וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: אשדוד ניצחה את בני השרון 85:90 אחרי הארכה

טריפל דאבל ענק של טפירו (10 נקודות, 11 ריבאונדים, 11 אסיסטים) סידר לעולה החדשה קאמבק גדול וניצחון חוץ דרמטי

משהו לא כל כך טוב עובר על בני השרון. בשבוע שעבר אמנם ניצחה קבוצתו המסקרנת של דן שמיר את מכבי חיפה, אלא שרבע אחרון חלש מאוד הותיר טעם רע, וחשף כי הקבוצה מהשרון לא חפה מחולשות. הערב (שני) היכולת הבינונית והלא יציבה כבר עלתה לשמיר ושחקניו בהפסד שני העונה, כאשר העולה חדשה מכבי אשדוד הגיעה להרצליה, חזרה מפיגור דו-ספרתי והשיגה ניצחון 85:90 נאה מאוד אחרי הארכה, דרמה גדולה, כדורסל בינוני ומאיר טפירו אחד גדול, אליו נגיע בהמשך.

שחקן מכבי אשדוד, מאיר טפירו, מול שחקן בני השרון, בן רייס. עודד קרני, מנהלת ליגת העל בכדורסל
עוד ערב לפנתיאון. טפירו מול רייס/מנהלת ליגת העל בכדורסל, עודד קרני

הפתיחה דווקא היתה מעודדת עבור השרונים, שנעזרו ביכולת מצוינת של המשולש לי ניילון, רון סטיל ושון ג'יימס כדי לעלות ליתרון בן 13 נקודות ברבע השני. אלא שבמחצית השניה השלושה האלה דעכו, הקבוצה כולה סבלה מאחוזי קליעה רעים, ואשדוד ניצלה זאת כדי לבצע את הקאמבק שלה. זה התחיל לאט-לאט, עם התחממות של ראמל בראדלי המצוין, נמשך עם שתי שלשות של יאן מרטין וניהול משחק חכם של מאיר טפירו, ולפתע, 4 דקות לסיום, הראה לוח התוצאות 65:72. בני השרון עוד הצליחה לצמק ואפילו לכפות הארכה, אך שם היה ברור לגמרי איזו קבוצה רצתה את המשחק הזה יותר - זו שהפציצה 18 נקודות ב-5 דקות, זו ששמרה, זו שנלחמה.

הקבוצה של דן שמיר איבדה באמצע השבוע שעבר את סם הוסקין, שהחליט לעזוב בשל סיבות אישיות, וברור לגמרי כי השרונים חסרים שחקן פנים נוסף שיאפשר קצת מנוחה לניילון ושון ג'יימס. ההפסד הערב אמנם היה השני בלבד של שמיר ושחקניו, אך היכולת דורשת שיפור מיידי, ובשבוע הבא יוצאים השרונים להיכל נוקיה.

מנגד, גם אשדוד מחפשת אחר פורוורד זר נוסף שיעבה לה את הסגל, אך עופר ברקוביץ' בהחלט יכול להיות מרוצה מהקאמבק המצוין של קבוצתו, שלראשונה העונה זכתה לטעום שני נצחונות רצופים. עוד מקור גדול לאופטימיות הוא מאיר טפירו, שאמנם פתח את המשחק עם 1 מ-9 מהשדה, אך מחצית שניה נפלאה שלו עמדה במרכז הקאמבק, ובואו פשוט ניתן למספרים לדבר: 10 נקודות, 11 ריבאונדים ו-11 אסיסטים. זהו הטריפל דאבל השישי בקריירה (4 בליגה, 2 באירופה) של הרכז הבלתי נגמר - הישג שאף שחקן ישראלי אחר לא יכול להתגאות בו. וזה בגיל 35. מדהים. אז אמת, לעולה החדשה מצפה עוד הרבה עבודה בהמשך העונה, אך הכיוון, לשם שינוי, בהחלט מרגיש חיובי.

מהלך המשחק

המשחק נפתח עם שלל החטאות ואיבודים משני הצדדים, כאשר אשדוד נזקקה לשלוש וחצי דקות כדי לעלות על הלוח, וגם כאשר זה קרה, בתום חמש הדקות הראשונות הובילה בני השרון 2:6. העולה החדשה המשיכה להחטיא מכל הטווחים השונים, לי ניילון ניצל זאת כדי לקלוע שמונה נקודות, ושלשה של רון סטיל קבעה 2:13 לשרונים, ו-6:16 בתום הרבע הראשון. בפתיחת הרבע השני סוף סוף מצאה האורחת את הטבעת, כאשר שון דניאל וג'וש דאנקן הצליחו לצמק ל-20:15. אלא שרון סטיל הגיב מהעבר השני, והעלה את קבוצתו בחזרה ל-17:28. מאיר טפירו החטיא פעם אחר פעם וירד לספסל, וארבע נקודות של דן גרונפלד בצירוף התעוררות התקפית של שון ג'יימס המצוין עזרו לבני השרון לרדת לחדרי ההלבשה ביתרון 33:43.

לי ניילון תפר חמש נקודות רצופות וקבע 41:52 אלא שאז אשדוד סוף סוף חזרה בעיקר דרך ראמל בראדלי המצוין, שהחל להתחמם וצימק ל-54:50 בלבד. טפירו התרכז בניהול המשחק, ושלשה גדולה של יאן מרטין השלימה את המהפך והעניקה לאשדודים יתרון ראשון במשחק - 57:60, איתו עלו לרבע המכריע. מרטין דייק בשלשה נוספת, וארבע נקודות רצופות של טפירו בצירוף שלשה גדולה של קרטר קבעו 65:72 לאשדוד, 4 דקות לסיום. אלא שדווקא בשלב הזה האורחים שוב חזרו להחטיא ולאבד בסיטונות, ובני השרון השיבה בריצת 0:7 והשוותה ל-72:72. אשדוד קיבלה כדור אחרון, 32 שניות לסיום, ולאחר שבני השרון השתמשה בכל העבירות שהיו לה לתת, טפירו הוציא חוץ (דרך היד של דן שמיר) לבראדלי, שחדר לסל, החטיא, והקבוצות הלכו להארכה.

טפירו המשיך לנהל את המשחק של אשדוד בצורה מצוינת, עם לג'וש דאנקן שהעלה את האורחים ל-74:78, וחטיפה בצירוף אסיסט נוסף לשון דניאל במתפרצת שקבע 75:82 גדול, 2:30 לסיום. בני השרון עוד צימקה עד מינוס 3, אלא שאשדוד עמדה בלחץ וקלעה מהקו. שתי נקודות כאלה השלימו עבור טפירו טריפל דאבל גדול, ובסיום 85:90 נהדר לעולה החדשה המעודדת, שרושמת ניצחון שני העונה.

סטטיסטיקה

קלעו לבני השרון: לי ניילון 19 (5 חטיפות, 5 אסיסטים), רון סטיל 19 (4 מ-6 ל-3, 7 ריבאונדים, 8 אסיסטים), דן גרונפלד 13, שון ג'יימס 10 (19 ריבאונדים, 4 חסימות), ארז כץ 10, פילברטו ריברה 9, שרון ששון 3, בן רייס 2.

קלעו לאשדוד: ראמל בראדלי 25, (6 מ-18 מהשדה, 7 איבודים) ג'וש קרטר 17 (5 חטיפות), ג'וש דאנקן 15, מאיר טפירו 10 (11 ריבאונדים, 11 אסיסטים, 5 חטיפות), יאן מרטין 9, שון דניאל 8, ווין וואלאס 4 (10 ריבאונדים, 4 חסימות), ניב ברקוביץ' 2.

* אשדוד איבדה 23 כדורים, בני השרון איבדה 20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully