וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדובאסקט: צרפת הדהימה את ספרד

אלופת העולם הפסידה 72:66. ארה"ב הביסה את קרואטיה, ארגנטינה גברה על גרמניה. ניצחונות גם ליוון, טורקיה ורוסיה

בשקט בשקט, ללא כוכבים רבים, יצאה הערב (שבת) לדרך אליפות העולם 2010 בכדורסל בטורקיה, שמאיימת להיות צמודה מתמיד. 24 נבחרות מרחבי תבל חולקו לארבעה בתים, כאשר ארבע הראשונות מכל בית יעפילו לשלב הבא. כבר מכדור הפתיחה היה ברור שגם הנבחרות הקטנות שהגיעו לאליפות ינסו לעשות חיים קשים לפייבוריטיות, אבל להפתעה כמו הפסד של אלופת העולם המכהנת, ספרד, כבר במשחק הראשון נראה שאיש לא ציפה. צרפת, שכמעט ולא העפילה לאליפות אירופה האחרונה גברה על הספרדים 66:72, ואותתה לשאר הנבחרות שנראה שהשנה האליפות פתוחה לחלוטין.

גם ארגנטינה כמעט והפסידה את המשחקה הראשון, אבל היא הצליחה להתאושש בזמן, וגברה לבסוף על גרמניה 74:78, תודות למשחק גדול של דלפינו. מי שלא התקשתה כלל היא נבחרת ארצות הברית, שהגיעה נטולת כוכבים יחסית, אבל לפחות לפי משחק הפתיחה שלה, נראה שגם הפעם העולם ייאלץ לעבוד קשה. האמריקאים הביסו את קרואטיה 78:106, ושלחו מסר ברור לשאר היריבות העתידיות שלהם. יוון סבלה מהרחקתם של סופוקליס שחורציאניטיס ואנטוניס פוטסיס, שלא שיחקו בגלל התגרה מול סרביה, אך הסתדרה גם בלעדיהם וניצחה 81:89 את סין המסוכנת. אוסטרליה כמעט והחליקה מול ירדן, אך הצליחה לנצח לבסוף 75:76.

סלובניה נראתה בכושר מצויין כשהביסה את טוניסיה הקטנה 56:80, בעוד ליטא חטפה לא פחות מ-37 נקודות מקירק פני, אבל זה עדיין לא הספיק לניו זילנד, שהפסידה 92:79. פורטו ריקו סבלה מיום חלש של קרלוס ארויו והפסידה לנבחרת רוסיה של דייויד בלאט 75:66, שהתגברה על חסרונו של ויקטור חרייפה. סרביה, שסבלה מחסרונם של קרסטיץ' וטאודוסיץ' המורחקים בעצם לא סבלה כלל, והתעללה באנגולה המסכנה עם 44:94. מי שעוד סבלה מהתעללות היא חוף השנהב, שקיבלה למשחק הפתיחה שלה את מארחת הטורניר, טורקיה. זה נגמר בתבוסה ב-39 הפרש, כשהטורקים ניצחו 47:86. במשחק האחרון של הערב גברה ברזיל על אלופת אסיה, אירן, 65:81.

בית א' (קייסרי)

אוסטרליה - ירדן 75:76

האוסטרלים, שסומנו על ידי רבים כנבחרת שיכולה להפתיע וללכת רחוק במונדובאסקט, קיבלו כבר במשחק הראשון שיעור מאלף מה קורה אם לא מגיעים מוכנים. הירדנים, שדווקא אותתו במשחקי ההכנה שהם לא עומדים לוותר לאף נבחרת, תפסו פיקוד ברבע הראשון, עצרו את היריבה שלהם על 12 נקודות ב-10 דקות, והוליכו 32:39 במחצית. מאריץ' ואנדרסון התעוררו במחצית השניה והצליחו להשוות, אבל הירדנים שוב תפסו את היתרון, וכבר עלו ליתרון 6, דקה וחצי לסיום. אלא שמאותו רגע קלעו הירדנים רק נקודה בודדת עד לסיום, פטריק מילס ומאט נילסן השלימו ריצת 1:8, והירדנים החטיאו שלוש פעמים בהתקפה האחרונה שלהם.

אלכסנדר מאריץ' הוליך את קלעי אוסטרליה עם 23 נקודות (10 מ-14 מהשדה) ו-10 ריבאונדים, כשדייויד אנדרסן הוסיף 22 ו-9 ריבאונדים משלו. פטריק מילס שקלע את הנקודות הקריטיות שלו בסיום סיים עם 10, בעוד מאט נילסן רשם 9 נקודות ו-5 ריבאונדים. זאיד עבאס הוליך את הירדנים עם 20 נקודות ו-9 ריבאונדים בעוד ראשיים רייט קלע 16 וחילק 3 אסיסטים.

סרביה - אנגולה 44:94

ולמשחק החד צצדי ביותר של יום הפתיחה הגיעו סרביה ואנגולה. הסרבים התעסקו בימים האחרונים בעיקר בהרחקתם של ננאד קרסטיץ' ומילוש טאודוסיץ' בגלל התגרה מול יוון, אבל עושה רושם שגם אם היו מופיעים הסרבים עם הרכב הנוער שלהם זה היה נגמר רע עבור אנגולה. עד כמה חד צדדי היה המשחק? הרבע הראשון נגמר 9:25 לסרבים, והשני 9:18. סרביה לא הרפתה לרגע, לא ריחמה וטסה ל-14:34 ברבע השלישי, כשהיא עולה ליתרון 55, ולאנגולים נותר רק לחכות בסבלנות עד שהסיוט הזה ייגמר.

אלכסנדר ראסיץ' הוליך את קלעי סרביה עם 19 נקודות (7 מ-8 מהשדה) כשהוא מחלק גם 3 אסיסטים, בעוד דושקו סאבנוביץ' מוסיף 13 נקודות ו-5 ריבאונדים מהספסל. את אנגולה הוליך אולימפיו קיפריאנו עם 10 נקודות והיה היחידי שקלע בדאבל פיגרס לנבחרת המסכנה, שקלעה רק ב-16.5 אחוזים מחוץ לקשת, וב-33 אחוזים ל-2. עובדה סטטיסטית נוספת שעשויה להצביע על מהלך המשחק היא העובדה שסרביה לקחה 47 ריבאונדים לעומת 23 של אנגולה.

ארגנטינה - גרמניה 74:78

בדיוק כמו ספרד, גם הארגנטינאים כמעט ואיבדו את המשחק הראשון, אבל בשונה מהם, הם הצליחו להתעשת ברגע האחרון ולשנות את הנתיב אליו הלך המשחק. הגרמנים, נטולי דירק נוביצקי הוליכו לאורך מרבית המחצית הראשונה, אבל ארגנטינה התעוררה התקפית ברבע השלישי, ולרבע האחרון היא עלתה ביתרון דו ספרתי. גרמניה לא ויתרה, החלה בקאמבק, ו-3 דקות לסיום הראה הלוח שיוויון. משם והלאה הפך המשחק לקרב של החטאות, וזריקות עונשין, ובסיום היתה ידו של קרלוס דלפינו על העליונה, כשקלע שלוש זריקות עונשין מוצלחות, וסגר את המשחק.

דלפינו עצמו קלע 25 נקודות לארגנטינה (6 מ-17 מהשדה) והוסיף גם 7 ריבאונדים, כשלואיס סקולה מסייע לו עם 20 נקודות (אם כי באחוזים נוראיים, רק ב-4 מ-13 מהשדה). פבריציו אוברטו הוסיף 11 ו-7 ריבאונדים. את גרמניה הוליכו דמונד גרין עם 20 נקודות (3 מ-3 מחוץ לקשת) וטיבור פלסיס שהוסיף 12 משלו, אבל הגרמנים איבדו לא פחות מ-16 כדורים, חלק קריטי מהם בסיום המשחק.

בית ב' (איסטנבול)

סלובניה - טוניסיה 56:80

בסלובניה ידעו היטב כי לבית שבו הם נמצאים, הם מגיעים כפייבוריטים, יחד עם ברזיל. לכן, ניתן היה להבין את החשש הקל בפתיחה מנבחרת לא ידועה כמו טוניסיה. אלא שמהר מהר החשש הזה התפזר, כשהסלובנים השתלטו לחלוטין על המשחק. ההגנה הסלובנית עבדה מצויין ועצרה את הטוניסאים על 28 נקודות בלבד במחצית, בדרך ליתרון 12. למרות היתרון הזה, לא הורידו הסלובנים את הרגל מהגז, וטסו ל-12:24 ברבע השלישי, כשהם הופכים את הרבע האחרון לגארבג' טיים מוחלט.

גאספר וידמאר הוליך את קלעי סלובניה כשעלה מהספסל וקלע 17 נקודות באחוזים נהדרים (7 מ-8 מהשדה), להם גם צירף 7 ריבאונדים. גוראן דראגיץ' גם הוא עשה חיים קשים לטוניסיה מתחת לסל כשקלע 16 ואסף 7 ריבאונדים, כשבוסטיאן נאכבר הוסיף 14, 5 ריבאונדים ו-3 אסיסטים למנצחים. לטוסניה היה רק שחקן אחד בדאבל פיגרס: סאלח מג'רי, שקלע 11 נקודות עבור המפסידים.

ארצות הברית - קרואטיה 78:106

המאירקאים אמנם הגיעו בלי קובי בריאנט, דווין וויד, לברון ג'יימס או כוכבים אחרים, אבל לפחות מול קרואטיה הם הוכיחו שהם עדיין מכונת התקפה משומנת מאוד. הקרואטים דווקא היו במשחק בפתיחה ולא נתנו ליריבים שלהם לברוח, אבל אז הגיע רבע שני קטסטרופלי שלהם, בו קלעו רק 6 נקודות, וארצות הברית הוליכה ב-28 הפרש במחצית. משם והלאה זה רק הלך ביתר קלות עבור האמריקאים, שסביר להניח שציפו למעט יותר קרב במשחק הפתיחה.

קווין דוראנט הוליך כרגיל את קלעי ארצות הברית עם 14 נקודות, 6 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, וקיבל סיוע מאריק גורדון עם 13 נקודות ומצ'ונסי בילאפס שקלע 12. ראסל ווסטברוק סגר חמישה קלעים בדאבל פיגרס עם 11 נקודות ו-4 אסיסטים למנצחים. את קרואטיה הוליך בויאן בוגדאנוביץ' עם 17 נקודות ו-5 ריבאונדים, בעוד מרקו פופוביץ' צלף 16 (3 מ-5 מחוץ לקשת) והוסיף 5 ריבאונדים ו-3 אסיסטים. רוקו לני אוקיץ' סגר משחק נוראי עם 5 נקודות בלבד (2 מ-11 מהשדה).

ברזיל - אירן 65:81

הברזילאים היו בטוחים שהמשחק הזה הולך להיות הרבה יותר קשה ממה שהוא היה, אבל ברחו לאלופת אסיה כבר ברבע הראשון, ומשם החזיקו ביתרון דו ספרתי לאורך כל המשחק. גיירמה ג'יובאנוני הוליך את קלעי ברזיל עם 17 נקודות, בעוד טיאגו ספליטר וליאנדרו בארבוסה מוסיפים 13 נקודות כל אחד. חאמד חאדדי הענק הוליך את קלעי אירן עם 16 נקודות, בעוד מהדי קאמרני הוסיף 13 למפסידים.

בית ג' (אנקרה)

יוון - סין 81:89

היוונים היו מודאגים מעונש ההרחקה של שחורציאניטיס ופוטסיס, שקבע כי השניים לא יוכלו לשחק בשני המשחקים הראשונים של הנבחרת, אבל את מבחן האש הראשון הם עברו בהצלחה. יוון פתחה נהדר את המשחק ועלתה ליתרון מהרגע הראשון, כשלמחצית היא ירדה עם יתרון 10 מבטיח. סין, שחסרה כמובן את יאו מינג הפצוע הצליחה לחזור למשחק ברבע השלישי כשהיא פוגעת מחוץ לקשת ומצמקת ל-3 בלבד, כשיי ז'יאנליאן מאמלל את ההגנה היוונית פעם אחר פעם, אבל זיזיס היה נהדר עבור היוונים, ומנע בעזרת בורוסיס וספאנוליס את הקאמבק של הסינים.

בורוסיס (10 ריבאונדים) וזיזיס (5 אסיסטים) הוליכו את קלעי נבחרת יוון עם 21 נקודות כל אחד, כשואסילי ספאנוליס מוסיף 19 נקודות משלו. דימיטריוס דיאמנטידיס השתגע מעט מחוץ לקשת כשניסה לזרוק לא פחות מ-13 שלשות ופגע רק בשלוש מהן, אבל סיים עם 11 נקודות ו-7 ריבאונדים. סין קיבלה תצוגה טובה מיי ז'יאנליאן שהוליך אותה עם 26 נקודות ו-13 ריבאונדים, אבל גם סון יו וגם וואנג ז'יז'י שקלעו 15 נקודות כל אחד, סבלו מאחוזים חלשים מהשדה.

רוסיה - פורטו ריקו 66:75

נבחרתו של דייויד בלאט הגיעה ללא מספר כוכבים בדמות ג'יי אר הולדן וכמובן ללא אנדריי קירילנקו, כשגם ויקטור חרייפה לא היה יכול לשחק במשחק הפתיחה, אבל את כל זאת לא הצליחה פורטו ריקו לנצל. קרלוס ארויו וחבריו, שכבר במשחקי ההכנה נראו רע, פתחו רע מאוד את המשחק, כשהם קולעים רק 8 נקודות ברבע הראשון ומאפשרים לרוסיה לברוח. חוסה חואן בראה שמר את הפורטוריקנים בתמונה, וברבע השלישי אף הצליחה הנבחרת לעלות ליתרון, אבל שחקניו של בלאט שלטו בריבאונדים, וברבע האחרון עצרו את היריבים שלהם על 11 נקודות בלבד, בדרך לניצחון החשוב.

סרגיי מוניה חיפה על היעדרותו של חרייפה עם 16 נקודות (4 מ-8 לשלוש), 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, בעוד טימופיי מוזגוב ואלכסנדר קאון (7 ריבאונדים) קלעו 13 נקודות כל אחד למנצחים. חוסה חואן בראה הוליך את קלעי פורטו ריקו עם 25 נקודות, כשפיטר ג'ון ראמוס מסייע לו עם 15 ו-9 ריבאונדים. קרלוס ארויו איכזב מאוד עם 4 נקודות (2 מ-7 מהשדה) ואסיסט בודד.

טורקיה - חוף השנהב 47:86

הקהל המקומי חיכה בקוצר רוח לפתיחת הטורניר, וקיבל מנבחרתו הצגה נהדרת כבר במשחק הפתיחה. מול הטורקים התייצבה נבחרת חלשה במיוחד ומוגבלת התקפית, שקלעה 11 נקודות בכל אחד מהרבעים, חוץ מבשלישי, אז קלעה 14. עם יכולת התקפית שכזו, לא פלא שהמשחק הגיע עד 40 הפרש, בעוד הקהל המקומי דוחק בנבחרתו להגדיל עוד ועוד את היתרון עד לסיום.

בטורקיה בלטו עומר אונן שקלע 18 נקודות (4 מ-5 לשלוש) וארסן איליאסובה, שקלע 17 ושלט לחלוטין מתחת לסים, עם 12 ריבאונדים. הידו טורקוגלו לא ממש הצליח להיכנס למשחק, ולמעשה לא קלע אף סל שדה (0 מ-4), אבל אסף חמישה ריבאונדים וחילק כמות זהה של אסיסטים. את חוף השנהב הוליך ג'ונתן מוניונגו קייל כשקלע 10 נקודות ואסף 8 ריבאונדים.

בית ד' (איזמיר)

ליטא - ניו זילנד 79:92

ליטא כבר מזמן אינה אותה נבחרת שהדהימה את נבחרת החלומות האמריקאית, אבל גם עם דור המעבר, היא עדיין מסוכנת מאוד. הניו זילנדים היו בתמונת המשחק לאורך הרבע הראשון ואף הוליכו, אך אז הקשיחה ליטא את ההגנה שלה, עצרה את ניו זילנד על 10 נקודות בלבד ברבע השני, ועלתה ליתרון 16. ניו זילנד הצליחה למצוא את עצמה בהתקפה כשהיא מקבלת תצוגת תכלית משחקנה לשעבר של מכבי תל אביב, קירק פני, שפשוט התפוצץ בהתקפה, אבל פשוט לא הצליחה לעצור בצד ההגנתי את לינאס קלייזה, והליטאים שמרו על היתרון הגדול עד לסיום.

קלייזה, שהפך למנהיג הבלתי מעורער של הנבחרת הליטאית, סיים עם 27 נקודות ו-8 ריבאונדים, בעוד פאוליוס יאנקונאס הוסיף 15, ויונאס מאצ'יוליס המצויין קלע 14 וחילק 4 אסיסטים למנצחים. קירק פני הוליך את קלעי ניו זילנד עם יום רע מחוץ לקשת (רק 1 מ-9 לשלוש) אבל סיים עם 37 נקודות (9 מ-11 ל-2). מיקה ווקונה הוסיף 19 נקודות למפסידים.

לבנון - קנדה 71:81

התוצאה הזאת לא צריכה להפתיע איש, לאחר שהקנדים נראו רע מאוד במשחקי ההכנה, ואף נחלו הפסד ללבנון רק בשבוע שעבר. קנדה הפעם נראתה טוב יותר והוליכה ביתרון 3 במחצית, אבל הלבנונים נהנו מרבע האחרון נהדר, בו עצרו את הקנדים על 13 נקודות בלבד לעומת 24 שלהם, ושייטו אל עבר ניצחון ראשון משמעותי.

פאדי אל חאטיב הוליך את קלעי לבנון עם 29 נקודות והוסיף גם 7 ריבאונדים, רוני פאחד קלע 17 (3 מ-6 לשלוש) ומאט פריי סיים עם 12. הקנדים קיבלו משחק טוב של ג'ואל אנתוני עם 17 נקודות (8 מ-12 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, כשדלהם בראון מריץ טוב את ההתקפה עם 13 נקודות ו-5 אסיסטים, אך כאמור, זה לא הספיק.

צרפת - ספרד 66:72

מי היה מאמין שדווקא אלופת העולם תהיה זו שתחליק כבר במשחק הראשון? הספרדים לא נראו הכי חדים במשחקי ההכנה, אבל הם לרוב השיגו ניצחונות. ההפסד הביתי שלהם הערב פתאום מרים לא מעט סימני שאלה לגבי ההמשך. דווקא הפתיחה היתה כולה של ספרד, שהוליכה 9:18 בסיום הרבע הראשון, אבל הצרפתים השיבו מלחמה, וצימקו לנקודה בלבד במחצית. עד לרבע האחרון היו השתיים צמודות, ו-6 דקות לסיום עוד הוליכה ספרד ב-4, אבל זה היה היתרון האחרון שלה. ניקולה באטום ומיקאל ג'לאבל השתלטו על המשחק, הספרדים לא הצליחו להשיג סל שדה, ודקה לסיום עלתה צרפת ליתרון 8, ממנו אלופת העולם לא חזרה.

ג'לאבל הוליך את הצרפתים המפתיעים, שהגיעו ללא טוני פרקר לאליפות, עם 16 נקודות ו-7 ריבאונדים, כשניקולה באטום המצויין הוסיף 14. אנדרו אלביסי קלע 13 ואלאן קופי הוסיף 11 משלו למנצחים. את ספרד הוליך חואן קרלוס נבארו עם 17 נקודות, 4 ריבאונדים ו-3 חטיפות בעוד רודי פרננדז קולע 13 ומוריד 5 ריבאונדים. מלבדם לא היה כמעט לספרדים אף אחד, כשפיליפה רייס קולע 9 בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully