וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדובאסקט: טורקיה עדיין מושלמת

המארחת הזיעה, אך ניצחה לבסוף 77:79 את פורטו ריקו. גם ליטא ללא הפסדים אחרי 55:69 על צרפת. ארה"ב-אירן 51:88

אחרי שחצי ממשתתפות אליפות העולם נחו היום, הושלם הערב (רביעי) יום משחקים מלא וגדוש במונדובאסקט, כשבמוקד עמד הקרב הפיקנטי בין ארצות הברית לאירן. מלבד ההיבטים הפוליטיים המסקרנים קיבלנו משחק כדורסל טיפוסי, כאשר האמריקאים פתחו יתרון מוקדם והגדילו אותו לאט לאט, עד 51:88 קליל בסיום, ששם מאחוריהם את הניצחון הדחוק על ברזיל אמש. עוד בבית ב' גברה סלובניה הנהדרת 77:80 על ברזיל, כאשר קרואטיה עשתה את שלה עם 64:84 קליל על טוניסיה.

בבית א' התקרבה ארגנטינה להבטחת המקום הראשון, כאשר נאלצה להזיע לפני שניצחה לבסוף את ירדן החלשה 79:88. ההפתעה הגדולה בבית הגיעה מכיוונה של גרמניה, שהפסידה לאנגולה 92:88 אחרי הארכה, ומקומה בשמינית הגמר עומד בספק גדול. מי שהבטיחה מקום בשלב הבא היא סרביה, שהביסה את אוסטרליה 79:94.

בבית ג' נותרה המארחת טורקיה מושלמת, כאשר ניצחה את פורטו ריקו 77:79 ועשתה צעד נוסף אל עבר הבטחת המקום הראשון. לפני כן עלו רוסיה של דייויד בלאט (עם 80:89 על סין) ויוון (60:97 על חוף השנהב) לשמינית הגמר באופן מעשי גם כן.

בבית ד' התאוששה אלופת העולם, ספרד, כאשר הביסה את לבנון החלשה 57:91, בעוד ליטא הנהדרת עצרה את צרפת על 55 נקודות, וניצחה 55:69 בדרך לשמירה על המאזן המושלם. ניו זילנד המפתיעה עשתה צעד גדול אל עבר שמינית הגמר עם 61:71 נאה על קנדה. מחר יתקיים מחזור המשחקים האחרון בשלב הבתים.

בית ב'

אירן - ארה"ב 51:88

כל המחמאות שהורעפו על הנבחרת של מייק ששבסקי אחרי שתי תצוגות התכלית שלה בפתיחת האליפות נעלמו לאחר הכמעט מעידה מול ברזיל. האמריקאים מכירים היטב את התסריט בו נבחרת החלומות שלהם הופכת לסיוט, והערב הגאווה הלאומית בארצו של הדוד סם עמדה למבחן גם בזירה הפוליטית, ובסופו של דבר האמריקאים יכולים לסמן וי נוסף - על הפרקט ומחוצה לו. תקריות מיוחדות לא נרשמו, בעוד במשחק עצמו פתחה ארצות הברית מגמגמת משהו, אלא שרבע שני מוצלח סייע להם לפתוח יתרון דו-ספרתי, שרק צמח ככל שנקפו הדקות. האירנים ניסו להפציץ מחוץ לקשת, אלא שזה ממש לא עבד. מייק ששבסקי חילק את הדקות שווה בשווה בין כל השחקנים, ואלה השיבו לו בהגדלת היתרון, כאשר ה-51:88 שנרשם בסיום היה גם היתרון הגדול ביותר של ארה"ב במשחק.

למאר אודום הוביל את האמריקאים עם 13 נקודות ב-11 דקות, בעוד קווין דוראנט הוסיף 12, דרק רוז 11 ודני גריינג'ר 10. רוז ואריק גורדון קיבלו הכי הרבה דקות משחק - 21 כ"א. את האירנים הוביל, כרגיל, חאמד חדאדי, עם 19 נקודות.

סלובניה - ברזיל 74:80

הברזילאים היו קרובים להפתעת הטורניר מול ארצות הברית, אך נאלצו להסתפק בהפסד מכובד. הערב הם קיבלו בחזרה את אנדרסון ורז'או הפצוע, שלא שיחק מול האמריקאים, אלא שהקרב על המקום השני לא הלך כפי שרצו. הסלובנים הנהדרים רכבו על המומנטום מהניצחון הנאה על קרואטיה, ושוב הוכיחו כמה כישרון יש בהם.

שחקניו של ממי בצ'ירוביץ' כבר הובילו בפער של 17 נקודות בשלב מסוים של המשחק, ועל אף שהברזילאים איכשהו הצליחו לצמק עם רבע רביעי מכובד, השריקה לסיום מנעה את השלמת הקאמבק. יאקה לאקוביץ' נתן את משחקו הטוב בטורניר עם 20 נקודות, בעוד פרימוז ברזץ' הוסיף 16 ובוסטיאן נכבאר 15. את ברזיל הובילו מרסלו מצ'אדו (20) וטיאגו ספליטר (19). סלובניה מבטיחה סופית את העליה, בעוד ברזיל ככל הנראה גם תהיה שם, אך היא תיאלץ להבטיח זאת מול קרואטיה, או לקוות להפסד אירני מול... סלובניה.

קרואטיה - טוניסיה 64:84

קרואטיה איבדה הרבה גובה בעקבות ההפסד לסלובניה, שהותיר אותה עם מאזן שלילי ועם הכבוד המפוקפק להיאבק עם אירן על המקום הרביעי בבית. היום הוציאו הקרואטים את העצבים על הטוניסאים המסכנים, שלא הובילו ולו פעם אחת לכל אורך המשחק, ונחלו תבוסה אופיינית נוספת. בויאן בוגדנוביץ', מנקודות האור של הקרואטים עד כה, הוביל עם 19 נקודות, בעוד מרקו פופוביץ' הוסיף 16, 5 אסיסטים ו-4 ריבאונדים, כאשר אנטה טומיץ' סיים עם 15 ו-9 ריבאונדים. כוכב הנבחרת, רוקו לני אוקיץ', ניצל את המשחק הקל כדי לנוח, ולשחק 4 דקות בלבד.

בית א'

ארגנטינה - ירדן 79:88

ארגנטינה לא נתקלה בקשיים מיוחדים בשלושת משחקיה עד כה, ודווקא היום היא נאלצה להזיע, כאשר סרחיו הרננדז נדרש להשתמש בכוכביו למשך דקות רבות - הרבה יותר ממה שהיה רוצה לקראת שמינית הגמר. הדרום אמריקאיים כבר פתחו פער של 20 הפרש בשלהי הרבע השני, אלא שירדן העיקשת צימקה עד 73:69, חמש דקות לסיום, אלא ששם נסיון הקאמבק נעצר. לואיס סקולה סיים משחק אדיר של 30 נקודות ו-12 ריבאונדים, כאשר קרלוס דלפינו הוסיף 18. הירדנים נותרים ללא ניצחונות, בעוד הארגניטנאים עושים צעד משמעותי אל עבר הבטחת המקום הראשון בבית א'.

סרביה - אוסטרליה 79:94

הסרבים פירקו את כל העצבים מההפסד הדרמטי בשתי הארכות לגרמניה עם 69:112 מוחץ על ירדן, אבל הערב זה שוב הלך הרבה יותר קשה, למרות חזרתו של ננאד קרסטיץ', ששיחק את משחקו הראשון מאז אותה השעיה בעקבות הקטטה מול יוון. סרביה פתחה טוב יותר ועלתה ל-30:41 בשלהי הרבע השני, אלא שהאוסטרלים העקשים, שכבר הוכיחו שאסור לזלזל בהם, לא אמרו נואש, ושתי נקודות של בראד ניולי צימקו ל-77:73 בלבד, חמש דקות לסיום.

אך שם זה נעצר. מילוש טאודוסיץ' ונוביצה וליצ'קוביץ' דייקו מהקו, אוסטרליה החטיאה מבחוץ, וההפרש צמח וצמח, כאשר רק השריקה לסיום גאלה את האוסטרלים מייסוריהם. סרביה משיגה ניצחון חשוב, ועולה באופן מעשי לשמינית הגמר. טאודוסיץ' הנפלא הוביל עם 19 נקודות ב-25 דקות, בעוד וליצ'קוביץ' המוכשר הוסיף 18 ו-8 ריבאונדים וננאד קרסטיץ' סיים עם 14 ו-10 ריבאונדים.

אנגולה - גרמניה 88:92

רכבת ההרים של הגרמנים, שהחלה עם הניצחון המדהים על סרביה ונמשכה בתבוסה המשפילה לאוסטרליה, הגיעה היום לתחתית נוספת. אחרי רבע ראשון צמוד הפתיעו האנגולים ופתחו יתרון 9 ברבע השני, פער עליו שמרו עד הכניסה לרבע האחרון. גרמניה עוד הצליחה לחזור ובמצב של 78:78 היתה יכולה לנצח את המשחק, אלא שהחטאה של הייקו שפרציק שלחה את המשחק להארכה. אלא ששם גרמניה שוב נפלה מהרגליים. אנגולה עלתה ל-80:86 בחמש הדקות הבאות, דייקה מהקו, וסגרה עניין. הניצחון הנאה מקרב מאוד את האנגולים המפתיעים לשמינית הגמר, בעוד גרמניה תהיה חייבת לנצח מחר את ירדן, ולהתפלל לתוצאות טובות מהמגרשים המקבילים. אולימפיאו קיפריאנו הוביל את האנגולים המפתיעים עם 30 נקודות גדולות בעוד חואקין גומס הוסיף 16 ו-14 ריבאונדים. מנגד, 23 של יאן יאגלה לא הושיעו את הגרמנים המאוכזבים.

בית ג'

רוסיה - סין 80:89

מיד לאחר הניצחון הדחוק על חוף השנהב הודיע דייויד בלאט שלא ימשיך בנבחרת רוסיה לאחר הטורניר. הערב, לראשונה מאז הודעתו הדרמטית משהו, נראה ששחקניו של בלאט לא הושפעו לרעה, לפחות לא על הפרקט. שוב ללא ויקטור חריאפה הפצוע הוכיחה רוסיה כי השלם גדול מסך חלקיו, כאשר משחק התקפי מאוזן להפליא ומחצית שניה נהדרת עזרו לבלאט ושחקניו להשיג את הניצחון החשוב. הסינים כבר הובילו ב-8 נקודות ברבע הראשון, אלא שרוסיה הגיבה מצוין, ולאחר 73:73, חמש דקות לסיום, סיימה רוסיה את המשחק עם ריצת 7:16 מצוינת. הסינים, שאכזבו מול פורטו ריקו, מתרחקים משמינית הגמר.

סשה קאן המצוין הוביל את הרוסים עם משחק גדול של 16 נקודות ו-14 ריבאונדים, אנטון פונקרשוב הוסיף 15, בעוד סרגיי מוניה (4 ריבאונדים, 6 אסיסטים) וסרגי ביקוב (4 ריבאונדים, 5 אסטסים) הוסיפו 14 כ"א. מנגד הוביל סון יו את הסינים עם 19 נקודות.

טורקיה - פורטו ריקו 77:79

המארחים רוכבים על גבי ההתלהבות מהניצחון הגדול על יוון, ושמרו גם הערב על מאזנם המושלם. זה אמנם לא הלך פשוט, כאשר לאחר רבע ראשון הפתיעה פורטו ריקו ועלתה ליתרון 44:53, אלא שהידו טורקוגלו וארסן איליאוסבה החזירו את נבחרתם למשחק, על אף אחוזים נוראיים מקו העונשין. טורקיה עלתה ל-64:73, ארבע דקות לסיום, ועל אף שהפורטו ריקנים החביבים כבר צימקו ל-79:77, נסיון שלשה של אנחל וסאלו בשניה האחרונה יצא החוצה, והעניק את הניצחון לטורקים. טורקוגלו הוביל את המנצחים עם 16 נקודות, כאשר איליאסובה הוסיף 13 ו-13 ריבאונדים. וסאלו קלע 19 לפורטו ריקו, שנאלצו להסתדר ללא קרלוס ארויו. המארחת עושה צעד נוסף אל עבר הבטחת המקום הראשון, בעוד פורטו ריקו תהיה חייבת לנצח מחר את חוף השנהב אם ברצונה לעלות לשמינית הגמר.

יוון - חוף השנהב 60:97

היוונים ספגו את הפסדם הראשון דווקא מול היריבה השנואה מטורקיה, ולמזלם הם קיבלו יריבה נוחה לפריקת תסכולים בדמותה של חוף השנהב, שעדיין נותרה ללא ניצחון. המשחק הערב לא היה כוחות בכלל, כאשר רבע שני מדהים של 5:27 מצד היוונים סגר את הסיפור, כאשר היתרון היווני הגיע עד 45 נקודות בשלב מסוים. ניק קאלייטס הוביל את המנצחים עם 15 נקודות, 8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, בעוד קונסטנטינוס צרצאריס וגיאורגיוס פרינטזיס הוסיפו 12 כ"א. סופוקליס שחורציאניטיס סיים עם 10. מחר תפגוש יוון את רוסיה בקרב גדול על מאבקי מיקום לקראת שמינית הגמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בית ד'

ספרד - לבנון 57:91

אם ההפסד לצרפת התקבל בספרד כגמגום של התחלה, הקריסה ברבע האחרון מול ליטא שהובילה להפסדה השני של אלופת העולם כבר הדליק את כל הנורות האדומות בקרב המחנה הספרדי. וכך, שאפילו ההעפלה לשמינית הגמר היתה מוטלת בספק, עלתה אלופת אירופה ואלופת העולם בידיעה שאין מקום לגמגם יותר. ברבע הראשון זה הלך קשה, כאשר ג'קסון ורומאן הפציץ 12 נקודות והחזיק את לבנון הכי קרוב שאפשר, אלא שלאחר שהפורוורד המצוין ספג עבירה רביעית טסה ספרד קדימה, עלתה ליתרון דו-ספרתי וסגרה עניין עוד ברבע השלישי.

מארק גאסול נתן את משחקו הטוב ביותר בטורניר עד כה עם 25 נקודות ב-10 מ-13 מהשדה, בעוד חברו לקו הקדמי, פראו ואסקז, הוסיף 15. ריקי רוביו (2), חואן קרלוס נבארו (5) ורודי פרננדז (5) לא בלטו. מנגד הוביל ורומאן את הלבנונים, עם 22 נקודות ו-8 ריבאונדים. כעת עומדים הספרדים על מאזן של 2:2, ומחר הם יפגשו את קנדה, בתקווה להפסד ניו זילנדי במשחק המקביל (מול צרפת), שיקנה להם את המקום השלישי בבית. זה מה שנשאר.

ליטא - צרפת 55:69

השתיים שהדהימו את ספרד והגיעו למחזור המשחקים הרביעי ללא הפסד רצו להמשיך לחיות את החלום. בפועל, מי שנותרה מושלמת היא ליטא הנהדרת, שהמשיכה את המומנטום המצוין מהניצחון הגדול על ספרד אמש, במשחק הפכפך ומשוגע. צרפת הובילה 11:24 בתום הרבע הראשון וכבר עלתה ליתרון בן 15 נקודות, אלא שברבע הבא עצרו הליטאים את הטריקולור על שש נקודות בלבד, וחזרו למשחק. רבע שלישי ענק של 11:28 עזר לליטא לפתוח יתרון מדהים בן 17 נקודות, ומשם צרפת כבר לא ידעה כיצד לחזור. יונאס מאצ'יוליס, עם אליפות נהדרת, שוב בלט בשורות הליטאים עם 19 נקודות, כאשר לינאס קלייזה הוסיף 15. מנגד, רק ניקולה באטום (13) ומיקאל ג'לאבל (10) קלעו בספרות כפולות עבור הצרפתים.

קנדה - ניו זילנד 71:61

הקנדים השאפתניים הגיעו לאליפות הנוכחית אופטימיים למדי, אלא שהערב הם מצאו עצמם עם הפסד רביעי ברציפות, שחיסל סופית את חלומות ההעפלה שלהם. ניו זילנד, שמחצה את לבנון, עשתה צעד ענק אל עבר שמינית הגמר, נטלה את ההובלה כבר מהדקות הראשונות, וברבע השלישי יתרונה כבר הגיע עד 29:42. קנדה הצליחה לצמק עד 62:57, דקה וחצי לסיום, אלא ששלשה אופיינית של קירק פני סגרה את הסיפור. פני הוביל, כהרגלו, את המנצחים 18 נקודות, בעוד קייסי פרנק סיים ערב סולידי של 14. את הקנדים הובילו ג'בון שפרד (15), ג'ואל אנתוני (13) ודנהאם בראון (12).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully