וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד בלאט מתקרב לאימון מכבי תל אביב

איתן נוח

8.6.2010 / 17:28

המאמן נפגש עם הנהלת הצהובים: "פגישה חיובית". פדרמן: "נשמח אם יאמן". מכבי תל אביב שיחררה את סטפון לאזמה

רויטרס

צילום ועריכת וידאו: נעם אשל

אחרי הדרמה שנרשמה אתמול, בה התברר כי מאמן מכבי תל אביב, פיני גרשון, שהוליך את המועדון בצהוב ללא מעט הישגים בארץ ובאירופה, לא ימשיך בעונה הבאה, החלה הנהלת מכבי לקיים פגישות עם מועמדים אפשריים להחלפתו. עם אחד מהם, דייויד בלאט, נערכה היום (שלישי) פגישה במשרדו של יו"ר המועדון, שמעון מזרחי, ולאחר סיומה נראה כי המאמן מתקרב מאוד לחזרה לקדנציה שניה במכבי תל אביב. למרות שהפגישה עצמה בין הצדדים היתה חיובית מאוד, ברור כי גם הנהלת מכבי וגם בלאט עוד צפויים להיפגש מספר פעמים לפני החלטה רשמית בנושא.

בלאט: "עוד לא סגרנו כלום"

בצאתו מן הפגישה, אמר בלאט: "הייתה פגישה חיובית מאוד, אבל עדיין לא סגרנו כלום. יש עוד כמה דברים שצריך לסגור. שמחתי לראות הרבה חברים ישנים וחדשים. מכבי תל אביב היא אחד המועדונים המובילים בעולם. אני עדיין לא יודע אם אני אהיה מאמן מכבי תל אביב בעונה הבאה. אל תרתמו את העגלה לפני הסוסים".

עם זאת, ברור גם לבלאט שהעבודה עוד קשה, אם יקבל את המושכות: "אם אני אחזור למכבי, זה יהיה בגאווה גדולה ועם מודעות לאתגר הגדול שיש פה. מכבי היום, אחרי העונה הנוכחית, צריכה לחשוב ולבנות מחדש, ובהחלט לשנות כיוון ולהיות יותר טובים, יותר חיוביים ויותר איכותיים מהרבה בחינות. היא בהחלט מסוגלת לעשות כך. אם אני אהיה זה שיעזור להם, הזמן יגיד. אין ספק שעם האנשים שיש פה במערכת, הדבר הזה ייעשה".

על המאמן שעזב, איתו עבד בצמוד, ואיתו זכה במספר תארים, אמר בלאט: "פיני גרשון הוא מהמאנים הגדולים שאירופה ידעה, אבל פיני יהיה הראשון שיגיד שהוא לא המשיח. משיח יש רק בשמים. לעניות דעתי לפיני גרשון צריך להיות מקום בתוך המערכת של מכבי".

הבעלים דייויד פדרמן התייחס לסוגיה מנקודת מבטו והוסיף: "המגמה היא חיובית, נשמח לראות את דייויד בלאט מאמן מכבי תל אביב". למרות זאת אמר פדרמן כי החתימה עשויה לקחת מעט יותר זמן: "יש כל מיני דברים שצריך לסגור, כמו נושא נבחרת רוסיה ודברים פנימיים אחרים. אני מאמין שתוך 48 שעות הנושא יהיה סגור".

בלאט כזכור הגיע למכבי תל אביב והפך לעוזרו של פיני גרשון. יחד הם זכו בגביע אירופה עם הקבוצה בשנת 2001, ולאחריה, כפי שהבטיח, פרש פיני גרשון והשאיר בידי בלאט את המושכות. בלאט הפך למאמן ראשי של הצהובים בין 2001 ל-2003, במהלכן עבר תקופה לא קלה מצד הקבוצה והאוהדים, שהתרגלו לניצחונות ולא קיבלו בקלות את ההפסדים באירופה. בשנת 2003 החליף פיני גרשון את בלאט, לקראת עונה חשובה עבור המועדון, שידע כי הוא עומד לארח את הפיינל פור.

בהמשך הדרך אימן בלאט את בנטון טרוויזו איתה זכה באליפות באיטליה, ועונה לאחר מכן אסף לחיקו גם את הגביע. ב-2007 הוליך את נבחרת רוסיה לזכייה מדהימה באליפות אירופה, ובינתיים הפך למאמנה של אפס פילזן, אך עזב ב-2008 בגלל בעיות כספיות של המועדון. בלאט חתם בדינמו מוסקבה, אך גם אותה עזב לאחר שגם היא נקלעה לבעיות. את העונה האחרונה סיים כמאמנה של אריס סלוניקי, לאחר עזיבתו של פוטיוס קציצריס, והוביל אותה לפלייאוף, שם הודחה לאחר שני הפסדים לאולימפיאקוס בשמינית הגמר.

בתוך כך, הודיעה הערב מכבי תל אביב כי לא תממש את האופציה על סטפון לאזמה לעונת המשחקים הקרובה. לאזמה תרם העונה 6.5 נקודות, 4.4 ריבאונדים ו-1.4 חסימות ב-19 דקות בממוצע למשחק ביורוליג. לקראת סוף העונה נפצע לאזמה, נותח ברגלו והיה חסר לצהובים בפיינל פור.

סוכנו של פיני גרשון, אריק קריין, התראיין לגלי צה"ל והתייחס לסוגיית עזיבתו של גרשון: "פיני מרגיש טוב. הוא בסדר עם עצמו ועם ההחלטות שלו. קרה פה הליך של הנהלה ומאמן וזה בסדר. הדברים סוכמו והצדדים הגיעו להבנות. אני מעדיף לא להיכנס לאיך הוא מרגיש. אני מאמין שבהמשך הוא ישתחרר וידבר קצת. הוא מנסה להבין למה עשו לו את זה וכרגע הוא לא כל כך מבין. אבל הוא קיבל החלטה לנתק את הקשר ואין בעיה מבחינתו כרגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully