וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטיזן בלגרד ניצחה את מכבי תל אביב 77:85

הסרבים הפציצו מחוץ לקשת ומחקו פיגור של 21 נקודות במחצית הראשונה כדי לנצח ביד אליהו ולעלות ל-0:1 בסדרה

כשניצחה מכבי תל אביב את ריאל במדריד, במחזור האחרון בטופ 16 נשמו שחקניה ואוהדיה לרווחה. לא רק שהם קיבלו את פרטיזן בלגרד הקטנה במקום ברצלונה המאיימת בשלב ההצלבה, הם גם זכו ביתרון הביתיות, ופתאום, הדרך לפיינל פור נראתה סלולה. היו קולות מסביב שהזהירו, אמרו שלמרות הניצחון ההירואי במדריד, לריאל עצמה היה לא מעט מניות שהובילו אותה להפסד. הערב (שלישי) הרגישה מכבי תל אביב בדיוק מה שעבר על שחקניו של אטורה מסינה. שחקניו של פיני גרשון הציגו כדורסל נהדר במחצית הראשונה, פתחו פער של 21 , וכבר ראו איך לא רק המשחק, גם הסדרה כבר בידיים שלהם. אלא שפרטיזן בלגרד עשתה בדיוק כמעשה מכבי בריאל, חזרה לחיים ברבע האחרון עם משחק מלחמה מעורר השתאות, וגירדה ניצחון חוץ חשוב מאין כמוהו, 77:85 ויתרון 0:1 בסדרה, שעשוי לשנות את כל העונה של הצהובים.

דושן קז'מן שחקן פרטיזן בלגרד. ברני ארדוב
היד שלו עלתה באש. קצ'מן מוביל את פרטיזן ליתרון 0:1 מדהים בסדרה/ברני ארדוב

המחצית הראשונה היתה היפוך מוחלט של 20 הדקות שפתחו את המשחק במדריד. מכבי הראתה מהשניה הראשונה שהיא הגיעה מוכנה, גם טקטית, ובעיקר מנטלית. השחקנים נלחמו על כל כדור, חסמו זריקות רבות של האורחים, ומן העבר השני פרגנו זה לזה, בדרך לפירוק ההגנה הסרבית, ויתרון דו ספרתי. פרטיזן נראתה בהלם מוחלט מהקהל, המעמד והקבוצה שמולה, ולא הצליחה למצוא את הסל, מה שהוביל את הצהובים ליתרון 15. גם ברבע השני המשיך הקצב המהיר של מכבי, שעלתה ליתרון 21, אבל 3 שלשות של קצ'מן שמרו את האורחים בתמונה, ובפיגור מינמלי יחסית במחצית, של 14.

האורחים סירבו להרים ידיים, והחלו להראות איך הגיעו לשלב ההצלבה. משחק מלחמה נהדר של מאריץ' ומטר שלשות של קצ'מן החזיר את פרטיזן לפיגור 7 ברבע השלישי, והמגמה נמשכה גם ברבע האחרון. השלשות של קז'מן המשיכו לצלול פנימה, האורחים קיבלו ביטחון ועלו ליתרון ראשון במשחק, לעיניהם של הצופים ההמומים. אנדרסון, איידסון ופרקינס ניסו להחזיר את המארחים ליתרון, אבל דווקא אז לא הצליחו למצוא את הטבעת, ומנגד עשתה פרטיזן את העבודה מהקו, מכבי איבדה את הראש, את המשחק ואת הביתיות, ועכשיו גרשון ודרוקר יהיו חייבים לעשות לא מעט חושבים לקראת המשחק הבא, אם הם לא רוצים שהעונה האירופאית שלהם תסתיים ממש בקרוב.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם אנדרו ויז'נייבסקי, צ'אק איידסון, אלן אנדרסון, גיא פניני ודיאור פישר. פרטיזן בלגרד העלתה את בו מקאלב לורנס רובטרס, יאן וסלי, סלאבקו וראנס, דושאן קצ'מן.

דיאור פישר העלה את הצהובים ליתרון מוקדם, אבל היה נדמה ששתי הקבוצות מעט נרגשות מהמעמד, והתקשו בתחילה, כששתיהן מאבדות כדורים רבים. ויז'נייבסקי הוציא את הצהובים מההלם עם שלשה, אנדרסון ספג עבירה שניה מהירה וירד לספסל, אבל שלשה גדולה של פניני יחד עם ג'אמפ של פישר קבעו יתרון 3:13. קצ'מן ופרטיזן הפגיזו מחוץ לקשת והורידו ל-7, אבל מסירה נהדרת של פרקינס לויז'נייבסקי שמרה את הצהובים מלפנים. איידסון העניש בשלשה נוספת, ויז'נייבסקי חדר ללא קושי את ההגנה, ודרק שארפ זכה לכמה שניות, ושתיים מדוייקות שלו מהקו קבעו 12:27 לצהובים בסיום הרבע הראשון.

פרטיזן המשיכה להיראות נורא גם בפתיחת הרבע השני, לא מצאה סל שדה במשך יותר מ-6 דקות, בלות'נטל תפר שלשה, ואידסון המשיך את הטירוף והעלה ל-13:34. קצ'מן היה היחידי באותן דקות שמצא את הטבעת עבור האורחים, והוריד מעט את ההפרש, אבל הסרבים לא שמרו, נתנו לפרקינס שלשה פנויה, וזה קבע 22:41. האורחים עשו חושבים והחלו להכניס כדורים פנימה, ובעזרת מקלב וראסיץ' הורידו לפיגור 15. בלות'נטל עוד ניסה שלשה מטורפת, אבל לא פגע, ומכבי הוליכה 32:46 בסיום המחצית.

וסלי פתח טוב את המחצית השניה עם שלשה, מכבי התקשתה, ופרטיזן הורידה ל-9 בלבד, אבל פניני החזיק את הצהובים עם שלשה, ודאנק נהדר של אנדרסון הקפיץ את האוהדים ואת הפער ל-42:56. האורחים לא הרימו ידיים, ודאנק נהדר של וסלי יחד עם עוד שלשה של קצ'מן הורידה ל-58:51. דווקא אז איבדו האורחים את הכדור, ואנדרסון ניצל זאת כדי לסיים עם הטבעה קלילה בצד השני. קצ'מן עם עוד שלשה הוריד עד 6, אבל נקודות של פרקינס הורידו את מכבי ביתרון 58:66 בסיום השלישי.

נוהל השלשה בפתיחת הרבע המשיך לפרטיזן בפתיחת הרבע האחרון, עם שתי שלשות נהדרות של ראסיץ' ורוברטס, הורידו ל-2 נקודות בלבד, והשתיקו את הקהל ביד אליהו. רוברטס צלף עוד שלשה, וקצ'מן מצא את השלשה החמישית שלו, בדרך ליתרון ראשו ומדהים של פרטיזן, 67:70. מכבי השוותה, אבל קצ'מן ומקאלב המשיכו לרוץ, והעלו ל-75:79. פרקינס הוריד מהקו ל-2, אבל מקאלב שמר על יתרון 4 עם שתיים מוצלחות משלו. מכבי חיפשה סל מהיר, אבל החדירה של איידסון הלכה לשום מקום, והסרבים הצעירים חגגו ניצחון מדהים ביד אליהו, ותפסו את יתרון הביתיות.

סטטיסטיקה

קלעו לפרטיזן בלגרד: דושאן קצ'מן 29 נקודות (7 מ-9 משלוש), בו מקאלב 12 (10 ריבאונדים, 6 אסיסטים), אלכס מאריץ 10, לורנס רוברטס (8 ריבאונדים) ויאן וסלי 8 כל אחד, אלכסנדר ראזיץ' 6, פטר בוזיץ', ברניסלאב דקיץ' וסלבקו וראנס 3 כל אחד, סטרינה מילוסביץ' 2, אלכסנדר מיטרוביץ' 1.

קלעו למכבי תל אביב: דורון פרקינס 13 נקודות (6 אסיסטים, 5 ריבאונדים), אלן אנדרסון 12 (4 מ-15 מהשדה), דיאור פישר (7 ריבאונדים) ואנדרו ויז'נייבסקי 10 כל אחד, גיא פניני ודייויד בלות'נטאל 9 כל אחד, צ'אק איידסון 8, סטפון לאזמה 4 (4 ריבאונדים), דרק שארפ 2.

אוהדי מכבי תל אביב כדורסל. ברני ארדוב
לא הצליחו להעניק את היתרון לקבוצה שלהם. אוהדי מכבי לא מאמינים שזה קורה להם/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully