וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים ניצחה 73:84 את ליאז'

רנדל וריץ' הצטיינו, ההפרש כבר הגיע עד 20, והאדומים לא התקשו להכניע את הבלגים ולעלות לשלב הבתים של היורוקאפ

מגד גוזני

צפו בתקציר המשחק באדיבות רשות השידור
http://www.iba.org.il/
עריכת וידאו: דורון שטיין

כמעט חמישה חודשים חלפו מאז עלתה הפועל ירושלים לפרקט במלחה למשחק רשמי. הערב (שלישי) היא שבה לביתה, ועשתה זאת ברגל ימין. האדומים של עודד קטש, שביצעו מהפך גדול לכל אורך המועדון בקיץ החולף, הביסו את ליאז' הבלגית 74:83 בגומלין מוקדמות היורוקאפ, ועמדו במשימה שהוצבה מראש: לשמור, לכל הפחות, על היתרון 59:62 מהמשחק הראשון בשבוע שעבר. האדומים מעפילים לשלב הבתים של המפעל המשני באירופה, ואם להסתמך על היכולת הערב, בהחלט יש להם פוטנציאל להשיג יותר מזה.

שחקני הפועל ירושלים חוגגים. מגד גוזני
התגעגעתם? הירושלמים חוגגים/מגד גוזני

המשחק נפתח באיחור של 5 דקות, לאחר ששחקני ליאז' התבלבלו בשעת המשחק והופיעו באולם 10 דקות בלבד לפני פתיחת המפגש. ייתכן והפיאסקו המביך השפיע על הבלגים החביבים, שנראו נחותים מהקבוצה החזקה מעיר הבירה החל מהפתיחה, ולאורך מרבית שלבי המשחק. ג'ייסון ריץ' ובריאן רנדל היו פשוט מצוינים במחצית הראשונה, במהלכה הובילה ירושלים בפער של 13.

ליאז' עוד הצליחה לחזור וצימקה ל-5 הפרש בלבד רגע לפני המחצית, אלא שברבע השלישי קיבלנו את מה שעתיד להיות המאפיין הבולט של הפועל ירושלים החדשה: ההגנה. הבלגים לא הצליחו לקלוע נקודה בחמש הדקות הראשונות של הרבע השלישי, בו למעשה נסגר הסיפור. וויל סולומון נכנס לעניינים, קלנסי, רנדל וקוקיה הנהדרים הוכיחו שהקו הקדמי חזק מתמיד, וברבע האחרון הגיע ההפרש הירושלמי ל-20 נקודות ומשם, מיותר לציין, ליאז' כבר לא חזרה.

בסופו של דבר, עודד קטש בהחלט יכול לקחת מספר דברים חיוביים מהמשחק הערב. אם בשבוע שעבר, בבלגיה, זה הלך קשה למדי, הערב דברים רבים זרמו כמו שצריך. שחקני הרכש - ובראשם רנדל, ריץ', דאוול וקלנסי - נראו מצוין לפרקים, כאשר גם סולומון ידע דקות לא רעות במחצית השניה. אם מוסיפים לכך את אורי קוקיה הנפלא ויובל נעימי ויוגב אוחיון, שהערב דווקא היו שקטים, מקבלים סגל מסקרן, שבהחלט יכול לדבר חזק - גם בליגה, וגם באירופה העונה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מהלך המשחק

המשחק נפתח באיחור של כ-5 דקות בעקבות התעכבות הבלגים. הפועל ירושלים פתחה עם יוגב אוחיון, וויל סולומון, ג'ייסון ריץ', אורי קוקיה ובראיין רנדל. ריץ' היה האיש של המארחת בפתיחה, כאשר קלע את כל שבע הנקודות הראשונות של האדומים, וג'אמפ נוסף שלו קבע 5:15 אחרי חמש דקות. בשלב הזה קטש בחר לבצע סדרת חילופים והמומנטום האדום נקטע, כאשר הבלגים ניצלו זאת כדי לנגוס ביתרון ובתום הרבע 20:23 בלבד לירושלים.

יובל נעימי פתח את הרבע השני היטב, כאשר גם סם קלנסי ודיון דאוול קמו מצוין מהספסל כדי להעלות את המארחת ל-25:34, חמש דקות בתוך הרבע. אלא שהבלגים העקשים לא הרימו ידיים ואפשרו לירושלים לברוח ליתרון דו-ספרתי, כאשר מייקל ג'נקינס החזיר את קבוצתו למשחק וצימק ל-35:32 בלבד. סולומון היה אמון על הסל האחרון במחצית, שהוריד את האדומים לחדרי ההלבשה ביתרון 38:43.

את הרבע השלישי סולומון דווקא פתח עם שתי החטאות רצופות, אלא שריץ' המצוין קלע סל יפה והעלה את המארחת ל-38:47. האלי-הופ יפהפה של סולומון-את-רנדל העלה את האדומים ליתרון דו-ספרתי, פעם שניה במשחק, כאשר הבלגים מצאו נקודות ראשונות ברבע אחרי חמש דקות מלאות (!), והיתרון הירושלמי עמד על 40:51. סם קלנסי הנחוש ויוגב אוחיון דייקו מהקו, והורידו את הירושלמים עם יתרון שיא לסיום הרבע השלישי - 49:64.

הרבע המכריע נפתח בשלשה של סולומון, והיתרון הירושלמי קפץ ל-51:68, ולאחר מכן ל-55:75. ליאור חכמון, שהגיע בקיץ מברק נתניה, נכנס לדקות ראשונות בגארבג' טיים של הרבע האחרון, והירושלמים המשיכו לשייט באין מפריע לקול תשואות הקהל. ליאז' הצליחה להמתיק במעט את הגלולה, כאשר בדקות האחרונות קמו גם עמית שמחון ומייקל דאניגן מהספסל. זה נגמר ב-73:84 לעודד קטש ושחקניו, שיכולים לסמן 'וי' על המשימה הראשונה העונה.

סטטיסטיקה

קלעו לירושלים: בריאן רנדל 16, ג'ייסון ריץ' 15, וויל סולומון 13, סם קלנסי 12 (7 ריבאונדים, 13 דקות), יוגב אוחיון 9 (5 אסיסטים), דיון דאוול 6, יובל נעימי 5, משה מזרחי 3, אורי קוקיה 2 (11 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 3 חטיפות), עמית שמחון 2, ליאור חכמון 1.

בלטו בליאז': מייקל ג'נקינס 19, לאונרד מטלה 13, אנדריאה סטיפאנוביץ' 13.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully