וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוזה הגנוז של מצ'באן במכבי ת"א

24.9.2010 / 11:07

בחודש מאי האחרון כבר היה הכישרון הסרבי של ורסאץ' על סף חתימה במכבי. לאחר החלפת הצוות המקצועי החליט דייויד בלאט לוותר עליו. הסיכום העקרוני בין מצ'באן למכבי הגיע לידי וואלה! ספורט. האם מדובר בפספוס הגדול של השנים האחרונות? תגובת מכבי: "המסמך לא הגיע לדיון"

שמעון מזרחי ופיני גרשון צפו ביום שלישי האחרון במילאן מצ'באן טובח בגלבוע/גליל עם 31 נקודות, והלכה למעשה מעניק להמופראם ורסאץ' את הכרטיס לשלב הבא במוקדמות היורוליג. אלמלא אותו הפסד לגליל בגמר הפיינל פור אשתקד, לא רק גרשון כנראה היה עדיין נמצא במכבי תל אביב; גם מצ'באן היה משחק שם.

לקראת סיום העונה שעברה ניהלה מכבי מו"מ מתקדם עם השחקן. גרשון, ובעיקר עוזרו, שרון דרוקר, דחפו להחתמת הסרבי המוכשר, ומכבי אכן הגיעה לסיכום רשמי עימו, כמו גם לסיכום עקרוני עם קבוצתו בגין דמי פיצוי (השחקן היה תחת חוזה). אלא שההפסד לגלבוע/גליל בגמר הפיינל פור טרף את הקלפים, כשהביא לפיטוריו של גרשון ולקטיעת המגעים עם כל השחקנים שהיו על הכוונת של צוות האימון הישן, ובראשם מצ'באן.

לאחר שהוחתם דיוויד בלאט, התגלגל העניין לפתחו. "דיוויד אמר שמצ'באן לא תואם את ה'קונספט' המקצועי", מספרים מקורבים למועדון. לאחר התייעצות בין בלאט לגור שלף ולגורמים אחרים במועדון, הוחלט סופית שלא להחתים את הפורוורד/סנטר הצעיר.

לידי וואלה! ספורט הגיע זיכרון-הדברים שהיה אמור להיחתם עם השחקן ב-26 במאי, ואשר כלל את כל פרטי החוזה המהותיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טיוטת הסיכום עם מצ'באן. הקליקו להגדלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהמסמך עולה כי מצ'באן אמור היה לחתום במכבי לארבע עונות, כאשר בתום העונה השלישית היה אמור להחזיק באופציית יציאה ל-NBA, תמורת פיצוי של 500,000 דולר למכבי. בעונתו הראשונה אמור היה מצ'באן להשתכר 500,000 דולר נטו בלבד, ובכל עונה לזכות בשדרוג של 100,000 דולרים נוספים.

כמו-כן, הבונוסים שנכללו בחוזה היו סטנדרטיים לשחקן מכבי: 5,000 דולר לזכייה בגביע המדינה; 7,500 דולר לזכייה באליפות; 15,000 דולר להעפלה לפיינל-פור היורוליג; ו-35,000 דולר לזכייה ביורוליג.

במקביל, כאמור, הגיעה מכבי לסיכום עקרוני עם ורסאץ' על תשלום דמי שחרור של 400,000 דולר. בהתחשב באורך חוזהו של מצ'באן (ארבע שנים), המדובר בתוספת של 100,000 דולר ברוטו לעלותו בעונה.

בסופו של דבר, על המשבצת של מצ'באן צירפה מכבי את סופוקליס שחורציאניטיס, שנחשב לשחקן כבד יותר וליקר בהרבה. "אם שחורציאניטיס חתם, מה היה אותו 'קונספט מקצועי' שבגללו בלאט דחה את מצ'באן?", תוהה גורם לשעבר במועדון. "להוציא את עניין האטרקטיביות, ספק אם לשחורציאניטיס יש עליו יתרון כלשהו".

מצ'באן, יש לציין, נחשב לאחד מכישרונות הכדורסל הגדולים בסרביה; פרשנים מקומיים חוזים כי בקיץ הקרוב, לאחר שיסתיים חוזהו בורסאץ' והוא יהפוך לשחקן חופשי, צפוי מצ'באן לחתום באחת מהקבוצות המובילות בספרד.

"בדיעבד, מדובר בפספוס גדול", מוסיף הגורם לשעבר במכבי. "לכל מי שראה את מצ'באן היה ברור שיש כאן יהלום ביד. מכבי הייתה יכולה לעשות החתמה גדולה, שתשתלם לא רק בעתיד הרחוק, אלא כזו שיכולה להניב פירות כבר בעונה הקרובה. ההוצאה על מצ'באן הייתה נמוכה משמעותית מהכסף שמכבי החליטה להוציא על ליאור אליהו, למשל, כך שהשיקול הכלכלי לא אמור היה להוות בכלל פקטור. זו פשוט פאשלה מקצועית עצומה, שאולי נובעת משיקולי אגו. כמעט כל שחקן שהיה מזוהה עם צוות האימון הקודם וניהל מו"מ נעלם מהרדאר".

כאמור, מדיווחים בכלי תקשורת בסרביה עולה כי מספר קבוצות ספרדיות הביעו עניין רב בשחקן, וההערכות הן כי בקיץ שוויו בשוק צפוי לנסוק ללמעלה מ-1,000,000 דולר בעונה. מכבי, כך נדמה, תמשיך בחיפושיה אחר המציאה הבאה.

תגובת מכבי תל אביב: "המסמך הזה מעולם לא הגיע לדיון בפורום ההנהלה, שיש לו סמכות להחתמות במכבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully