וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלבוע/גליל ניצחה 69:79 את הפועל ירושלים ועלתה לגמר

שחקניו של עודד קטש התגברו על מחצית ראשונה רעה, ונעזרו ביכולת טובה של פארגו ויזרעאלי כדי לשלוח את גיא גודס הביתה

זה היה באוויר, אבל הערב (שלישי) זה קיבל חותמת סופית, כשהעונה של הפועל ירושלים תמה עם עוד אכזבה. האדומים מהבירה תמיד נחשבים לפייבוריטים, אבל היום הם שוב לא הצליחו להעפיל לגמר הפיינל פור, כשנוצחו 79:69 על ידי הפועל גלבוע/גליל בחצי הגמר, ושוב יראו מהבית את הקרב על הצלחת.

קבוצתו של גיא גודס, שמקווה בכל שנה להוות את האלטרנטיבה למכבי תל אביב, כשלה דווקא ברגע החשוב ביותר שלה, ונראה שמשהו מאוד מהפכני אמור לעבור הקיץ אצל קבוצתו של דני קליין, שמסיים עוד עונה עם אף תואר. בגליל, לעומת זאת, ממשיכים ליהנות מקבוצה סימפטית ואטרקטיבית, ששוב מוציאה את המקסימום מהסגל.

בראיין רנדל (ימין) שחקן גלבוע/גליל מול אורי קוקיה שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
היה אחראי לא מעט למהפך של גלבוע/גליל. רנדל/ברני ארדוב

ירושלים דווקא מורגלת כבר למעמד הפיינל פור, וזו הייתה ההופעה הרביעית שלה מתוך חמשת האירועים האחרונים. בצל חוסר היציבות המובהק בבית, התברר שגם מחוץ למלחה לא ממש הולך לה, כשגם המנוחה שניתנה לשחקני ירושלים לא ממש הועילה. ירושלים דווקא הייתה חזק במשחק במחצית הראשונה, נראתה טוב יחסית עם ליאו ליונס וברנדון האנטר, אבל בהמשך לא היה לה כבר כוח.

גלבוע/גליל, שידעה שיש לה הזדמנות נדירה לשחזר את עונת הדובדבנים מ-1992/3, עשתה את הכל נכון במחצית השנייה, והתקדמה צעד אחר צעד ברבע השלישי אל עבר המהפך. אלישי כדיר בצירוף יכולת גבוהה של בריאן רנדל וג'רמי פארגו, נגסו בהפרש של ירושלים ופתאום נכנסו היטב למשחק. גם גוני יזרעאלי תרם את שלו ובדקות שהיה על המגרש הוא הצליח להוכיח לעודד קטש שטעה כשוויתר עליו בפתיחה. לירושלים לא היו תשובות להתקפה של גלבוע/גליל וגם גיא גודס, שאולי זה משחקו האחרון בקבוצה, נראה מיואש, למרות שירושלים התעקשה לבעוט בדלי בדקות האחרונות ולא הייתה חדה מספיק כדי לקזז בהפרש.

מהלך המשחק

הפועל ירושלים עלתה בחמישייה עם יובל נעימי, פו ג'טר, דיז'ון תומפסון, ליאו ליונס ואורי קוקיה. הפועל גלבוע/גליל פתחה עם דיון דאוול, גל מקל, ג'רמי פארגו, אלישי כדיר ובריאן רנדל.

ליונס פתח את המשחק באגרסיביות וקלע את חמש הנקודות הראשונות של ירושלים, אבל גלבוע/גליל לא נותרה אדישה ופארגו הצעיד את גלבוע/גליל לריצת 0:10. אוחיון החזיר עם מהלך יפה כשחטף כדור והשלים עם הטבעה. גל מקל לא הגיע למשחק באותן דקות, הקבוצה של קטש נראתה חלשה בהתקפה, אבל ירושלים לא ניצלה את ההזדמנויות שלה, וגלבוע/גליל סיימה עם יתרון 19:20 את הרבע הראשון.

הרבע השני כבר היה כולו של ירושלים. חניכיו של גודס פתחו את הרבע עם נקודות של אוחיון, כשבהמשך קבר נעימי שלשה שאילצה את עודד קטש להזעיק פסק זמן נוכח השמירה הנרפית של שחקניו. באותן דקות העדיף מאמן גלבוע/גליל להישאר על הפרקט ללא גוני יזרעאלי היעיל ושילם על כך ביוקר. ירושלים התחילה עם הריצה שלה, וסימונס העלה ל-7 הפרש עם עוד שתי נקודות חשובות, 26:33. למרות התאוששות קלה של גלבוע/גליל, ליונס והאנטר ניצלו את ההגנה הרעועה של האדומים, אך דגן יבזורי הצליח מעט להציל את המצב והוריד ל-41:35 עד ההפסקה.

בפתיחת הרבע השלישי מקל היה נחוש לקזז את היתרון ועשה זאת, כשגם עבירה בלתי ספורטיבית של דיז'ון תומפסון שיבשה לגודס את התוכניות, כשפארגו ודאוול (שלשה) השלימו את הריצה עם 0:10 מול החולשה בהגנה של ירושלים. באותן דקות ירושלים נראתה אבודה, אבל סימונס עצר את הסחף מהקו וקוקיה עזר לו עם סל שדה ראשון של קבוצתו לאותו הרבע, שבא באמצע הרבע. ג'טר דייק עם שלשה, אבל יבזורי העניש בצד השני. יזרעאלי המשיך עם המומנטום של גלבוע/גליל והוריד אותה ביתרון 52:58 בסוף הרבע.

גלבוע/גליל הייתה דומיננטית גם בפתיחת הרבע האחרון כשרנדל ניצל איבוד כדור של ליונס והגדיל את ההפרש לאדומים, כשיבזורי עם שלשה מדהימה פירק את ירושלים והעלה את קבוצתו ל-53:66 לפני פסק הזמן של גודס. ג'טר תפס פיקוד אצל ירושלים ושלשה שלו הורידה את ההפרש ל-66:56, אבל קאזין דאג שההתלהבות של הלבנים לא תימשך הרבה זמן. שתי הקבוצות נתקעו בהתקפה, מה ששמר את היתרון הדו ספרתי המרשים של גלבוע/גליל ככל שהשעון התקדם. תומפסון קיווה לצמצם את ההפרש, אבל התעקש להחטיא את ההזדמנויות שהיו לו. גלבוע/גליל התעקשה להשאיר את ירושלים במשחק, כשמקל החטיא מהעונשין. נעימי מהצד השני דייק עם שלשה שהורידה לארבע בלבד, אבל גלבוע/גליל עשתה את העבודה מהקו וסיימה עם 69:79 בדרך לגמר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

סטטיסטיקה

לגלבוע/גליל עליון: ג'רמי פארגו 13, דיון דאוול 11, גוני יזרעאלי ואלישי כדיר (6 ריבאונדים) 10 כל אחד, דגן יבזורי (3 מ-6 משלוש) 9, מרכוס קאזין 8, בריאן רנדל (8 ריבאונדים) וגל מקל 7 כל אחד, אייזיה סוואן 4. שיחק ולא קלע: אבישי גורדון.

להפועל ירושלים: ברנדון האנטר 16 (8 ריבאונדים), טרה סימונס 14 (1 מ-7 מהשלוש, 11 ריבאונדים), יובל נעימי 12, ליאו ליונס 9 (7 ריבאונדים), פו ג'טר 8 (2 מ-6 מהשלוש), יוגב אוחיון 5, דיז'ון תומפסון 3, אורי קוקיה 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully