וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביזיון של פיב"א אירופה: 24 נבחרות ביורובאסקט הקרוב

5.9.2010 / 23:22

רגע לאחר שהעפילה ישראל לאליפות אירופה, התברר כי להישג לא היה שום משמעות, כשגם נבחרות שלא העפילו יגיעו לליטא

רק לפני שבוע העפילה ישראל לאליפות אירופה, לאחר שנאבקה במשך חודש בנבחרות כמו מונטנגרו, איטליה ולטביה, לפני שהוכיחה כי מקומה על הבמה הגדולה באירופה, טבעי. אלא שהערב (ראשון) התברר כי קמפיין המוקדמות שעברה ישראל כלל אינו רלוונטי, כשפיב"א אירופה הכריזה כי אליפות אירופה הקרובה, שהיתה אמורה לכלול כמו תמיד 16 נבחרות, תורחב ל-24.

כזכור, נלחמה ישראל במשחקים האחרונים מול לטביה, פינלנד ומונטנגרו בכדי לסיים כמוליכת הבית או כאחת משתי הסגניות הטובות ביותר, אך עתה מתברר כי הכל היה לחינם. משמעות הדבר שגם אם ישראל היתה מסיימת במקום השלישי (ואולי אפילו במקום הרביעי), היא היתה יכולה למצוא את עצמה בליטא. פשוט קשה למצוא מילים להחלטה כה מגוחכת של הגוף המכהן של הכדורסל האירופאי, שמגיעה רגע לאחר קמפיין מוקדמות בו השקיעו נבחרות רבות את כל מה שהיה להן כדי להבטיח את מקומן שם.

מעבר להחלטה שנראית לא ספורטיבית, יש לזכור שכוכבים רבים הגיעו הקיץ לנבחרותיהם בכדי לסייע להן להעפיל לאליפות אירופה. שחקנים כמו עמרי כספי ולואל דנג ויתרו על המנוחה הנחוצה מאוד לשחקני NBA אחרי עונה עמוסה בשביל קמפיין המוקדמות, אך עתה נראה שכל זה היה לחינם, שכן סביר להניח שגם בריטניה וגם ישראל היו יכולים לסיים במקום השלישי גם ללא כוכביהם מהליגה הטובה בעולם. וכל זה עוד לפני שמנסים לבחון כיצד תיראה הרמה עצמה באליפות, עם נבחרות שסיימו במקום השלישי בקמפיין המוקדמות.

"ההרחבה נועדה להמשיך את ההתפתחות של הכדורסל האירופאי", אמר מזכ"ל פיב"א, נאר זאנולין. "ההוכחה לכך יכולה להימצא במונדובאסקט שמתקיים כרגע, כשתשע מעשר הנבחרות האירופאיות הגיעו לשלב שמינית הגמר". נשיא פיב"א האירופאית, אולאפור ראפסון אמר בנושא: "לאחר שהיה ברור כי אליפות אירופה ב-2013 תשוחק עם 24 נבחרות, אנחנו עתה מרוצים מאוד מכך שההרחבה תוכל לקרות שנתיים מוקדם יותר. הכדורסל האירופאי חזק יותר מתמיד, והגיע הזמן לבצע שינויים, ויחד עם ידידנו הליטאים, לארגן את אליפות אירופה הטובה והגדולה ביותר בכל הזמנים".

אז מיהן ברות המזל שמצטרפות לישראל, מונטנגרו, בריטניה, בלגיה ומקדוניה, שנאלצו לעבוד בשביל הכרטיס? מדובר באיטליה, לטביה, בוסניה, אוקראינה, פולין וגיאורגיה. כוכב נבחרת איטליה, אנדראה ברניאני לא בזבז זמן, ומיד שלח הודעה לכל מעריציו בטוויטר: "עולים היישר לאליפות אירופה, סתם ככה! שיחקנו כל כך טוב את המשחקים האחרונים". אכן, ספורטיביות אמיתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully