וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: בני השרון ניצחה את מכבי חיפה 89:93

6 שחקנים בספרות כפולות העניקו לבני השרון 89:93 על חיפה. ירושלים ניצחה באשקלון, אשדוד הפתיעה את נתניה בהארכה

המחזור החמישי בליגת העל נמשך הערב (ראשון) עם שלושה משחקים נוספים, כשבמוקד עמד המפגש המסקרן בין בני השרון של דן שמיר ומכבי חיפה של אלעד חסין. בני השרון שלטה ללא עוררין לאורך כל המשחק, ונפילת מתח שלה ברבע האחרון כמעט וגרמה לה לאבד את המשחק, אבל התאוששות של סטיל וחבריו הובילה אותם לניצחון 89:93 על החיפאים, שרושמים הפסד שני רצוף. הפועל ירושלים, רגע לפני פתיחת היורוקאפ, חזרה עם ניצחון חוץ נאה על עירוני אשקלון 68:75, בעוד במשחק השלישי שברה מכבי אשדוד רצף של שלושה הפסדים כאשר גברה באולמה הביתי 84:87 דרמטי על ברק נתניה לאחר הארכה.

בני השרון – מכבי חיפה 89:93

לא מעט לחץ היה על הספסל של בני השרון ברבע האחרון. אחרי הכל, הקבוצה הצליחה לאבד יתרון 16 נקודות במחצית השניה, ראתה את כוכבה הגדול, לי ניילון יוצא ב-5 עבירות בדיוק בשיא הקאמבק של חיפה, ולרגע נראה היה שלשמיר אין מנהיג על המגרש. אלא שאז קליעות מוצלחות של סטיל וגרונפלד, יחד עם מלחמה של שאר החברים שמרו על המשחק, בעוד המארחים השלימו ניצחון דחוק. שמיר יכול להיות מרוצה ממשחק קבוצתי מאוד של שחקניו (6 מהם בדאבל פיגרס), אך חייב להבין מדוע נפלה הקבוצה בצורה שכזו ברבע האחרון. וחיפה? היא נראית בצרות, אחרי הפסד נוסף, ואם ככה היא תמשיך לשחק, נראה שגם יריבותיה ביורוצ'אלנג' שמתחיל השבוע ינצלו זאת כדי להשיג ניצחונות מולה.

בראטיץ' וקילינגסוורת' פתחו טוב עבור האורחים, אבל ניילון והחבורה של דן שמיר החלו לתפוס קצב, ורצו עד יתרון 5:12. בן שימול התעורר, ועם נקודות ואסיסט נאה צימק ל-2 בלבד, אבל ההגנה החיפאית התקשתה להתמודד עם החדירות של המארחים, ובני השרון ירדה ביתרון 22:26 בסיום הרבע הראשון. חיפה הרבתה לאבד בפתיחת הרבע השני, שון ג'יימס חסם פעמיים את האורחים, בעוד בני השרון כבר עלתה ליתרון 8. שתי הקבוצות נקלעו למשבר התקפי, כששחקניו של חסין מצליחים לצמק מעט, אבל עבירה בלתי ספורטיבית של פרנק רובינסון, יחד עם שלשה של שרון ששון יחד עם אחת של סטיל על הבאזר הורידה את בני השרון ביתרון 41:48 במחצית.

חיפה נראתה מעט אבודה בפתיחת המחצית השניה, כשגרונפלד וניילון ניצלו זאת כדי להעלות את קבוצתם ליתרון שיא של 16. קבוצתו של חסין פשוט לא הצליחה להשיג עצירה בהגנה, כשרק שלשה של לנדסברג העירה אותה מעט. רובינסון עם 5 נקודות רצופות כבר החזיר את קבוצתו לתמונה, אבל בני השרון ירדה ביתרון 62:75 לפני הרבע האחרון. האורחים ניצלו נמנום של בני השרון בפתיחת הרבע האחרון, התחילו לרוץ ולקחת ריבאונדים בהתקפה, ואובאנון השלים ריצת 2:13 בדרך לפיגור 82:80. המארחים המשיכו להיתקע בהתקפה, ניילון ירד עם עבירה חמישית, סטיל לקח אחריות עם שלשה גדולה וגרונפלד הצטרף אליו בדרך ליתרון 8. לואו ענה בשלשה ובן שימול הוריד ל-2 בלבד מהעונשין. בני השרון עשתה את העבודה מהקו ולנדסברג עוד טיווח שלשה, 3 שניות לסיום כדי לצמק שוב ל-2, אבל זה היה מעט מדי, מאוחר מדי.

קלעו לבני השרון: רון סטיל 17 (6 אסיסטים), דן גרונפלד 17 (8 ריבאונדים), שון ג'יימס 17 (9 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 4 חסימות), לי ניילון 13 (7 אסיסטים), שרון ששון 10, פילברטו ריברה 10, בן רייס 7, סם הסקין 2.

קלעו למכבי חיפה: מרקו קילינגסוורת' 17 (10 ריבאונדים), לארי אובאנון 15, סילבן לנדסברג 15, פרנק רובינסון 12, סאשה בראטיץ' 9, דרק לאו 9, אבי בן שימול 8 (6 אסיסטים), רוברט רות'בארט 4 (7 ריבאונדים).

עירוני אשקלון – הפועל ירושלים 75:68

ביום שלישי תפתח ירושלים את דרכה ביורוקאפ עם משחק נגד ריגה, ומעתה והלאה עודד קטש ייאלץ להסתדר עם שני משחקים בשבוע. אשקלון, לעומת זאת, אמנם רשמה בשבוע שעבר את ניצחון הבכורה שלה על חיפה, אך הערב היא שבה להציג יכולת התקפית רעה מאוד, עם אחוזי קליעה גרועים ומשחק שלא תאם את סך הכישרון של בית הלחמי ושחקניו.

ג'ייסון ריץ' היה האיש של ירושלים בפתיחה, עם שבע נקודות בחמש הדקות הראשונות, כאשר לאשקון לקחו כמה דקות להיכנס לעניינים והאורחים עלו ל-8:12. שלשה של סולומון כבר העלתה את ירושלים ל-8:16, ובעוד שג'ון ג'ייקס ותומאס טרל הצליחו לצמק ל-16:14, נקודות של בריאן רנדל ושלשה נוספת של סולומון, ממש על הבאזר, העניקה לאדומים 14:26 בסיום הרבע הראשון. סולומון הוסיף שלשה נוספת - הרביעית שלו - בפתיחת הרבע השני והיתרון האדום צמח עד 14:29, אלא שבשלב הזה נכנסו ראשון טרנר ותומאס טרל לעניינים והפער הצטמק ל-37:29. משה מזרחי וסולומון עוד פספסו צ'אנסים להגדיל את הפער, ובתום המחצית הראשונה 31:41 לקבוצה מעיר הבירה.

יוגב אוחיון, ריץ' ורנדל היו האנשים שדאגו לשמור על היתרון האדום בפער דו-ספרתי בפתיחת הרבע השלישי, כאשר נקודות של רנדל קבעו 35:51 לירושלמים. ריץ' המשיך לעשות את שלו גם בדקות הבאות, כשמנגד הצליח טים פיקט רק לנגוס מעט ביתרון, אך עם העליה לרבע האחרון הובילה ירושלים 45:57. המארחת קיוותה לבצע קאמבק בפתיחת הרבע המכריע, אלא שאחזוים נוראיים מנעו זאת, ו-6 דקות לסיום הובילה ירושלים 49:63. ריצת 0:7 ברשות ריץ' ורנדל סגרו למעשה את הסיפור, כאשר אשקלון נפלה לבור של 70:49. עד הסיום עוד יצאו המארחים לריצה של 5:17 כדי להמתיק במעט את הגלולה, אך לא יותר.

קלעו לירושלים: ג'ייסון ריץ' 22, בריאן רנדל 16, וויל סולומון 15 (4 מ-6 ל-3), יוגב אוחיון 9, סם קלנסי 6, משה מזרחי 4, אורי קוקיה 2, יובל נעימי 1.

קלעו לאשקלון: ראשון טרנר 14, תומאס טרל 9, אחיעד בוקרא 8, גור פורת 8, טים פיקט 8, גייב פרואיט 7, ג'ון ג'ייקס 6, ליאור ליפשיץ 2, דרור חג'ג' 2, דזמון פארמר 2.

מכבי אשדוד – ברק נתניה 84:87 (אחרי הארכה)

כמה קשה, ככה מתוק. כך בוודאי מרגישים שחקני ואוהדי מכבי אשדוד אחרי המשחק הערב, שקטע עבורם רצף לא מחמיא של שלושה הפסדים שגרם להם לשקוע למקום האחרון בטבלה. הערב, עם זאת, הראתה הקבוצה של עופר ברקוביץ' המון אופי, הציגה לראווה קאדר זרים מצוין, ועמדה בלחץ גם מול הקבוצה הנתנייתית של אריק אלפסי, שדווקא הגיעה במומנטום טוב למשחק אך פספסה היום מספר צ'אנסים שונים לצאת מנצחת.

אלטון בראון, שנמצא בכושר טוב, נתן את הטון בצבע והעלה את נתניה ליתרון מוקדם. ג'וש קרטר החזיק את אשדוד בתמונה, ויכולת טובה של ניב ברקוביץ' אף עזרה לנועלת הטבלה לעלות ליתרון ראשון, אך רומאו טראוויס אמר את המילה האחרונה והוריד את הנתנייתים עם 17:19 בסיום הרבע הראשון. שלישיית שהזרים של אשדוד, ראמל בראדלי, ג'וש קרטר וג'וש דאנקן הצטיינו בפתיחת הרבע השני, ובבת אחת השלימה המארחת ריצה יפה שהעלתה אותה ל-24:31. הצמד בראון-את-טראוויס ניצלו את היתרון שלהם בצבע כדי לצמק את היתרון ואף להשוות ל-35:35, אלא שלחדרי ההלבשה ירדו האשדודים ביתרון 41:43.

אשדוד וקרטר המשיכו לשמור על היתרון גם בפתיחת הרבע השלישי. אדריאן בנקס החל להתחמם אך שיחק לבדו, ויד טובה של בראדלי וניב ברקוביץ' העלו את המארחת ל-55:63 עם העליה לרבע המכריע. אלא שטראוויס, בראון ובנקס שוב השוו, והדקות האחרונות היו הכי צמודות שאפשר. שלשה גדולה של אורי יצחקי העניקה לנתניה 71:73, אלא שמאיר טפירו, מי אם לא הוא, השווה ל-73:73. יצחקי שוב לקח את המשחק על עצמו והעלה את נתניה ל-73:75, חצי דקה לסיום, ומנגד היה זה ג'וש דאנקן, עם סל ועבירה גדול, שקבע 75:76 למארחת. נתניה קיבלה כדור אחרון עם 9 שניות על השעון. בנקס חדר לסל וסחט עבירה, קלע את הראשון, ולאחר שהחטיא קיבל ראמל בראדלי צ'אנס לנצח את המשחק, אך החטיא ליי אפ קשה במתפרצת והמשחק הלך להארכה.

ג'וש קרטר דייק מחוץ לקשת והעלה את אשדוד ל-76:79 בפתיחת ההארכה, וסל גדול של בראדלי הפך את זה ל-78:83 דרמטי למארחת, דקה ו-15 שניות לסיום. בשלב הזה החל בלגאן גדול וסדרת איבודים, אותה ניצלה נתניה כדי לצמק ל-85:83, 26 שניות לסיום. ווטסון נשלח אל הקו והיה יכול להשוות אך החטיא אחת מהשתיים, ולאחר שטפירו קלע פעמיים שוב קיבלה נתניה כדור אחרון, הפעם בפיגור 87:84, ועם 10 שניות לסיום. טוני יאנגר, שחזר לנתנייתים, קיבל זריקה חופשית מהפינה אך החטיא. אורי יצחקי עוד הספיק להשתלט על הריבאונד ולנסות שלשה משלו, אלא שגם הכדור הזה קפץ החוצה ואשדוד נשמה לרווחה, ועברה לשלב החגיגות.

קלעו למכבי אשדוד: ראמל בראדלי 25 (8 מ-14 מהשדה), ג'וש קרטר 24 (4 מ-8 לשלוש), ג'וש דאנקן 13, 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, ניב ברקוביץ' 11, 5 חטיפות ו-5 אסיסטים, מאיר טפירו 10, יאן מרטין ו-ווין וואלס (7 ריבאונדים) 2 כל אחד.

קלעו לברק נתניה: אדריאן בנקס 27 (9 מ-20 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, רומאו טרוויס 22 ו-12 ריבאונדים, אלטון בראון 15 ו-14 ריבאונדים, אורי יצחקי 10 ו-4 אסיסטים, אוריה גור 5, ערן אסנטי ושמוליק ברנר (9 אסיסטים) 2 כל אחד, כריס ווטסון 1.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully