וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "אלחץ יד רק למי שמכבד אותי"

גרשון הסביר מדוע לא לחץ את ידו של אלפסי, שאמר: "אם ככה הוא מתנהג, שיבושם לו". מאמן מכבי התנצל על האיחור למסע"ת

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יותם רונן

מתיחות גדולה נרשמה בין מכבי תל אביב לברק נתניה לקראת חצי גמר הפיינל פור, אך בסופו של דבר המשחק עצמו לא הצליח לייצר את המתח גם על הפרקט, לאחר שהאלופה הביסה ללא תנאי את שחקניו של אריק אלפסי, 78:104.

כזכור, אלפסי תקף את פיני גרשון במסיבת העיתונאים, רמז שהוא מרבה להתלונן לשופטים ללא הצדקה, ולאחר המריבה על הספסלים - נדמה שנתניה בעיקר הרגיזה את שחקני האלופה ויצרה אצלם מוטיבציה מיוחדת. לא רק שהאלופים התנפלו על שחקני נתניה כבר מהרגע הראשון, בסיום המשחק גרשון אף מיהר לרדת לחדר ההלבשה מבלי ללחוץ את ידו של אלפסי.

אגב, היום (רביעי) התנצל גרשון על איחורו למסיבת העיתונאים, והקנס, שהוטל על קבוצתו בוטל. "אני מתנצל שלא הופעתי בזמן למסיבת עיתונאים", מסר גרשון בהודעה. "אני מתנצל בפני התקשורת ומנהלת הליגה. אני מכבד את התקשורת ואת עבודתה ולא הייתה לי כל כוונה לפגוע בה".

פניני: "לא צריך את המסביב כדי לקבל את הטירוף"

"הוא לא כיבד לא אותי ולא את מכבי תל אביב", הסביר גרשון, "אני לא לוחץ יד למי שמתנהג כך". בהמשך, במסיבת העיתונאים, גרשון אף סירב לשבת לצדו של אלפסי, וגרר את הכיסא לצד הבמה בהפגנתיות כדי לא לשבת לצדו. לעיתונאים אמר: "אם תדברו כמו אלפסי, גם לכם לא אלחץ את היד". בהמשך, גם כשהבמה התרוקנה מהשחקנים, המשיכו השניים לשבת בשני הקצוות כששלושה כיסאות מפרידים ביניהם.

בהמשך הודיעה מנהלת הליגה כי מכבי תל אביב נקנסה בסך של 5,000 שקל מכיוון שגרשון איחר למסיבת העיתונאים, "המנהלת רואה בחומרה התנהגות מזלזלת זו", כך נמסר, "ומקווה שבעתיד מקרים כאלה לא יישנו, ולא תיגרם פגיעה תדמיתית בליגה על ידי זלזול בכלי התקשורת הרבים שנכחו במסיבת העיתונאים".

מהבחינה המקצועית, גרשון נשאל מה הוא יכול לקחת מהמשחק הזה, ששוחק בעיקר באווירת גארבג' טיים, לגמר מול גלבוע/גליל עליון בעוד יומיים: "אני יכול לקחת רק את עשר הדקות הראשונות. היום עשינו את מה שעשינו כל העונה, וזו הקבוצה האמיתית שלנו. יש לתקשורת יומיים לעשות מתח לקראת הגמר. אנחנו פה בשביל לזכות בתואר ולא בשביל לנצח את חצי הגמר, עם כל הכבוד. יכולנו לנצח היום ב-50 הפרש, זה לא היה חשוב. באנו כדי לעלות לגמר".

אנדרו ויז'נייבסקי: "שום דבר הוא לא באמת קל. עשינו עבודה טובה בהתקפה ושיחקנו מצויין בהגנה. היו לנו כמה אימונים מצויינים והתכוננו היטב למשחק הזה. עכשיו אנחנו צריכים להתכונן למשחק הבא. לא היינו מרוגזים אלא מפוקסים. ידענו מה אנחנו צריכים לעשות ועשינו את זה". על הקרב בחמישי נגד קטש ושחקניו, הוסיף: "גלבוע/גליל היא קבוצה צעירה ואגרסיבית, אני בטוח שהם מתרגשים להיות בגמר. אנחנו מצידנו נצטרך לבוא עם אותה אינטנסיביות".

גיא פניני: "התחלנו את המשחק כמו ששיחקנו כל העונה, כלומר נכון, חכם ואגרסיבי. הלכנו לכל המקומות הנכונים שהיינו צריכים ללכת. בפיינל פור לא צריך את המסביב כדי לקבל את האקסטרה של הטירוף. עשינו את העבודה כמו שצריך וביום חמישי מחכה משחק חדש. מחכה לנו משחק שונה ויש לנו את יום רביעי להתכונן".

דרק שארפ: "הגענו באותו ריכוז למשחק והמשחק שלנו מתבסס לא מעט על היכולת המנטלית. נלחמנו כמו קבוצה. מבחינתי מכבי היא הדבר הכי חשוב וזה לא משנה כמה אני משחק".

יניב גרין: "באנו עם המון אנרגיות ומוטיבציה גבוהה. שטפנו את המגרש, הלכנו על נקודת התורפה של היריבה. יצרנו הרבה נקודות קלות, שלטנו בריבאונד ופתחנו הפרש מהר מאוד. ראיתי את המשחק של גלבוע/גליל, הם נראים טוב מאוד, שוטפים את המשחק ורצים. הם קבוצה מאוד ממושמעת, עודד שולט בהם טוב מאוד. נצטרך לעשות את ההתאמות. הם קבוצה שונה מנתניה. נהיה מוכנים".

אלפסי: "אם גרשון בוחר להתנהג כך, שיבושם לו"

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, עזבה את האולם כבר במחצית. גם המאמן אריק אלפסי היה מאוכזב בסיום, אך ידע להשלים עם ההפסד: "לא מפריע לי שפיני לא לחץ לי את היד. אם הוא בוחר להתנהג ככה, אז שיבושם לו. כל הכבוד למכבי תל אביב, מגיע להם. הפסדנו את המשחק כבר ברבע הראשון, עשינו עונה מדהימה חוץ מהיום. כל הכבוד לשחקנים. אלה כנראה הבדלי הרמות בין שתי הקבוצות. לא ניסיתי לזלזל בפיני. אני לא צריך להגן על השופטים. לא רציתי שיופעל מכבש לחצים על השופטים. אני מנסה לשמור על אינטרסים של הקבוצה שלי, לא ניסיתי לנגח ולהעליב אף אחד. אם יש אנשים שנעלבים זה בעיה אחרת".

על המשחק עצמו אמר: "המשחק הוכרע ברבע הראשון, ניסינו להיכנס למשחק, אבל ידענו שיש הבדלי רמות גדולים בין הקבוצות. אני תמיד רוצה להסתכל על הצד החיובי, הגענו לכאן בזכות. עשינו ניצחונות גדולים כל העונה, אבל מכבי קבוצה שגדולה עלינו, לא נבנינו להתמודד איתה. חבל לי שנראינו כל כך רע בתחילת המשחק. מכבי שיחקו כדורסל יוצא מן הכלל, הניעו את הכדור, הגיעו לזריקות פנויות ולריבאונד התקפה, מה שגמר את המשחק".

על העונה של נתניה והסיום המעט צורם, הוסיף: "צריך להסתכל על הצד החיובי, כך אני רואה את זה גם בחיים. אף אחד לא ציפה שנגיע למצב הזה, לא נבנינו להתמודד מול הקבוצות האלה. חשבתי שנראה אחרת, אבל זה מה שיש בינתיים. אמרתי לשחקנים בחדר הלבשה שהם צריכים להסתכל על חצי הכוס המלאה, ולהבין את מה שעשינו העונה. חוץ ממכבי תל אביב, אנחנו הקבוצה היחידה שהייתה ביד אליהו בשני המפעלים. אנחנו קבוצה שנבנתה כדי להישאר בליגה. אני שמח על מה שעשינו ולא במיוחד על מה שעשינו היום".

שמוליק ברנר: "לא פיללנו לזה. התכוננו וציפינו למשחק הרבה יותר טוב שלנו. אנחנו מאוד מאוכזבים, פתיחת המשחק פגעה בנו, הם היו ראשונים לכל כדור. הם רצו יותר, זה לא היה אמור להיות כך. פתיחת המשחק שלהם היממה אותנו, זה פגע בנו מאוד. אנחנו קבוצת התקפה הרבה יותר טובה. קצת חבל שהמשחק שלנו נראה כמו שנראה. אני מקווה שמחרתיים נסיים עם טעם יותר טוב מהיום".

"צריך לתת למכבי קרדיט, הם קלעו באחוזים גבוהים בהתחלה", הוסיף ברנר. "נקלענו לבעיה מנטאלית. לאורך כל העונה היינו קבוצה כי כשאנחנו מפוקסים אנחנו נראים טוב. היו לנו משחקים של נפילות מנטאליות, הפעם זה קרה בתחילת המשחק. נכנסנו ללופ שלא הצלחנו לצאת ממנו בשום שלב של המשחק. כשזה קורה אתה חוטף עוד מכה מנטלית ועוד מכה. זה מה שקרה היום. זה משחק ספציפי ולא מספר על איך שנראינו לאורך כל העונה. לא הופענו היום אבל יש לנו ממה להיות גאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully