וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים ניצחה את אשקלון 80:83 בגביע הליגה

יוגב אוחיון הצטיין בתום משחק סוער במיוחד, בו הורחק עודד קטש. גם גלבוע/גליל בחצי הגמר אחרי 70:77 על בני השרון

מגד גוזני

צפו בהפועל ירושלים מכניעה את עירוני אשקלון

איזו עונת כדורסל מצפה לנו. הליגה עוד לא התחילה באופן רשמי, אבל אם לשפוט לפי שני המשחקים שנערכו הערב (ראשון) במסגרת רבע גמר גביע הליגה, הרי שיש בהחלט למה לחכות. במשחק המרכזי של הערב ניצחה מחזיקת הגביע, הפועל ירושלים את עירוני אשקלון 80:83, אבל לא לפני שהיתה צריכה להילחם על כך. המשחק היה סוער במיוחד, במהלכו הורחק מאמן ירושלים, עודד קטש (ביום הולדתו) עקב שתי עבירות טכניות, ונרשמו לא מעט מאבקים אישיים בין חלק מהשחקנים של הקבוצות. קבוצתו של קטש נאלצה להסתדר ללא וויל סולומון ויובל נעימי הפצועים וקיבלה את יוגב אוחיון במשחק גדול, אבל בעיקר ניצלה את חוסר הניסיון של קבוצתו של בית הלחמי, שאיבדה יתרון 10 ברבע האחרון.

במשחק הראשון של הערב הובילה בני השרון על הפועל גלבוע/גליל עליון למשך 35 דקות, אלא שאז נרדמו שחקניו של דן שמיר, והאלופה ניצלה זאת לריצה מדהימה של 0:17, בדרך לניצחון 70:77 ומקום בחצי גמר המפעל. הצפוניים אמנם לא הציגו יכולת טובה במרבית שלבי המשחק, אך ניצחון הוא ניצחון. מנגד, בני השרון בהחלט יכולה לשאוב עידוד משלושת הרבעים הראשונים שלה, אלא שכדי לעמוד בציפיות הגבוהות שמגיעות מהסגל המרשים שלה, היא חייבת להציג יציבות גדולה יותר בתוך המשחק.

הפועל ירושלים – עירוני אשקלון 80:83

הפועל ירושלים עלתה עם יוגב אוחיון, ג'ייסון ריץ', בריאן רנדל, דיון דאוול ואורי קוקיה. אשקלון פתחה בחמישייה עם ליאור ליפשיץ, דרור חג'ג', ג'ון ג'ייקס, ראשון טרנר וטים פיקט. רנדל וקוקיה פתחו טוב עבור ירושלים והעלו אותה ליתרון 0:4 מהיר, אבל חג'ג' מצא נקודות ראשונות עבור האורחים, ופרואיט עם 4 נקודות משלו העלה את אשקלון ליתרון ראשון, 6:7. ריץ' ושמחוני החליפו שלשות ביניהם, ופרואיט המשיך להיות פעיל מאוד עם שלשה משלו שקבעה 12:15. המשחק התחיל להתחמם כשחג'ג' שלח אגרוף לכיוון פניו של קוקיה, אבל זה לא הפריע לקלעי השלוש של אשקלון שהמשיכו להפציץ כשג'ייקס מעלה אותה ליתרון 4. ירושלים הגיבה נהדר עם קוקיה ואוחיון ובריצת 0:8 ירדה ביתרון 20:26 בסיום הרבע הראשון.

אוחיון המשיך את המומנטום ברבע השני עם סל ועבירה, ומיד לאחר מכן מצא במסירה נהדרת את רנדל כדי להעלות ליתרון 11. פארמר ופרואיט מצאו סוף סוף נקודות עבור האורחים וצימקו ל-31:27. ירושלים איבדה את הראש וקטש הזעיק פסק זמן, ממנו חזרו שחקניו מרוכזים יותר, כש-4 נקודות של קוקיה וסל של מזרחי מעלים את קבוצתו של קטש ל-10. פרואיט לא נתן ליריבה לברוח ושוב צימק, ליפשיץ צלף שלשה גדולה, אבל חוסר ריכוז של אשקלון בהגנה איפשר לאוחיון לקחת ריבאונד התקפי, 2 שניות לסיום ולהוריד את ירושלים ביתרון 38:46 במחצית.

אשקלון עלתה טוב יותר לרבע השלישי, כשג'ייקס צולף שלשה ומוסיף נקודות מהקו כדי לצמק ל-6 בלבד, אלא שאז רצף של איבודי כדור החזיר את המקומיים לתמונה, והאלי אופ של אוחיון לריץ' קבע 42:53 לירושלים. פיקט בצמד מהלכים שוב צימק, ושלשה גדולה של פארמר הורידה את הפיגור של אשקלון ל-4 בלבד. האורחים הרגישו שיש להם הזדמנות, החלו ללחוץ את אוחיון וכפו איבוד, ולאחר עבירה של חכמון השתולל קטש, צעק על השופטים וקיבל עבירה טכנית. אשקלון ניצלה זאת כדי לרדת ביתרון 60:61 בסיום הרבע השלישי.

ליפשיץ העניש מחוץ לקשת בפתיחת הרבע האחרון כדי להעלות ל-4, פארמר המשיך לחפור, וקטש לאבד את הראש- המאמן קיבל עוד עבירה טכנית ומצא את עצמו מורחק ביום ההולדת שלו. המשחק המשיך להתחמם, אוחיון דחף את ליפשיץ וזה החזיר דקה מאוחר יותר בעבירה מכוערת משלו, אבל זה לא עצר את אשקלון, שעם שלשה מטורפת של פיקט עלתה ל-65:75. פיקט שוב צלף, אבל דאוול עם 5 נקודות משלו צימק ל-77:75. ג'ייקס הדהים שוב עם שלשה, ודווקא אז ספג דאוול מרפק מטרנר ונאלץ לרדת לחדרי ההלבשה. הפעם הגיע תורה של אשקלון לאבד את הראש, ושלשה גדולה של מזרחי החזירה את היתרון לירושלים. עם הכדור שלה בהתקפה האחרונה, הלכה אשקלון לפארמר, אבל זה חדר לא טוב והחטיא, קוקיה העלה ל-3, ו-2.5 שניות לסיום כמעט הצליח פיקט לכפות הארכה עם שלשה מהחצי, אבל הכדור הלך החוצה וירושלים חגגה ניצחון.

קלעו לירושלים: יוגב אוחיון 20 (10 אסיסטים), ג'ייסון ריץ' 14 (5 מ-16 מהשדה), בריאן רנדל 13 (6 מ-6 ל-2) אורי קוקיה 12 (7 ריבאונדים), משה מזרחי 12 (7 ריבאונדים), דיון דאוול 11, ליאור חכמון 1.

קלעו לאשקלון: ג'ון ג'ייקס 19 (7 מ-8 מהשדה), טים פיקט 16, דזמון פארמר 13, גייב פרואיט 12, ראשון טרנר 8 (7 ריבאונדים, 5 אסיסטים), ליאור ליפשיץ 6, דרור חג'ג' 2 (6 אסיסטים), תומאס טרל 2, אחיעד בוקרא 2.

עודד קטש מאמן הפועל ירושלים (שמאל) עם יו"ר מנהלת הליגה אבנר קופל. מגד גוזני
שם הוא נאלץ לסיים את המשחק. קטש ביציע, לצד אבנר קופל/מגד גוזני

הפועל גלבוע/גליל עליון - בני השרון 70:77

האלופה פתחה עם גל מקל, ג'ק מקלינטון, וורן קרטר, ליאו ליונס ועידו קוז'יקרו, בעוד בני השרון העלתה את רון סטיל, דן גרונפלד, בן רייס, לי ניילון, שון ג'יימס. השרונים פתחו טוב יותר, כאשר סטיל וניילון הובילו אותם ליתרון 2:10. מקלינטון קלע את שבע הנקודות הרצופות של גלבוע/גליל, אלא שבהגנה הקבוצה של ליובין לא ממש הופיעה, ודן גרונפלד ניצל זאת כדי לדייק מחוץ לקשת ולקבוע 12:22, כאשר עד סוף הרבע גלבוע/גליל עוד הצליחה לצמק מעט, אך בסיום הרבע הראשון 17:24 לבני השרון.

שרון ששון קם מהספסל ופתח את הרבע השני עם שלשה ששמרה על הפער הדו-ספרתי, אלא שמנגד צימקו מקלינטון, רודני גרין ודגן יבזורי ל-30:27. רון סטיל התזזיתי דאג להגדיל את הפער השרוני בדקות הבאות, כאשר ההפרש יכול היה לצמוח עוד יותר אילולי היו משכילים שרון ששון וחבריו לדייק מחוץ לקשת. דגן יבזורי דווקא מצא את הטבעת, וגלבוע/גליל צימקה ל-37:33. אלא שבדקה שנותרה פילברטו ריברה ושון ג'יימס קלעו באין מפריע, ועם הירידה לחדרי ההלבשה הובילה קבוצתו של דן שמיר 33:40. במהלך הרבע השני מתח שרון ששון את המפשעה וירד לקבל טיפול.

המומנטום של בני השרון נמשך גם בפתיחת הרבע השלישי, כאשר בן רייס דייק מחוץ לקשת והעלה את קבוצתו ל-36:47. טיילר ווילקרסון ניסה להחזיר את גלבוע/גליל לעניינים, כאשר שתי נקודות קלות של יבזורי צימקו ל-49:45. טיילר ווילקרסון ניסה להחזיר את גלבוע/גליל לעניינים, כאשר שתי נקודות קלות של יבזורי צימקו ל-49:45. בני השרון שוב השיבה, כאשר הפעם היו אלה סם הוסקין וגרונפלד שקבעו 47:57, אלא שהמילה האחרונה ברבע היתה של אבישי גורדון ו-ווילקרסון, שהשלימו ריצת 0:7 וצימקו ל-57:54 בתום הרבע.

רון סטיל פתח את הרבע המכריע עם סל ועבירה, כאשר נקודות של הוסקין קבע 54:62 לבני השרון. בשלב הזה גלבוע/גליל סוף סוף התעוררה, כאשר רודני גרין, אנטון קזרנובסקי וטיילר ווילקרסון העלו את הצפוניים ליתרון ראשון במשחק, כאשר שלשה של מקלינטון סגרה ריצת 0:12 מדהימה, והעלתה את ליובין ושחקניו ל-66:72, שלוש וחצי דקות לסיום. מקלינטון נכנס לחגיגה גם הוא כדי להאריך את הריצה ל-0:17, ודקה וחצי לסיום הובילה גלבוע/גליל 68:75. משם בני השרון כבר לא חזרה, והיא יכולה לבוא רק אל עצמה בטענות.

קלעו לגלבוע/גליל: ג'ק מקלינטון 17 (7 מ-14 מהשדה) ו-4 ריבאונדים, טיילר ווילקרסון 15 ו-8 ריבאונדים, רודני גרין (9 ריבאונדים, 3 אסיסטים) ודגן יבזורי (3 חטיפות) 11 נקודות כל אחד, גל מקל 10 ו-4 אסיסטים, אנטון קזרנובסקי 4, אבישי גורדון, ליאו ליונס ו-וורן קרטר 3 נקודות כל אחד.

קלעו לבני השרון: דן גרונפלד 14 ו-6 ריבאונדים, שון ג'יימס 12 ו-7 איבודים, רון סטיל 11 ו-5 אסיסטים, לי ניילון (5 מ-13 מהשדה) 10 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 איבודים, בן רייס 7, סם הוסקין 6 ו-5 ריבאונדים, שרון ששון 4, ארז כץ ופילברטון ריברה 3 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully