוביץ'.

על ליאור אליהו, ששיחק בעונה שעברה תחתיו וסבל לא מעט, הוסיף המאמן: "ליאור שיחק טוב מאוד הערב, היה לו רצון להוכיח משהו, אבל אני חושב שבמשחק הראשון טלטוביץ' שמר עליו טוב מאוד. היום הוא לא שמר עליו חזק מספיק. אם לליאור יש אפשרות לזוז בצבע, ולא מגבילים אותו פיזית, הוא קולע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully