וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון דו ספרתי על פינלנד, ואפשר לקרר שמפניות

24.8.2010 / 0:16

מה צריכה ישראל כדי לעלות לטורניר? שני ניצחונות ואנחנו שם, ניצחון גדול על פינלנד, ורק הפתעה תשאיר אותנו בחוץ

הניצחון הגדול הערב (שני) של נבחרת ישראל על לטביה בריגה קירב את שחקניו של אריק שיבק בצורה משמעותית לאליפות אירופה 2011. במידה ונבחרת ישראל תנצח ביום חמישי את פינלנד ביד אליהו, היא תבטיח את המקום השני בבית, וניצחון נוסף על מונטנגרו יעלה את ישראל מהמקום הראשון לאליפות אירופה. כדי לסיים באחד מהמקומות השניים הטובים ביותר, ישראל תהיה חייבת לנצח את פינלנד בהפרש גדול מספיק, כדי שגם הפסד במונטנגרו לא ישנה את התמונה.

במידה וישראל תסיים עם אותו מאזן כמו נבחרת נוספת שתסיים במקום השני בבית אחר, מה שיקבע הוא יחס הסלים, שבמקרה של ישראל עומד כרגע על 1.14 (מחושב לפי כמות הסלים שנקלעו, חלקי כמות הסלים שנספגו). ניצחון גדול על פינלנד יגדיל את היחס הזה, ויעלה את ישראל בצורה כמעט ודאית במקרה של שיווין עם נבחרות אחרות. הפסד לפינלנד, שתשחק ביום חמישי על ההזדמנות הריאלית האחרונה שלה להעפיל לאליפות אירופה, בתוספת ניצחון איטלקי על מונטנגרו, יכניס את ישראל למצב בו רק ניצחון על מונטנגרו ישלח את הנבחרת לאליפות אירופה, והפסד למשחקי ההזדמנות האחרונה.

אם ישראל תפסיד באחד המשחקים ותסיים במקום השני, אפשרות שנראית ריאלית מאוד, היא תקווה כי המקום השני בבית ג' יסיים עם מאזן 4:4. מצב כזה יקרה רק במידה ובולגריה או גיאורגיה יפסידו במחזור הבא, והמפסידה מביניהן תנצח במפגש בין שתי הנבחרות במחזור האחרון, בנוסף להפסד של פולין במחזור האחרון לבלגיה. במידה ובולגריה וגיאורגיה יפסידו במחזור הבא, אז ניצחון של בלגיה על פולין יספיק. אם אחד התסריטים הללו לא יקרה, הקבוצה במקום השני תסיים עם מאזן 3:5.

ישראל תעדיף שהקבוצה הזאת תהיה גיאורגיה, שכעת נמצאת עם יחס סלים של 0.99, ותצטרך לנצח בערך ב-60 הפרש בשני המשחקים הקרובים כדי לעבור את הנבחרת. במידה ופולין תסיים שנייה, רק ניצחון שלה מעל 20 הפרש מול בלגיה בחוץ במחזור האחרון יתן לה את יחס סלים טוב מזה של ישראל. במידה ודווקא בולגריה תסיים שנייה, ניצחון של 20 הפרש בסיכום שני המשחקים הקרובים, לא משימה בלתי אפשרית, ייתן לה את הכרטיס מעל הנבחרת במצב של שיוויון.

בבית ב', נראה כי תמונת העולות הושלמה עם הניצחון המשכנע של מקדוניה על בריטניה. מקדוניה עוד עשויה לסיים עם מאזן 3:5, אך יחס הסלים המשכנע שלה, 1.185, יאפשר לה להעפיל גם עם המאזן הזה. הבריטים, שרק במידה ויפסידו בשני המשחקים הקרובים במפתיע יסיימו עם מאזן 3:5, נמצאים עם יחס סלים של 1.03, כך שעדיין הם עשויים למצוא את עצמם מחוץ להעפלה אוטומטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully