וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירוני נהריה הפתיעה את מכבי חיפה 73:77

חיפה הצליחה לסגור פיגור 16 מול נהריה, אלא שיכולת מצוינת של פול דילייני הובילה את החבורה של ג'ינו ל-73:77 מרשים ברוממה

מנהלת ליגת העל בכדורסל

עריכת וידאו: דורון שטיין

המחזור ה-18 בליגת העל ננעל הערב (שני) ברוממה, שם קיבלנו את ההפתעה הגדולה של המחזור, כאשר עירוני נהריה הכניעה את מכבי חיפה 73:77. על הנייר כולם ציפו שסגנית האלופה מהכרמל תשייט לניצחון ביתי קליל, הרי להתמודדות הערב היא הגיעה עם שבעה נצחונות בית רצופים, כשמנגד לנהריה היה רק ניצחון חוץ בודד העונה. אלא שבפועל, האורחת הציגה כדורסל יפה, עם הרבה אופי, ומגיעות לה כל המחמאות.

נהריה שלטה בעניינים החל מהרגע הראשון, כאשר החבורה של יעקב ג'ינו הציגה פתיחה התקפית במיוחד, על מנת לפתוח יתרון דו-ספרתי כבר בעשר הדקות הראשונות. ברבע השני הפער הנהרייני כבר צמח ל-16, וחיפה הבינה שאם לא תבצע שינוי משמעותי, היא בדרך לתבוסה. הירוקים הגיבו, נגסו בפער לאט לאט, כאשר בשלהי הרבע השלישי הפיגור הצטמק לשלוש נקודות בלבד. אלא שדווקא ברגע הזה חיפה נתקעה, ונהריה שוב ברחה לפער דו-ספרתי.

חיפה שוב הצליחה לצמק, ואף להשוות ל-73:73, פחות משתי דקות לסיום, אלא שברגעים הנכונים הירוקים ביצעו החלטות רעות, נהריה דייקה מהקו, והקבוצה של ג'ינו יצאה מנצחת. הנהריינים, שקיבלו משחק נפלא מפול דילייני, יכולים בהחלט לחלום על הפלייאוף העליון, כאשר ניצחון על ראשון לציון במחזור הבא יקרב אותם מאוד למקום השמיני, שמוביל לשם. מנגד, חיפה קיוותה להשתלט הערב מחדש על המקום השני, אלא שהיכולת של אבי אשכנזי ושחקניו הערב בוודאי לא תספיק במשחקים הבאים, שיקבעו את המיקום הסופי של סגנית האלופה בתום הליגה הסדירה.

מהלך המשחק

חיפה פתחה עם דרור חג'ג', ג'ייסון ריץ', ריצ'ארד רובי, דבון ג'פרסון ועידו קוז'יקרו, בעוד מנגד העלתה נהריה את עודד שעשוע, למאר גריר, פול דילייני, סטיבן סמית ודניאל גור אריה. האורחים פתחו היטב, עם דקות ראשונות טובות של גור אריה, כאשר נקודות קלות של שעשוע העלו את נהריה ל-7:14 אחרי חמש דקות של משחק. חיפה עדיין לא הצליחה להיכנס למשחק ולא מצאה את עצמה בהתקפה, והחבורה של ג'ינו לא התחשבה בכך, כאשר חטיפה של שעשוע הסתיימה בסל ועבירה של דילייני, שהעלה את קבוצתו ל-8:21, כאשר שתיים נוספות של הגארד האמריקאי הורידו את נהריה לסיום הרבע ביתרון נאה, 16:27.

חיפה פתחה את הרבע השני עם עבירה בלתי ספורטיבית, ושלשה של ג'רון רוברטס בצירוף שתיים קלות של סמית בצבע העלתו את האורחת ליתרון השיא שלה עד אותו רגע, 20:36. ג'פרסון ניסה להחזיר את סגנית האלופה כמעט לבדו למשחק, כאשר מספר החטאות של נהריה מחוץ לקשת עזרו לחיפה להשלים ריצת 0:7, ולצמק ל-37:26. החבורה של ג'ינו המשיכה להיתקע בהתקפה, אלא שהירוקים לא ממש ניצלו זאת עד תום, ולחדרי ההלבשה ירדה האורחת עדיין עם מרווח ביטחון מפתיע, 35:44.

הרבע השלישי נפתח כפי שנפתחו השניים הראשונים, כאשר שלשה של סטיבן סמית העלתה את נהריה ל-37:51. חיפה הצליחה לצמק את ההפרש דרך נקודות בצבע, כאשר שתיים של קוזד'יקרו הורידו ל-60:52. הירוקים המשיכו להדק את ההגנה ולהשיג זריקות טובות בהתקפה, כששלשה של ג'ייסון ריץ' השלימה ריצת 0:9 של חיפה, ולפתע זה 60:57 בלבד. אלא שדווקא בשלב הזה חיפה נעצרה, ונהריה ניצלה זאת על מנת לחטוף, לרוץ למתפרצות ולהגדיל בחזרה את הפער השברירי, על מנת לעלות לרבע המכריע ביתרון 57:68.

ג'פרסון וריץ' פתחו היטב את הרבע האחרון, כאשר נקודות של הגארד צימקו את ההפרש הנהרייני ל-68:63 בלבד, שבע דקות לסיום. פלוט רוסה הפציץ עוד שלשה מוצלחת מבחוץ, ושתים וחצי דקות לסיום הראה לוח התוצאות 69:73 לזכות נהריה. האורחים איבדו שני כדורים מכריעים, ונקודות של ריץ' וקוז'יקרו איזנו ל-73:73, חצי דקה לסיום. דילייני עמד בלחץ וקבר ארבע רצופות מהעונשין, כאשר מנגד חיפה החטיאה ברגעי האמת, ונהריה חגגה כל הדרך לניצחון החוץ הנאה.

סטטיסטיקה

קלעו לנהריה: פול דילייני 27 (8 מ-10 מהשדה, 11 מ-11 מהעונשין, 7 ריבאונדים), סטיבן סמית 16, למאר גריר 12, עודד שעשוע 6 (5 חטיפות), אדם בולינגר 5, ג'רון רוברטס 5, דניאל גור אריה 4, ולאדי ירמישין 2.

קלעו לחיפה: דבון ג'פרסון 22 (9 ריבאונדים, 3 חסימות), ג'סי פלוט רוסה 13 (3 מ-3 ל-3), עידו קוז'יקרו 13 (8 ריבאונדים), ג'ייסון ריץ' 11, ריצ'ארד רובי 6, דרור חג'ג' 4, ממאדו אנג'איי 4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully