וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "ידעתי שזה צריך לקרות"

מאמן גלבוע/גליל התרגש אחרי הזכייה המדהימה של קבוצתו באליפות: "הפעם הרגשתי מוכן". כדיר: "היום הכדורסל ניצח"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

סדרי העולם השתנו הערב (חמישי) בעולם הכדורסל הישראלי, כשהפועל גלבוע/גליל עליון הדהימה את מכבי תל אביב עם 77:90 ענק בגמר הפיינל פור ביד אליהו, ועשתה את הבלתי יאמן כשזכתה באליפות שנייה בתולדותיה. פיני גרשון, האיש שהיה אחראי לאליפות הראשונה של המועדון ב-1993, הפסיד את הצלחת לראשונה מאז הגיע להיכל, והעונה הכאוטית של הצהובים, הסתיימה בתסריט הבלהות של שמעון מזרחי, בדומה להפסד הדרמטי להפועל חולון בגמר לפני שנתיים. חגיגות האליפות הרשמיות של גלבוע/גליל יתקיימו ביום שבת, בשעה 19:30 באולם בגן נר.

"ההרגשה מדהימה"

גיבור הערב היה עודד קטש, כוכב מכבי תל אביב לשעבר ומאמנה לתקופה קצרה וטראומתית לפני שתי עונות, שמיצב את מעמדו ככוכב העולה של עולם הכדורסל המקומי והתקשה לדבר בסיום: "אני לא יודע מה להגיד. את האמת, בשתי הדקות האחרונות חשבתי רק על אבא שלי. זה מתוק, זה הכי כיף בעולם. הסיפוק אדיר. עם פנאתינייקוס הייתי צעיר, זה היה ראשוני ולשחק מול מכבי היה אחרת לגמרי. הפעם הרגשתי מוכן, ידעתי שזה צריך לקרות. השחקנים היום באיזשהו שלב היו גמורים, לקחתי שני פסקי זמן ולא אמרתי מילה, רק כדי שישבו וירגעו. הכל כדי לתת להם הרגשה של ביטחון".

קטש סיפר על התחושות במהלך המשחק, ובמיוחד לאחר שקבוצתו ירדה למחצית בפיגור 50:42. "את האמת? קודם כל הופענו למשחק, באנו היה ברור. שלחנו אותם המון לקו ולא נתנו לשחקנים להיכנס למשחק. במחצית לא דיברתי הרבה, אמרתי מה שאני יכול לתת לכם זה הרבה ניסיון מול מכבי תל אביב. פיגור של שמונה זו בדיוק התוצאה שאתה רוצה לרדת נגד מכבי בהיכל, זה עדיף אפילו על יתרון של חמש".

"זה התואר הראשון שאני זוכה בו כמאמן", אמר קטש. "יש סיפוק אדיר ותחושה טובה. התואר הקודם שזכיתי היה לפני 10 שנים, כשחקן". קטש אף נשאל על תקופתו כמאמן מכבי תל אביב, אז זה הסתיים רע מאוד, בפיטורין. "כשהייתי מאמן מכבי תל אביב דברים פשוט לא הסתדרו. נעשו הרבה טעויות ואני, כאחד שאוהב לקחת אחריות, התרכזתי בטעויות שלי. לא הייתי צריך את האליפות הזאת בשביל להוכיח משהו. ידעתי שאני אוהב כדורסל מספיק בשביל לעשות את זה".

על העונה הבאה ועתידו המקצועי אמר המאמן: "אין הרבה רגעים שאפשר לשמוח בהם אז אני מבקש מכולם לתת לי כמה רגעים של שמחה. אף אחד לא פנה אליי עד היום. ננוח כמה ימים ואז נראה מה הלאה". קטש המשיך ואמר: "אני במקום הכי טוב להיות כמאמן. זה מקום שמקבל את הדברים שלי, והכל נעשה ביחד. יש מקומות בארצות הברית שמאמן נשאר 15 שנה. אם תהיה הצעה שתרגיש לי שתיתן לי אתגר, אני אשקול את זה, אבל אני לא אגיד מה שאמרתי בשנה הבאה, שאני נשאר, ואז אעזוב. לא אלך לשום מקום שחיים אוחיון לא יפרגן לו".

על היכולת של גל מקל אמר קטש: "הוא ילד הכי מדהים בעולם, עשו לו עוול אדיר כשהוא הצטרף אלינו. הוא היה חלק מהקבוצה, עזב ואז חזר. הוא אף פעם לא מתבכיין, הוא גבר. היום הוכחנו שגם איתו וכפארגו ויזרעאלי טובים, אנחנו מסוגלים לנצח. אני לוקח אותו לכל מלחמה".

"זה לא נתפס"

גל מקל, שגם עבורו מדובר בתואר פיקנטי במיוחד, מול הקבוצה אותה עזב במהלך העונה הנוכחית בגלל מיעוט דקות, אמר: "זה חלום שאני חולם כבר חצי שנה. יותר מדי דברים קרו, אבל זה היה ברור וזה היה רשום למעלה. זה היה לי ברור וזה בא לי בחלומות בחצי השנה האחרונה. זו הרגשה מדהימה. זו הייתה שנה רצופת עליות וירידות ומלאת רגעים קשים, אבל יש למעלה מי שמחפה על הכל".

אלישי כדיר, שנבחר לפני הפתיחה לשחקן העונה וסיים עם 11 נקודות, חגג גם הוא בסיום: "חלמנו. ציפייה לנצח תמיד יש, אבל קיבלנו את מכבי תל אביב וזה הכי קשה. אי אפשר לצאת בהצהרות לפני המשחק וכל זה, אבל עכשיו בטח שאפשר: היום הכדורסל ניצח ואנחנו האלופים. ההרגשה מדהימה, אי אפשר לתאר את זה".

גוני יזרעאלי חגג אליפות שנייה בתוך שנתיים ואמר: "זה לא נתפס, אני לא מעכל את זה. בטח רק עוד כמה ימים אבין את מה שהיה פה בכלל. מי היה מאמין? הפעם מי האמין? עם חולון היינו פייבוריטים, היום אף אחד לא האמין. אין ספק שהניסיון עזר קצת. אני שמח שעזרתי לקבוצה. כנראה שכל קבוצה שרוצה אליפות, צריכה לקחת אותי ואת גורדון. זה המתכון הבטוח לאליפות".

חברו לצמד הווינרים, אבישי גורדון, הוסיף: "עשינו את זה ביחד וזו המון אהבה, יש בנו המון אהבה. אחרי הסדרה מול אשקלון אמרתי לגוני שחלמתי שאנחנו עושים את זה עוד פעם, זה היה כתוב למעלה. הייתה לי הרגשה ואם תראו את הקלטת שצילמתי אתם לא תאמינו איך השחקנים האמינו לפני".

הבעלים, חיים אוחיון אמר לאחר החגיגות: "אין לכם מושג איזו שמחה יש היום. אני מאמין בדרך שלנו, והקבוצה מאמינה בדרך. עודד הוא חלק מזה". על העונה הבאה וההשתתפות שלהם באירופה אמר אוחיון: "אנחנו לא רוצים יורוליג. אנחנו רוצים להמשיך באותה דרך, ונהיה ביורוקאפ. על סגל השחקנים נחשוב בשבוע הבא". על התמיכה שהם קיבלו העונה מרענן כץ, ועל התמיכה העתידית של כץ בקבוצה, אמר אוחיון: "רענן כץ שם צ'ק, וגם מחר הוא ישים צ'ק. רענן הוא חבר, והוא שם עשרות אלפי דולרים בשביל הקבוצה. ישנה חברות בינינו, אנחנו שמים את השם שלו על החולצות וזה לא נגד מכבי או נגד אחרים".

אוחיון אף ניצל את ההזדמנות שהקבוצה זכתה באליפות בכדי לנסות ולמשוך משקיעים נוספים לעונה הבאה: "אני קורא לאנשים להצטרף אלינו. יש לנו משהו יפה פה. לא נגדיל את התקציב. זוהי הדרך שלנו והיא טובה". על מאמנו, עודד קטש, והסיכוי שיעזוב בעונה הבאה אמר הבעלים: "אם לעודד תהיה הצעה יותר טובה משלנו, אני אשמח אם הוא יילך. אותו דבר לגבי אלישי כדיר. מעולם לא מנענו מאף אחד לעזוב".

עמית גל הנרגש התייחס בסיום על מאמנו, וטען שהוא צריך להיות מאמנה של מכבי תל אביב: "קטש צריך לחזור לקבוצה בדלת הראשית, אם לא, הוא צריך להמשיך בגליל. עודד לא צריך לעבור שום חישול. אם להשוות פיינל פור לסדרות, לנצח את מכבי וירושלים בשני משחקים זה לא פחות גדול. ניצחנו בסטייל, 13 הפרש ביד אליהו זה גדול. שנה הבאה אין לי בעיה להפסיד להם את האליפות. נעשה את זה שנה-שנה. כמו שטבחים בצבא עושים שבוע-שבוע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully